E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rotaN
    replied
    Originally posted by Magor View Post
    Itte testasin juuri tuollai että otin kompuran takapuolelta venttiilille menevän letkun irti ja painoin peukalolla tukkoon kun kompura päällä. Paine oli tosi heikko ja tuntu että kompura hyyty.
    Uus paikalleen ja nyt pysyy normissa ja käykin paljon harvemmin ko entinen.
    Kannattaa melkeimpä vaihtaa se suodatinki sinne sisälokasuojan taakse samala ko remppaa, omassa suodatin oli aika tukossa., eikä ole kallis.
    Kannattaa ottaa pelkkä suodatin ilman letkua, letku on samaa kangaspaskaa mitä alkuperänen.
    eipä tarvinnu paljoa tutkailla kun lokasuojan otti pois niin kompuralta lähtevä letkun pätkä oli totaalisen paskana. liitoskohdasta lähes poikki ja pitkittäisiä viiltoja läpi asti joka puolella eiköhän lie kompura vetäny hiekkapölypaskat sisään..

    Leave a comment:


  • samel
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Jotenki tuntuu että kosteat kelit on osasyyllisiä näihin ongelmiin.
    Niin tai/ja kylmät.

    Leave a comment:


  • rotaN
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Jotenki tuntuu että kosteat kelit on osasyyllisiä näihin ongelmiin.
    samaa mietin itekkin tuossa ja tsekkasin varuilta ettei oo konttiin päässy vettä, kuiva oli ja peräkin on pysyny ylhäällä.. huomasin että nyt ei oo kompura pyöriny 3 päivään ollenkaan ja perä on pysyny ylhäällä vaikka ennen kompura pyöri joka käynnistyksen yhteydessä hetken aikaa, mitään remppaa ei oo siis tehty joten ihmetyttää hiukan..:think pitää vielä kattoa tuo letku ja suodatin että on kunnossa.

    Leave a comment:


  • Magor
    replied
    Originally posted by rotaN View Post
    nyt taas tulee system fail tauluun ja perä alhaalla. kompura pyörii muttei täytä pusseja. onko tuossa välissä jotain takaiskuventtiiliä tms joka ois voinu jumia vai laittaakko kompura suosiolla tilaukseen..

    onnistuuko tuon kompuran testaaminen irrallaan kotikonstein?
    jos ottaa vaan menoletkun irti (pusseille menevän) ja kokeilee tuleeko minkä verran ilmaa kun kompura pyörii?
    Itte testasin juuri tuollai että otin kompuran takapuolelta venttiilille menevän letkun irti ja painoin peukalolla tukkoon kun kompura päällä. Paine oli tosi heikko ja tuntu että kompura hyyty.
    Uus paikalleen ja nyt pysyy normissa ja käykin paljon harvemmin ko entinen.
    Kannattaa melkeimpä vaihtaa se suodatinki sinne sisälokasuojan taakse samala ko remppaa, omassa suodatin oli aika tukossa., eikä ole kallis.
    Kannattaa ottaa pelkkä suodatin ilman letkua, letku on samaa kangaspaskaa mitä alkuperänen.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Jotenki tuntuu että kosteat kelit on osasyyllisiä näihin ongelmiin.

    Leave a comment:


  • rööki
    replied
    Viikon verran laahas perä maassa ja joka käynnistyksellä tul level system fail vaikka kompura lähti pyörinään. Nyt sitten ajellessa ihmettelin että ei oo tullutkaan herjaa, no oli perä noussu normaaliin korkeuteen.. mihin vikaan viittaa? Kompuraanko?

    Leave a comment:


  • rotaN
    replied
    nyt taas tulee system fail tauluun ja perä alhaalla. kompura pyörii muttei täytä pusseja. onko tuossa välissä jotain takaiskuventtiiliä tms joka ois voinu jumia vai laittaakko kompura suosiolla tilaukseen..

    onnistuuko tuon kompuran testaaminen irrallaan kotikonstein?
    jos ottaa vaan menoletkun irti (pusseille menevän) ja kokeilee tuleeko minkä verran ilmaa kun kompura pyörii?
    Last edited by rotaN; 11-10-2017, 19:27.

    Leave a comment:


  • Magor
    replied
    Originally posted by Magor View Post
    Joo täytyy käyttää jollain viisaammalla eka tutkinnassa saako tuota nykyistä vielä nollattua/koodailtua/ohjelmoitua kuntoon, sitten vasta uutta osaa.
    Vikahan oli lopulta voimattomassa kompurassa.
    Tulipahan vaihdettua venttiilikin ennen kun uskoi että kompurassa vika.
    Nyt uus paikallaan jo useamman viikon eikä mitään ongelmaa.
    Katsotaanpa kuinka Miesslerillä takuu pelaa. Eilen vasta sain aikaseksi viedä rikkinäisen postiin.

    Leave a comment:


  • BMW E60
    replied
    Originally posted by Pex View Post
    laukesi kompuran solenoidiventtiilin letkuliitin. Oireena aluksi vasemman pussin hidas tyhjeneminen ~12h aikana ihan alas. Muutamassa päivässä vuoto paheni niin, että tuli alas 4-5h:ssa. Lopulta ei kauaa enää pysyny ylhäällä.

    Kirjaillaanpa tähän yksi tapa miten nuo liittimet voi helposti ja halvalla korjata. Jos olis jollekin apua.

    Solenoidiventtiililtä lähtee ulkohalkaisijaltaan 4mm kovat paineilmaletkut sekä vasemmalla että oikealle pussille. Molemmille siis omat lähdöt ja letkut. Venttiilin muovirungossa on kierteet, johon metallikierteinen letkuliitin tulee kiinni. Tuota liitosta kun muutaman kerran aukoo niin melko varmasti nuo muovikierteet korkkaa. Ovat sen verran haprasta tavaraa. Näin kävi itsellekin. Sama juttu kävi aikoinaan kompuran kuivaimelta lähtevälle letkulle, jossa sama metalli/muovi-liitinpaketti.

    Olen korvannut nyt nuo kaikki alkuperäiset aukikierrettävät liittimet kuvan mukaisilla paineilmaletkuliittimillä. Ensimmäisessä kuvassa siis vasemmalla uusi ja oikealla alkuperäinen liitin katkaistun letkunpätkän kanssa. Solenoidille suorat liittimet ja kuivaimelta lähtevään kulmaliitin. Eli ekaksi pyöräytetään muoviin uudet jengat, jonka jälkeen väännetään nuo uudet liittimet paikoilleen. Letku liitetään noihin liittimiin yksinkertaisesti vain painamalla. Letkun irrottaminen liittimestä myös helppoa. Eli kun tuollaiset laittaa niin itse liitintä ei tarvi noista muovikierteistä enää koskaan irrottaa jos ja kun kompuraa tarvii irrotella remppaamista varten. Kierteet ei näin ollen korkkaa todennäköisesti enää koskaan, jos niitä ei huvikseen ala pyörittelemään.

    Kuvassa näkyy myös nuo solenoidin onnettomat muovikierteet. On siinä taas kyllä säästetty Saksassa ainakin penni kun ei häävimpää ole keksineet.

    Hintaa noilla painettavilla liittimillä 3 eur/kpl.


    Mistä sä tilasit tollasety liuiuttimet? Soittele nii on helpompi keskustella.
    Itellä meni alkuperäiset helmet paskaks eikä kuulemma saa erikseen ostettua niitä.
    o45-1825095

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Jep näin arvelinkin. Eli sitten Carly ei osaa antaa jotain vikakoodia tasonsäädöstä, kun ei anna vikakoodia mut herja on taulussa.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Nythän tuo Carly herjasi takapyörän nopeusanturia. Hoitaako näissä vehkeissä abs anturi pyörän nopeuden mittaamista? Onko tietoa antaako tuo tasonsäädön herjan?
    ABS anturi mittaa pyörän pyörimisnopeuden ja sillä ei ole mitään tekemistä tasonsäädön kanssa.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Nythän tuo Carly herjasi takapyörän nopeusanturia. Hoitaako näissä vehkeissä abs anturi pyörän nopeuden mittaamista? Onko tietoa antaako tuo tasonsäädön herjan?

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Jaha, taas sama homma ja sama puoli. Hyvin kesti uusi osa....
    Ettei olisi kuitenkin vika johdossa tai liittimessä? Anturin vaihdossa tullut sen verran vääntöä kaapeliin, että on toiminut hetken.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Oliko joku halpis tarvike?
    Ei ollu ku bemariosat.fi:stä alkuperäinen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Jaha, taas sama homma ja sama puoli. Hyvin kesti uusi osa....
    Oliko joku halpis tarvike?

    Leave a comment:

Working...
X