Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Tehojen nosto/kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #76
    Originally posted by FastDsl View Post
    Lämpinänä vaihtaa juuri ennen 5000. Sulla käy kone kyllä tod. kylmänä. luepa http://forums.e60.net/index.php?showtopic=70669 Mulla on kanssa termarin vaihto edessä, viime viikolla nosti lämmöt vielä yli 90C tänään vähän yli 70C. Kuuluuko paisuntasäiliöön tulla nestettä heti käynnistyksen jälkeen, vai vasta sitten kun termari aukeaa?
    Yep, haen ja vaihdan tuon EGR-termarin tänään, katsotaan miten lämmöt käyttäytyy. Aamulla lämmöt vaihteli 53-58 asteen välillä ja rajoitin 4500 rpm:ssä...

    Kulutuskin tippunee jos tuon saa kuntoon, ensinnäkin webasto huutaa miltei kokoajan ja varmaan itse koneenkin kulutus tippuu...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      #77
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Yep, haen ja vaihdan tuon EGR-termarin tänään, katsotaan miten lämmöt käyttäytyy. Aamulla lämmöt vaihteli 53-58 asteen välillä ja rajoitin 4500 rpm:ssä...

      Kulutuskin tippunee jos tuon saa kuntoon, ensinnäkin webasto huutaa miltei kokoajan ja varmaan itse koneenkin kulutus tippuu...
      Kuulostaa valitettavan tutulta nuo oireet. Molemmat termarit vaihtoon.
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • FastDsl
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 178
        • nollayhdeksän

        #78
        Originally posted by veku View Post
        Siis poraisin reiät siihen partikkelifiltterin kennoon en ulkokuoreen,näin reiät olisi auton pituussuunnassa ja nyt nykyinen ja tukkoinen ? DPF olisi virtaavampi sekä auto samalla hiljaisempi kuin tuolla suoralla putkella.
        535D:ssä taitaa putkisto olla muutenkin erilaisempi kuin näissä yhdellä turbolla olevissa..
        Ja ainakaan mulla ei ole kuin paineanturi ennen DPF:ää ja mitään hälyä tämä ei tehnyt vaikka tilalla on nyt suoraputki.
        Tuleekos sulla miten usvaa putkesta kun käskee ?? mulla työntää jonkin verran kun talla lattiassa normiajossa ei tule mitään..
        535d:ssä on erilainen putkisto. Voisihan se auttaa jos 3-4 10-15mm reikää työntäisit kennon läpi. Usvaa tulee jonkin verran, vaikea arvioida peilistä. Eikä ole putkenpää enää puhdas
        Musta 335i E91 N55
        Musta 520d F11
        Musta 535d E60
        Musta 320d E91
        Musta 330d E46

        Comment

        • coupe e46
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 228
          • espoo

          #79
          Originally posted by Ceeray View Post
          Kuulostaa valitettavan tutulta nuo oireet. Molemmat termarit vaihtoon.
          Mikä on siis normaali lämpötila kierroslukumittarin kehän mukaan ? 4500 rpm? 4700 rpm ? mitä noi vasta asteina ? Auto E60 530d.

          Comment

          • FastDsl
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 178
            • nollayhdeksän

            #80
            Originally posted by MarttiKK View Post
            Itsekin katselin tuota vääntökäppyrää. Saisi nousta vähän loivemmin, mutta silloin joutunee tyytymään vähän pienempiin tehoihin.
            Sitä on jo loivennettu. Ensimmäinen versio antoi tuon 720Nm jo 2200rpm jatkuen 3300rpm saakka. Aika paljon tulee ajettua stepin manuaalipuolella, koska tykkään että on oikea/sopiva vaihde päällä kun tarvii ripeetä liikkumista. Uskon/toivon, että käyttämällä pienempiä vaihteita (kuin D:llä)-> enemmin lähtökierroksia, rasitus laatikolle vähenee.
            Musta 335i E91 N55
            Musta 520d F11
            Musta 535d E60
            Musta 320d E91
            Musta 330d E46

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #81
              Originally posted by coupe e46 View Post
              Mikä on siis normaali lämpötila kierroslukumittarin kehän mukaan ? 4500 rpm? 4700 rpm ? mitä noi vasta asteina ? Auto E60 530d.
              Ex. 530d:ssä lämmöt oli n. 80 asteessa ja 4600 rajoitin...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • WarHead
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 774

                #82
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Ex. 530d:ssä lämmöt oli n. 80 asteessa ja 4600 rajoitin...
                Itellä vaihtelee 80-85 astetta ja silmämääräisesti rajoitin 4700 rpm
                E91 335iAT -08

                -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  #83
                  Originally posted by b mutteri kasa View Post
                  Toivottavasti paikat kestää voimansiirrossa...600 Nm/2000 rpm = paljon vääntöä,vähän kierroksia -> paikat menee ennemmin tai myöhemmin paskaksi...riippuu tosin paljon ajotyylistä.

                  Itse ainakin tiedän yhden esimerkin kaveripiiristä jolla hajosi voimansiirto vastaavalla Nm käyrällä...auto oli tosin 530D

                  Mutta toivottavasti paikat kestää!

                  Hyvät tehot on kyllä otettu ulos
                  Eikös 535d:ssä ole vahvempi slodju kuin pikkuveljessä :think
                  Kaikenhan saa rikki jopa vakiotehoilla,eiköhän nuo normiajossa pelaa kuten on suunniteltu vaikka tehoa olisi "hieman" enempi
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • FastDsl
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2003
                    • 178
                    • nollayhdeksän

                    #84
                    Originally posted by veku View Post
                    Eikös 535d:ssä ole vahvempi slodju kuin pikkuveljessä :think
                    Kaikenhan saa rikki jopa vakiotehoilla,eiköhän nuo normiajossa pelaa kuten on suunniteltu vaikka tehoa olisi "hieman" enempi
                    Vanhemmissa 535d:ssä on ZF 6HP26, joka siis mitoitettu 600Nm ja uudemmissa 6HP28 mitoitettu 700Nm. 530d:stä en tiedä mikä laatikko niissä on, saattaa olla jopa 6HP26. Joku tietää?
                    Musta 335i E91 N55
                    Musta 520d F11
                    Musta 535d E60
                    Musta 320d E91
                    Musta 330d E46

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #85
                      Originally posted by FastDsl View Post
                      Vanhemmissa 535d:ssä on ZF 6HP26, joka siis mitoitettu 600Nm ja uudemmissa 6HP28 mitoitettu 700Nm. 530d:stä en tiedä mikä laatikko niissä on, saattaa olla jopa 6HP26. Joku tietää?
                      535dTA -05: GA6HP26Z
                      Sama laatikko löytyy -04 530d:stäkin mutta varaosanumerot on erit.
                      Ja momenninmuunnin on eri.

                      Sama GA6HP26Z laatikko löytyy myös mm. 535d -09:sta, momenninmuunnin on eri kuin -05:ssa.

                      Lähde: Realoem

                      Kyseisen laatikon kestoksi on monessa paikkaa veikattu 620 Nm.

                      Edit: ilmeisesti tuo hp28 laatikko on tulossa vasta loppuvuodesta, liekkö uuteen 5-sarjalaiseen?
                      Last edited by MajorDrake; 14-04-2009, 12:59.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • WarHead
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 774

                        #86
                        Lootat

                        Originally posted by veku View Post
                        Eikös 535d:ssä ole vahvempi slodju kuin pikkuveljessä :think
                        Sama o loota 530d ja 535d kesken; V8 dieselissä taas vaihtuu vahvemmaksi.
                        Ja suunnitteluarvona 600Nm, näin kertoo TIS vm 2006.
                        E91 335iAT -08

                        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7527
                          • Jyväshyvä

                          #87
                          Originally posted by WarHead View Post
                          Itellä vaihtelee 80-85 astetta ja silmämääräisesti rajoitin 4700 rpm
                          Vaihdoin tuon EGR termarin, tosin vanha vissiin aukes samantien kun sain uuden käteen ;-)

                          Lämmöt nyt pyörii 80 pinnassa.
                          Paikallaan käydessä nousi 97 asteeseen.

                          Purin vanhan ja siellä oli mömmöä välissä,
                          siitä olisi saanut varmasti toimivan kun olisi puhdistanut sen kunnolla.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1399
                            • Kuopio

                            #88
                            Rajoitin 4600 , lämmöt ajossa 91-93 nyt kun molemmat termarit vaihdettu.
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • clogz
                              Newbiemmer
                              • Sep 2008
                              • 8
                              • Espoo

                              #89
                              Mitäs sitten kun tuo 620Nm tai 700-jotain-Nm ei riitä? Saako lootaa (530d, tomaagia) vahvistutettua jollain pajalla Suomessa, onko raadilla tarjota tilalle jotain muuta, vai vai?

                              Idea olisi koko voimansiirtoketjun kesto.

                              E: tuosta olisi näemmä sisarmalli 6HP32 joka olisi speksattu 1000Nm:lle. Muttamutta.
                              Last edited by clogz; 15-04-2009, 09:39.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7527
                                • Jyväshyvä

                                #90
                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Vaihdoin tuon EGR termarin, tosin vanha vissiin aukes samantien kun sain uuden käteen ;-)

                                Lämmöt nyt pyörii 80 pinnassa.
                                Paikallaan käydessä nousi 97 asteeseen.

                                Purin vanhan ja siellä oli mömmöä välissä,
                                siitä olisi saanut varmasti toimivan kun olisi puhdistanut sen kunnolla.
                                Nyt ajettuani hivenen pitempään lämmöt vaihteli 77-80 asteen välillä maantieajossa. Eli vieläkin hivenen kylmänä.

                                Mitä kautta tuon päätermarin pääsee vaihtamaan?
                                Ilmeisesti alakautta? Nesteethän joutuu käyttämään ulkona (tai vaihtamaan).
                                Onko työläskin homma vaihtaa? Ilmeisesti termarin mukana tulee tuo muovihässäkkä?

                                (osat 4-6?).
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎