Ainakin eräässä toisessa merkissä tuo hiukkassuodattimen anturin letku kerää vettä joka sitten jäätyy. Se nyt ainakin on helppo puhaltaa puhtaaksi noin varmuuden vuoksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530d vedot loppui! Turboko? -> Ei ilmeisesti -> Ratkaistu... toivottavasti!
Collapse
X
-
Originally posted by joko View PostVoihan tuo olla karstan kyllästämänä myös kaiketi tukossa
Imusarjan pesu, anturin vaihto, egr-rukkaus ja ongelmaa ei ole enää esiintynyt. Tuon ahtopaine ongelman kyllä kuulee koneen äänistäkin-> silloin kun ei ole ahtopaineita kone käy matalalla äänellä ja ulkona kun kuuntelee ja poleksii kaasua niin turbon "ujellusta" ei kuulu ollenkaan. Itse olen törmännyt nyt 5 eri e6x sarjan autoon jossa on ollut tämä kyseinen ongelma.1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
Comment
-
-
Originally posted by Yltti View PostItselläni oli juuri tämä murhe. Kylmänä ei toiminut lainkaan ja muutaman ajetun kilsan jälkeen sammutit auton ja käynnistit uudelleen ongelmaa ei enää ollut. Vika oli vain tallentuneena muistiin.Tarpeeksi monta kertaa kun vika oli ollut päällä i-drive ilmoitti "kohonneista päästöarvoista" Lääkkeeksi tähän vaivaan->
Imusarjan pesu, anturin vaihto, egr-rukkaus ja ongelmaa ei ole enää esiintynyt. Tuon ahtopaine ongelman kyllä kuulee koneen äänistäkin-> silloin kun ei ole ahtopaineita kone käy matalalla äänellä ja ulkona kun kuuntelee ja poleksii kaasua niin turbon "ujellusta" ei kuulu ollenkaan. Itse olen törmännyt nyt 5 eri e6x sarjan autoon jossa on ollut tämä kyseinen ongelma.
Hyviä vinkkejä ja epäilyjä kyllä otetaan jatkuvasti vastaan!
Comment
-
-
Originally posted by Gustaff View PostAinakin eräässä toisessa merkissä tuo hiukkassuodattimen anturin letku kerää vettä joka sitten jäätyy. Se nyt ainakin on helppo puhaltaa puhtaaksi noin varmuuden vuoksi.
RealOEM:n mukaan näyttäisi että autossani hiukkassuodattimeen itseensä ei menisi mitään letkuja tai antureita, mutta sen edessä olisi lämpötila-anturi.
Missä lienee sitten se paineanturi? Lähempänä turboa?
EDIT: Äh, tuossahan se näyttäisikin olevan katin kyljessä.Last edited by Anzafin; 15-02-2010, 22:24.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View Post
Kovasti laitan toivoa nyt tuohon lämpötila-anturin varaan. Se kyllä varmaankin oli sökö. Nuo WDS:n "seuraamukset" ainakin sopivat kuvaan ja sen antamat livelukemat oli sitä luokkaa. En muista näyttikö se pääte sille noita vikakoodeja tosin.
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostTuota onko noilla tapana lähteä irti vai eikö nuota ole sitten kaikissa vuosimalleissa? Jossain koneen takapäässä se anturi oli imusarjassa kiinni minkä vuoksi tuo yks auto teki juuri tuonkaltaista kiusaa. Paikallaan kiersi ihan ok. mut vetäny ei yhtään. Hädintuskin sillä satasta pääsi...
Voihan tuo olla karstan kyllästämänä myös kaiketi tukossa tai muutenvain hajalla?sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostAhtopaine antureita on kahdenlaisia, ilman DPF:ää olevissa se on "vanhassa" paikassa eli imusarjan perässä pultilla kiinni, DPF autoissa taas imusarjan päällä vain painettuna kumi tiivisteen läpi.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostAhtopaine antureita on kahdenlaisia, ilman DPF:ää olevissa se on "vanhassa" paikassa eli imusarjan perässä pultilla kiinni, DPF autoissa taas imusarjan päällä vain painettuna kumi tiivisteen läpi.1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostAhtopaine antureita on kahdenlaisia, ilman DPF:ää olevissa se on "vanhassa" paikassa eli imusarjan perässä pultilla kiinni, DPF autoissa taas imusarjan päällä vain painettuna kumi tiivisteen läpi.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostTaisi siirtyä m57n2 koneisiin tuonne päälle se anturi, muissa vanhassa paikassa.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
PÄIVITYSTÄ.
Edelleen apuja kaivataan. Vaihdoin tuon ahtoilman lämpöanturin ja nollasin viat INPAlla (kiitos Ari ja Jari). Aivan kuten Hartikaiselta lähtiessä viime maanantaina, auto toimi taas ensimmäiset 8 kilometriä. Ajelin takasin tallille ja luin koodit. Näyttää tosiaan siltä että DPF on tukossa.
Seuraavassa vikakoodit, raati voisi niitä tulkita. Putkiston vastapaineet lienevät liian suuret tukkeumasta johtuen, mutta miltä näyttää muut lukemat?
Tuo viimeisin vika eli "air charge control" aiheutunee tukkeutuneesta suodattimesta niin ikään...? Eli ei anna ahtaa...?
Seuraava kysymys sitten olisikin, mitä teen DPF:lle?
1) Nakkaan mäkeen? --> aiheuttanee lisäongelmia
2) Pesen itse?
3) Pesetän jollakulla?
4) Yritän pakkopolttoa? --> Miten saa päälle INPAlla / vast???
Nämä siis olettaen että vika on DPF:stä johtuva, niin kuin tuosta nyt voisi olettaa. Niin ja tosiaan vastaavat koodit oli muistissa ennen tämänpäiväistä nollausta. Ne ilmestyivät siis noin 5km Hartikaisella käynnin jälkeen viime maanantaina.
No, tässä ne koodit:
E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 21.02.2010 20:07:44 ECU: D50M57E0 JobStatus: OKAY Variant: D50M57E0
480A 480A particle filter system Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 114496 km
Engine speed 1268.79 1/min
coolant temperature 77.23 °C
ash mass in particle filter 61.94 g
Injection quantity 4.73 mg/Hub
Air mass per cylinder 548.24 mg/Hub
soot mass in particle filter 60.94 g
exhaust volume flow in particle filter 117.03 m^3/h
Difference pressure over particle filter 187.08 mbar
Abgasgegendruck vor Particle filter 1161.84 mbar
Environment pressure 984.61 mbar
Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck ueber CRT-Schwelle)
Test conditions not yet fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
Error code: 48 0A 51 02 00 00 01 28 37 E8 2E 7F 3E 0C 57 3D 0E 13 76 64
-------------------------------------------------------------
481A 481A particle filter system
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 114496 km
Engine speed 1406.70 1/min
coolant temperature 82.25 °C
ash mass in particle filter 61.94 g
Injection quantity 33.08 mg/Hub
Air mass per cylinder 693.18 mg/Hub
soot mass in particle filter 60.94 g
exhaust volume flow in particle filter 217.34 m^3/h
Difference pressure over particle filter 305.23 mbar
Abgasgegendruck vor Particle filter 1289.84 mbar
Environment pressure 984.61 mbar
Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck ueber Maximum)
Test conditions not yet fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
Error code: 48 1A 51 02 00 00 01 28 37 E8 33 84 3E 54 6E 3D 1A 1F 83 64
-------------------------------------------------------------
4530 4530 (1297) air charge control, Standard deviation
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 114496 km
Engine speed 1682.53 1/min c
coolant temperature 82.25 °C
Rail pressure Actual 464.75
bar Injection quantity 22.45 mg/Hub
Air mass per cylinder 781.40 mg/Hub
Charge pressure
Actualwert 1476.92 mbar
Linearised APP1 96.85 %
duty cycle exhaust refeeding actuator 4.73 %
duty cycle manifold pressure actuator 94.53 %
Environment pressure 984.61 mbar
Ladedruck zu niedrig/positive Regelabweichung
Test conditions not yet fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 45 30 51 02 00 00 01 28 37 E8 3D 84 3B 39 7C 96 7B 06 78 64
Comment
-
-
WDS kertoo partikkelisuodattimen kohdalla mm. seuraavaa:
For the actual function of the diesel particulate filter, the following changes have been added:
* Exhaust system with catalytic coated soot particle filter
* Throttle valve for exhaust gas temperature increase within the engine
* Two exhaust gas temperature sensors per row for initiating the filter
regeneration (Note: ) On the M47TÜ2 engine, there is only one exhaust gas temperature sensor - before the particulate filter)
* An exhaust backpressure sensor to estimate the filter load while the vehicle is being driven
* Extended software of the engine management system
Voisiko tuo anturi vain näyttää väärin???:think
EDIT: Tuossa paineanturin (osa nro 5) yhteydessä on tuo letku (osa nro 7). Pitänee tarkistaa olisiko siinä vikaa???
Last edited by Anzafin; 21-02-2010, 22:52.
Comment
-
Comment