Jos ei ole tietoa termareitten vaihdosta niin vaihtakaa molemmat kerralla, siis egr ja päätermostaatti. Samalla vaivalla menee molemmat ja samoilla nesteitten valutuksella.
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Tuo on suora lainaus TIS: SI Techniques. Eipä siitä lämmitysvastuksesta muuta dokumenttia taida olla, kuin korkeintaan BMW:n koulutusmateriaaleissa.
TIS:ssä näytti olevan paljon selostusta ja kuvia lämmitysvastuksesta, mutta eipä ole tietoa, miten niitä tänne foorumiin saa tuotua. Copy paste toiminta ei näyttänyt toimivan.:think
TIS:ssä näytti olevan paljon selostusta ja kuvia lämmitysvastuksesta, mutta eipä ole tietoa, miten niitä tänne foorumiin saa tuotua. Copy paste toiminta ei näyttänyt toimivan.:think
Juu ei toimi noin. Asenna esim. PrimoPDF ja aseta se oletustulostimeksi. Sitten TIS:ssä Print -> Document complete. Sitten Pdf jakoon jonnekin palvelimelle. Valitettavasti tuossa ei sitten toimi ne jatkolinkit dokumentin sisällä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Vaikuttaa identtiselle tilanteelle itseni kanssa. Piti saada termarit vlopuski, mutta eipä nuita saanut kätösiin. Tätä matalaa lämpötilaani en oisi muuten huomannut, mutta vepasto tiaphti pois pelistä ja totesin tuo erittäin hitaan lämpiämisen, ts. webasto peittää tätä ongelmaa aika hyvin.
Jospa noi termarit sais vaihdettua ens vkolla... Onneksi on povattu erittäin kylmää helmikuuta; ompa tuota talvea ollutkin jo viimeset 4 vkoa!
Dodii, termarit vaihdettu ja lämpötilat pompsahti sieltä 7 kympin maastosta sinne 9 kymppiin. Webaston pumppu jäi vaihtamatta, ku ylläri ylläri, eipä ollukkaan pumppu moottoritilassa (kuten esim. E9x:ssä) vaan löytyy webaston kylestä. Se vaihdetaan jahka keritään. Tuliskoha se tomaatteihin liittyvä nykiminen nyt sitte seuraavaksi... Kop Kop.
Molemmat termarit nyt vaihdettu ja lämmöt sain nousemaan 68 asteen kieppeille (ulkona -20c°) noin 50 km:n ajon jälkeen. Eli lähtötilanne sama kuin ennen termareitten vaihtoa.
Ja mitäs seuraavaksi? Kerroin merkkihuollosta tuosta lämmönvaihtimesta ja ei kuulemma voi olla vika siellä... eipä tietenkään...
Molemmat termarit nyt vaihdettu ja lämmöt sain nousemaan 68 asteen kieppeille (ulkona -20c°) noin 50 km:n ajon jälkeen. Eli lähtötilanne sama kuin ennen termareitten vaihtoa.
Ja mitäs seuraavaksi? Kerroin merkkihuollosta tuosta lämmitysvastuksesta ja ei kuulemma voi olla vika siellä... eipä tietenkään...
Ei taida jäädä muuta kuin tomaatin lämmönvaihdin. Ihmeen paljon tosin päästää siitä, yleensä vissiin jäänyt porukalla lämmöt sinne 80 kieppeille :think
Ei taida jäädä muuta kuin tomaatin lämmönvaihdin. Ihmeen paljon tosin päästää siitä, yleensä vissiin jäänyt porukalla lämmöt sinne 80 kieppeille :think
Niin itsekin ihmettelen, mitä olen lukenut tästä ongelmasta.
Missähän tuon vaihdattais, koska merkkihuolto ei tunnusta tuota ongelman aiheuttajaksi. :think
G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020 Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Ei taida jäädä muuta kuin tomaatin lämmönvaihdin. Ihmeen paljon tosin päästää siitä, yleensä vissiin jäänyt porukalla lämmöt sinne 80 kieppeille :think
Kyseinen lämmönvaihdin vaihdettiin ihan tallin lattialla keula nostettuna. Muutama pultti tosin aika mukavassa paikassa ja käsikopelolla piti toimia.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Niin itsekin ihmettelen, mitä olen lukenut tästä ongelmasta.
Missähän tuon vaihdattais, koska merkkihuolto ei tunnusta tuota ongelman aiheuttajaksi. :think
Mitähän kyseinen merkkiliike sitten tarjoaa korjaukseksi? Tämä lämmönvaihdin ongelma on mainittu ihan BMW:n virallisessa teknisessä tiedotteessa jos ko liike vaivautuisi niitä lukemaan.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Tämä lämmönvaihdin ongelma on mainittu ihan BMW:n virallisessa teknisessä tiedotteessa jos ko liike vaivautuisi niitä lukemaan.
Yllätys. Se on kumma miksei ketään kiinnosta lukea noita. Meikäläinen harrastajana lukee kieli pitkänä kaikkea mitä saa käsiinsä, mutta kun tehtaalta tulee huollolle tiedote viasta, sitä käytetään kahvipöydässä pannunalusena.
Kiirettä on turha käyttää perusteena, kun 100% varmuudella osa kiireestä johtuu jatkuvasta arpomisesta ja asiakkaiden kanssa kinaamisesta, jotka poistuisivat täysin lukemalla nuo tiedotteet.
Mittailin tuossa vähän omia lämpöjä, kun on termarit vaihdettu.
14 asteen pakkasella 10 minuutissa lämpes ~75 asteeseen, 20 minuutissa ~86 asteeseen (eli siis 10 minuutissa 75->86 astetta), missä pysyikin loput 80 minuuttia...mitä nyt ylämäessä nous välillä 8 asteeseen. Nyt 22 asteen pakkasessa meni 20 minuuttia, että oli ~75 astetta moottorin lämpöä ja tuonne 86 asteeseen piti ajella varmaan lähemmäks 40 minuuttia. Kierrosten nousu tuppaa enemmänkin laskemaan moottorin lämpöjä, joten joskus ohituksissa saattaa tippua parilla asteella...jotenkin odottais juuri muuta. Onkohan näin "hidas" lämpeäminen kuitenkin normaalia?
Edellinen kaupasta ostettu uusi dieselauto ei kuitenkaan talvisin lämmennyt koskaan läheskään näin lämpimäks edes satojen kilometrien matkoilla...
HUOMIO pojjaat autoissanne ei ole,moottorinesteen, moottoriöljy,eikä laatikonöljyn lauhduttimia,ne on JÄÄHDYTTIMIÄ,ponupannussa on lauhdutin,piste.
Rispektiä!
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment