Originally posted by gabrield
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw E61 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Tasonsäädön anturi
Ogelmasta seuraavaan.. Tasonsäätö ilmoittaa oikealle puolelle korkeudeksi 90 ja vasemmalle -32. Vasen pitää paikkansa, mutta oikea ei. Perä on samalla korkeudella molemmilta puolin. Manuaalisesti kun perää nostaa ja laskee INPAlla niin oikean puolen lukema ei muutu miksikään, vasen muuttuu. Onko kenties anturi paskana ja missä se anturi on. Onko kellään kuvia. Jonkun anturin löysin, mutta ilmeisesti se on jokin valojen säätöanturi, tähän lopputulokeen olen tullut kun olen etsinyt vastaavaannäköistä anturia netistä. Valonsäädön anturi perässä WTF?
Comment
-
-
Originally posted by gabrield View PostOgelmasta seuraavaan.. Tasonsäätö ilmoittaa oikealle puolelle korkeudeksi 90 ja vasemmalle -32. Vasen pitää paikkansa, mutta oikea ei. Perä on samalla korkeudella molemmilta puolin. Manuaalisesti kun perää nostaa ja laskee INPAlla niin oikean puolen lukema ei muutu miksikään, vasen muuttuu. Onko kenties anturi paskana ja missä se anturi on. Onko kellään kuvia. Jonkun anturin löysin, mutta ilmeisesti se on jokin valojen säätöanturi, tähän lopputulokeen olen tullut kun olen etsinyt vastaavaannäköistä anturia netistä. Valonsäädön anturi perässä WTF?
molemmilla puolilla on omansa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostSamaa anturia ne minun käsittääkseni käyttää,
molemmilla puolilla on omansa...
Comment
-
-
Originally posted by Kilpuri View PostTarvitseeko letkun vaihdossa auto jotenkin tukea tai vast.? Ts. pääseekö paineet systeemistä pois jos ennakoivasti potentiaalista haperoletkua vaihtelee?
Auto 2009 LCi 525xd.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Autona E61 530D 2004vm
Mikähän mahtaa olla vikana, kompura ei puhu mitään ja antaa vikakoodin 5f9a regulation time lifting. vaihdettu uusi kompura ja rele, ei vaikutusta. Inpalla kun tutkii niin tuli vastaan tämä:
Ja kun inpalla yrittää ajaa perää ylös, rele naksuu mutta mitäänei tapahdu
Takakontti ei ole märkä ja kompressorin ohjainlaiteessa ei näy hapettumaa ja se näyttää päällisin puolin tarkasteltuna muutenkin normaalilta
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos rele vetää, niin tarkista tuleeko sinne kompuralle jännite. Onko syötön sulake ehjä?
Comment
-
-
Originally posted by JiiOo- View PostMoro! Kaveri puolestani kyseli ennemmin. Eli kompuralle tulee jännite, kaikki sulakkeet kävin läpi ja ehjiä ovat. Ihmetyttää nuo inpan näyttämät lukemat, mitä käytännössä ovat? :thinkM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMutta tuleeko maa? Rele katkoo maata...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View Post...
Tuon kompuran kampikammio on heti sen imuyhteen takana. Letku kun menee poikki tai siihen tulee reikä, pääsee kaikki lika suoraan kampikammioon josta se tippuu suoraan pikkumännän alle ja hankautuu alumiinisylinteriin. Sylinteriin tulee naarmuja eikä tefloniset männänrenkaat enää ole tarpeeksi tiiviitä jotta paine nousisi riittävän nopeasti tai ollenkaan tietyn painetason yläpuolella.
Konstruktio on hassu kun siinä on järeän sähkömoottorin päässä epäkesko ja vastapainolimppu jotka pyörittävät hitonmoista vauhtia kiertokankea jonka kummassakin päässä on mäntä. Toinen mäntä (ylempi) on halkaisijaltaan noin 40 mm ja toinen noin 10 mm. Kummankin männän läpi kulkee ilmakanava sylinteristä toiseen kiertokangen läpi ja ilman kulku väärään suuntaan on estetty mäntään kiinnitetyillä ohuilla pelleillä jotka tiivistyvät ilmareikiin paineen alla. Pikkumännän takaa tehty paine pääsee kuivaimeen jonka jälkeen joko lepuutusventtiilin kautta takaisin kampikammioon tai eteenpäin palkeille jos niiden linjoissa olevat venttiilit sen mahdollistavat.
Systeemissä ei ole minkäänlaista voitelua. Pöly tuhoaa tehokkaasti sylinterit. Ne ovat pehmeää alumiinia ja tiivisteet "permaseal"-tyyppisiä ptfe-renkaita. Jos letkun vaihtaa ajoissa, se ei varmaan anna lopullista rauhaa kompuran suhteen. Osat ovat sen verran heppoisia ajatellen pitkää ikää..
Moottori on laakeroitu ihan kunnollisen näköisellä, suojatulla kuulalaakerilla, samoin epäkesko kiertokankeen.En saanut moottoria irti, ainakaan hierojan käytettävissä olevilla työkaluilla. Yritettiin lyömällä, mutta ei uskaltanut kopata kovin kovasti.
Millaisia temppuja hommaan tarvitaan? Prässi? Lievää törkeämpää väkivaltaa?
penax- penax -
______________________________
BMW 525dA Touring (E61 LCI) -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostNonii... Nyt tuossa kesärenkaiden vaihdon yhteydessä otin ja putsailin niitä prkleen hienoja muovisia antureiden tappeja niin loppui se turhanpäiväinen level control pimputtelu. Kompura välillä ääntää mutta tuntuisi olevan vähenemäänpäin sekin. Toisessa tapauksessa vika on seurattu siihen että kuskinpuolen solenoidi jumittelee ja piipittää, itse kompura kun pelaa hienosti toisessa yksilössä.- penax -
______________________________
BMW 525dA Touring (E61 LCI) -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Comment
-
Comment