memebuy23buy

E60/61 530d/535d kulutus!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ceeray
    replied
    Aika järjestään tuntuu farkku vievän litran enemmän kun sedan.

    Mitenkähän tuo m-sport kitti vaikuttaa ilmanvastukseen 100km/h ja yläpuolella..? Meinaan ittellä kasvaa kohtuu paljon kulutus jos nostetaan nopeus 90km/h --> 110km/h

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Terve taas tänne!! välillä tuli Hondaa kokeiltua, mutta Baijerin veri kiertää suonissa... Eli nyt alla -05 E61 535d.

    Kulutus nyt pyörinyt seka-ajossa + kerran huiput 7,3 lukemissa! Litran verran vie enemmän kuin edellinen E39 530d, mutta kyllä ihan mielelläni kestän tuon kun painaa kaasun pohjaan!!

    Leave a comment:


  • mattipuh
    replied
    Hip heijaa ja morjens, liityin viime viikolla iloiseen bemariomistajaporukkaan (näemmä imuläpät + sähköongelmat tuottaa huumoria, omassakin jo yksi sähkövika huomattu, mitä ei ostohetkellä älynnyt tarkistaa). Imuläpät poistettava jossain välissä.

    Eka pitempi reissu E61 530DA:lla takana, Espoo - Järvenpää - Hämeenlinna - Espoo, suht' tasaista ajoa mutta välillä pitää koettaa miten tiisseli kiihtyy. hyvinhän tuo.

    keskikulutus oli tasan 8ltr/100km, tosin ajotietokoneen mukaan, en tarkastanut paljonko todellinen kulutus oli. Ajosta 80% motaria (130-135km/h), ja 20% taajamaa/pikkutietä. Aika pienellä tuntuu menevän 100km/h vauhdissa, reilu motarinopeus viekin jo sitten vähän enemmän, luonnollisesti.

    Leave a comment:


  • Harvey BMW E60
    replied
    Se kulutus,

    Tervehdys, minulla E60 2004, kone kokonaan vaihdettu 2v sitten ajelehtineen "swirl flap" in takia (13.700€).
    Kulutus Kouvola-Katajanokka satama ja takaisin n. 300 km 5,8 l/100km, tosin kyllä hieman "yrittäen säästellä" (auton laskin). On muuten säästettäväkin, että saa koneen hinnan takaisin. Paikalliset ajot kyllä lähellä 9 l/100km varsinkin tänä talvena.

    Liityin vasta lähiaikoina ja seurannut mielenkiinnolla keskusteluja. Olis ehkä pitänyt liittyä jo aikoja sitten niin olis varmaan välttänyt ton koneen vaihdonkin. Ihme, että BMW ei tee mitään ja Toyota kutsuu autoja tuhansittain takaisin jostain kaasupoljin ongelmasta ja peruuttaa koko Lexuksen 460 mallin myynnin parista huonosta testijutusta.
    Pitäisikö meidän "bemaristien" saada jonkinlainen protesti aikaa.

    Kiitos muuten kaikille aktiiveille jutuistanne.

    Leave a comment:


  • Nilsson
    replied
    Originally posted by exodus View Post
    Näyttäisi olevan ainakin E90 320DA:ssa tuo +5astetta jokin ihmeen raja kulutuksen kanssa. Heti kun ilmat laskee alle tuon, alkaa auto syödä litran enemmän vaikka moottori on lämmin ja termarit kunnossa. Usemmassa autossa sama juttu, autoissa ei ole webastoa. Onko e60:ssa samaa oiretta?
    Omalla vm.04 525DaT:llä ihan samoja havaintoja. Mut outoo, talvella kun oli pakkasta parikymmentä astetta, niin kulutus oli ainakin kulutusmittarin mukaan pienempi kun ajoin mittarinopeutta 120km/h motarilla kuin 90km/h tavallisella tiellä. Kokeilin asiaa useampaan otteeseen aina sama juttu. Ei sähkövastusten noin paljoa pitäis haukata. Talvella kulutus 8,5l/100km ja kesällä 7,6l/100km. 30% kaupunkiajoa, loput maantietä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Omassa ilman dpf:ää 530d:ssä nyt viimeisen 35tkm:n todellinen laskettu keskikulutus 8.1L(ajotietokone 7.9L) ja ajotietokoneen näyttämällä 61.5kmh:n keskinopeudella. Puhtia 260hv/590nm ja renkaat talvella 18"nastat ja kesällä 19".
    Ei pihistelyä, vaan se mennään mitä pystytään.

    Leave a comment:


  • viktor
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post

    Nyt on termaritkin vaihdettu lauhduttimen termaria myöten, ehkä sekin jollain lailla vaikutti.
    n.900km pääsee tankilla jos on melkein pelkkää matkaa, 700 km jos työmatkaa posottelee (25km suuntaansa)
    Aika samoja kilsoja pääsee. Vaihteiston lauhdutintermari vaihtamatta vielä..

    Leave a comment:


  • Veeksi
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Ittellä on nyt tippuneet keskikulutukset reilusti kun kelit lämpesivät ja webasto ei enää koko aikaa jauha. Laskeskelin että talvella pelkkä weban käyttö mun ajomatkoilla lisää 2l/100km kulutukseen.


    Nyt on termaritkin vaihdettu lauhduttimen termaria myöten, ehkä sekin jollain lailla vaikutti.
    n.900km pääsee tankilla jos on melkein pelkkää matkaa, 700 km jos työmatkaa posottelee (25km suuntaansa)
    Mä pääsen tankillisella 1150-1200km. Tai menis varmaan 1250-1300km:kin jos uskaltais täysin luottaa ajotietokoneen arvioon ja olis polttoainetta sopivasti saatavilla. Mutta, aika iso ero....

    Yllättävän pieni ero oli tuosta, että 80 rajoituksetkin muuttu 100:kmh:n. Ero kuolettu oikeestaan sillä, että lämpötilatkin nousi talviajasta. Mutta kunhan noi 20" lyijyvanteet saa alle, niin eiköhän sit ala taas kulutuskin pomppaamaan (nyt ollut BMW:n 18").
    Last edited by Veeksi; 11-04-2010, 11:23.

    Leave a comment:


  • exodus
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Ittellä on nyt tippuneet keskikulutukset reilusti kun kelit lämpesivät ja webasto ei enää koko aikaa jauha. Laskeskelin että talvella pelkkä weban käyttö mun ajomatkoilla lisää 2l/100km kulutukseen.


    Nyt on termaritkin vaihdettu lauhduttimen termaria myöten, ehkä sekin jollain lailla vaikutti.
    n.900km pääsee tankilla jos on melkein pelkkää matkaa, 700 km jos työmatkaa posottelee (25km suuntaansa)
    Näyttäisi olevan ainakin E90 320DA:ssa tuo +5astetta jokin ihmeen raja kulutuksen kanssa. Heti kun ilmat laskee alle tuon, alkaa auto syödä litran enemmän vaikka moottori on lämmin ja termarit kunnossa. Usemmassa autossa sama juttu, autoissa ei ole webastoa. Onko e60:ssa samaa oiretta?

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Ittellä on nyt tippuneet keskikulutukset reilusti kun kelit lämpesivät ja webasto ei enää koko aikaa jauha. Laskeskelin että talvella pelkkä weban käyttö mun ajomatkoilla lisää 2l/100km kulutukseen.


    Nyt on termaritkin vaihdettu lauhduttimen termaria myöten, ehkä sekin jollain lailla vaikutti.
    n.900km pääsee tankilla jos on melkein pelkkää matkaa, 700 km jos työmatkaa posottelee (25km suuntaansa)

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by höntsä View Post
    Eli sen 1-2% virheen? En millään tavalla.
    Yep, matkamittarit on paljon tarkempia kuin nopeusmittarit joihin taas virhe tehdään tahallaan...

    Matkamittarin tarkka "tarkistaminen" on aika hankalaa.
    Navit jne. näyttää aina kuitenkin vähän sinnepäin, ei niiden tarkkuuteen voi oikein luottaa.
    Ainoa varma tapa on mitata tuo virhe mittaradalla,
    ts. nollata trippi alussa ja ajaa se 1 km matka,
    sen jälkeen pysäyttää auto kun mittariin pyörähtää 1 km,
    ja mittanauhan kanssa mitata paljonko eroa tuli mittaradan 1 km merkkiin...

    Mutta toisaalta tuo on aika turhaa, TM:n mittauksissa virheet on yleensä n. 1.5% sisällä.
    Kuluneen ja uuden renkaan ero aiheuttaa jo n. 2% virheen...
    Last edited by MajorDrake; 10-04-2010, 17:23.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by Shappire View Post
    Kun nyt laskette noita kulutuksia ja tarkkailette todellista nopeutta, niin miten on todellisen matkan laita. Mistä tiedätte mikä on todellinen ajettu matka? Se lienee myös olennainen parametri kulutusta laskettaessa.

    Nopeusmittarin virheen korjaaminen on aika helppoa, mutta oikean matkan arviointi onkin toinen juttu. Tämä menee nyt vähän pilkun viilaamiseksi mutta olisi mukava kuulla miten olette ottaneet matkavirheen huomioon kulutuslaskennoissa (ltr/100 km)
    Kyllä matkakin voi desejä vaikuttaa jos auton omasta mittarista katsoo. Matkamittarin virheen voi myös kalibroida. Jotkin GPS:t ilmoittaa ajetun matkan myös.

    Leave a comment:


  • teamwerner
    replied
    Topiccia seuranneena, niin tuntuu välillä olevan melkoisia kulutuksia näissä 5- sarjalaisissa. Näissä tapauksissako yleensäkö kysymys viallisesta termarista tms?

    Vertailin vain oman 3.0d X3:sen kulutusta, joka on ollut viimeisen kymmenen tankin osalta 7.4-8.3l/100km. Kyseessä siis yhdistelmäkulutus, josta noin 60% maantieajoa ja loput kaupunkia.
    Hieman säädöt ovat muuttuneet uudemmista 3.0d malleista, mutta onhan tässä autossa massaakin huomattavasti enemmän.

    Leave a comment:


  • Whispi
    replied
    Originally posted by Shappire View Post
    Kun nyt laskette noita kulutuksia ja tarkkailette todellista nopeutta, niin miten on todellisen matkan laita. Mistä tiedätte mikä on todellinen ajettu matka? Se lienee myös olennainen parametri kulutusta laskettaessa.

    Nopeusmittarin virheen korjaaminen on aika helppoa, mutta oikean matkan arviointi onkin toinen juttu. Tämä menee nyt vähän pilkun viilaamiseksi mutta olisi mukava kuulla miten olette ottaneet matkavirheen huomioon kulutuslaskennoissa (ltr/100 km)
    Eli sen 1-2% virheen? En millään tavalla.

    Leave a comment:


  • Shappire
    replied
    Mittaukset

    Kun nyt laskette noita kulutuksia ja tarkkailette todellista nopeutta, niin miten on todellisen matkan laita. Mistä tiedätte mikä on todellinen ajettu matka? Se lienee myös olennainen parametri kulutusta laskettaessa.

    Nopeusmittarin virheen korjaaminen on aika helppoa, mutta oikean matkan arviointi onkin toinen juttu. Tämä menee nyt vähän pilkun viilaamiseksi mutta olisi mukava kuulla miten olette ottaneet matkavirheen huomioon kulutuslaskennoissa (ltr/100 km)

    Leave a comment:

Working...
X