Kiitoksia tiedosta. Jos suosiolla kiikuttais huoltoon ja toivotaan, että saa alle viikossa takaisin
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos ei ole tietoa termareitten vaihdosta niin vaihtakaa molemmat kerralla, siis egr ja päätermostaatti. Samalla vaivalla menee molemmat ja samoilla nesteitten valutuksella.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
TIS:ssä näytti olevan paljon selostusta ja kuvia lämmitysvastuksesta, mutta eipä ole tietoa, miten niitä tänne foorumiin saa tuotua. Copy paste toiminta ei näyttänyt toimivan.:thinkOriginally posted by Clavurion View PostTuo on suora lainaus TIS: SI Techniques. Eipä siitä lämmitysvastuksesta muuta dokumenttia taida olla, kuin korkeintaan BMW:n koulutusmateriaaleissa.
Comment
-
Juu ei toimi noin. Asenna esim. PrimoPDF ja aseta se oletustulostimeksi. Sitten TIS:ssä Print -> Document complete. Sitten Pdf jakoon jonnekin palvelimelle. Valitettavasti tuossa ei sitten toimi ne jatkolinkit dokumentin sisällä.Originally posted by Reiska56 View PostTIS:ssä näytti olevan paljon selostusta ja kuvia lämmitysvastuksesta, mutta eipä ole tietoa, miten niitä tänne foorumiin saa tuotua. Copy paste toiminta ei näyttänyt toimivan.:thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Dodii, termarit vaihdettu ja lämpötilat pompsahti sieltä 7 kympin maastosta sinne 9 kymppiin. Webaston pumppu jäi vaihtamatta, ku ylläri ylläri, eipä ollukkaan pumppu moottoritilassa (kuten esim. E9x:ssä) vaan löytyy webaston kylestä. Se vaihdetaan jahka keritään. Tuliskoha se tomaatteihin liittyvä nykiminen nyt sitte seuraavaksi... Kop Kop.Originally posted by WarHead View PostVaikuttaa identtiselle tilanteelle itseni kanssa. Piti saada termarit vlopuski, mutta eipä nuita saanut kätösiin. Tätä matalaa lämpötilaani en oisi muuten huomannut, mutta vepasto tiaphti pois pelistä ja totesin tuo erittäin hitaan lämpiämisen, ts. webasto peittää tätä ongelmaa aika hyvin.
Jospa noi termarit sais vaihdettua ens vkolla... Onneksi on povattu erittäin kylmää helmikuuta; ompa tuota talvea ollutkin jo viimeset 4 vkoa!E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
Molemmat termarit nyt vaihdettu ja lämmöt sain nousemaan 68 asteen kieppeille (ulkona -20c°) noin 50 km:n ajon jälkeen. Eli lähtötilanne sama kuin ennen termareitten vaihtoa.
Ja mitäs seuraavaksi? Kerroin merkkihuollosta tuosta lämmönvaihtimesta ja ei kuulemma voi olla vika siellä... eipä tietenkään...Last edited by Milko75; 20-01-2010, 19:18.G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Comment
-
Ei taida jäädä muuta kuin tomaatin lämmönvaihdin. Ihmeen paljon tosin päästää siitä, yleensä vissiin jäänyt porukalla lämmöt sinne 80 kieppeille :thinkOriginally posted by Milko75 View PostMolemmat termarit nyt vaihdettu ja lämmöt sain nousemaan 68 asteen kieppeille (ulkona -20c°) noin 50 km:n ajon jälkeen. Eli lähtötilanne sama kuin ennen termareitten vaihtoa.
Ja mitäs seuraavaksi? Kerroin merkkihuollosta tuosta lämmitysvastuksesta ja ei kuulemma voi olla vika siellä... eipä tietenkään...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Niin itsekin ihmettelen, mitä olen lukenut tästä ongelmasta.Originally posted by Cell View PostEi taida jäädä muuta kuin tomaatin lämmönvaihdin. Ihmeen paljon tosin päästää siitä, yleensä vissiin jäänyt porukalla lämmöt sinne 80 kieppeille :think
Missähän tuon vaihdattais, koska merkkihuolto ei tunnusta tuota ongelman aiheuttajaksi. :thinkG05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Comment
-
Tuolta toisesta topikista: Ongelma ja ratkaisuOriginally posted by Cell View PostEi taida jäädä muuta kuin tomaatin lämmönvaihdin. Ihmeen paljon tosin päästää siitä, yleensä vissiin jäänyt porukalla lämmöt sinne 80 kieppeille :think
Kyseinen lämmönvaihdin vaihdettiin ihan tallin lattialla keula nostettuna. Muutama pultti tosin aika mukavassa paikassa ja käsikopelolla piti toimia.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Comment
-
Mitähän kyseinen merkkiliike sitten tarjoaa korjaukseksi? Tämä lämmönvaihdin ongelma on mainittu ihan BMW:n virallisessa teknisessä tiedotteessa jos ko liike vaivautuisi niitä lukemaan.Originally posted by Milko75 View PostNiin itsekin ihmettelen, mitä olen lukenut tästä ongelmasta.
Missähän tuon vaihdattais, koska merkkihuolto ei tunnusta tuota ongelman aiheuttajaksi. :thinkChrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
Yllätys. Se on kumma miksei ketään kiinnosta lukea noita. Meikäläinen harrastajana lukee kieli pitkänä kaikkea mitä saa käsiinsä, mutta kun tehtaalta tulee huollolle tiedote viasta, sitä käytetään kahvipöydässä pannunalusena.Originally posted by sirkus View PostTämä lämmönvaihdin ongelma on mainittu ihan BMW:n virallisessa teknisessä tiedotteessa jos ko liike vaivautuisi niitä lukemaan.
Kiirettä on turha käyttää perusteena, kun 100% varmuudella osa kiireestä johtuu jatkuvasta arpomisesta ja asiakkaiden kanssa kinaamisesta, jotka poistuisivat täysin lukemalla nuo tiedotteet.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Mittailin tuossa vähän omia lämpöjä, kun on termarit vaihdettu.
14 asteen pakkasella 10 minuutissa lämpes ~75 asteeseen, 20 minuutissa ~86 asteeseen (eli siis 10 minuutissa 75->86 astetta), missä pysyikin loput 80 minuuttia...mitä nyt ylämäessä nous välillä 8 asteeseen. Nyt 22 asteen pakkasessa meni 20 minuuttia, että oli ~75 astetta moottorin lämpöä ja tuonne 86 asteeseen piti ajella varmaan lähemmäks 40 minuuttia. Kierrosten nousu tuppaa enemmänkin laskemaan moottorin lämpöjä, joten joskus ohituksissa saattaa tippua parilla asteella...jotenkin odottais juuri muuta. Onkohan näin "hidas" lämpeäminen kuitenkin normaalia?
Edellinen kaupasta ostettu uusi dieselauto ei kuitenkaan talvisin lämmennyt koskaan läheskään näin lämpimäks edes satojen kilometrien matkoilla...BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
-
HUOMIO pojjaat autoissanne ei ole,moottorinesteen, moottoriöljy,eikä laatikonöljyn lauhduttimia,ne on JÄÄHDYTTIMIÄ,ponupannussa on lauhdutin,piste.
Comment
-
Rispektiä!Originally posted by nykkösehajos View PostHUOMIO pojjaat autoissanne ei ole,moottorinesteen, moottoriöljy,eikä laatikonöljyn lauhduttimia,ne on JÄÄHDYTTIMIÄ,ponupannussa on lauhdutin,piste.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment