E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    #1

    E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

    Eli auto lämpiää hitaasti ja on myös suht kylmä sisältä.
    Lämpöjen nousu riippuu pakkasesta -5 ssa täys työ saada lämmöt 4500 lukemaan lämpö,normaalisti kesällä ollut 4600\4700 nurkilla.
    Onko normaalia vai onko termari mennyt ?

    Autossa ei ole webastoa tms.

    Ideoita.. ?
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    #2
    lämpövä

    Viileeltähä tuo vaikuttas, itellä kyllä tunkee lämmintä muutaman km ajon jälkeen. Kylläkin vepasto tärähtää heti käyntiin starttauksen seuraksi. Salavalikko näyttää reipasta 80 astetta mulla normilämmön saavutuksen jälkeen.

    Ystävämme TIS puhuu kiisselimoottoreihin liittyen ELECTRIC AUXILARY HEATER komponentista, eli ajanee sähköllä lämmintä hyttään. Oiskoha tuo pois pelistä?

    Kyllä voi ihan kirkkain silmin sanoa, että E39 pensalle ei häviä yhtään lämpöjen annissa. E39 ilman vepastova.

    Ai näitä on saanu ilman vepastoakin? Tää oli uutta, ois voinu olettaa että KAIKKI kiisselit ois webastollisia...
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1638

      #3
      Olet varmaan jo katsonut ne lämmönsäädöt i-drivestä niin, että siinä keskiosiossa on 4 punaista palkkia eikä yhtään sinistä.

      E60:ssä webasto on lisävaruste.

      Pakkasta ei ole ollut kuin 5 astetta ja lämpöä piisaa.

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #4
        [QUOTE=MarttiKK;1405373]Olet varmaan jo katsonut ne lämmönsäädöt i-drivestä niin, että siinä keskiosiossa on 4 punaista palkkia eikä yhtään sinistä.

        QUOTE]

        ÖHÖM..täytyypä heti lähteä katsoon..pitäs huomenna 600km ajaa eikä huvita palella
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6327
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by MarttiKK View Post
          Olet varmaan jo katsonut ne lämmönsäädöt i-drivestä niin, että siinä keskiosiossa on 4 punaista palkkia eikä yhtään sinistä.

          E60:ssä webasto on lisävaruste.

          Pakkasta ei ole ollut kuin 5 astetta ja lämpöä piisaa.

          No sinisethän siellä oli..nyt on punaiset ja lämpöä tulee..ja 4500 nousi lämmöt -6 pakkasta
          Last edited by veku; 21-11-2008, 19:10.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • MarttiKK
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 1638

            #6
            Joo-o, tähän sopii nörttiväen lentävä lausahdus RTFM.

            Kaveri ihmetteli kun kesällä perse hikoile ja kainalot ui hiessä vaikka lämppäri oli namikoista kylmällä. I-driven puolella oli 4 punaista palkkia eli ei ihme.

            Lisäksi jos laittaa aggressive moden päälle, niin se pukkaa vähän nopeammin sen lämmön halutuksi.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17597
              • Turku

              #7
              OT: Onpa tuo kehittynyt E39:stä saatika E46:sta....!
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Laku View Post
                OT: Onpa tuo kehittynyt E39:stä saatika E46:sta....!
                Kaikki ei välttämättä parempaan,itse tykkäsin E39 autom ilmastoinnista.
                Muistinkin että kesällä tuli kuumaa niin kävin huollattamassa ilmastoinin no vika ei korjaantunut kun vasta korjaamalla nuo ed mainitut palkit siniselle.

                Onko tosiaan näin että kesälle eri arvot (siniset) ja talvelle punaset arvot..kysyn että miksi kun tuon pitäis olla automaatti-ilmastointi
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • MarttiKK
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1638

                  #9
                  Originally posted by veku View Post

                  Onko tosiaan näin että kesälle eri arvot (siniset) ja talvelle punaset arvot..kysyn että miksi kun tuon pitäis olla automaatti-ilmastointi
                  Niinpä, se on tätä Nintendo-maailmaa, kaikkine buuttailuineen.

                  Comment

                  • vekkuli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1341
                    • Liminka

                    #10
                    EGR termari.
                    E93 ///M3
                    E60 530dA aka M5
                    F11 525dA Xdrive
                    Tesla model 3 LR MY22

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17597
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by veku View Post
                      Kaikki ei välttämättä parempaan..kysyn että miksi kun tuon pitäis olla automaatti-ilmastointi
                      Toi on kyllä hyvä pointti.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • peeämvee
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 283
                        • Taivalkoski

                        #12
                        Olisko tuon key-memoryn takia tuo lämmön hienosäätö tuolla i-drivessä. Tuo E60/61 ilmastointi on kyllä viimesen päälle pätevä, kunhan vaan muistaa opetella kaikki toiminnot mikä mihinkin vaikuttaa. Esim. vrt E39:n, niin E61:ssä alkaa kylmällä/kostealla heti puhaltamaan aika reippaasti laseille ilmaa näin lasit eivät huurru juuri nimeksikään. E39 lähtiessä joskus meni ekat puolikilsaa vähän ikäänkuin käsikopelolla, ku lasit oli hiukka huurteessa.

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1400
                          • Kuopio

                          #13
                          Vaihdan tällä viikolla EGR-termarin. Katotaan vaikuttaako. Ei mullakaan lämpene näillä pikkupakkasilla pannu kuin 65-70 asteen tuntumaan ja siihenkin menee aikaa. Ja moottori lämmittää vain itse itseään, webasto lämmittää sisätiloja. Joten senkin puolesta pannun pitäis lämmetä nopeammin.

                          Arvot kattottu salavalikosta. Valkoinen kierroshässäkkä nousee parhaillaan 4550 kierrokseen nyt kylmillä , kesällä sinne 4700 asti.

                          Ilmeisesti kaikki ongelmatapaukset on näitä tuontiautoja.. liekkö niissä myös tuo tavan termari sitten vähän kylmempi? Vai onko eri tyyppisiä edes olemassakaan...

                          www.bmwfans.info on muuten parempi kuin realoem.com...
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            miten kävi vaikuttiko EGR-termarin vaihto mihinkään ?
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • vekkuli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1341
                              • Liminka

                              #15
                              Itse vaihdoin EGR termarin ennen lämmöt siinä 60 -70 nyt sitten 83-87.
                              E93 ///M3
                              E60 530dA aka M5
                              F11 525dA Xdrive
                              Tesla model 3 LR MY22

                              Comment

                              Working...
                              X