Originally posted by mehtojarvi
View Post
E61 level control system failure
Collapse
X
-
-
Kalajoelta lähtiessä loppui kokonaan takapään tasonsäätö ja joutu ajamaan tyhjillä kotia 500km,virheilmoitusta tehnyt aikasemminkin ja kompura käy ja ilmaa tulee ainakin siihen venttiilille asti mistä lähtee sininen ja punainen letku pusseille,purkasinkin mötikän ja puhistelin ei apua,onko sille jokin rele olemassa erikseen?
Kuivalla kelillä voi mennä viikkoja ilman virheilmoitusta mutta nyt loppui kokonaan ryhdissä olo
Leave a comment:
-
Täällä pukkaa myös level control faulttia. Perä pysyy kyllä ryhdissä, mutta satunnaisen ajon jälkeen sytyttää level control faultin, joskus heti ja joskus voi ajella reilummin.
Koodeiksi antaa: 5F92 & 5F93 eli sensor supply rear left/right. Voisiko olla niin, että kummankin puolen sensorit hajoavat samoihin aikoihin?:think
Leave a comment:
-
Tämähän selvisi. Olin siis väärän anturin tilannut, kyseinen anturi on etupään anturi ja ilmeisesti säätää vain xenonien korkeutta. Uuden anturin tilasin oem numerolla 37146853753 ja alkoi heti pelittämään. Vikakoodit hävisi mittaristosta ja myös inpalta. Anturit ovat ulkoisesti samanlaisia.
Leave a comment:
-
Juuri noita. Takaa löytyy vastaavat, joita myydään myös xenonien korkeusantureina. Perkele jos menin väärän anturin ostamaan taakse. Siellä on uusi anturi joka ei anna inpalla mitään arvoja...
Leave a comment:
-
Originally posted by Telehell View PostSitten huomasin, että eturenkaissa on myös vastaavat anturit. Mitäs nuo ohjaa, jos takapään anturit ohjaa myös valojen korkeudensäätö? Vai toimiiko ne yksiin takapään antureiden kanssa.
Ylhäpuoli kiinni apurungossa ja alapuoli/vipu tukivarressa.
Leave a comment:
-
Originally posted by MajorDrake View PostRele leiponut kiinni, virheä sellainen, löytyy varapyöräkotelon alta styroksien välistä...
Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
Noista valkoisista bokseista tuli vettä sisältä jonkin verran.
Releet olivat myös kastuneet. Ilmankos joskus tuli PDC häiriöilmoitusta kun tuo musta boksi on PDC-boksi.
Avasin kaikista muovihärpäkkeet pois, puhalsin paineilmalla pintakuiviksi ja laitoin patterille yön yli. Ihme ja kumma, mutta auto oli toiminut muuten normaalisti lukuunottamatta tuota kompuran jatkuvaa käyntiä/PDC/Restraint system häikkää.
Yhdessä noista valkoisista bokseista lukee ECU, onko tämä siis auton moottori-ECU?
Tarkoitus on tänään poistaa/puhdistaa pienet hapettumat piirilevyiltä King-elektroniikkapuhdistajalla ja hammasharjalla.
Leave a comment:
-
Itsellä loppuu ideat bemmin kanssa. Tasonsäädön vikakoodia 5f8f e2 herjaa, eli olevinaan korkeudensäädön anturia oikealla takana. Anturin uusin, mutta vikakoodihan ei lähtenyt. Tuo sama anturi ei anna inpalla mitään järkeviä arvoja, vaikka perä nousee ja laskee samassa tahdissa mitä toinenkin puoli. Meneekö tuon anturin piuha kompuralle vai jonnekki muualle? Jos se olisi hapettunut sieltä toisesta päästä...
Sitten huomasin, että eturenkaissa on myös vastaavat anturit. Mitäs nuo ohjaa, jos takapään anturit ohjaa myös valojen korkeudensäätö? Vai toimiiko ne yksiin takapään antureiden kanssa.
Leave a comment:
-
Rele leiponut kiinni, virheä sellainen, löytyy varapyöräkotelon alta styroksien välistä...
Leave a comment:
-
Mistähän voisi johtua kun kompura käy jatkuvasti ja heittää tuota level control system failurea?
Heti kun akun navat heittää kiinni alkaa kompura käymään eikä pysähdy ennenkuin ottaa akun navat irti.
Auto on seissyt muutaman kuukauden, paksin pohja vielä tarkistamatta kun koko yö mennyt ohjausvaihteen vaihdossa, aamu 5 loppui asennus ja aamu 7 jo töissä
Tuli muuten kaikenlaista herjaa, jopa restraint system failure, mutta nollautui inpalla. Ainoat vikakoodit, jotka jäivät:
EHC (ilmajousituksen boksi?) - 5F97 & 5F93 / Error stored E1&E1
Leave a comment:
-
Vika selvisi. Oli kompuran liittimen pinni hapettunut eikä siksi yhdistänyt. Edelleen kyllä mysteeri miksi laski perän tonttiin parkissa. Ainakaan korvakuulolla ei mitään vuotoja ollut havaittavissa eikä nyt ole parin päivän aikana laskenut yhtään ja kompurakaan ei käy turhaan.
Leave a comment:
-
koita inpalla saada se transport mode pois ennen kuin uusit kompuran
Leave a comment:
-
Originally posted by MajorDrake View PostKai sulake on jo tarkistettu?
Jos sulake on kunnossa ja rele toimii niin kyllä se kompura on rikki...
Leave a comment:
-
Originally posted by Jakettaja View PostHyppyä kokeiltu ja ei auttanut. Laitettiin hyppy pinnien 30 ja 87 välille kompura pysyi edelleen vaiti. Autocomilla saatiin vikakoodit 5F9A, 5F98 ja 5F99. Yritettiin ajaa kompuraa koneelta mutta mitään ei tapahtunut ja samasta valikosta lytyi myös täppä poista kuljetustila muttei saatu sitä ruksittua pois, onnistuuko tämä vain inpalla?
Onko nyt niin että kompura on kaput ja uutta pesään vai voiko siinä olla joku vikatila päällä jonka saa kuitattua vain inpalla?
Jos sulake on kunnossa ja rele toimii niin kyllä se kompura on rikki...
Leave a comment:
-
Hyppyä kokeiltu ja ei auttanut. Laitettiin hyppy pinnien 30 ja 87 välille kompura pysyi edelleen vaiti. Autocomilla saatiin vikakoodit 5F9A, 5F98 ja 5F99. Yritettiin ajaa kompuraa koneelta mutta mitään ei tapahtunut ja samasta valikosta lytyi myös täppä poista kuljetustila muttei saatu sitä ruksittua pois, onnistuuko tämä vain inpalla?
Onko nyt niin että kompura on kaput ja uutta pesään vai voiko siinä olla joku vikatila päällä jonka saa kuitattua vain inpalla?
Leave a comment:
Leave a comment: