E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JiiVee92
    replied
    Originally posted by kmbldn View Post

    Täällä sama viime viikolla. Vararenkaan alla kontinpohjalla pari senttiä vettä missä oli bokseja ja releitä. Kuivatus ja kontakispraytä littimille. Kolmen releen paketissa yks oli pimeänä kun mitattiin kaikki, vaaleassa(kompuran rele) ei eloa. Kaikki kolme relettä oli perus 5-napaisia, vaihtamalla vierestä toimivan releen kompuran releen paikalle rupes kompura pyörimään ja nosti perän. Mistähän se tuon veden kerää tuonne kontin pohjalle
    Onko panoraamakattoa? Sieltä jos menee vedenpoistot tukkoon, tai irtoaa, niin sitä kautta ainakin menee vettä konttiin.

    Leave a comment:


  • kmbldn
    replied
    Originally posted by Baijerilainen525 View Post
    Mulle lävähti kans ruutuun toi ilmoitus. Syyksi paljastui ilmaperän rele. Uusi vaihdettu ja toimii taas.
    Auto 525i e61 lci.
    Täällä sama viime viikolla. Vararenkaan alla kontinpohjalla pari senttiä vettä missä oli bokseja ja releitä. Kuivatus ja kontakispraytä littimille. Kolmen releen paketissa yks oli pimeänä kun mitattiin kaikki, vaaleassa(kompuran rele) ei eloa. Kaikki kolme relettä oli perus 5-napaisia, vaihtamalla vierestä toimivan releen kompuran releen paikalle rupes kompura pyörimään ja nosti perän. Mistähän se tuon veden kerää tuonne kontin pohjalle

    Leave a comment:


  • Baijerilainen525
    replied
    Mulle lävähti kans ruutuun toi ilmoitus. Syyksi paljastui ilmaperän rele. Uusi vaihdettu ja toimii taas.
    Auto 525i e61 lci.

    Leave a comment:


  • yxespu
    replied
    Tasoanturin "vika"

    Täydentääkseni e61 tasonsäädön mittavaa vikalistaa niin omalle kohdalle (523i LCI 2008):n kanssa sattui vasemman taka-anturin vikailmoitus. Inpalla tutkiessa ei anturissa näkynyt mitään eloa. Siipä vaihtoon. Tulos sama. Voltit kuitenkin oikein (jotakuinkin vähän yli 5V molemmin puolin) Modet kohdillaan eli ei mitään modea päällä. Vika löytyi pitkällisen pähkäilyn ja yleismittarilla mittailun tuloksena. Antoi myös vikailmoituksen rengaspaineista.

    Anturilta lähteviltä johdoista 1 (valk./harm.) poikki lokarin ja sisälokarin välistä noin 30cm anturilta ylöspäin. Korjauksena uusi johto helpompaa reittiä suoraan ohjainboksille juotettuna vanhaan johtoon molemmista päistä. Kutistesukat pälle ja INPAlla tarkistukset.
    Rengaspaine vikailmoitus korjaantui samalla ja kaikki on toiminut johdon uusimisella. Kompuralta vielä uusi imuletku varapyöräkoteloon raikkaamman ilman toivossa.

    Leave a comment:


  • Jehna
    replied
    Originally posted by Jaksi View Post
    Varmaan johdot poikki taitoksenkohdalta. Mulla oli omassa sama homma ja makso reilusti kun Metro-autossa fiksasivat ton homman. Oli mennyt vesi johtimiin kun eriste oli rikki ja haperuttanut pitemmältä matkaa piuhat.
    Se hainevä kannattaa eristää silikonilla. Tyypillisesti kun peräluukku auki esim autoa kuivatessa vesi valuu sinne

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    No voihan. Näinköhän sit 6kk vanha kompura on rikki. Pitänee vaihdella varastosta toinen kompura ja katsoa asettuuko sillä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Siinähän se tyhjennysventtiili on kompuran takapäässä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Mistähän tämä tyhjennys venttiili löytyy? Yritin räjäytyskuvia katsella, tuloksetta.
    Turha etsiä BMW räjäytyskuvista, BMW ei myy sitä erikseen. Koko kompurapaketin mukana saa BMW:ltä. Kannattaa katsoa saksasta esim. miessler:ltä saattaisi löytyä erikseen. Muistaakseni on siinä kuivaajassa kiinni.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Muistaakseni näissä se tyhjennysventtiili toimii myös ylipaineventtiilinä, joten veikkaisin siihen liittyvää vikaa. Tyhjennysventtiili ei ole osa sitä venttiilipakettia, joka säätää molemmat puolet.

    Mistähän tämä tyhjennys venttiili löytyy? Yritin räjäytyskuvia katsella, tuloksetta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Nostellaan vanhaa aihetta.


    Ongelmana seuraavaa: perä nousee normaalisti, kompura pyörii ja oikean korkeuden saavutettua kuuluu todella kova suhahdus ja ilmoitus : level control system failure ja vikakoodiksi jättää 005F9A Supply high-pressure relief valve/lift control time.


    Paikallaan suht uusi kompura ja se venttiili mistä lähtee letkut oikea / vasen pussi, vaihdettu eilen.


    Mistä seuraavaksi liikkeelle? :think
    Muistaakseni näissä se tyhjennysventtiili toimii myös ylipaineventtiilinä, joten veikkaisin siihen liittyvää vikaa. Tyhjennysventtiili ei ole osa sitä venttiilipakettia, joka säätää molemmat puolet.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Nostellaan vanhaa aihetta.


    Ongelmana seuraavaa: perä nousee normaalisti, kompura pyörii ja oikean korkeuden saavutettua kuuluu todella kova suhahdus ja ilmoitus : level control system failure ja vikakoodiksi jättää 005F9A Supply high-pressure relief valve/lift control time.


    Paikallaan suht uusi kompura ja se venttiili mistä lähtee letkut oikea / vasen pussi, vaihdettu eilen.


    Mistä seuraavaksi liikkeelle? :think

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Rele loppu ja sitä myöten kompura tehnyt itsarin.
    Näin siinä käy, kun viallisen releen kanssa liian pitkään kippuroi. Kompuran moottorin hiilipitimet sulaa yhdeksi möykyksi ja jumittaa motin.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Maatsetung View Post
    Tietäjät tietää. Siksi tulin tänne kyselemään.
    Potilas E61 -06. Peräpää tippunut alas. Vanhalla releellä kompura käynnistyi ja täytti ilmapussit mutta kompura ei lopettanut toimintaa vasta kun sulake paloi. Vaihdoin uuden releen ja kompura ei käynnisty ollenkaa vaan polttaa sulakkeen saman tien. Sama tapahtuu vanhallakin releellä kun koitin vaihtaa sen takaisin.

    Mistä moinen sulakkeiden palaminen voisi johtua? Jossain oikosulku mahdollisesti? Impaa tai muuta en omista niin ei voi lukea vikakoodeja.
    Rele loppu ja sitä myöten kompura tehnyt itsarin.

    Leave a comment:


  • Maatsetung
    replied
    Tietäjät tietää. Siksi tulin tänne kyselemään.
    Potilas E61 -06. Peräpää tippunut alas. Vanhalla releellä kompura käynnistyi ja täytti ilmapussit mutta kompura ei lopettanut toimintaa vasta kun sulake paloi. Vaihdoin uuden releen ja kompura ei käynnisty ollenkaa vaan polttaa sulakkeen saman tien. Sama tapahtuu vanhallakin releellä kun koitin vaihtaa sen takaisin.

    Mistä moinen sulakkeiden palaminen voisi johtua? Jossain oikosulku mahdollisesti? Impaa tai muuta en omista niin ei voi lukea vikakoodeja.

    Leave a comment:


  • MGT
    replied
    Osaisiko joku kertoa, missä voisi vika olla :think

    E61 lci malli päästää oikean takanurkan alemmas, kuin vasemman. Oireen huomasi, kun alkoi oikea takarengas ottamaan kaareen kiinni ja tuntuu, että ongelma vain pahenee. Tuntuu ettei kompura vain lähde niin helposti täyttämään oikeaa puolta. Välillä se nostaa sen taas oikealle korkeudelle, mutta viime aikoina ei ole sitäkään tehnyt.
    Mitään vikakoodeja ei ole, eikä kompura mielestäni käy tiheämmin.
    Vasenpuoli pysyy kyllä kauniisti asennossaan.

    Leave a comment:

Working...
X