memebuy23buy

E60/61 530d/535d kulutus!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 535SD
    replied
    Porvoo-Kouvola keskinopeus 118km/h kulutus 7.3l
    Nämä ajotietokoneen lukemia auto tosin 535d

    Leave a comment:


  • tuomkiti81
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    kohtuu kova keskinopeus, vaatii ohituksia jonku verta että saa moisen pidettyä tuolla luupäiden seassa ; sanoisin että on normaalin kuuloinen lukema. ehkäpä jopa vähän pienehkö.
    No kyllähän siinä tuli jonkinverran ohiteltuakin...mut motarilla saa toki pidettyä hyvää nopeutta yllä kun sitä piisaa tolla välillä sen 157km
    Omasta mielestänikin kulutus ihan kohtuullinen, koska eihän tolla moottorilla ole tarkotuskaan päästä mihinkää nelosella alkaviin lukemiin..

    Muutama vuosi sitten tuli ajettua silloisella E39 530d:llä väli Hki-vantaan lentoparkki> Seinäjoen keskusta (n.340km) keskinopeudella 123km/h ja kulutus oli muistaakseni jo 10litran päälle sillon...toki niissä nopeuksissa saa jo menovettä kuluakin

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by k0rppi View Post
    lämpötilojen mukaan mulla on dpf ja sitten vasta katti. ainakin polton aikana dpf:llä on 650 astettä lämpöö ja katilla ~580astetta.
    Kyllä se DPF on vasta katin jälkeen. Regeneroinnin aikana DPF kuumenee, kun noki palaa tuhkaksi.

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Pilkun viilaus, INPA näyttää DPF:n lämmöt myös. DPF on KAT:n jälkeen.
    lämpötilojen mukaan mulla on dpf ja sitten vasta katti. ainakin polton aikana dpf:llä on 650 astettä lämpöö ja katilla ~580astetta.

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    Erittäin hyvä keskikulutus tuolle keskinopeudelle

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    kohtuu kova keskinopeus, vaatii ohituksia jonku verta että saa moisen pidettyä tuolla luupäiden seassa ; sanoisin että on normaalin kuuloinen lukema. ehkäpä jopa vähän pienehkö.

    Leave a comment:


  • tuomkiti81
    replied
    Laitetaampas tänne oman auton kulutuslukemat vertailun vuoksi...

    Seinäjoki - Vantaa - Seinäjoki > n.700km, keskinopeus 100,7km/h ja kulutus laskemalla 7,85l/100km. Onko normaalia?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by k0rppi View Post
    inpa näyttää katille asti lämmöt
    Pilkun viilaus, INPA näyttää DPF:n lämmöt myös. DPF on KAT:n jälkeen.

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    Originally posted by A62 View Post
    Tämähän on mielenkiintoista. Näkeekö tuon pakokaasujen lämpöanturan toiminnan softien kautta? Omassa 530d:ssä kulutus on mielestäni aavistuksen koholla. Tyypillisesti menee 8.5-9 l tankkillisen yli keskiarvoistettuna. termarit pitäs olla kunnossa ja lämmöt nousee. DPF on poistettu ja tyhjennyspoltot softattu pois. Onko tässä vielä mahdollisuus, että löpöä kuluu lämmityspolttoihin? Huomasin, että DPF laskuri oli pienentynyt jonkin verran 200tkm arvostaan. Oliskohan 10-15tkm.
    inpa näyttää katille asti lämmöt

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by A62 View Post
    Tämähän on mielenkiintoista. Näkeekö tuon pakokaasujen lämpöanturan toiminnan softien kautta? Omassa 530d:ssä kulutus on mielestäni aavistuksen koholla. Tyypillisesti menee 8.5-9 l tankkillisen yli keskiarvoistettuna. termarit pitäs olla kunnossa ja lämmöt nousee. DPF on poistettu ja tyhjennyspoltot softattu pois. Onko tässä vielä mahdollisuus, että löpöä kuluu lämmityspolttoihin? Huomasin, että DPF laskuri oli pienentynyt jonkin verran 200tkm arvostaan. Oliskohan 10-15tkm.
    Tuu käymään niin tarkistetaan...Ja isketään tarvittaessa oikea ohjelma sisään ja ehkä 50hv lisää

    Leave a comment:


  • A62
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Kaikkien merkkien hiukkasautoilla, tai niiden ohjelmilla tieten, on sellainen ominaisuus, että ne pyrkivät aktiivisesti omilla toimillaan kuumentamaan pakokaasuja hiukkassuodattimelle ja sen oikeanlaiselle toiminnalle tarpeelliselle tasolle.
    Hiukkassuodatin kun tykkää kuumasta.

    Työkaluna tässä on se jälkipoltto.
    Siis, jos moottori ei lämpene tarpeeksi tuottaakseen riittävän kuumaa pakokaasua, jälkipolttoja lisätään.
    Jos moottori on riittävän kuuma, mutta pakokaasut ei, siitä huolimatta jälkipolttoa lisätään.
    Pakokaasujen lämpöanturinkin täytyy, termostaattien lisäksi olla kunnossa.
    Jölkipoltoista tuleva pakokaasu on erityisen kitkerää ja sinertävää.
    Nämä jälkipoltot lisää reilusti kulutusta.
    Tietysti ajosuoritteesta riippuen, mutta joissain tietyntyyppisissä autoissa, kuten esim takseissa, vaikutus on huomattava, kun se alkuperäinen käyttö on suodatinautolle todella haastavaa, varsinkin kaupungeissa.

    Kun hiukkassuodattimen poistaa ohjelmasta, niin ne jälkipoltotkin joutaa naplata poikkeen, tällä on yleensä selvä vaikutus siihen kulutukseenkin.
    Sellainenkin erikoinen juonne tähän liittyy, että kun pakokaasuanturin vikatilarat ottaa poikkeen ja "töpselin irti", niin jos kytkentä on sellainen, että ohjelma näkeekin pakokaasut hiukkassuodattimella suunnilleen tuhat asteisena, niin ne laskurit saattaakin alkaa laskemaan sitä laskennallista tuhkakertymää takaisin nollaa kohden.
    Tämähän on mielenkiintoista. Näkeekö tuon pakokaasujen lämpöanturan toiminnan softien kautta? Omassa 530d:ssä kulutus on mielestäni aavistuksen koholla. Tyypillisesti menee 8.5-9 l tankkillisen yli keskiarvoistettuna. termarit pitäs olla kunnossa ja lämmöt nousee. DPF on poistettu ja tyhjennyspoltot softattu pois. Onko tässä vielä mahdollisuus, että löpöä kuluu lämmityspolttoihin? Huomasin, että DPF laskuri oli pienentynyt jonkin verran 200tkm arvostaan. Oliskohan 10-15tkm.

    Leave a comment:


  • Larzza
    replied
    kulutus

    Originally posted by Vanquish View Post
    Missä kohtaa vaihdat stepillä? Pitääkö automaatti kierrokset ylempänä?
    1--->2 2000-2500rpm 2---->3 2500-3000rpm 4=60-70km/h 5=80-90km/h ja 6 vasta 100km/h--->

    yleensä pidän rpm jossain 1500-2500 välillä samaa tekee automaatti mutta tuntuu heittävän pienempää pykälää sisään turhan herkästi loivissa ylämäissä.


    Ei tässä mitään järkeä ole mutta olkoon.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by Janne S View Post
    Häätyy olla melkonen myötämäki, takatuuli ja vielä rekan imussa. Samat speksit mulla, ja keskikulutus aika tasan kympin. Pääasiassa motaria ja kantateitä ajelen. Oikein kun sniiduillen oon koittanu ajaa, niin silti nousee matkassa kaheksan paikkeille.
    Kyllä on ihan todellinen kulutus. Toki mulla on laitettu vanokset, disa, yms. kuntoon. Keskinopeuskin lienee sama kuin tuossa lainaamassani kuvassa. Ei tuo omasta mielestä mikään kauhea syöppö ole.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    ihan ettei menis totaalisen toivottamaksi, niin edelleen omalla autolla pääsee kun jaksaa mennä _asiallisesti_ niin sen 5,5 - 6 luokkaa disukkaa.

    normiajot töihin ja kaapungille jne menee ~7-8 luokkaan. Ihan ok lukema ottaen huomioon kuitenkin mitä on moottorilla tarjota - 200/500 tällähetkellä.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Löytyyhän täältä vihdoinkin todenmukaisia kulutuslukemia näiden laitteiden suhteen! Meinaan itse en kyllä niihin olemattoman pieniin kulutuslukemiin ole koskaan päässyt näillä laitteilla ja mukava kuulla, ettei muutkaan pääse.

    Terveisin 5,4 litraisen V12:n omistaja, keskikulutus tällä hetkellä 12,7 litraa / 100km koko omistusajalta seka-ajossa.

    Sitten vielä toinen kevennys loppuun, ettei kukaan vedä herneitä. Onko kukaan huomannut, että Helsinki-Tampere välillä kuluu enemmän polttoainetta, kun ajamalla sama toisinpäin Tampere-Helsinki.
    Ihmekkös tuo kun menomatkan ajat ylämäkeen ja tullessa silkkaa alamäkeä...

    Leave a comment:

Working...
X