Originally posted by Clavurion
View Post
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
Ok.Laatikoita hunkaillessa löytyi tuollainen alumiinirunkoinen 15ohm "teollisuusvastus".Wattiarvosta ei saa selvää.Epäselvästä tekstistä voisi tulkita 50W.Uskaltaako tuollaisella kokeilla alkuperäis ohjeen mukaisesti huijata systeemiä?
-
Osaluettelon letkukaavioiden mukaan toimintaperiaate vaikuttaa samanlaiselta kuin 530d, joten pitäisi toimia samalla vastusmodilla.Originally posted by ilkka_83_ View PostAuto 545 e60 -04
Onko tässä siis nyt tämä bemarin sisätilapolttoainelämmitin jonka saa muutettua "oikeaksi" polttoainelämmittimeksi.
Kuka tämän minulle nyt Oulussa sitten tekee että saapi tuon mosanki jollaki lämpiämään.
Ei ole tullut pantua merkille, onko lisävesipumppu toiminnassa. Normaalisti Webasto-käytössä se yrittäisi pukata nestettä suljettua vaihtoventtiiliä vasten. Kyllä se Weban oma vesipumppu riittää nestekiertoon. Toki tuli mieleen pieni evoluutioversio tähän modiin, jos se vesipumppu ei ole aktiivinen Webasto-käytössä. Eli vaihdetaan vaihtoventtiilille normaalisti menevä syöttö tuolle lisävesipumpulle (diodit syötölle Webalta ja IHKA:lta). Näin vastusta ei tarvita ja lisävesipumppukin pyörii.Originally posted by Heguli 31 View PostAlkuperäiseen Clavurionin postaukseen liittyen: Pyöriikö tuo auton oma kiertovesipumppu tällä Webastokäytöllä (esilämmityksessä) missään vaiheessa?Entä silloin kun vastus on asennettu johtoihin?Vai onko veden kierrätys moottorissakin ainoastaan tuon Weban oman pumpun varassa?
Leave a comment:
-
On ja vaikka minä voin tehdä.
Originally posted by ilkka_83_ View Postluin miljuuna sivua mutta kysytäänpä nyt selvennykseksi.
Auto 545 e60 -04
Onko tässä siis nyt tämä bemarin sisätilapolttoainelämmitin jonka saa muutettua "oikeaksi" polttoainelämmittimeksi. Vin koodi listalta löytyy.
64_1327 Auxiliary heating
64_1389 TRANSMITTER F AUXIL.HEATING REMOTE CTRL
64_1351 FUEL SUPPLY/PUMP/TUBING
Kuka tämän minulle nyt Oulussa sitten tekee että saapi tuon mosanki jollaki lämpiämään.
Kiitos vastauksista
Leave a comment:
-
Nyt Weba (uuden) vaihdon jälkeen tietenkin toimii hienosti,mutta ei kuitenkaan lämmitä kuin sisätilat.Vaikka merkkarilla kertoivat aiemmin,että lämmittäisi myös moottorin.Että olisi muka joku pohjoisen versio.Tänään aamulla Weba tuhisi testimielessä n.20min ja sen jälkeen koneen lämmöt salavalikon mukaan +5c.Eli sama kuin ulkolämpötila.Joten vastuksen asennukseen tässä itsekkin joutuu.
Alkuperäiseen Clavurionin postaukseen liittyen: Pyöriikö tuo auton oma kiertovesipumppu tällä Webastokäytöllä (esilämmityksessä) missään vaiheessa?Entä silloin kun vastus on asennettu johtoihin?Vai onko veden kierrätys moottorissakin ainoastaan tuon Weban oman pumpun varassa?
Leave a comment:
-
luin miljuuna sivua mutta kysytäänpä nyt selvennykseksi.
Auto 545 e60 -04
Onko tässä siis nyt tämä bemarin sisätilapolttoainelämmitin jonka saa muutettua "oikeaksi" polttoainelämmittimeksi. Vin koodi listalta löytyy.
64_1327 Auxiliary heating
64_1389 TRANSMITTER F AUXIL.HEATING REMOTE CTRL
64_1351 FUEL SUPPLY/PUMP/TUBING
Kuka tämän minulle nyt Oulussa sitten tekee että saapi tuon mosanki jollaki lämpiämään.
Kiitos vastauksista
Leave a comment:
-
Riippuu miten on yritetty korjata. Kaikkia ei toki voi pelastaa, mutta suurin osa tulee kuntoon. Kylmäspray ja lämmitintesteri on hyviä työvälineitä vianhakuun.Originally posted by exautisti View PostE60 korjattujen korttejen kanssa on vähän niin ja näin,koska ne saattaa testerissä näyttää toimivilta. Tosi paljon ollut lämpötila riippuvaisia vikoja jotka ei sitten pakkasella toimikkaan. E39:ssä ei tällaisia vikoja juurikaan ole vaan käytännössä kaikki on selviä komponentti vikoja ja siten helpompi korjata.
Leave a comment:
-
No voin olla ton ohjelman kanssa väärässäkin (toden näköisesti olenkin),kuten jo Clavullekkin vastasin.Eli voi se olla DISsikin.Seurailin vaan toimenpidettä "takavasemmalta".Originally posted by e46touring View PostJep kuten Clavurion kirjoitti taisi ehkä olla VÄÄRÄ ohjelma lukon poistoon.
Pääsääntöisesti näissä E60/61 EI auta tuo sulakkeen/ jännitteen pois käyttö vikakoodien nollaukseen toisin kuin E39 /E53 jne. vanhemmat.
Olisikohan kuitenkin viisainta etsiä se kaveri jolla on DIS tai ISTA käytössä ja saisi tuon lukkotilan avattua, vikakoodit poistettua ja Webaston mahdollisesti tulille ?
Keskiviikkona autoon laitetaan kuitenkin jo hankittu uusi "Retrokit-sarjan" OEM Weba.Vanha lähtee myyntiin,joko viallisena tai korjattuna (mahdollinen kortin lukitus avattuna) + muut ylimääräiseksi jäävät retron asennusosat.Ei tarvi vähään aikaan korttivikoja tms. mietiskellä.Last edited by Heguli 31; 06-01-2014, 15:53.
Leave a comment:
-
E60 korjattujen korttejen kanssa on vähän niin ja näin,koska ne saattaa testerissä näyttää toimivilta. Tosi paljon ollut lämpötila riippuvaisia vikoja jotka ei sitten pakkasella toimikkaan. E39:ssä ei tällaisia vikoja juurikaan ole vaan käytännössä kaikki on selviä komponentti vikoja ja siten helpompi korjata.Originally posted by jaki View PostKortteja saa esim:
Mutta en voi suositella. ostin sieltä kortin (näytti ihan uudelta), mutta levisi muutaman käytön jälkeen. Koska tuo putiikki ei ollut asentanut sitä, niin vetäytyi vastuusta. Jäi paska maku koko putkasta.
ebay.de :ssä näyttäisi olevan myös korjattuja kortteja tarjolla. Hinta 170 eur, joka on halvempi kuin tuo em.
Ok, E39:iin, mutta varmaan löytyy myös E60:en sopiva.
Leave a comment:
-
Kortteja saa esim:Originally posted by exautisti View PostEi riitä tonni ja korttia ei erikseen mistään saa. Mulla on tuossa vielä tuo yksi käytetty vehjes jos kiinnostaa.
Mutta en voi suositella. ostin sieltä kortin (näytti ihan uudelta), mutta levisi muutaman käytön jälkeen. Koska tuo putiikki ei ollut asentanut sitä, niin vetäytyi vastuusta. Jäi paska maku koko putkasta.
ebay.de :ssä näyttäisi olevan myös korjattuja kortteja tarjolla. Hinta 170 eur, joka on halvempi kuin tuo em.
Ok, E39:iin, mutta varmaan löytyy myös E60:en sopiva.
Leave a comment:
-
Jep kuten Clavurion kirjoitti taisi ehkä olla VÄÄRÄ ohjelma lukon poistoon.Originally posted by Heguli 31 View PostSivusta seuranneena käsittääkseni NCS Expertillä yritettiin avata.Kokeiltiin vielä tuota sulakkeen irroittamistakin ym. täälä kirjoitettua.Mutta kun ei,niin ei...
Pääsääntöisesti näissä E60/61 EI auta tuo sulakkeen/ jännitteen pois käyttö vikakoodien nollaukseen toisin kuin E39 /E53 jne. vanhemmat.
Olisikohan kuitenkin viisainta etsiä se kaveri jolla on DIS tai ISTA käytössä ja saisi tuon lukkotilan avattua, vikakoodit poistettua ja Webaston mahdollisesti tulille ?
Leave a comment:
-
Originally posted by Saarikoski View PostPaljonko maksaa alkup. piirikortti? Entä koko laite?
Itselläni varmaan piirikorttivika ja jotain pitäisi tehdä ja jotenki houkuttelis kokonaan uus tohotin niin ainakin sitte pelais..
Ei riitä tonni ja korttia ei erikseen mistään saa. Mulla on tuossa vielä tuo yksi käytetty vehjes jos kiinnostaa.
Leave a comment:
-
Paljonko maksaa alkup. piirikortti? Entä koko laite?
Itselläni varmaan piirikorttivika ja jotain pitäisi tehdä ja jotenki houkuttelis kokonaan uus tohotin niin ainakin sitte pelais..Last edited by Saarikoski; 06-01-2014, 08:54.
Leave a comment:
-
Ei se ainakaan NCS:llä onnistu. Melkeen helpoin tehdä DIS:llä.Originally posted by Heguli 31 View PostSivusta seuranneena käsittääkseni NCS Expertillä yritettiin avata.Kokeiltiin vielä tuota sulakkeen irroittamistakin ym. täälä kirjoitettua.Mutta kun ei,niin ei...
Leave a comment:
-
Sivusta seuranneena käsittääkseni NCS Expertillä yritettiin avata.Kokeiltiin vielä tuota sulakkeen irroittamistakin ym. täälä kirjoitettua.Mutta kun ei,niin ei...Originally posted by e46touring View PostMillä tuota Webaston lukkotilaa yritettiin avata ?
Ensin lukkotila PITÄÄ avata ja sitten voi yrittää vikakoodien poistoa.
Leave a comment:
Leave a comment: