Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Tehojen nosto/kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sama2009
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 14
    • Helsinki

    E60: Tehojen nosto/kokemuksia?

    Ajattelin viedä autoni (E60 530 dA, vm. 2005) OBD-ohjelmoitavaksi,
    jolloin tehot nousevat kuulemma 218 hv à 260hv/610Nm.

    Onko kenelläkään kokemuksia moisesta. Pitääkö lukemat paikkansa ja miten ajossa huomaa muutoksen?
    Miten moottori ja esim. automaattilaatikko kestävät muutoksen jälkeen?
    Tarkoitus ei ole jatkossakaan revitellä liikaa tai ajaa ”talla” pohjassa.

    Kiitos jo etukäteen kommenteista.

  • Metalgod
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Helsinki

    #2
    260hv 600nm

    Omassa 530dA E60 260hv ja 600nm. Ei mitään puhetta , että vaihtaisin takaisin vakioksi eli 218/500.

    Kauhea vääntö, ohitukset heittämällä, kulutus sama kuin vakio. Toimii kuin juna.

    Slodju kestää, ainakin itsellä kun ei revittele jatkuvasti.

    Ainut miinus: Ei löydy millään pitoja renkaista, pitäis olla nelikko.

    Suosittelen lämpimästi.
    Last edited by Metalgod; 08-03-2009, 20:08.
    -530dA 600 Nm
    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

    Comment

    • sama2009
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 14
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Metalgod View Post
      Omassa 530dA E60 260hv ja 600nm. Ei mitään puhetta , että vaihtaisin takaisin vakioksi eli 218/500.

      Kauhea vääntö, ohitukset heittämällä, kulutus sama kuin vakio. Toimii kuin juna.

      Slodju kestää, ainakin itsellä kun ei revittele jatkuvasti.

      Ainut miinus: Ei löydy millään pitoja renkaista, pitäis olla nelikko.

      Suosittelen lämpimästi.
      Ok, kiitokset. Onko muilla kokemusta? Missä ohjelmointi kannattaisi teettää?

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Mun auto menossa viikon päästä Karalalle Jyväskylään ohjelmointiin,voin laittaa kommenttia vasta sen jälkeen.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • WarHead
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 774

          #5
          Reemappia

          Suoritappa nyt vielä vakiosoftalla itsetutkiskelua vähä normaalia kriittisemmin ja vertaa sitä tilannetta sitte päivitettyyn ja kerro kokemuksista JOKAPÄIVÄISEEN kurvailuun liittyen.
          Verrataan sitte kokemuksia.

          Originally posted by veku View Post
          Mun auto menossa viikon päästä Karalalle Jyväskylään ohjelmointiin,voin laittaa kommenttia vasta sen jälkeen.
          E91 335iAT -08

          -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by WarHead View Post
            Suoritappa nyt vielä vakiosoftalla itsetutkiskelua vähä normaalia kriittisemmin ja vertaa sitä tilannetta sitte päivitettyyn ja kerro kokemuksista JOKAPÄIVÄISEEN kurvailuun liittyen.
            Verrataan sitte kokemuksia.

            Juu pitäs sellainen tehdä.
            Partikkelifilsukin lähtee vielä ennen ohjelmointia poies..toivotaan että ongelmat ei tästä ala
            Tällä hetkellä suurin syy tuohon filsun poistamiseen sekä ohjelmointiin on liian usein tehtävä puhdistus (ja kevät).
            Kävin pari viikko sitten pohjoisessa 1600 km ja teki puhdistuksen 8-10 kertaa tuolla matkalla.
            Eli pömpeli on aika tukossa,autossakin on 185 tkm lasissa.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by veku View Post
              Juu pitäs sellainen tehdä.
              Partikkelifilsukin lähtee vielä ennen ohjelmointia poies..toivotaan että ongelmat ei tästä ala
              Tällä hetkellä suurin syy tuohon filsun poistamiseen sekä ohjelmointiin on liian usein tehtävä puhdistus (ja kevät).
              Kävin pari viikko sitten pohjoisessa 1600 km ja teki puhdistuksen 8-10 kertaa tuolla matkalla.
              Eli pömpeli on aika tukossa,autossakin on 185 tkm lasissa.

              Olikos Warheadilla karalan softa,laitahan privalla infoo jos on
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • WarHead
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 774

                #8
                Originally posted by veku View Post
                Olikos Warheadilla karalan softa,laitahan privalla infoo jos on
                en kommentoi, vielä.
                E91 335iAT -08

                -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                Comment

                • APA530
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 108

                  #9
                  Itseäkin kiinnostaisi tuo ohjelmointi, tekeekö kukaan turun alueella ohjelmointia??

                  Manuaski kaiketi kestää helposti tuon tehon lisäyksen?
                  nyt: E61 535dAt
                  EX Carbon Schwarz
                  M-Sport 530d

                  sigpic

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4623
                    • Lahti.

                    #10
                    tervetuloa myös hyvinkäälle...
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by APA530 View Post
                      Itseäkin kiinnostaisi tuo ohjelmointi, tekeekö kukaan turun alueella ohjelmointia??

                      Manuaski kaiketi kestää helposti tuon tehon lisäyksen?

                      mutta miten on kytkimen kanssa... varmasti huutaa hoosiannaa automaattiloota ja manuaalin kytkin noilla väännöillä.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3102

                        #12
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        mutta miten on kytkimen kanssa... varmasti huutaa hoosiannaa automaattiloota ja manuaalin kytkin noilla väännöillä.
                        Automaatti on ZF:n 6hp26, joka on mitoitettu 600nm väännölle eli rajoilla ollaan.

                        Manuaalissa varmaankin kytkin kestää mutta kaksoismassavauhtipyörä on se joka ensimmäisenä antautuu...
                        Kulkineet/projektit:

                        640D F06
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          mutta miten on kytkimen kanssa... varmasti huutaa hoosiannaa automaattiloota ja manuaalin kytkin noilla väännöillä.
                          Tässähän on sama tarina eli kaiken saa hajalle jopa niillä vakiotehoilla.
                          Itsellä ollut ohjelma autossa yhteensä 150 tkm eikä niistä ole laatikko tuon takia porsinut (toinen oli manuaali ja toinen tomaatti) no bemarista E39 530D meni turbo mutta ohjelmalla ei tuohon ollut vaikutusta.
                          Ainakin tutun 530d e61:ssä manuaalissa rajattiiin väännöt 600 nm,tomaateilla vissiin otettu isompiakin lukuja..
                          Katotaan mitä tuosta omasta nyt saadaan irti,maximeita ei haeta mutta enempi kuin vakiosta

                          Ja tänään lähtee DPF mäkeen..
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • WarHead
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 774

                            #14
                            Loodan vääntöä

                            Originally posted by poke View Post
                            Automaatti on ZF:n 6hp26, joka on mitoitettu 600nm väännölle eli rajoilla ollaan.

                            Manuaalissa varmaankin kytkin kestää mutta kaksoismassavauhtipyörä on se joka ensimmäisenä antautuu...
                            Luonnollisesti sakumakkara-inssi (tai voihan se olla intialainenkin) on ottanut pikku kertoimet tuohon 600Nm suunnitteluarvoon mukaan... Ja onhan siellä yleensä suunnitteluvarmuutta materiaaleissakin.
                            Seikkailin tuossa TIS:ssä, mutta empä keksiny manuallilootan tyyppiä ja sitä kautta olisin kiinnostunut suunnitteluarvoista sen osalta? Kuka tietää. ts. onko manuaalissa sulakkeena kytkin, kaksoismassa, vai itse laatikko?
                            E91 335iAT -08

                            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #15
                              Originally posted by WarHead View Post
                              onko manuaalissa sulakkeena kytkin, kaksoismassa, vai itse laatikko?
                              Kaksoismassa uudella kytkimellä, kytkin käytetyllä kytkimellä, laatikko kovalla vp:lla ja paremmalla kytkimellä. Siinä järjestys.

                              Tomaatit hajoaa vakionakin kun ovat hajotakseen. Ei näytä virittely paljon elinkaareen vaikuttavan.

                              Olen laittanut muutamaan tomaatti E60:seen 535d suuttimet siten että ohjelma on ollut muokattu jo vakiosuuttimille. Tuloksena vääntöä on ollut yli 800 Nm ja hauskaa on ollut sen muutaman päivän ennenkuin malttaa viedä auton uudelleenohjelmointiin väännön "kohtuullistamiseksi".. Sittenkin vakio muokatulla ohjelmalla on ollut laimea ja jotenkin laiskan tuntuinen Yksi noista 535d-suuttimillisista taitaa olla jo sata tonnia ajettu virittelyn jälkeen ja hyvin näyttää porskuttavan. Ja taas tulevana viikonloppuna syntyy yksi tuollainen lisää.
                              Last edited by -Tapi; 24-03-2009, 10:58.
                              ---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎