Originally posted by Telehell
View Post
E61 level control system failure
Collapse
X
-
Originally posted by Tume View PostMulla kyllä toimi koodaamattakin, kun vaihdoin bokseja autosta toiseen vikaa etsiessä.
Leave a comment:
-
Originally posted by nupaha View PostEi auta pelkkä boxin vaihto plug & play, pitää sen jälkeen vielä koodata uus boxi.
Leave a comment:
-
Originally posted by Magor View PostJoo aivan ihme vika ja ihan puskista.
En keksi ennää muuta ko tuo itte ohjausboksi/moduuli. Täytyy vissiin kokeilla vasaralla sitä kohta josko auttas.
Ei kellään olis oulun lähialueella varmasti toimivaa boksia testiin ja sitte myyntiin jos alkaa sillä pelaamaan?
Leave a comment:
-
Originally posted by rotaN View Postkuulostaa aika samalta kuin ittellä, viikon ajan herjas jatkuvaan tuota system level failurea, ja perä makas alhaalla muttei ihan tyhjän päällä kuitenkaan. korjaantui itsestään, pitemmän ajon aikana (120km) oli perä noussu oikeaan korkeuteen ja nyt on noin kk ajan toiminu normaalisti, eikä oo perä laskenu.välillä kompura aina pyörii hetken. en tiiä mikä aiheutti... vikakoodin anto EHC control-time fault, lifting molemmille puolille.
En keksi ennää muuta ko tuo itte ohjausboksi/moduuli. Täytyy vissiin kokeilla vasaralla sitä kohta josko auttas.
Ei kellään olis oulun lähialueella varmasti toimivaa boksia testiin ja sitte myyntiin jos alkaa sillä pelaamaan?
Leave a comment:
-
Originally posted by Magor View PostAlkaa olla pikkuhiljaa hyvät neuvot tarpeen tämän e61 ilmaperän kanssa.
Pari viikkoa aikaa lauantaina loppui autosta akku, latasin akun ja kaikki ok, paitsi active steering faultti.
Sunnuntaina kiskoin trailerilla 150km projektipirssiä ja silloinkin kaikki ok, perä pysyi normissa koko ajan.
Viime viikolla pesin auton ja lähin hakemaan vaimoa töistä niin lätkäsi self levelling failurea tauluun.
Kotia päästyä käytin virrat pois ja kompura pärähti tulille ja huusi niin kauan että tuli taas FAIL tauluun.
Koodi taisi olla liian pitkästä käyttöajasta tms.
Viaksi pääteltiin solenoidiventtiili joka jakaa ilmat pusseille, koska kompura toimii (n.6kk vanha, samoin rele). Uusi venttiili tilaukseen ja eilen kyseinen osa paikalleen.
Käytös ei muuttunut mihinkään, samallalailla kompura pärisee niin kauan että tulee FAIL mittaristoon, pussit eivät ole aivan tyhjät eli ei makaa aivan pohjassa muttei vielä lähelläkään normikorkeutta.
Liittimet kävin läpi ja johdot siltä osin kun ovat näkösällä ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa pinnejä myöten.
Peräkontin pohja on kuiva ja käytin ohjausboksin kotelonkin auki, enkä hoksannut piirilevyllä mitään poikkeavaa kuten hapettumia tai värimuutoksia kyrvähdyksestä.
Inpalla onnistuu ohjata kompuraa, mutta ei mitään vaikutusta perän korkeuteen vaikka kuinka pärisyttäis.
Onko nyt ohjausboksi paskana kuitenkin vai mitä kettua kun antureilta ei tule mitään vikakoodia ja pussit ei vain täyty kuin ihan hiukan eli makaa miltei kumien päällä.
Kyseessä talouden ainoa käyttöauto joten ei joutaisi makaamaan tallissa.
Elikkäs hyvät neuvot tervetulleita!
Leave a comment:
-
Onkelmaa perseen kanssa
Alkaa olla pikkuhiljaa hyvät neuvot tarpeen tämän e61 ilmaperän kanssa.
Pari viikkoa aikaa lauantaina loppui autosta akku, latasin akun ja kaikki ok, paitsi active steering faultti.
Sunnuntaina kiskoin trailerilla 150km projektipirssiä ja silloinkin kaikki ok, perä pysyi normissa koko ajan.
Viime viikolla pesin auton ja lähin hakemaan vaimoa töistä niin lätkäsi self levelling failurea tauluun.
Kotia päästyä käytin virrat pois ja kompura pärähti tulille ja huusi niin kauan että tuli taas FAIL tauluun.
Koodi taisi olla liian pitkästä käyttöajasta tms.
Viaksi pääteltiin solenoidiventtiili joka jakaa ilmat pusseille, koska kompura toimii (n.6kk vanha, samoin rele). Uusi venttiili tilaukseen ja eilen kyseinen osa paikalleen.
Käytös ei muuttunut mihinkään, samallalailla kompura pärisee niin kauan että tulee FAIL mittaristoon, pussit eivät ole aivan tyhjät eli ei makaa aivan pohjassa muttei vielä lähelläkään normikorkeutta.
Liittimet kävin läpi ja johdot siltä osin kun ovat näkösällä ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa pinnejä myöten.
Peräkontin pohja on kuiva ja käytin ohjausboksin kotelonkin auki, enkä hoksannut piirilevyllä mitään poikkeavaa kuten hapettumia tai värimuutoksia kyrvähdyksestä.
Inpalla onnistuu ohjata kompuraa, mutta ei mitään vaikutusta perän korkeuteen vaikka kuinka pärisyttäis.
Onko nyt ohjausboksi paskana kuitenkin vai mitä kettua kun antureilta ei tule mitään vikakoodia ja pussit ei vain täyty kuin ihan hiukan eli makaa miltei kumien päällä.
Kyseessä talouden ainoa käyttöauto joten ei joutaisi makaamaan tallissa.
Elikkäs hyvät neuvot tervetulleita!
Leave a comment:
-
Originally posted by markok View PostReleen vaihdosta kannattaa lähteä liikkeelle.
Tarkoitat että rele kytkee muttei anna enää irti? Ja virta jää pumpulle päälle... Kertoiskohan INPA tuosta mitään havaintoa.
Missä rele sijaitsee? Sitähän voisi kopistella kokeeksi jos/kun saa tilanteen päälle...
Leave a comment:
-
Originally posted by lofjussi View PostKuulostaa että kompura jää päälle, ei vikavaloja/-huomautuksia mittaristossa, perä normaali korkudella ja kaikki pelaa... En vaan raaskinut kuunnella tuota kompuran ääntä paria minuuttia pitempään auton pysähdyttyä. Otin sulakkeen irti joka löytyikin takakontista oikean sivuverhoilun takaa. Annoin olla pari tuntia pois ja seuraavan kerran ajoon lähtiessä pelannut normaalisti... Tämä siis viime talvena. Kesällä teki kerran ja samanlai tuli kuntoon kun otti sulakkeen yöksi pois. Nyt kompura taas käy sadepäivän iloksi eukä meinaa enää sammua vaikka pitää sulaketta välillä pois. Eka vika oli pakkasella, sitten helteellä ja nyt sade päivänä, lämpötila plus seitsemän. Onneksi autolla ajetaan aina lyhyttä matkaa niin tuon kyllä kuulee kun nousee autosta. Mikähän mahtaa olla järjestelmässä vikana? Vaikka kompura pumppaa niin oikean korkeuden saavutettuaan järjestelmä taitanee toimia ja päästää ilmoja pois koska perä ei nouse liian korkealle...
Leave a comment:
-
Kuulostaa että kompura jää päälle, ei vikavaloja/-huomautuksia mittaristossa, perä normaali korkudella ja kaikki pelaa... En vaan raaskinut kuunnella tuota kompuran ääntä paria minuuttia pitempään auton pysähdyttyä. Otin sulakkeen irti joka löytyikin takakontista oikean sivuverhoilun takaa. Annoin olla pari tuntia pois ja seuraavan kerran ajoon lähtiessä pelannut normaalisti... Tämä siis viime talvena. Kesällä teki kerran ja samanlai tuli kuntoon kun otti sulakkeen yöksi pois. Nyt kompura taas käy sadepäivän iloksi eukä meinaa enää sammua vaikka pitää sulaketta välillä pois. Eka vika oli pakkasella, sitten helteellä ja nyt sade päivänä, lämpötila plus seitsemän. Onneksi autolla ajetaan aina lyhyttä matkaa niin tuon kyllä kuulee kun nousee autosta. Mikähän mahtaa olla järjestelmässä vikana? Vaikka kompura pumppaa niin oikean korkeuden saavutettuaan järjestelmä taitanee toimia ja päästää ilmoja pois koska perä ei nouse liian korkealle...
Leave a comment:
-
Originally posted by rotaN View Postkun on tavaraa ollu kyydissä on välillä tuli level control system fail ilmotus, no nyt perä on laskenu lopullisesti tonttiin. auton käynnistäessä kompura lähtee huutamaan, mutta perä ei nouse yhtään, kompura käy varmaan 30-50 sek, jonka jälkeen herja tulee. ennen on kyllä noussu ihan normaalisti ja nopeasti. veikkauksia voiko kompura olla kaput vaikka lähtee päälle? vai onko joku solenoidi hässäkkä kun tuntuu ettei ilma mene pusseille asti. entä kuinka usein tuon kompuran pitäs täyttää pusseja, tuntuu että joka aamu tai ainakin kerran päivään se huutaa..
Leave a comment:
-
Originally posted by säkkij View PostOlenkohan vuoden aikana kuullut/huomannut muutaman kerran että kompura käynyt, voi tietysti olla kuulossakin vikaaja jokakerta kun olen tunkannut autoa.
Leave a comment:
-
Originally posted by rotaN View Postkun on tavaraa ollu kyydissä on välillä tuli level control fail ilmotus, no nyt perä on laskenu lopullisesti tonttiin. auton käynnistäessä kompura lähtee huutamaan, mutta perä ei nouse yhtään, kompura käy varmaan 30-50 sek, jonka jälkeen herja tulee. ennen on kyllä noussu ihan normaalisti ja nopeasti. veikkauksia voiko kompura olla kaput vaikka lähtee päälle? vai onko joku solenoidi hässäkkä kun tuntuu ettei ilma mene pusseille asti. entä kuinka usein tuon kompuran pitäs täyttää pusseja, tuntuu että joka aamu tai ainakin kerran päivään se huutaa..ja jokakerta kun olen tunkannut autoa.
Leave a comment:
Leave a comment: