Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by zanta View Post
    Osaatko kertoa mitkä asetukset tuolle omalle diagnostiikka kaapelille pitäisi laittaa.
    Viikon verran koittanut saada yhteyttä tehdasasennettuun bensa-Webastoon (530i E61 LCI '08), läppärin käyttiksenä Windows 7, inpa ja carly löytää kyllä vikakoodit mutta olisi mukava päästä avaamaan lukkotilasta ja nollaamaan koodit.
    Tokihan tässä voisi alkaa värkkäämään DISiä koneelle, mutta olisi mukava päästä myös muista merkeistä ja sioraan Wbusin kautta lukemaan webastoja.
    INPA:lla et pysty lukkotilaa poistamaan. INPA:n pitää toimia, että esim. ISTA toimii. Tai no ei sitä INPAA välttämättä tarvitse olla asennettu, mutta kaikki asetukset pitää olla kunnossa. Ellei INPA toimi, niin DIS/ISTA ei myöskään toimi. Tuon ikäisen kanssa kyllä suosittelisin ISTAA, jos läppärille se sopii ja kone jaksaa sitä pyörittää.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by zanta View Post
    Osaatko kertoa mitkä asetukset tuolle omalle diagnostiikka kaapelille pitäisi laittaa.
    Oletan että tarkoitat kysymykselläsi Webaston omaa diagnostiikkaohjelmaa ja siihen sopivaa kaapelia? Tuossa edellä mainittiinkin että oikeat ajurit oltava sekä kaapelin ja ohjelman kanssa yhteinen USB-sarjaportti (COM) käytössä. Esim. itselläni käytössä COM4 ja portin latenssiaika asetettu 1 millisekuntia.
    Last edited by JaniLap; 24-10-2016, 23:45.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Kannattaa katsoa ensin usb portin asetukset kuntoon laitehallinnasta, jos siellä virhe niin et saa ohjelmalla yhteyttä vaikka kuinka olisi asetukset oikein. Minulle tuli ainakin ohjeet kaapelin mukana. Lisäksi kaapelin ajurit piti olla joltain 2014 vuodelta, jos Windows kerkesi asentaa automaattisesti uudet ajurit niin kaapeli ei toiminut.

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Webaston sielunelämään ja vikakoodien lukuun pääsee parhaiten käsiksi omalla lukijalla suoraan laitteesta. Tähän tarvitaan diagnostiikkakaapeli, joka on onneksi kohtalaisen edullinen ja esim. Saksan Ebaystä noita löytää vaikkapa Thermo Top -malleihin:



    Webaston oma Thermo Test -diagnostiikkaohjelma on internetistä pengottavissa.
    Osaatko kertoa mitkä asetukset tuolle omalle diagnostiikka kaapelille pitäisi laittaa.
    Viikon verran koittanut saada yhteyttä tehdasasennettuun bensa-Webastoon (530i E61 LCI '08), läppärin käyttiksenä Windows 7, inpa ja carly löytää kyllä vikakoodit mutta olisi mukava päästä avaamaan lukkotilasta ja nollaamaan koodit.
    Tokihan tässä voisi alkaa värkkäämään DISiä koneelle, mutta olisi mukava päästä myös muista merkeistä ja sioraan Wbusin kautta lukemaan webastoja.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Sen verran sain netistä tongittua että f63 kontissa on kai webaston mutta ei ainakaan sen kautta paritus onnistunu.

    ON nappia painaessa vihreä led palaa 5sek ja sammuu. Off napista palaa punainen led 5sek

    Ja tuo hanskalokeron sulake 23 oli myös tyhjä paikka, samoin kuin 20

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Onko mitään hajua sulakkeiden numeroista? Ei tässä muuta kaivata
    Toivottavasti en muistellut E39:n sulakkeita noista hanskalokeron sulakkeista...

    Last edited by Heguli 31; 13-09-2016, 18:20.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Vooson kuvitella, ettö resetointi (ja lukon aukaisu) toimii kuten omassa, Kummankin sulakkeen irroituksen vaati itselläni ja takaisin aennuksessakin tuntui olevan oma järjestys (en nyt muista mikä)

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Olikos orkkis-webassa kaksi sulaketta? Toinen hanskalokerossa ja toinen kontissa. Näin tuosta omasta muistelisin. Ja jos näin on,niin kumpi sulake se pitäisi käyttää "resetoinnissa" irti?
    Onko mitään hajua sulakkeiden numeroista? Ei tässä muuta kaivata

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Olikos orkkis-webassa kaksi sulaketta? Toinen hanskalokerossa ja toinen kontissa. Näin tuosta omasta muistelisin. Ja jos näin on,niin kumpi sulake se pitäisi käyttää "resetoinnissa" irti?

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Itellä löytyi sulakkeet konehuoneen puolelta seuraamalla webaston johtoja, mutta tää onki retrofitattu.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Tuon luin mutta se sulake on vähän hakusessa :/ Auton sulakekarttakin oli niillä perkeleen symboleilla ja ei mitään moottorinlämmitykseen viittaavaa ollu

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Mites tuo uudelleen paritus?
    Onko tuosta mitään apua?

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Ei näköjään toimi weban kauko ohjain, ilmeisesti T80 mallia. Muuten toimii webasto mutta kaukkarissa palaa vihreä valo vain pari sek ja valo sammuu. Mites tuo uudelleen paritus? Ilmeisesti pitää sulake ottaa webastolta irti ennen paritusta?

    Yritin sulaketta etsiä ja numeroa 20 hanskalokerosta tarjottelivat netissä mutta ei ollut sulaketta siinä kohdalla. Alkuperäinen weba ja lci e61 autona.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Tuo vikakoodi minkä saan ulos herjaa googlen tietojen mukaan vesipumppua, joka toimii jos painetaan REST nappia. Eli auton vesipumppua, joka pyörittää vettä auton ollessa sammuksissa.

    Koodi 9C77. Eilen huomasin, että Idrivesta ei voi enää painaa DirectOperation nappia webastolle. Onko näin, että BMW;ssä jos webasto on lukossa se yrittää kuitenkin käynnistyä? Selittäisi sen miksei voi ohjata idriven kautta mutta kakella voi.

    Jos webastoa pystyy ohjaamaan Idriven kautta, eikö sen pitäisi löytyä myös Istalla?
    Last edited by Telehell; 05-09-2016, 05:17.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Vikakoodia antaa "auxaliary pump", mutta käsittääkseni tuo ei koske webastoa?
    MIkäli autoosi on retrofitattu Webasto ja pystyt käyttämään sitä iDriven kautta, on Webastolla käytössä BMW:n oma ohjainkortti. Tällöin vesipumppuja taitaa järjestelmässä olla vain yksi kappale ja havaitsemasi vikakoodi saattaisi tarkoittaa kyseisen pumpun vikaantumista (esim. hiilet loppu).

    Jälkiasenteisen Webaston myötä vesipumppuja voi olla kaksi kappaletta, joista toinen on Webaston oma (yleensä lähimpänä Webastoa) ja toinen auton oma kiertovesipumppu. Tällöin auton vikakoodeja lukemalla kiertovesipumppuun viittaava vikailmoitus koskee auton omaa pumppua, eikä Webaston omaa vesipumppua.

    Asiasta enemmän tietävät oikaiskoon.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎