Originally posted by rakkuj
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hemi View PostEi. Eli halkaisijaltaan liian iso e60:iin. Oikea koko 245/40-18".F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostKyllä ne sopii vaikkakin ovat kehälleen pykälän isommat kuin oikea koko on,eikös Major Drake nimimerkillä ollut jossain vaiheessa isommat kuin vakio kumit alla..
juu, kyllä ne sopii. esim. paljon käytetty 275/30-20 koko on melkeen saman korkuinen. edessä tekee tiukkaa, jos on madallettu.
Comment
-
-
Originally posted by maken View PostOnko kellään kokemuksia hakkapeliitta seiskoista? ajattelin että jos lykkäis alle kokoa 245/40-18"
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostKyllä ne sopii vaikkakin ovat kehälleen pykälän isommat kuin oikea koko on,eikös Major Drake nimimerkillä ollut jossain vaiheessa isommat kuin vakio kumit alla..
pintaa oli joku 5 mm ja yhtään isommat (puoli milliä) ei olisi mahtuneet alle,
edestä hivotteli jousilautasia kun kanttasi kunnolla...
Vakio-alusta oli ko. autossa.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by rakkuj View PostNuo MajorDraken 235/50-18 näyttäis olevan vielä 16mm suuremmat halkaisijaltaan kuin nuo 245/45-18 kummit?
Eli luulis noiden mahtuvan pyörimään, mitä tuo m-sport vaikuttaa asiaan, vaikuttaako mittään?
Perusalustaa DD:llä ja ilman. M-sportista ei kokemuksia
mutta iköhän niissä ole samat iskaritolpat, vain iskareissa ja jousissa eroa?
Edit: Huomaa että mulla olleet eivät olisi mahtuneet alle jos pintaa olisi ollu se 8-9 mm mikä uusissa on.
Ja nastoissa pintaa on enemmän kuin kesärenkaissa (uutena molemmat).
Aika tiukille se menee mutta uskoisin passaavaan. Melkein suosittelen laitattamaan ensin yhden renkaan
vanteelle ja sen jälkeen sovittamana sitä eteen. Jousilautasen ja renkaan väliin pitää jäädä joku 3 mm minimissään,
tai muuten ääriolosuhteissa raapii...Last edited by MajorDrake; 04-10-2011, 18:42.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by maken View PostOnko kellään kokemuksia hakkapeliitta seiskoista? ajattelin että jos lykkäis alle kokoa 245/40-18"LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
Originally posted by rakkuj View PostNiin oliko kellään kokemusta, sopiiko 245/45-18 kummit tuohon allekirjoituksen autoon?
En näe hirveästi syytä miksi rengas ei mahtuisi alle jos alusta on vakiokorkeudella.LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostOn mulla lisäksi ollu 225/55-17 nastoja alla usempi setti ongelmitta.
Perusalustaa DD:llä ja ilman. M-sportista ei kokemuksia
mutta iköhän niissä ole samat iskaritolpat, vain iskareissa ja jousissa eroa?
Edit: Huomaa että mulla olleet eivät olisi mahtuneet alle jos pintaa olisi ollu se 8-9 mm mikä uusissa on.
Ja nastoissa pintaa on enemmän kuin kesärenkaissa (uutena molemmat).
Aika tiukille se menee mutta uskoisin passaavaan. Melkein suosittelen laitattamaan ensin yhden renkaan
vanteelle ja sen jälkeen sovittamana sitä eteen. Jousilautasen ja renkaan väliin pitää jäädä joku 3 mm minimissään,
tai muuten ääriolosuhteissa raapii...
riippuu myös vanteista. toi jousilautanen ei ole suurin ongelma. leveät ja korkeat alkaa ottaa kiinni sisälokareihin kääntäessä, varsinkin jos vanteet on suht pienellä ET:llä. sitten madallettuna jo muutenkin lokarin reunaan.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postriippuu myös vanteista. toi jousilautanen ei ole suurin ongelma. leveät ja korkeat alkaa ottaa kiinni sisälokareihin kääntäessä, varsinkin jos vanteet on suht pienellä ET:llä. sitten madallettuna jo muutenkin lokarin reunaan.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by rakkuj View PostNiin oliko kellään kokemusta, sopiiko 245/45-18 kummit tuohon allekirjoituksen autoon?
Originally posted by veku View PostKyllä ne sopii vaikkakin ovat kehälleen pykälän isommat kuin oikea koko on,eikös Major Drake nimimerkillä ollut jossain vaiheessa isommat kuin vakio kumit alla..
Jos haettiin, niin joo, toki ne sinne menee jos kaikki muuten natsaa kohdalleen, mutta sitten pitää antaa reunaehtoja vanteiden et.stä, camberkulmista, renkaan olkaprofiilista ja renkaan reaalihalkaisiasta.
kannattaa huomioida myös se että renkaat EI saa ottaa mihinkään kiinni maksimi kääntökulmilla, jolloin nyt tulee käytetyn vanteen et-luku oleelliseksi.
Jos auto ei läpäise katsastusta ko.rengastuksella, niin minun mielestäni ne eivät silloin sinne sovi?
Miksi yleensäkkin pitäisi lähes kilpailla siitä kuka saa mihinki sopimaan sen maksimaalisen väärän kokoisen rengastuksen kammettua alle?.
Oikea koko on edelleen se 245/40-18".
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMiksi yleensäkkin pitäisi lähes kilpailla siitä kuka saa mihinki sopimaan sen maksimaalisen väärän kokoisen rengastuksen kammettua alle?.
Oikea koko on edelleen se 245/40-18".
Tuo 245/40R18 on tehtaan vinkkelistä katsottuna sporttinen kokovaihtoehto, ja varmuudella suunnitelun lähtökohtana on ollut saksalainen tms. keskieurooppalainen sileäpintainen kesätie. Oman 20 vuotisen, varmuudella keskivertoa kokeilevamman autoiluhistoriani aikana olen huomannut, että tehtaan suositusta pykälän verran kapeampi ja korkeampi kumi tuntuu miltei poikkeuksetta aina mukavammalta ja vähemmän hankalalta ajettavalta. Ja tällähän tarkoitan etenkin talvirenkaita 17" ja 18" kokoluokissa. Tästä varmasti syttyy sotaluokan väittely, mutta näin olen asian itse kokenut moneen otteeseen.Last edited by JKK; 05-10-2011, 23:16.
Comment
-
Comment