Originally posted by Driver22
View Post
E60/61 530d/535d kulutus!?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Vanquish View PostRiittää ihan hyvinTässä 200kw bensan matka-ajon lukemia. Kaikilla pääsee pienellä matkassa 80km/h ajaen, mutta kaupungissa ne erot sitten tulee. ps tässä tais hirmumyrsky puhaltaa takaa
Leave a comment:
-
-
Löytyyhän täältä vihdoinkin todenmukaisia kulutuslukemia näiden laitteiden suhteen!Meinaan itse en kyllä niihin olemattoman pieniin kulutuslukemiin ole koskaan päässyt näillä laitteilla ja mukava kuulla, ettei muutkaan pääse.
Terveisin 5,4 litraisen V12:n omistaja, keskikulutus tällä hetkellä 12,7 litraa / 100km koko omistusajalta seka-ajossa.
Sitten vielä toinen kevennys loppuun, ettei kukaan vedä herneitä. Onko kukaan huomannut, että Helsinki-Tampere välillä kuluu enemmän polttoainetta, kun ajamalla sama toisinpäin Tampere-Helsinki.
Leave a comment:
-
-
.
Kaikkien merkkien hiukkasautoilla, tai niiden ohjelmilla tieten, on sellainen ominaisuus, että ne pyrkivät aktiivisesti omilla toimillaan kuumentamaan pakokaasuja hiukkassuodattimelle ja sen oikeanlaiselle toiminnalle tarpeelliselle tasolle.
Hiukkassuodatin kun tykkää kuumasta.
Työkaluna tässä on se jälkipoltto.
Siis, jos moottori ei lämpene tarpeeksi tuottaakseen riittävän kuumaa pakokaasua, jälkipolttoja lisätään.
Jos moottori on riittävän kuuma, mutta pakokaasut ei, siitä huolimatta jälkipolttoa lisätään.
Pakokaasujen lämpöanturinkin täytyy, termostaattien lisäksi olla kunnossa.
Jölkipoltoista tuleva pakokaasu on erityisen kitkerää ja sinertävää.
Nämä jälkipoltot lisää reilusti kulutusta.
Tietysti ajosuoritteesta riippuen, mutta joissain tietyntyyppisissä autoissa, kuten esim takseissa, vaikutus on huomattava, kun se alkuperäinen käyttö on suodatinautolle todella haastavaa, varsinkin kaupungeissa.
Kun hiukkassuodattimen poistaa ohjelmasta, niin ne jälkipoltotkin joutaa naplata poikkeen, tällä on yleensä selvä vaikutus siihen kulutukseenkin.
Sellainenkin erikoinen juonne tähän liittyy, että kun pakokaasuanturin vikatilarat ottaa poikkeen ja "töpselin irti", niin jos kytkentä on sellainen, että ohjelma näkeekin pakokaasut hiukkassuodattimella suunnilleen tuhat asteisena, niin ne laskurit saattaakin alkaa laskemaan sitä laskennallista tuhkakertymää takaisin nollaa kohden.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pexodus View Post8.5-9l/100km on kulutus ollut 20" kesäpalloilla! 75% reipasta moottoritie ajoa, loput kaupunkia! Pelkässä ringissä tuntuu menevän helposti ~11-12l/100km
Leave a comment:
-
-
e61 525dat
Terve
Mielenkiintoinen aihe tämä.
Itselläni tuo otsikon bimmeri ja totuushan on tuo että kaikki menee mitä tankkiin laittaa
Automaatiilla vedettäessä vaikka kuinka yrittää kiihyttää suht rivakasti tavoittenopeuteen niin se on sellaista 8-9 l/100.
Tiptronic yllätti sillä jos jaksaa vatkata niin kulutus putoaa tuonne 6,9-7,4 l/100.
Ajattelin jossain vaiheessa tuon dpf poistaa ja lastuhan siinä samassa tulee.
Katsotaan sitten uudestaan.
Leave a comment:
-
-
8.5-9l/100km on kulutus ollut 20" kesäpalloilla! 75% reipasta moottoritie ajoa, loput kaupunkia! Pelkässä ringissä tuntuu menevän helposti ~11-12l/100km
Leave a comment:
-
-
Itse auton oston jälkeen pähkäilin kovaa kulutusta. Ensin vaihdoin alhaisten lämpöjen vuoksi kummankin termarin. Kulutus ei tippunut, mutta lämmöt nousi 63:sta 92:teen.
Sitten vaihdettiin Maffi ja kulutus tipahti. Apuna oli Inpa ja foorumi, sekä foorumilta yksi aktiivi. Nuo alhaiset lämmöt heittelytti suutinten korjausarvot sinne tänne. Rikkinäinen Maffi näkyi inpassa huutomerrkinä maf-arvon yhteydessä.
Dpf:ää epäilin myöskin ja sen tyhjennnys vielä harkinnassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pannari Petteri View PostJos olisi samassa ajosssa b-peli niin tokopa 15/l./100km. riittäisi?Tässä 200kw bensan matka-ajon lukemia. Kaikilla pääsee pienellä matkassa 80km/h ajaen, mutta kaupungissa ne erot sitten tulee. ps tässä tais hirmumyrsky puhaltaa takaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tofu View PostNyt tuli vaihdettua tuo putsari. Huomasi kulutuksessa. Ajotietokoneen mukaan lasku 0,5l/100km matka ajossa. Eli 80 lätkällä -- 90km/h ja 100 lätkällä 105-110km/h. Keskikulutus matka ajossa oli siis aikasemmin 6,0l/100km ja putsarin vaihdon jälkeen 5,5l/100km.
Tämä tietysti yhden reissun perusteella, mutta viikko takaperin sama reissu meni tuolla korkeammalla kulutuksella. Samat olosuhteet vallitsiNiin ja se putsari oli todellakin vaihdon tarpeessa....
Mulla huomas myös ihan paineilmalla kun puhdisteli tuon suodattimen niin kulutuksen laskevan(, tai sitten vain placebo jyllää.)
Leave a comment:
-
-
Nyt tuli vaihdettua tuo putsari. Huomasi kulutuksessa. Ajotietokoneen mukaan lasku 0,5l/100km matka ajossa. Eli 80 lätkällä -- 90km/h ja 100 lätkällä 105-110km/h. Keskikulutus matka ajossa oli siis aikasemmin 6,0l/100km ja putsarin vaihdon jälkeen 5,5l/100km.
Tämä tietysti yhden reissun perusteella, mutta viikko takaperin sama reissu meni tuolla korkeammalla kulutuksella. Samat olosuhteet vallitsiNiin ja se putsari oli todellakin vaihdon tarpeessa....
Leave a comment:
-
-
---itselläni myös E 61/05 M-sport(530da)+Kalaran lastu.
Ihan oikeassa "pätkäajossa/kylmä" on kulutus todellakin yli 10/l./100km.
Jos olisi samassa ajosssa b-peli niin tokopa 15/l./100km. riittäisi?
Matka -ajossa vie noin 6.5l./100km. ( neulanopeus 80/90 ja 100/110)...
Ps. lyhyellä ajomatkalla (-30km) huomattava kulutuksen pienentyminen jos malttaa tukkia keulan ...(M-sporttissa alahuulen)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tofu View PostSaako KL-Varaosilta OEM kamaa? esim. se ilmanputsari --> Oisko tämä OK?
Ja sitten se polttoainesuodatin:
E:
200 tuli täyteen =)
Tuo 44€ pa-suodatin ainakin oli pari viikkoa sitten mallia tarvike.
Leave a comment:
-
-
Saako KL-Varaosilta OEM kamaa? esim. se ilmanputsari --> Oisko tämä OK?
Ja sitten se polttoainesuodatin:
E:
200 tuli täyteen =)Last edited by Tofu; 28-02-2012, 12:22.
Leave a comment:
-
Leave a comment: