E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whistler
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 29
    • Kotka

    #16
    Joo tänään taas pimpautti level control failuren. Eli eipä auttanut tuo huollon letkunvaihto. Eikun maanantaina taas uutta aikaa sopimaan. Jotenkin tuntuu kyllä onnettomalle tuo huollon toiminta. Ainakin kolme kertaa ovat jo "tutkineet" tuota vikaa, mutta ei vaan korjausta löydy. Johtuisikohan että autoliike on vastuussa, niin yrittävät jollakin halvalla konstilla päästä tuosta vastuusta jos saisivat pelaamaan vaikka muutaman kuukauden.... huoh
    ____________
    E61 530DA '04

    Comment

    • mikkod
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 5210
      • Stadi

      #17
      Originally posted by Wese View Post
      Vaihda äkkiä tuo imupuolen letku ennenku on koko pumppu paskana. Nimim. "kokemusta on", (pumpunvaihdosta siis, ei letkusta... Touhutonnihan sinne livahti, BMW-service kiittää)

      -W-
      Joo näin on tehtävä, nyt tekee joka käynnistyksellä
      Helkama S3000
      Myydään kutosen alustaosia
      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

      Comment

      • Whistler
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 29
        • Kotka

        #18
        Nyt pimputtelu tuntuu olevan kyllä jo päivittäistä.

        No ensi viikolla vaihtavat koko kompurasetin tuonne automyyjän piikkin, jospa se siitä sitten. Toivottavasti pysyy perä ylhäällä siihen asti.
        ____________
        E61 530DA '04

        Comment

        • rus103
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 53
          • Uusimaa

          #19
          No nyt minunkin e61 rupes herjamaan "level control failure" oli samanlaista viestia näyttänyt aikaisemminkin silloin tällöin ja noin 3 viikkoa oli ihan hilja kun eilen alkoi taas ja joka kerta kun käynnistät ja ajalet parisen kilsaa niin pomppi viesti esille.Tarkistin letku lokarin takana ja näytti että edellinen omistaja vaihdoi sen vai oliko sitten merkkihuolto letku oli ihan ehjä ainakin päältäpuolin.Kompuran en ole vielä tarkistanut kun täytyy mennä nosturille.Perä kyllä pysyy ihan oikein korkuisena ja viikko sitten kun vaihdoin talvirenkaat alle niin se heräsi henkiin ja pumppas vähän ilmaa.Mutta onko se sitten täysin kuollut vai sähkövika?

          Comment

          • Whistler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 29
            • Kotka

            #20
            Perjantaina laitettiin huollossa mulle uusi kompura ja letkustot. Ei ainakaan nyt viikonlopun aikana herjannut kertaakaan tuosta tason säädöstä.

            Uutta vikaa tosin perkele pukkaa, kaukosäädin (säätimet) lakkasi toimimasta eilen. Lieneekö piuha poikki sieltä vastaanottimelta jostakin takaluukun nurkilta. Radiokin alkoi temppuilemaan, ts huonohko signaali.
            ____________
            E61 530DA '04

            Comment

            • Lallevihtinen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 690
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Whistler View Post
              Perjantaina laitettiin huollossa mulle uusi kompura ja letkustot. Ei ainakaan nyt viikonlopun aikana herjannut kertaakaan tuosta tason säädöstä.

              Uutta vikaa tosin perkele pukkaa, kaukosäädin (säätimet) lakkasi toimimasta eilen. Lieneekö piuha poikki sieltä vastaanottimelta jostakin takaluukun nurkilta. Radiokin alkoi temppuilemaan, ts huonohko signaali.
              Kuulostaako kompuran toiminta nopeemmalta/toiminta-aika lyhyemmältä nyt?:think
              sigpic
              BMW E93 335i & BMW M550Dx
              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

              Comment

              • Whistler
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 29
                • Kotka

                #22
                En nyt erityisesti ole tuota viikonlopun aikana tarkkaillut. Aikaisemmin tuntui kyllä jokseenkin pitkään pumppaavan, tosin en tiedä oliko tuo normaalia kun ei ollut mitään mihin verrata. Palaan jahka saan enemmin kokeumusta tuon uuden toiminnasta.
                Last edited by Whistler; 26-10-2009, 08:43.
                ____________
                E61 530DA '04

                Comment

                • Jaksi
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 46
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by Whistler View Post
                  Uutta vikaa tosin perkele pukkaa, kaukosäädin (säätimet) lakkasi toimimasta eilen. Lieneekö piuha poikki sieltä vastaanottimelta jostakin takaluukun nurkilta. Radiokin alkoi temppuilemaan, ts huonohko signaali.

                  Varmaan johdot poikki taitoksenkohdalta. Mulla oli omassa sama homma ja makso reilusti kun Metro-autossa fiksasivat ton homman. Oli mennyt vesi johtimiin kun eriste oli rikki ja haperuttanut pitemmältä matkaa piuhat.
                  E93 M3 + G21 320e Xdrive M-Sport

                  ex:
                  F10 518d LCI
                  E39 520i
                  E53 4.4i M-Sport
                  E61 525i
                  E36 328 cabrio
                  E36 328 M-tech sedan

                  Comment

                  • jippe75
                    Newbiemmer
                    • Aug 2009
                    • 19
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by Whistler View Post
                    Perjantaina laitettiin huollossa mulle uusi kompura ja letkustot. Ei ainakaan nyt viikonlopun aikana herjannut kertaakaan tuosta tason säädöstä.

                    Uutta vikaa tosin perkele pukkaa, kaukosäädin (säätimet) lakkasi toimimasta eilen. Lieneekö piuha poikki sieltä vastaanottimelta jostakin takaluukun nurkilta. Radiokin alkoi temppuilemaan, ts huonohko signaali.
                    Itse fiksailin piuhavian kuntoon parisen kuukautta sitten. 3 johtoa oli mennyt poikki. Ei ole ylivoimaisen suuri homma, mutta kannattanee varata aikaa useampi tunti jos noita ei ole purkanut ennen. Netistä löytyy kuvaohjeet homman suorittamiseen. Tosin jos sulla ei toimi takaikkunan aukaisu (kuten minulla), niin sitten pitää repiä takaluukun sisusta irti ja avata ikkunan lukko manuaalisesti (jokunen torx -pultti + hellävaraista repimistä). Ja piuhojen korjauksen jälkeen kannattaa vielä tarkistaa antennivahvistimen sulake, jonka numeroa en nyt muista. Voipi nimittäin sulake olla mennyt piuhojen nirhautuessa.

                    Tää on tätä, meikäläisellä auto taasen vaatisi uutta kompuraa kun tasonsäädöstä huudellut jo pari kuukautta. Tsemiä piuhahässäkkään
                    _______________
                    E61 525dA -04
                    E46 330CiA -00
                    E46 318i -00
                    E38 730i -95
                    E30 316 -85
                    E21 315 -84

                    Comment

                    • Whistler
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 29
                      • Kotka

                      #25
                      Saas nähdä, tänään oli huollossa. Kohta menen hakemaan sen. Tuo takaluukun ikkuna on kyllä moitteettomasti auennut.

                      Joo ei ole nyt enää yhtään kertaa herjannut tuo level control system tuon kompuran vaihdon jälkeen (viikko sitten).
                      ____________
                      E61 530DA '04

                      Comment

                      • e61_525d_2005
                        Newbiemmer
                        • Jul 2008
                        • 6

                        #26
                        Mulla on auto herjannut jo ~1,5 vuotta level control system failurea ja ilmeisesti se herjasi jo Saksassa. Kompuran ääni kuulostaa hieman "valittavalta", mutta se toimii vielä jotenkin. Pitää varmaan ensi kesänä viedä romu merkkihuoltoon, jos en ole itse saanut aikaisemmin korjattua ilmajousitusta.

                        Comment

                        • IlkkaP
                          Newbiemmer
                          • Jun 2008
                          • 5
                          • Oulu

                          #27
                          Mullakin on tullut muutaman kerran tuo level control herja syksyn aikana, auto on E61 530DA 2005. Clavurionin rohkaisemana päätin tutkia kompuran imuletkun kunnon ja vaihtaa sen tarvittaessa.

                          Hain eilen hydrauliikkaliikkeestä pari metrin pätkää letkua (kaikenvaralta kahta halkaisijaa, toisen letkun sisähalkaisija 6,5mm ja toisen 8mm), sopivat klemmarit molempiin ja paineilmatyökalujen hoitoöljyä, joka sopii kuulemma kompressorin imupuolelta syötettäväksi. Hintaa ostoksille tuli reilut 13 euroa.

                          Kotona tallissa auton oikea takakulma ylös auton omalla tunkilla, takapyörä irti ja irrotettu pyörä ja kakkosnelosen pätkä auton alle varmistukseksi, jos tunkki pettää. Sisälokasuoja ja takarenkaan takana oleva pohjan muovilevy irti, molemmat on kiinni peltiruuveilla. Sitten näkyikin jo hyvin kompura ja sille tuleva imuletku.

                          http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=33&fg=50

                          Osa nro 9 on muovinen letku, joka päättyy suodattimeen ja on sisälokasuojan takana. Tämä letku ei liiku käytössä ja oli täysin ehyt enkä uusinut sitä.

                          Osa nro 8 on kuminen letku, joka on osittain sisälokasuojan takana ja osittain auton alla kompuran luona. Tämä letku liikkuu/taipuu kompuran liikkeiden mukana. Letku oli haurastunut ja murtunut kompuran päästä. Otin vanhan letkun pois ja laitoin tilalle uuden 6,5 mm sisähalkaisijalla olevan letkun, joka oli sopivan kokoinen, ja molempiin päihin klemmarit. Letkun sisään laitoin paineilmatyökalujen hoitoöljyä ja kallistelin letkua, jotta öljy levittyisi tasaisesti letkuun ja menisi mahdollisimman tasaisesti myös kompuraan.

                          Lopuksi alustan levy, sisälokari ja takapyörä takaisin paikalleen. Kaiken sai tehtyä auton vierellä kyykkimällä ja lattialla makaamalla, olematta kuitenkaan käsiä lukuunottamatta auton alla. Aikaa meni vajaa pari tuntia rauhallisella tahdilla ja välillä hommaa suunnittelemalla. Nosturilla tuo olis helpompi tehdä ja tuon kumisen letkun voisi saada vaihdettua pelkän pohjalevyn irrottamalla, jolloin tuo olisi tosi nopea homma.

                          Saa nähdä poistiko tuo korjaus ongelmaa vain onko kompura jo mennyt pilalle, mutta melko helposti tehtävä hommahan tuo oli ihan kotioloissakin.

                          Kiitokset vielä Clavurionille ja kaikille tänne kirjoittaneille neuvoista työn tekemiseen.

                          Comment

                          • A62
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 117
                            • Oulu

                            #28
                            Onko vika pysynyt poissa letkukorjauksilla?

                            Minulla pompsahti vika ensimmäistä kertaa tänään (E61-05). Tuli välittömästi startin yhteydessä, kun oli pakkailtu tavaraa konttiin. Samassa yhteydessä tuli sitten myös takakontin lasiin joku toimintahäikkä. Aina kun avasi lukot takakontin suoja räpsähti auki ja lasin lukko aukesi.. Onneksi sentään meni lukkoon. Onkohan vioilla mitään yhteyttä toisiinsa? Ja kosteuttahan on riittänyt viime päivinä.

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9160
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by A62 View Post
                              Onko vika pysynyt poissa letkukorjauksilla?

                              Minulla pompsahti vika ensimmäistä kertaa tänään (E61-05). Tuli välittömästi startin yhteydessä, kun oli pakkailtu tavaraa konttiin. Samassa yhteydessä tuli sitten myös takakontin lasiin joku toimintahäikkä. Aina kun avasi lukot takakontin suoja räpsähti auki ja lasin lukko aukesi.. Onneksi sentään meni lukkoon. Onkohan vioilla mitään yhteyttä toisiinsa? Ja kosteuttahan on riittänyt viime päivinä.
                              Voin IlkkaP:n puolesta vastata, että ei poistunut ongelma pelkällä letkun korjauksella. Jos letku on ehtinyt olla jo pidempään murtunut, kompura imee paskaa sisään ja ottaa siipeensä ennemmin tai myöhemmin. Voiteluaineen suihkuttaminen ei myöskään korjaa vaan todennäköisesti pahentaa tilannetta, kun moskat liimautuvat mm. kompuran männän venttiileihin. Tarkista se imuletku, mikäli et ole sitä vielä ehtinyt tehdä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Lallevihtinen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 690
                                • Tampere

                                #30
                                Kaikki jotka letkujaan ihmettelee ja sieltä löytyy se vanhanmallinen letku, kumia, ei kangas päällysteinen niin vaihtakaa se! Jos se on jo rikki niin voi olla liian myöhästä..siltihän se toki pitää vaihtaa.
                                sigpic
                                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                                Comment

                                Working...
                                X