Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Milko75
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 853
    • Kuopio

    Kiitoksia tiedosta. Jos suosiolla kiikuttais huoltoon ja toivotaan, että saa alle viikossa takaisin
    G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
    Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      Jos ei ole tietoa termareitten vaihdosta niin vaihtakaa molemmat kerralla, siis egr ja päätermostaatti. Samalla vaivalla menee molemmat ja samoilla nesteitten valutuksella.
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • Reiska56
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 185
        • Kerava

        Originally posted by Clavurion View Post
        Tuo on suora lainaus TIS: SI Techniques. Eipä siitä lämmitysvastuksesta muuta dokumenttia taida olla, kuin korkeintaan BMW:n koulutusmateriaaleissa.
        TIS:ssä näytti olevan paljon selostusta ja kuvia lämmitysvastuksesta, mutta eipä ole tietoa, miten niitä tänne foorumiin saa tuotua. Copy paste toiminta ei näyttänyt toimivan.:think

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by Reiska56 View Post
          TIS:ssä näytti olevan paljon selostusta ja kuvia lämmitysvastuksesta, mutta eipä ole tietoa, miten niitä tänne foorumiin saa tuotua. Copy paste toiminta ei näyttänyt toimivan.:think
          Juu ei toimi noin. Asenna esim. PrimoPDF ja aseta se oletustulostimeksi. Sitten TIS:ssä Print -> Document complete. Sitten Pdf jakoon jonnekin palvelimelle. Valitettavasti tuossa ei sitten toimi ne jatkolinkit dokumentin sisällä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            Originally posted by WarHead View Post
            Vaikuttaa identtiselle tilanteelle itseni kanssa. Piti saada termarit vlopuski, mutta eipä nuita saanut kätösiin. Tätä matalaa lämpötilaani en oisi muuten huomannut, mutta vepasto tiaphti pois pelistä ja totesin tuo erittäin hitaan lämpiämisen, ts. webasto peittää tätä ongelmaa aika hyvin.
            Jospa noi termarit sais vaihdettua ens vkolla... Onneksi on povattu erittäin kylmää helmikuuta; ompa tuota talvea ollutkin jo viimeset 4 vkoa!
            Dodii, termarit vaihdettu ja lämpötilat pompsahti sieltä 7 kympin maastosta sinne 9 kymppiin. Webaston pumppu jäi vaihtamatta, ku ylläri ylläri, eipä ollukkaan pumppu moottoritilassa (kuten esim. E9x:ssä) vaan löytyy webaston kylestä. Se vaihdetaan jahka keritään. Tuliskoha se tomaatteihin liittyvä nykiminen nyt sitte seuraavaksi... Kop Kop.
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • Milko75
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 853
              • Kuopio

              Molemmat termarit nyt vaihdettu ja lämmöt sain nousemaan 68 asteen kieppeille (ulkona -20c°) noin 50 km:n ajon jälkeen. Eli lähtötilanne sama kuin ennen termareitten vaihtoa.

              Ja mitäs seuraavaksi? Kerroin merkkihuollosta tuosta lämmönvaihtimesta ja ei kuulemma voi olla vika siellä... eipä tietenkään...
              Last edited by Milko75; 20-01-2010, 18:18.
              G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
              Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Originally posted by Milko75 View Post
                Molemmat termarit nyt vaihdettu ja lämmöt sain nousemaan 68 asteen kieppeille (ulkona -20c°) noin 50 km:n ajon jälkeen. Eli lähtötilanne sama kuin ennen termareitten vaihtoa.

                Ja mitäs seuraavaksi? Kerroin merkkihuollosta tuosta lämmitysvastuksesta ja ei kuulemma voi olla vika siellä... eipä tietenkään...
                Ei taida jäädä muuta kuin tomaatin lämmönvaihdin. Ihmeen paljon tosin päästää siitä, yleensä vissiin jäänyt porukalla lämmöt sinne 80 kieppeille :think
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Milko75
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 853
                  • Kuopio

                  Originally posted by Cell View Post
                  Ei taida jäädä muuta kuin tomaatin lämmönvaihdin. Ihmeen paljon tosin päästää siitä, yleensä vissiin jäänyt porukalla lämmöt sinne 80 kieppeille :think
                  Niin itsekin ihmettelen, mitä olen lukenut tästä ongelmasta.

                  Missähän tuon vaihdattais, koska merkkihuolto ei tunnusta tuota ongelman aiheuttajaksi. :think
                  G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                  Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Originally posted by Cell View Post
                    Ei taida jäädä muuta kuin tomaatin lämmönvaihdin. Ihmeen paljon tosin päästää siitä, yleensä vissiin jäänyt porukalla lämmöt sinne 80 kieppeille :think
                    Tuolta toisesta topikista: Ongelma ja ratkaisu

                    Kyseinen lämmönvaihdin vaihdettiin ihan tallin lattialla keula nostettuna. Muutama pultti tosin aika mukavassa paikassa ja käsikopelolla piti toimia.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Milko75
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 853
                      • Kuopio

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Tuolta toisesta topikista: Ongelma ja ratkaisu

                      Kyseinen lämmönvaihdin vaihdettiin ihan tallin lattialla keula nostettuna. Muutama pultti tosin aika mukavassa paikassa ja käsikopelolla piti toimia.
                      Kiitos ja osanumero siis 17217803830 ?
                      G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                      Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2194
                        • kaustinen

                        Originally posted by Milko75 View Post
                        Niin itsekin ihmettelen, mitä olen lukenut tästä ongelmasta.

                        Missähän tuon vaihdattais, koska merkkihuolto ei tunnusta tuota ongelman aiheuttajaksi. :think
                        Mitähän kyseinen merkkiliike sitten tarjoaa korjaukseksi? Tämä lämmönvaihdin ongelma on mainittu ihan BMW:n virallisessa teknisessä tiedotteessa jos ko liike vaivautuisi niitä lukemaan.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by sirkus View Post
                          Tämä lämmönvaihdin ongelma on mainittu ihan BMW:n virallisessa teknisessä tiedotteessa jos ko liike vaivautuisi niitä lukemaan.
                          Yllätys. Se on kumma miksei ketään kiinnosta lukea noita. Meikäläinen harrastajana lukee kieli pitkänä kaikkea mitä saa käsiinsä, mutta kun tehtaalta tulee huollolle tiedote viasta, sitä käytetään kahvipöydässä pannunalusena.

                          Kiirettä on turha käyttää perusteena, kun 100% varmuudella osa kiireestä johtuu jatkuvasta arpomisesta ja asiakkaiden kanssa kinaamisesta, jotka poistuisivat täysin lukemalla nuo tiedotteet.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Mittailin tuossa vähän omia lämpöjä, kun on termarit vaihdettu.
                            14 asteen pakkasella 10 minuutissa lämpes ~75 asteeseen, 20 minuutissa ~86 asteeseen (eli siis 10 minuutissa 75->86 astetta), missä pysyikin loput 80 minuuttia...mitä nyt ylämäessä nous välillä 8 asteeseen. Nyt 22 asteen pakkasessa meni 20 minuuttia, että oli ~75 astetta moottorin lämpöä ja tuonne 86 asteeseen piti ajella varmaan lähemmäks 40 minuuttia. Kierrosten nousu tuppaa enemmänkin laskemaan moottorin lämpöjä, joten joskus ohituksissa saattaa tippua parilla asteella...jotenkin odottais juuri muuta. Onkohan näin "hidas" lämpeäminen kuitenkin normaalia?

                            Edellinen kaupasta ostettu uusi dieselauto ei kuitenkaan talvisin lämmennyt koskaan läheskään näin lämpimäks edes satojen kilometrien matkoilla...
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • nykkösehajos
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 30
                              • Fin

                              HUOMIO pojjaat autoissanne ei ole,moottorinesteen, moottoriöljy,eikä laatikonöljyn lauhduttimia,ne on JÄÄHDYTTIMIÄ,ponupannussa on lauhdutin,piste.

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Originally posted by nykkösehajos View Post
                                HUOMIO pojjaat autoissanne ei ole,moottorinesteen, moottoriöljy,eikä laatikonöljyn lauhduttimia,ne on JÄÄHDYTTIMIÄ,ponupannussa on lauhdutin,piste.
                                Rispektiä!
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎