E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • e46touring
    replied
    Webaston lukkotila

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Eipä muuten suostunut vikakoodit postumaan,vaikka "kaikki mahdollinen" tehtiin.Kortti ilmeisesti edelleen lukossa.Luultavasti sitten viallinen?Ensi vikolla keskiviikkona kokonaan uusi OEM Webastoyksikkö vaihtaen.Luulisi vian poistuvan ja huolettomia käyttötunteja tulevan tuhansia lisää.Vanha Weba kaikkine tykötarpeineen (ja niitä on paljon) lähtee sitten myyntiin.Eli jos on tarvetta,niin privalla voi tässä vaiheessa tiedustella.Ilmoituksen noista laitan myöhemmin kuvien kera.
    Millä tuota Webaston lukkotilaa yritettiin avata ?
    Ensin lukkotila PITÄÄ avata ja sitten voi yrittää vikakoodien poistoa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Aamulla testailemaan Weban kylmäkäynnistystä...
    Eipä muuten suostunut vikakoodit postumaan,vaikka "kaikki mahdollinen" tehtiin.Kortti ilmeisesti edelleen lukossa.Luultavasti sitten viallinen?Ensi vikolla keskiviikkona kokonaan uusi OEM Webastoyksikkö vaihtaen.Luulisi vian poistuvan ja huolettomia käyttötunteja tulevan tuhansia lisää.Vanha Weba kaikkine tykötarpeineen (ja niitä on paljon) lähtee sitten myyntiin.Eli jos on tarvetta,niin privalla voi tässä vaiheessa tiedustella.Ilmoituksen noista laitan myöhemmin kuvien kera.
    Last edited by Heguli 31; 05-01-2014, 00:11.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by diablo View Post
    Samanlaista vikaa pukkaa, e60 530d -08. Vepa käy muutaman minuutin ja sammuu. Mitä arvelisitte näistä INPAn kuvista. Aluksi pumput käy, voltit ok, lämpö alhaalla, glow toimii.
    Missään vaiheessa Heating ei käynnisty. Glow % alenee nollaan ja parin minuutin päästä nanosekunnissa lämpö pomppaa 89, pumput sammuu ja Vepa jäähtyy.
    Tässä tapauksessa riittää kun vaihtaa ohjainkortille toimivan lämpöanturin, jos ei muuta huoltoa halua tehdä. Anturivika ei ole kovin yleinen mutta vikaantuessaan käyttäytyy juuri näin. Toki anturin kalibrointivastuskin voisi katkoa mutta se on kuitenkin melko harvinaista.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by diablo View Post
    Samanlaista vikaa pukkaa, e60 530d -08. Vepa käy muutaman minuutin ja sammuu. Mitä arvelisitte näistä INPAn kuvista. Aluksi pumput käy, voltit ok, lämpö alhaalla, glow toimii.
    Missään vaiheessa Heating ei käynnisty. Glow % alenee nollaan ja parin minuutin päästä nanosekunnissa lämpö pomppaa 89, pumput sammuu ja Vepa jäähtyy.
    Itsellä samanlaiset oireet. Kortti rikki
    Loppujen lopuksi uusiksi meni koko poltin, kun en jaksanut noiden korjattuen korttien kanssa.

    Leave a comment:


  • diablo
    replied
    Samanlaista vikaa pukkaa, e60 530d -08. Vepa käy muutaman minuutin ja sammuu. Mitä arvelisitte näistä INPAn kuvista. Aluksi pumput käy, voltit ok, lämpö alhaalla, glow toimii.
    Missään vaiheessa Heating ei käynnisty. Glow % alenee nollaan ja parin minuutin päästä nanosekunnissa lämpö pomppaa 89, pumput sammuu ja Vepa jäähtyy.
    Last edited by diablo; 24-10-2022, 17:20.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by jykä View Post
    Itsellä alkoi kanssa webasto temppuilemaan. Toimii kyllä ajonaikana mutta ajastuksella vain vähänaikaa jonka jälkeen sammuttaa itsensä.

    Katsoin statusta inpalla samalla kun koitin startata idriven kautta webastoa. Kaikki näyttäisi menevän nappiin mutta yhtäkkiä liekki katoaa ja laite sammuu savupilven kera. Inpan mukaan vesipumppu toimii ja lämpötila pysyy kurissa. Voltit pysyi yli 11V kokoajan eli jännitteestäkään ei pitäisi olla kiinni (Aika uusi akku ja auto ylläpitolaturissa kiinni).

    Vikakoodi "metering pump circuit faulty" on muistissa mutta pumppu kyllä nakuttaa komeasti sekä ajonaikana että suorakäytöllä. Ideoita missä voisi olla vika, onko korttivialliset antanut tuota vikakoodia pa-pumpusta? Auto -04 525D.
    Ohjainkortti erittäin todennäköisesti, toki harvemmin myös itse pumppu voi katkoa tai sitäkin harvemmin johtosarja, lähinnä webaston ja pumpun pään liittimissä voi olla hapettumaa.

    Leave a comment:


  • jykä
    replied
    Itsellä alkoi kanssa webasto temppuilemaan. Toimii kyllä ajonaikana mutta ajastuksella vain vähänaikaa jonka jälkeen sammuttaa itsensä.

    Katsoin statusta inpalla samalla kun koitin startata idriven kautta webastoa. Kaikki näyttäisi menevän nappiin mutta yhtäkkiä liekki katoaa ja laite sammuu savupilven kera. Inpan mukaan vesipumppu toimii ja lämpötila pysyy kurissa. Voltit pysyi yli 11V kokoajan eli jännitteestäkään ei pitäisi olla kiinni (Aika uusi akku ja auto ylläpitolaturissa kiinni).

    Vikakoodi "metering pump circuit faulty" on muistissa mutta pumppu kyllä nakuttaa komeasti sekä ajonaikana että suorakäytöllä. Ideoita missä voisi olla vika, onko korttivialliset antanut tuota vikakoodia pa-pumpusta? Auto -04 525D.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Saarikoski View Post
    Jos oikeen muistan niin alkuperänen pumppu pyörii jossain 180,- nurkilla ja vebaston oma ns.tarvikepumppu on luokkaa +100,- ja siihen joudut liittimen muuttamaan ja letkulähdöt on väärässä kulmassa eli jotain lisämutkaa tms laittamaan...eli kaikenkaikkiaan säästö on liian pieni suhteessa kikkailun määrään omasta mielestä varsinkin jos vähänkään joutuu tarvikkeita ostamaan..

    Edit. Luin kysymyksesi väärin.. luulin että meinaat ns tarvikepumppua tuonne.
    OEM-pumppu olisi ollut alennuksineenkin noin 300erkkiä merkkarin tiskillä.Nyt on paikoillaan vastaava (Volkkarin) Weban pumppu.Kannen tosin joutui vaihtamaan vanhasta uuteen juuri noiden letkun lähtöjen takia.Sekä tuo sähköpistokkeen modaus.Joten kyllä siihen kymmenen minuutin lisähomma kannatti tuolla rahalla tehdä.Koska korvaava pumppu ei maksanut postikuluineenkaan ihan tuota sinun veikkaamaasi +100€ (sain pikatoimituksella foorumilaiselta,niin en alkanut Saksasta tilaamaan).Ja mitään ylimääräisiä viritelmiä ei tarvi tehdä eikä asentaa.Aamulla testailemaan Weban kylmäkäynnistystä...
    Last edited by Heguli 31; 21-12-2013, 11:02.

    Leave a comment:


  • Saarikoski
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Perjantaina meinaan käydä nosturilla vielä tsekkaamassa pumpun mallin mahdollista (Ebay;n?) tilausta varten.Laitappa hintaa vaikka privaan,niin ei tarvi sitten ehkä ulkomailta...

    Ps.Missä tuo Weban sulake sijaitsee,jos tarvii irroittaa?

    Jos oikeen muistan niin alkuperänen pumppu pyörii jossain 180,- nurkilla ja vebaston oma ns.tarvikepumppu on luokkaa +100,- ja siihen joudut liittimen muuttamaan ja letkulähdöt on väärässä kulmassa eli jotain lisämutkaa tms laittamaan...eli kaikenkaikkiaan säästö on liian pieni suhteessa kikkailun määrään omasta mielestä varsinkin jos vähänkään joutuu tarvikkeita ostamaan..

    Edit. Luin kysymyksesi väärin.. luulin että meinaat ns tarvikepumppua tuonne.
    Last edited by Saarikoski; 20-12-2013, 18:12.

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Nyt lämpee moottori täälläkin.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Webaston sulakkeet
    09/2005 alkaen mallit =Sulake F63 = 20 A peräkontissa oikealla puolen oleva sulaketaulu.
    Thank`s.Tämä sitten...

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post

    Ps.Missä tuo Weban sulake sijaitsee,jos tarvii irroittaa?
    Webaston sulakkeet
    09/2005 alkaen mallit =Sulake F63 = 20 A peräkontissa oikealla puolen oleva sulaketaulu.
    09/2005 saakka mallit = Sulake F20 = 20 A hanskalokeron takana oleva sulaketaulu

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Olis noita pumppuja hyllyssä...
    Perjantaina meinaan käydä nosturilla vielä tsekkaamassa pumpun mallin mahdollista (Ebay;n?) tilausta varten.Laitappa hintaa vaikka privaan,niin ei tarvi sitten ehkä ulkomailta...

    Ps.Missä tuo Weban sulake sijaitsee,jos tarvii irroittaa?
    Last edited by Heguli 31; 17-12-2013, 17:58.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Pumppu kiinni ja vikakoodit ja mahdollinen lukitus pois ja kovaa ajoa. Jos ei toimi vieläkään niin kortti vika. Tosin uudemmissa ainakaan omalle kohdalle ei ole sattunut kortti vikaa joka antaa vesipumpusta koodin...
    Paitsi että koodien poisto ei mulla pelkästään riittänyt,
    piti käyttää webaston sulaketta hetken irti, kyseessä E61 LCI.
    DISsistä lopenlopen löysin ko. neuvon,
    lukitus kyllä kuittaantui DISsistä mutta vesipumpun vikakoodi
    ilmestyi hetipuolin uudestaan...

    Olis noita pumppuja hyllyssä...

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tällästä koodia pukkasi:
    SHZH: Water-pump circuit faulty (circulation pump)

    Uskaaltaako rohkeasti hankkia suosiolla uuden Weban kiertovesipumpun,vai tarviiko varmistella mittailemalla jotain "sähköpistokkeita" ja niiden kuntoa (hapettumia tms.)?
    Mistä OEM-Webaan pumppu järkihintaan? Jos/kun uuden pumpun ruuvaa kiinni,niin ei varmaan tarvi koodailla?Pistoke kiinni ja kovaa käyttöä.
    Pumppu kiinni ja vikakoodit ja mahdollinen lukitus pois ja kovaa ajoa. Jos ei toimi vieläkään niin kortti vika. Tosin uudemmissa ainakaan omalle kohdalle ei ole sattunut kortti vikaa joka antaa vesipumpusta koodin...

    Leave a comment:

Working...
X