E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tabasco View Post
ei se matalampikaan alusta niin matala ole, ettei mahtus. kuvia löytyy muistaakseni matson nimimerkin showroomista.
Comment
-
Originally posted by k0rppi View Postei se matalampikaan alusta niin matala ole, ettei mahtus. kuvia löytyy muistaakseni matson nimimerkin showroomista.
reippaasti kuormattuna saattaa kyllä jo hipsiä vähän kiinni...
Comment
-
Mulla oli vain aidot, eli vanteissa ei ole juuri muuta samaa kuin puolien määräOriginally posted by k0rppi View Postei se matalampikaan alusta niin matala ole, ettei mahtus. kuvia löytyy muistaakseni matson nimimerkin showroomista.
Replikoissa puolat on lähes suorat kun aidoissa ne kääntyy sisään heti vanteen reunalta.. "concavea" on siis reilusti.
Jos asia olisin minun, etsisin jostain hyvät käytetyt tai uudet AIDOT.. eivät ole hinnan kiroissa enää nykypäivänä ja laatu & ulkonäkö on ihan eri planeetalta.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Ehdottomasti kyllä aidot himottaisi, kun vaan jostain saisi käytettynä suorat ja kolhuttomat. Marmorille ei vaan ilkeä maksaa 800e/kpl (tai en ainakaan minä).Originally posted by Matson^ View PostMulla oli vain aidot, eli vanteissa ei ole juuri muuta samaa kuin puolien määrä
Replikoissa puolat on lähes suorat kun aidoissa ne kääntyy sisään heti vanteen reunalta.. "concavea" on siis reilusti.
Jos asia olisin minun, etsisin jostain hyvät käytetyt tai uudet AIDOT.. eivät ole hinnan kiroissa enää nykypäivänä ja laatu & ulkonäkö on ihan eri planeetalta.
Ei kai nuo replikatkaan silti kaikki samasta muotista ole. Kyllähän concavea eli koveruutta pitäisi löytyä em. replikoista liki originelliin tapaan, jos ja kun vanteen leveys ja ET vastaa alkuperäistä. Ellei keskiö ole sitten tolkuttoman paksu (syvä) klöntti. Ei kai ulkonäkö silloin voi olla eri planeetalta?
Comment
-
Ei muutakuin foorumia, ebay:tä ja bm-autosporttia seuraamaan, niin varmaan aika äkkiä löytyy sopivaan rahaan.Originally posted by tabasco View PostEhdottomasti kyllä aidot himottaisi, kun vaan jostain saisi käytettynä suorat ja kolhuttomat. Marmorille ei vaan ilkeä maksaa 800e/kpl (tai en ainakaan minä).
Ei kai nuo replikatkaan silti kaikki samasta muotista ole. Kyllähän concavea eli koveruutta pitäisi löytyä em. replikoista liki originelliin tapaan, jos ja kun vanteen leveys ja ET vastaa alkuperäistä. Ellei keskiö ole sitten tolkuttoman paksu (syvä) klöntti. Ei kai ulkonäkö silloin voi olla eri planeetalta?
Replikoita on erilaisia, kaikki kuitenkin täysin erilaisia kuin aidot jotka ovat esim. taottua alumiini-magnesium seosta
Osassa on jo vähän tuota "concavea", mutta ei läheskään niin paljoa, vaikka offsetit onkin samat + puolat lähtee taittumaan sisäänpäin vasta about puolessa välissä ja joissain vasta ihan lopuksi, aidoissa reunalta asti.
Ja jotain painoahan sitä kannattaa aina laskea myös laadulle ja jälleenmyyntiarvolle. Vuoden, kaksi vanhat kierot replikat ovat hyvilläkin kumeilla täysin arvottomat, kun taas aidot viedään huonoillakin renkailla käsistä samaan rahaan kun ostettaessa.. näin lievästi liioiteltuna, mutta kuitenkin.
Toki jos olet ostamassa "vain kesärenkaita" niin tuskin kannattaa aitoihin panostaa, mutta jos ihan "tuunaus mielessä" olet M6:sia hankkimassa niin sitten miettisin ja ehkä säästäisin vielä
| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Voisko joku mitata aidot M6 valssit, että paljonko sitä Concavea on? Noissa BM autosportin M6 replikoissa on concavea sekä 8,5" että 9,5" sama 60mm (bemarin merkistä ulkoreunaan). Ja noi lähtee aika lailla heti kehältä kaartumaan sisään. Ja ET:t oli samat, ku originaaleissa.Originally posted by Matson^ View PostOsassa on jo vähän tuota "concavea", mutta ei läheskään niin paljoa, vaikka offsetit onkin samat + puolat lähtee taittumaan sisäänpäin vasta about puolessa välissä ja joissain vasta ihan lopuksi, aidoissa reunalta asti.
Ero on mielestäni selkeä verrattuna yleisesti näkemiini M6 replikoihin ja väittäisin (mutu / kuvavertailu), että concave ero no alle 10mm verrattuna aitoihin (mitatkaa nyt joku, ja kumotkaa väite...). Painoa 9,5 x 19 oli 12kg vanhalla viisarivaakalla (en luottas juuri suuntaan enkä toiseen).
Tinaa tai vast. jalometalliahan nää varmaan on, mutta alkuperäishinnotelluille tai soiroille käytetyille mielestäni hyvä vaihtoehto.
Erojahan noissa toki on aitoihin nähden... Tossa vetailu:


Last edited by Aksa P; 09-05-2011, 15:48."Meidän isä tekee teidän äitien lapset
"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
Originally posted by Aksa P View PostVoisko joku mitata aidot M6 valssit, että paljonko sitä Concavea on? Noissa BM autosportin M6 replikoissa on concavea sekä 8,5" että 9,5" sama 60mm (bemarin merkistä ulkoreunaan). Ja noi lähtee aika lailla heti kehältä kaartumaan sisään. Ja ET:t oli samat, ku originaaleissa.
Ero on mielestäni selkeä verrattuna yleisesti näkemiini M6 replikoihin ja väittäisin (mutu / kuvavertailu), että concave ero no alle 10mm verrattuna aitoihin (mitatkaa nyt joku, ja kumotkaa väite...). Painoa 9,5 x 19 oli 12kg vanhalla viisarivaakalla (en luottas juuri suuntaan enkä toiseen).
Set of 4 brand new M-6 style alloys,high quality stunning alloys finished with full polished face and anthracite inserts.
Please dont confuse these with lesser quality items, the spokes on these concave at a straight angle deep into the centre of the wheel the same as the OE ones, unlike alot of other's which have the spokes closer to the face and then bend in near the middle, please look at the pics and compare these with others being sold and you will see the difference.
They are 8.5inc et12 front and deep 9.5inc et17 wide rear with 72.6 cb for direct E60 fit.
They will fit all E60/61 models and also other 5/6/7/8 series cars except E39 due to wrong centre bore.
lähde
Eli käytännössä ainoa vaihtoehto replikoiksi. Onko kokemuksia tuolta www.bmautosport.co.uk tilaamisesta, näitä tuskin Suomestakaan saa uutena? Varmaan kannattaa ottaa kumit samalla?
Katsoin että pakettihan lähtee aika edullisesti. Vanteet £599, kumit £450 (245/35/19 with 275/30/19 Nankang Sport NS2) hinta sis. työt ja tuohon vielä rahdit päälle, niin vielä ollaan kohtuuksissa, kun ei puntakaan kovin korkealla ole.
Comment
-
On kokemusta ja ainoastaan positiivista. Mark vastaa sika nopeesti viesteihin ja homma toimii, ku rasvattu. Pay Pal maksutapana. Mulla kävi vielä niin, että odottelin rahat sisällä CLS-replikoita, mutta eivät saaneet niitä 19" koossa. Kun päätin otta tilalle M6 replikat, niin 2h:ssa tärähti seurantakoodi lähetyksestä s-postiin + osa rahoista palautuksena Pay Pal -tilille. Viikossa kotiovelle.Originally posted by tabasco View PostOnko kokemuksia tuolta www.bmautosport.co.uk tilaamisesta
Itse tilasin Hankookit saksasta (takakumit) ja UK:sta (etukumit). Varmaan helpoin ottaa noin Nankangit, jos ne kumeiksi kelpuuttaa.
Rahti oli muuten 60£ 19" vanteille, 70£ 20" vanteille ja kumit + renkaat (kaikki koot) 90£.Last edited by Aksa P; 09-05-2011, 18:42."Meidän isä tekee teidän äitien lapset
"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
Alkuviikosta noita kyselin, vastaus oli:Originally posted by tabasco View PostEli käytännössä ainoa vaihtoehto replikoiksi. Onko kokemuksia tuolta www.bmautosport.co.uk tilaamisesta, näitä tuskin Suomestakaan saa uutena? Varmaan kannattaa ottaa kumit samalla?
I have now sold out these ones with the deeper rear, i do have some that are from the same factory and the rears are the same and the look of the fronts is the same but they are just not quiet as deep as the ones in the pics. I hope to get new stock of these ones sometime next month.
Shipping is £60 the set.Last edited by BeemeR1; 09-05-2011, 18:58.
Comment
-
Näin kesän alla hyvä kysyä talvirenkaista kysymys! Eli tarkoituksena laittaa 16" nastarenkaat autoon, kun nykyisetkin ovat ko. vanteilla renkaan mittoina 225/55.
Kumpi koko on parempi 205/60R16 vai 225/55R16? Itse mietin et tuo 55:nen olisi parempi, kun on matalampi eli olisi sivuttaissuunnas vakaampi.
Sit vielä kokemuksia Continental Ice Contact ja Michelin X-ICE North2 nastarenkaista E60:n alla 16 tuumaisena!?
Comment
-
Noi 225/55:set on siel rekkari otteessa ja yks rengaskauppias sano mulle että lainmukaa kapeempia ei sais ees laittaa.. Tiedä sitten.. 225/55 mul o talvirengastuksella..
Comment
-
Nuo 225/55 on 1,5mm korkeammat kuin 205/60. Noista kumeista ottaisin misukat, itsellä oli joskus eka malli noista x-ice:sta ja oli tosi hyvät ei kylläkään bemarissa.Originally posted by Max View PostNäin kesän alla hyvä kysyä talvirenkaista kysymys! Eli tarkoituksena laittaa 16" nastarenkaat autoon, kun nykyisetkin ovat ko. vanteilla renkaan mittoina 225/55.
Kumpi koko on parempi 205/60R16 vai 225/55R16? Itse mietin et tuo 55:nen olisi parempi, kun on matalampi eli olisi sivuttaissuunnas vakaampi.
Sit vielä kokemuksia Continental Ice Contact ja Michelin X-ICE North2 nastarenkaista E60:n alla 16 tuumaisena!?E61 520Da

Comment
-
Nämä on jo todella lähellä alkuperäistä ulkonäön puolesta, en kyllä enää erottaisi jos ei vierekkäin pääsisi vertailemaan. Enää jää nähtäväksi laatu käytännössä, miten lakat pysyy ja meneekö kieroon miten helposti, mutta muuten lookki on kyllä kohdallaan vrt. muut replikatOriginally posted by Aksa P View PostVoisko joku mitata aidot M6 valssit, että paljonko sitä Concavea on? Noissa BM autosportin M6 replikoissa on concavea sekä 8,5" että 9,5" sama 60mm (bemarin merkistä ulkoreunaan). Ja noi lähtee aika lailla heti kehältä kaartumaan sisään. Ja ET:t oli samat, ku originaaleissa.
ps. orginaaleja on valmistettu sekä M5:sen että M6:sen spekseillä. M5:seen "tarkoitetuissa" on takana et28, kun M6:sen omissa 17. Puolat taipuu molemmissa yhtä paljon ainakin silmämääräisesti arvioituna.Last edited by Matson^; 10-05-2011, 11:17.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Tätä lakkan lohkeilua itsekin kauhulla odotan, kun on tullut nähtyä muutaman M6 replika setit aika karussa kuosissa. Aivan varmaa on se, että noi originaalit magnesiumseoksella kestää kolhuja paremmin.Originally posted by Matson^ View PostEnää jää nähtäväksi laatu käytännössä, miten lakat pysyy ja meneekö kieroon miten helposti, mutta muuten lookki on kyllä kohdallaan vrt. muut replikat.
Sun auton kuvia tullu aika paljon kateltua, ennenkuin nää M6 replicat valitsin. Hiukan peesaamisen makua kyllä, mutta onneksi sulla on jo tullut vanteisiin upgrade

"Meidän isä tekee teidän äitien lapset
"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
Comment