Originally posted by Ceeray
View Post
E60: Tehojen nosto/kokemuksia?
Collapse
X
-
[quote=Ceeray;1624592]Onkohan Karalalla mahdollisuutta muuttaa moottorin ja vaihteiston ominaisuuksia näiden kylmäohjelmien osalta?
Esim. vaihteisto jauhaa kylmällä kelillä todella paljon tyhjää ja moottori syö kakkua muutenkin suuria määriä lämmittääkseen padan. Ja lisätään tuohon vielä webasto niin alkaa jo tavaraa palamaan. 2 litraa tippui keskikulutus nyt kun weba ei enää laula koko aikaa. (nojoo 12->10l/100km)
Sori
jos nyt tyhmänä kyselen mutta miten ihmeessä voi kuluttaa tuollaisia lukemia talviajossa (10-15l/100km) 
Johtuuko koneen puukotuksista vai mistä?
Viime talven keskikulutukset pakkaskelillä omalla 530xd:llä oli 7,4l ja nollailin mittaria aika ajoin (pidemmillä ajoilla alle tuon).
Viekö nuo Karala ymv. softapäivitykset talvikulutuksia ylös ? , olen
myös ajatellut jossain vaiheessa piristää autoa Karalan softalla.
Comment
-
Sullon Tira-1 uudempi pata, piezosuuttimet yms. siinä syy pienempään kulutukseen.
En kyllä muuta keksi , saatanan juoppo kapistus. Bensaversio vie samat.
Ja ei ole vielä lastutettu, mutta samapa tuo olisi, tuskin kulutus ainankaan kasvaa..Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
Originally posted by Ceeray View PostSullon Tira-1 uudempi pata, piezosuuttimet yms. siinä syy pienempään kulutukseen.
En kyllä muuta keksi , saatanan juoppo kapistus. Bensaversio vie samat.
Ja ei ole vielä lastutettu, mutta samapa tuo olisi, tuskin kulutus ainankaan kasvaa..
Niin kai sitten, enpä olisi uskonut että on tuollainen ero vanhemman ja uudemman koneen välillä, sitä mietinkin että bensa-pannut vie tuon verran.
Samoin kyllä veikkaisin että lastu ei nosta, vaan vie kulutusta alaspäin normaali ajossa.
Comment
-
Joo aika isoruokainen on tuo Ceerayn peli,mulla sama pata ja sain yli ysin lukemat ylittyyn kun oli kärry perässä ja siellä 32 autonrengasta ,suksiboxi katolla ja kolme isoa jannua kyydissä ja tavaratila kattoon asti täynnä rompetta voisi jopa sanoa että enempää autoon\kärryyn ei olisi tavaraa edes mahtunut
Sekaajossa tuo vie sen 8 ja risat matkassa litran\puolitoista vähemmän 6,5 taitaa olla pohjat talvinopeuksilla..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Ei ole kokemusta, kaikkea pystyy muuttamaan ohjelmassa, eri asia vaan kuinka kauan menee kun oikea kohta löytyy ja sen seurannaisvaikutukset.Originally posted by Ceeray View PostOnkohan Karalalla mahdollisuutta muuttaa moottorin ja vaihteiston ominaisuuksia näiden kylmäohjelmien osalta?
-Tapi, onko kokemusta?---
Comment
-
Tänään aloittelin jarrujen putsausta, en päässyt kuin renkaan irroitukseen asti kun huomasin että työkalut on vielä kaupassa... Mutta kulutukseen saattoi löytyä pieni osasyy, ainankin jo oikean puolen etujarru laahaa ihan jonnin verran, levystä kun pyöritti niin puoli kierrosta laahasi , puoli tuli jotenkuten.
Mutta tuohon moottorin+ vaihteiston säätöön pakkaskelissä, olisi sata jänistä jos sen kylmävatkaamisen sais vidduun...Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
Noniin. Reissu Karalalla käyty ja seuraavanlainen ongelma. 265hv, mutta laatikko rajoittaa väännön 510Nm vaikka 600Nm pyydetään koneelta. Ainakaan penkityksessä ei saatu enempiä vääntöjä irti. Pojjaat epäilivät että laatikossa jotain häikkää kun rajoittaa tehoja. Yksi syy saattaa olla vääränlainen ilmanputsari tai asennettu jotenkin väärin ja ainut oikea putsari on BMW orgis. ilmamassamittari? Laatikon öljyt? Laatikosta tuli pari vikakoodia mutta ei selvinnyt mitä ne meinaa.
Eli löytyisikö täältä viisaampia jotka osaisivat kertoa että mistä kannattaa lähteä ongelmaa purkaan? Oletettavasti häikkä on laatikossa, mutta mikähän tuo voisi olla?530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
Sattuuko ne vikakoodit olemaan A3AD tai CED4?Originally posted by jms1601 View PostNoniin. Reissu Karalalla käyty ja seuraavanlainen ongelma. 265hv, mutta laatikko rajoittaa väännön 510Nm vaikka 600Nm pyydetään koneelta. Ainakaan penkityksessä ei saatu enempiä vääntöjä irti. Pojjaat epäilivät että laatikossa jotain häikkää kun rajoittaa tehoja. Yksi syy saattaa olla vääränlainen ilmanputsari tai asennettu jotenkin väärin ja ainut oikea putsari on BMW orgis. ilmamassamittari? Laatikon öljyt? Laatikosta tuli pari vikakoodia mutta ei selvinnyt mitä ne meinaa.
Eli löytyisikö täältä viisaampia jotka osaisivat kertoa että mistä kannattaa lähteä ongelmaa purkaan? Oletettavasti häikkä on laatikossa, mutta mikähän tuo voisi olla?Musta 335i E91 N55
Musta 520d F11
Musta 535d E60
Musta 320d E91
Musta 330d E46
Comment
-
En tarkkaan muista, mutta jostakin väylästä puhuttiin. Mitäs noi vikakoodit on?Originally posted by FastDsl View PostSattuuko ne vikakoodit olemaan A3AD tai CED4?530e G30 M-Sport -21
***********************
Ex Audi A6 allroad -17
Ex X5 xd30 M-Sport -14
Ex 530dA F11 M-Sport -11
Ex E61 530xD M-Sport -08
Ex 530DAT E61
Ex E39 M-Sport
Comment
-
[quote=tira-1;1625036]Kylmä kone syö ihan pirusti soppaa, se vaan on niin. Jos on 10km työmatka niin ei siinä pannu kerkiä lämmetä tarpeeksi. Kyllä mullakin pääsee kesällä sitten siihen 6l/100km kun ajaa nätisti matkaa 90-110 km/h. Kannattaa sitten muistaa, että se ajotietokone saattaa näyttää aika reilusti väärin johtuen rengastuksesta jne. Kannattaa muutaman kerran "tankki täyteen" tekniikalla laskea todellinen kulutus ja sitten salavalikon kautta kalibroida se tietokone kohilleen.Originally posted by Ceeray View PostOnkohan Karalalla mahdollisuutta muuttaa moottorin ja vaihteiston ominaisuuksia näiden kylmäohjelmien osalta?
Esim. vaihteisto jauhaa kylmällä kelillä todella paljon tyhjää ja moottori syö kakkua muutenkin suuria määriä lämmittääkseen padan. Ja lisätään tuohon vielä webasto niin alkaa jo tavaraa palamaan. 2 litraa tippui keskikulutus nyt kun weba ei enää laula koko aikaa. (nojoo 12->10l/100km)
Sori
jos nyt tyhmänä kyselen mutta miten ihmeessä voi kuluttaa tuollaisia lukemia talviajossa (10-15l/100km) 
Johtuuko koneen puukotuksista vai mistä?
Viime talven keskikulutukset pakkaskelillä omalla 530xd:llä oli 7,4l ja nollailin mittaria aika ajoin (pidemmillä ajoilla alle tuon).
Viekö nuo Karala ymv. softapäivitykset talvikulutuksia ylös ? , olen
myös ajatellut jossain vaiheessa piristää autoa Karalan softalla.
Ja itellä digituningin lastu ollu yli vuoden. Kulutus EI ole ainakaan NOUSSUT.
Comment
-
[quote=Tukep;1626931]Paljonkos sun pirssissä on talviajon normaalikulutus (kone lämmin)Originally posted by tira-1 View Post
Kylmä kone syö ihan pirusti soppaa, se vaan on niin. Jos on 10km työmatka niin ei siinä pannu kerkiä lämmetä tarpeeksi. Kyllä mullakin pääsee kesällä sitten siihen 6l/100km kun ajaa nätisti matkaa 90-110 km/h. Kannattaa sitten muistaa, että se ajotietokone saattaa näyttää aika reilusti väärin johtuen rengastuksesta jne. Kannattaa muutaman kerran "tankki täyteen" tekniikalla laskea todellinen kulutus ja sitten salavalikon kautta kalibroida se tietokone kohilleen.
Ja itellä digituningin lastu ollu yli vuoden. Kulutus EI ole ainakaan NOUSSUT.
jos 10km siivulla vie ~15l/100 .
Comment
-
218hp ja 231hp koneissa softapäivityksen jälkeen sekä teho että vääntö samat.
Paperitehoina n.30hp enemmän 231hp koneessa (ei tunnu paljolta) tosin 100nm on selkeästi enemmän.
Onkos jollain Karalan perussofta tai joku muu softa 231hp koneessa,
kommentteja kannattaako pistää, kiitos
Comment
-
[quote=tira-1;1627186]No jos talvella matkaa ajo niin varmaan semmonen 6.5-7l/100km. Mutta sitten semmosessa päivittäisessä seka-ajossa talvella kulutus pyöri 9-10l/100km. En tiiä viekö sitten neliveto talvella vähemmän verrattuna 2-vetoon ku ei kokoajan välky se kolmio siinä mittaristossa...Originally posted by Tukep View Post
Paljonkos sun pirssissä on talviajon normaalikulutus (kone lämmin)
jos 10km siivulla vie ~15l/100 .
Comment
Comment