memebuy23buy

E60/61 530d/535d kulutus!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pe-te
    replied
    Originally posted by Pe-te View Post
    Näin täytyy tehdä, joskin sen verran tiheeseen tuota saa olla juottamassa ettei kulutus takuulla ole kondiksessa...

    Kaupunkiajossa liikkeelle lähdössä tuntuisi välillä olevan sangen pitkä kuminauha ennenkuin vauhti kiihtyy joten liekö luistattelee rankemman puoleisesti :think
    No niin, nyt on tehty parilla kertaa vertailua tietokoneen ja todellisen välillä.
    #1 tietokone: 11 laskettu: 8.75.
    #2 tietokone: 10.6 laskettu 8.05.

    Toinen kerta oli tosin laskettu vain 200km ajon perusteella, mutta suuntaa antavaa kuitenkin. Molemmat laskettu jokapäiväisen seka-ajon perusteella. Isohkoilta nämäkin luvut tuntuvat verrattuna edelliseen, mutta selkeästi kuitenkin järjellisemmiltä kuin tietokoneen ilmoittamat.

    Nyt kysymys onkin, mikä piru tuon tietokoneen noin päin p**settä saa näyttämään vai hämääkö sitä se, että (etenkin kylmällä koneella) kaupungissa hitaissa nopeuksissa hetkellinen kulutus käy > 50 l/100km paikkeilla pienelläkin kiihdytyksellä..?

    Täytynee rukata hieman tuolta salavalikosta noita säätöjä...
    Last edited by Pe-te; 17-09-2011, 16:57. Reason: tarkennus hetkellisen kulutuksen yksikköön

    Leave a comment:


  • joni73
    replied
    E39 530da-01 toukka kulutti tasasella ajotietokoneen mukaan 5.5 L/100km ja vauhtia oli se satku...tiiä sit kuin paljo valehtelee toi tietsikka,sekakulutus ollu n.2000 km ajalta 6.8 L.renkaat 235/45/17. Oon aina luullu et toi uudempi E60/E61 malli kuluttas vähemmän...mut ny ku näitä juttuja luin ni:think

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Oma lastutettu E61 530d vie 245/35/19 ja 265/30/19 rengastuksella
    vanteet M6 8,5"x19" ja 9,5"x19"
    matka-ajossa tarkalleen 7.2l/100km josta jokapäivä
    15km 130km/h
    85km 110km/h
    25km 70-90km/h (erittäin mutkainen/mäkinen asfalttitie)

    tuota tulee sahattua lähes jokapäivä ja kulutus ollut koko tuon auton lastutettuna oloajan sekä ajotietokoneesta että tankatusta mitattuna 7.2l/100km, ennen lastua 7.8l/100km tankastusta ja 7.4l/100km mitattuna


    menee alle seiskaan kun 100km/h köröttelee, jos nollaa mittarin

    Leave a comment:


  • Pe-te
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kannattaa mittata todellinen kulutus jotta tietää ettei vika ole kompuutterissa...
    Näin täytyy tehdä, joskin sen verran tiheeseen tuota saa olla juottamassa ettei kulutus takuulla ole kondiksessa...

    Kaupunkiajossa liikkeelle lähdössä tuntuisi välillä olevan sangen pitkä kuminauha ennenkuin vauhti kiihtyy joten liekö luistattelee rankemman puoleisesti :think
    Last edited by Pe-te; 31-08-2011, 16:57. Reason: korjaus

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    liekkö se näissäkin on jotain tekemistä maffilla, kun tuntuu, että lappulattiassa vetää jollain tapaa ja kun hitusen nostaa kaasua niin tuntuu repäsevän penkkiin vielä reilummin. piilovalikko näytti parhaillaan 47l/h, kun yks päivä kattelin. pitäs varmaankin vaihtaa se maffi jahka joutaa tilailemaan palikat.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by eekuusyks View Post
    Maffin vaihtoa tämä odottelee, aina tämä on syönyt paljon, mutta nyt tuli pohjat.
    Voikos E60:ssa MAF vaikuttaa kovinkaan radikaalisti kulutukseen? Käsittääkseni näissä MAF-signaali ohjaa ainoastaan EGR:n toimintaa. E60 dieselit on lambda-ohjattuja toisin kuin vanhemmat mallit, jossa MAF:illa on suurikin merkitys kulutukseen ja auton kulkuun.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Kannattaa mittata todellinen kulutus jotta tietää ettei vika ole kompuutterissa...

    Leave a comment:


  • Pe-te
    replied
    Täällä kanssa hämmästelyä suuren kulutuksen vuoksi (sigun kulkine). Pidempää maantie-reissua en ole päässyt vielä viimeisimpien korjaustoimien jälkeen tekemään, mutta työmatkalla (hiukan reilu 20km, jakautuu 5-15-5km (kaupunki 40km/h-moottoritie 120km/h,kaupunki 60km/h) kulutus Computer:n mukaan (11.0-11.2) ja Journey Computerin mukaan keskimäärin 10.6. Paljon ei tarvi kaasupolkimeen koskea kun hetkellinen kulutus pomppaa 20-60 lukemille (salavalikosta katsottuna).

    Edellinen auto (E39 530dAT, rengastus 18") meni saman matkan tietokoneen mukaan 7.0-7.5 riippuen kuskin mielentilasta. Mielenkiintoista tosin on, että tuo janoisuus tuntuisi liittyvän hitaampiin nopeuksiin... motarilla varvaskaasulla hetkellinen kulutus näyttää keskimäärin 4.2-6.0 lukemia vauhdin ollessa 120 km/h mittarinopeutta.

    Ei kai tämä nyt jumankekka näin janoinen voi olla...:think joku vaiva tässä nyt vielä riivannee? Mutta mikä... ja miksi juuri alhaisissa nopeuksissa kulutus pilvissä?

    Toimenpiteet tähän asti: Ilmanputsari, MAF, hehkut, hehkun ohjain vaihdettu , EGR- ja päätermari vaihdettu sekä laatikolle tehty konversio kierrosten humppaamisen ja nykimisen vuoksi (Nykii tosin edelleen ajoittain kiihdytettäessä/tasakaasulla ajaessa). Potkua tuntuu kuitenkin löytyvän kun lyö lämää tiskiin.
    Rengastus 245/35/19 ja 273/30/19 (pintaa n. 5mm). Lämmöt nousee suht verkkaisesti, mutta nousevat kuitenkin 88-90 välille. Laatikon lämpöä seurasin tänä aamuna koko matkan inpalla ja se nousi tuon työmatkan päätteeksi 79 asteeseen, koneen lämmön ollessa 89. Vikakoodeja ei ole.

    Leave a comment:


  • eekuusyks
    replied
    No niin on maf ja putsari vaihdettu, pikkase kulutus pieneni, mutta varmaan vaatii maf-nollauksen, kun saisi tuon inpan vain pelaamaan. kiihdytyksessä 3.lla edelleen max 47L/h.

    mikä tehtävä turbon imuputkessa olevalla muovirupelilla on? sekoittaa sisään menevää ilmaa?

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Originally posted by eekuusyks View Post
    Matkaa ehkä noin 70%. Maffin vaihtoa tämä odottelee, aina tämä on syönyt paljon, mutta nyt tuli pohjat. Taajama-ajossa kulutusmittari on melkein aina pohjassa. Nyt ajettu 23 km taajama-ajoa ja kulutus 17.1 litraa.

    Autossa ei ole peräkoukkua
    Massamittarille ääni täältä, Tampereen KL-varaosasta löytynee hyllystä kun soitat ja matkahuolto tuo jopa samana päivänä jos aamulla soitat. Oisko ollu joku 230e tms. alkuperäinen Bosch. Tekee justiin tuon ettei tarvi kun millin painaa kaasua niin hyppää pohjaa ja syö soppaa ihan simona.

    Itsellä kaksi samanlaista konetta ollut aikanaan aivan samoilla oireilla ja molemmat korjaantui massamittarilla...

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Mun tietokone näyttää 7,2l; puolet motaria ja puolet kaupunkia.
    Laskimella laskettuna jopa piirun verran vähemmän.

    Jarppa
    530da 11/08

    Leave a comment:


  • MLehto
    replied
    Originally posted by Rimmon View Post
    Nyt pääsee matka-ajossa ajotietokoneen mukaan johonkin 7-8 litraan ja sekalaisessa näyttää sellaista 9.2L/100km

    Viimeksi pääsin tankillisella 750km josta matka-ajoo joku 550km
    Peukku tälle kulutukselle.

    Itselläni kolmen viimetankillisen ajomäärä on
    722 (tankattu 61,51 litraa),
    751 (tankattu 63,67 litraa) ja
    781 (tankattu 60,00 litraa) km.

    Ajoista vajaa puolet matka-ajoa.

    Leave a comment:


  • Rimmon
    replied
    Nyt pääsee matka-ajossa ajotietokoneen mukaan johonkin 7-8 litraan ja sekalaisessa näyttää sellaista 9.2L/100km

    Viimeksi pääsin tankillisella 750km josta matka-ajoo joku 550km

    Leave a comment:


  • eekuusyks
    replied
    Originally posted by Dj Niksperi View Post
    Melko hurja kulutus jos matka-ajossa vie noin paljon --> jotain vikaa.
    Matkaa ehkä noin 70%. Maffin vaihtoa tämä odottelee, aina tämä on syönyt paljon, mutta nyt tuli pohjat. Taajama-ajossa kulutusmittari on melkein aina pohjassa. Nyt ajettu 23 km taajama-ajoa ja kulutus 17.1 litraa.

    Autossa ei ole peräkoukkua

    Leave a comment:


  • Dj Niksperi
    replied
    Originally posted by eekuusyks View Post
    Tais tulla uusi ennätys, 3/4 tankillista ajettu ja kulutus melkein 12 litraa. Pääosin vielä matka-ajoa.
    Melko hurja kulutus jos matka-ajossa vie noin paljon --> jotain vikaa.
    Tai sitten on tosiaan oltava joku suksiboksi+teijotalo koukussa.

    Leave a comment:

Working...
X