Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1329
    • Tornio

    Originally posted by arne525 View Post
    Tän pohjalta olisin sitä mieltä, että mun bensakoneen systeemissä vian on pakko olla jossain muualla, jos olettaa että uudet termarit on ehjiä.

    Onko kukaan törmännyt siihen että jäähdyttimen vaihdolla tästä ongelmasta selvittäis? Sitä mulle nyt ehdotetaan. Uuden syylarin kierto on hitusen modattu vanhaan nähden. Siinä kierto vaihteiston ja muun nesteen kanssa on yhdistetty.
    kuulostaa oudolta JOS syylärin vaihto /modaus vaikuttaisi veden lämpöihin joita kuitenkin TERMOSTAATIT ohjaa

    Löytyykö diagnostiikkaa DIS / INPA jne jne?
    kurkkaa onko DME:llä termostaatilta vikakoodia ? map thermostat tai jotain tuon tyylistä.

    Irrota termostaatin kyljestä termostaatin ohjausjohto ja käy koeajolla.
    pitäisi lämmetä sinne 90C tuntumaan pelkällä perinteisellä termostaatti ohjauksella.
    kuittaa vikakoodi joka tulee kun johto irrotetaan TOIMIVASTA termarista.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • arne525
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 97
      • 02600

      Originally posted by e46touring View Post
      kuulostaa oudolta JOS syylärin vaihto /modaus vaikuttaisi veden lämpöihin joita kuitenkin TERMOSTAATIT ohjaa

      Löytyykö diagnostiikkaa DIS / INPA jne jne?
      kurkkaa onko DME:llä termostaatilta vikakoodia ? map thermostat tai jotain tuon tyylistä.

      Irrota termostaatin kyljestä termostaatin ohjausjohto ja käy koeajolla.
      pitäisi lämmetä sinne 90C tuntumaan pelkällä perinteisellä termostaatti ohjauksella.
      kuittaa vikakoodi joka tulee kun johto irrotetaan TOIMIVASTA termarista.
      Just näin asiaa olen itsekin pohtinut. Kokeilen tuota, taitaa olla vähän ahtaat paikat käydä nyppäämässä johto irti. Eikös tuo ohjaa termaria korkean kuormituksen alla enemmän auki, ts laskee lämpöjä? Jos asia korjaantuisi tuolla, olisi itse ohjaus sekaisin tai lämpötilatieto jotenkin väärä. Mikähän anturi tätä ohjaa? Olisko anturinvaihto oikea korjaus?

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10089
        • KVLA

        Originally posted by e46touring View Post
        kuulostaa oudolta
        Kuullostaa rahastusyritykseltä.

        Comment

        • Krister
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 227
          • PK-seutu

          Originally posted by ptikkala View Post
          Juu nousee ne lämmöt sinne 90iin ja aika nopeestikki kun kaikki on kunnossa. Minulla nuo on aikalailla vuoden välein vaihdettu uusiin ja nyt meni tuo 2v takuu justiin umpeen niin olisi vuoro ostaa uudet... jos jaksaa innostua.
          Miten nuo termarit voi mennä noin nopeasti huonoksi? Normaalisti termarit kestää muissa autoissa helposti 10 vuotta.
          Last edited by Krister; 18-01-2014, 09:47.
          Supra MKIV 6spd lhd
          W212 E350CDI

          Ex: E39 530d

          Comment

          • arben
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1129
            • suomi

            kyseessä manuaali askilla varustettu m57n2 moottori, 3 termari 1kk menossa(facet/gates/gates) ja ei vaan lämpeä -10c asteen pakkasella kuin sinne 65c (ajoa noin 20km)...egr termari uusi behr.

            onko noi tarvikkeet noin susia??vai mistä homma kiikastaa?pistin munuaisten eteenkin suojaa mutta ei oikeastaan mitään eroa. noi termarit on mennyt takuuseen..siksi en ole alkuperäistä viellä ostanut..luulisi vaan että 3 edes yksi toimisi
            Last edited by arben; 18-01-2014, 14:40.

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              Originally posted by Krister View Post
              Miten nuo termarit voi mennä noin nopeasti huonoksi? Normaalisti termarit kestää muissa autoissa helposti 10 vuotta.
              Sepä se... Äidin toyotaan joka ollut hänellä 18 vuotta (lähes uudesta) vaihettii termari viime kuussa ensimmäisen kerran kun ei tahtonu enää nousta lämmöt puoliväliin kaikki vaan oli ennen paremmin...
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1329
                • Tornio

                Originally posted by arne525 View Post
                Just näin asiaa olen itsekin pohtinut. Kokeilen tuota, taitaa olla vähän ahtaat paikat käydä nyppäämässä johto irti. Eikös tuo ohjaa termaria korkean kuormituksen alla enemmän auki, ts laskee lämpöjä? Jos asia korjaantuisi tuolla, olisi itse ohjaus sekaisin tai lämpötilatieto jotenkin väärä. Mikähän anturi tätä ohjaa? Olisko anturinvaihto oikea korjaus?

                Joo tehoja ulos mitatessa avaa termaria lämmitys elementillä.
                ja ECO säästö modissa nostaa lämmöt sinne n.108C hujakoille.

                DME (moottorin ohjain) tuota termaria ohjaa, mutta TARKALLEEN millä parametreilla ?
                voisi kuvitella että jäähdytysnesteen lämpötilat koneesta ja jäähdyttimen alaosassa. LIVEDATA kertoisi enemmän noiden antureiden tilasta.
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • tupihepi
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 100
                  • Vesilahti

                  Termarit vaihdettu pari kk sitten eli egr ja normi. EGR oem ja normi tuli KL:stä.
                  Nyt pidemmällä lenkillä motarilla hädin tuskin nousee 80 asteeseen. Keula tukossa ja autona e61 535da pre facelift vm 05.
                  Kiihdyttääessä taajamanopeuksissa tippu lämmöt hujauksessa 10 astetta.
                  Mikä särki? Lämmönvaihdin?
                  F31 335d x-drive -15

                  Comment

                  • GT-555
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 183
                    • etelä

                    Originally posted by tupihepi View Post
                    Termarit vaihdettu pari kk sitten eli egr ja normi. EGR oem ja normi tuli KL:stä.
                    Nyt pidemmällä lenkillä motarilla hädin tuskin nousee 80 asteeseen. Keula tukossa ja autona e61 535da pre facelift vm 05.
                    Kiihdyttääessä taajamanopeuksissa tippu lämmöt hujauksessa 10 astetta.
                    Mikä särki? Lämmönvaihdin?
                    Eiköhän se ole se lämmönvaihdin mikä valskaa. Tulppaa letku ja varmista vielä
                    e61 530da

                    Comment

                    • arne525
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 97
                      • 02600

                      Originally posted by e46touring View Post
                      Joo tehoja ulos mitatessa avaa termaria lämmitys elementillä.
                      ja ECO säästö modissa nostaa lämmöt sinne n.108C hujakoille.

                      DME (moottorin ohjain) tuota termaria ohjaa, mutta TARKALLEEN millä parametreilla ?
                      voisi kuvitella että jäähdytysnesteen lämpötilat koneesta ja jäähdyttimen alaosassa. LIVEDATA kertoisi enemmän noiden antureiden tilasta.
                      Johto irti ja lämmöt nousee parhaimmillaan edelleen 75 asteeseen ja laskee pyörimään n70 asteessa, eli ei muutosta. Se tässä ihmetyttää, että lämmöt nousee tohon aika nopeeta mutta nousu loppuu ku seinään. Mitä tälle pitää tehdä että tulee kuntoon?
                      Säleikköä tässä ei ole.

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1329
                        • Tornio

                        Originally posted by arne525 View Post
                        Johto irti ja lämmöt nousee parhaimmillaan edelleen 75 asteeseen ja laskee pyörimään n70 asteessa, eli ei muutosta. Se tässä ihmetyttää, että lämmöt nousee tohon aika nopeeta mutta nousu loppuu ku seinään. Mitä tälle pitää tehdä että tulee kuntoon?
                        Säleikköä tässä ei ole.
                        kokeile tukkia syylärin VASEMMASSA alalaidassa oleva vaihteistoöljyn lauhduttimen vesikierto lukkopihdeillä puristamalla läjään. Käy koeajolla ja kerro vaikuttiko mitään.
                        se vesiletku menee siinä flektin alalaidassa

                        Eli tuo lienee termostaatin/alavesiletkun lisäksi ainoa paikka mistä VOI päästä jäähtynyttä kylmää vettä koneen kiertoon jäähdyttämään tarpeettomasti konetta.
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          Jaahas, laitoin tänään nippusiteellä lämmönvaihtimelle menevän letkun lyttyyn ja kylläpä alkoi kiisseli lämpiämään! Hetkessä lämmöt 88 asteessa eli vika paikannettu.. Eipä olisi uskonut, että laatikkoöljyt jäähdyttää noin tehokkaasti jäähyvedet, mutta uskottava se on..
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • -rik
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 827
                            • Rovaniemi

                            Ei ne laatikkoöljyt niitä jäähytä, syyläristä pääsee vain sen vaihtimen kautta kylmää vettä koneeseen
                            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16405
                              • Leppävirta

                              Postauksia riittävästi. Avatkaa uusi thread jos tarvetta ja linkittäkää tämä topikki sinne.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E32 Diamantscwharz 750iL '94

                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎