Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d vedot loppui! Turboko? -> Ei ilmeisesti -> Ratkaistu... toivottavasti!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gustaff
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 132

    #16
    Ainakin eräässä toisessa merkissä tuo hiukkassuodattimen anturin letku kerää vettä joka sitten jäätyy. Se nyt ainakin on helppo puhaltaa puhtaaksi noin varmuuden vuoksi.

    Comment

    • Anzafin
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 3747
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by Gustaff View Post
      Ainakin eräässä toisessa merkissä tuo hiukkassuodattimen anturin letku kerää vettä joka sitten jäätyy. Se nyt ainakin on helppo puhaltaa puhtaaksi noin varmuuden vuoksi.
      Kiitti tästäkin vinkistä! Pitää tutkailla.

      Comment

      • Yltti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2792
        • Kuopio suamen texas

        #18
        Originally posted by joko View Post
        Voihan tuo olla karstan kyllästämänä myös kaiketi tukossa
        Itselläni oli juuri tämä murhe. Kylmänä ei toiminut lainkaan ja muutaman ajetun kilsan jälkeen sammutit auton ja käynnistit uudelleen ongelmaa ei enää ollut. Vika oli vain tallentuneena muistiin.Tarpeeksi monta kertaa kun vika oli ollut päällä i-drive ilmoitti "kohonneista päästöarvoista" Lääkkeeksi tähän vaivaan->
        Imusarjan pesu, anturin vaihto, egr-rukkaus ja ongelmaa ei ole enää esiintynyt. Tuon ahtopaine ongelman kyllä kuulee koneen äänistäkin-> silloin kun ei ole ahtopaineita kone käy matalalla äänellä ja ulkona kun kuuntelee ja poleksii kaasua niin turbon "ujellusta" ei kuulu ollenkaan. Itse olen törmännyt nyt 5 eri e6x sarjan autoon jossa on ollut tämä kyseinen ongelma.
        1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
        F10 525d Xdrive comfort sitte
        Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
        www.rotator.fi

        Comment

        • Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3747
          • Kajaani

          #19
          Originally posted by Yltti View Post
          Itselläni oli juuri tämä murhe. Kylmänä ei toiminut lainkaan ja muutaman ajetun kilsan jälkeen sammutit auton ja käynnistit uudelleen ongelmaa ei enää ollut. Vika oli vain tallentuneena muistiin.Tarpeeksi monta kertaa kun vika oli ollut päällä i-drive ilmoitti "kohonneista päästöarvoista" Lääkkeeksi tähän vaivaan->
          Imusarjan pesu, anturin vaihto, egr-rukkaus ja ongelmaa ei ole enää esiintynyt. Tuon ahtopaine ongelman kyllä kuulee koneen äänistäkin-> silloin kun ei ole ahtopaineita kone käy matalalla äänellä ja ulkona kun kuuntelee ja poleksii kaasua niin turbon "ujellusta" ei kuulu ollenkaan. Itse olen törmännyt nyt 5 eri e6x sarjan autoon jossa on ollut tämä kyseinen ongelma.
          Ok. No ääni poleksiessa ei kyllä ollut normaalia kummempi... vetoa ei vaan ollut. Ymmärtääkseni näissä vehkeissä ECU ei anna polttoainetta koneelle jos ahtoilman lämpötila on liian korkea. Ja nyt livedata siis näytti niitä 89°C lukemia vaikka ei auto käynytkään. Vaihdetaan se lämpötila-anturi nyt ekana ja katotaan.

          Hyviä vinkkejä ja epäilyjä kyllä otetaan jatkuvasti vastaan!

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by Gustaff View Post
            Ainakin eräässä toisessa merkissä tuo hiukkassuodattimen anturin letku kerää vettä joka sitten jäätyy. Se nyt ainakin on helppo puhaltaa puhtaaksi noin varmuuden vuoksi.
            Tästä vielä...
            RealOEM:n mukaan näyttäisi että autossani hiukkassuodattimeen itseensä ei menisi mitään letkuja tai antureita, mutta sen edessä olisi lämpötila-anturi.

            Missä lienee sitten se paineanturi? Lähempänä turboa?
            EDIT: Äh, tuossahan se näyttäisikin olevan katin kyljessä.
            Last edited by Anzafin; 15-02-2010, 22:24.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #21
              Tuo ahtopaineen lämpötila-anturin vika olikin mielenkiintoista tietoa, ei ole aiemmin tullut vastaan. Tuossa lyhyesti WDS:n löpinää. KLIK

              Ennen DPF:ää lähtee paineanturille putki, joka sitten loppuosalta jatkuu letkuna anturille, joka on muovilevyssä ilmansuodatinkotelon kyljessä. KLIK
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Anzafin
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 3747
                • Kajaani

                #22
                Originally posted by Clavurion View Post
                Tuo ahtopaineen lämpötila-anturin vika olikin mielenkiintoista tietoa, ei ole aiemmin tullut vastaan. Tuossa lyhyesti WDS:n löpinää. KLIK

                Ennen DPF:ää lähtee paineanturille putki, joka sitten loppuosalta jatkuu letkuna anturille, joka on muovilevyssä ilmansuodatinkotelon kyljessä. KLIK
                Joo, löytyi tuo anturi. Autosta en sitä toki ole vielä katsellut.

                Kovasti laitan toivoa nyt tuohon lämpötila-anturin varaan. Se kyllä varmaankin oli sökö. Nuo WDS:n "seuraamukset" ainakin sopivat kuvaan ja sen antamat livelukemat oli sitä luokkaa. En muista näyttikö se pääte sille noita vikakoodeja tosin.

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by joko View Post
                  Tuota onko noilla tapana lähteä irti vai eikö nuota ole sitten kaikissa vuosimalleissa? Jossain koneen takapäässä se anturi oli imusarjassa kiinni minkä vuoksi tuo yks auto teki juuri tuonkaltaista kiusaa. Paikallaan kiersi ihan ok. mut vetäny ei yhtään. Hädintuskin sillä satasta pääsi...
                  Voihan tuo olla karstan kyllästämänä myös kaiketi tukossa tai muutenvain hajalla?
                  Ahtopaine antureita on kahdenlaisia, ilman DPF:ää olevissa se on "vanhassa" paikassa eli imusarjan perässä pultilla kiinni, DPF autoissa taas imusarjan päällä vain painettuna kumi tiivisteen läpi.
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by Lallevihtinen View Post
                    Ahtopaine antureita on kahdenlaisia, ilman DPF:ää olevissa se on "vanhassa" paikassa eli imusarjan perässä pultilla kiinni, DPF autoissa taas imusarjan päällä vain painettuna kumi tiivisteen läpi.
                    Selkis, mietinkin että miten se voi paikoiltaan pompata kun muistelin että anturi oli ruuvilla taikka parilla kiinni imusarjassa. Mut näissä ei sit dpf:ää ilmeisestikkään ollut mitä on tullut viimeaikoina ruuvattua.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • Yltti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2792
                      • Kuopio suamen texas

                      #25
                      Originally posted by Lallevihtinen View Post
                      Ahtopaine antureita on kahdenlaisia, ilman DPF:ää olevissa se on "vanhassa" paikassa eli imusarjan perässä pultilla kiinni, DPF autoissa taas imusarjan päällä vain painettuna kumi tiivisteen läpi.
                      Itselläni on dpf ja ahtopaineanturi on imusarjan päässä auto on 04
                      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                      F10 525d Xdrive comfort sitte
                      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                      www.rotator.fi

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #26
                        Originally posted by Lallevihtinen View Post
                        Ahtopaine antureita on kahdenlaisia, ilman DPF:ää olevissa se on "vanhassa" paikassa eli imusarjan perässä pultilla kiinni, DPF autoissa taas imusarjan päällä vain painettuna kumi tiivisteen läpi.
                        Taisi siirtyä m57n2 koneisiin tuonne päälle se anturi, muissa vanhassa paikassa.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Lallevihtinen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 690
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Rahu View Post
                          Taisi siirtyä m57n2 koneisiin tuonne päälle se anturi, muissa vanhassa paikassa.
                          Kyllä 04 ja 05 M57N autoissa on ollut imusarjan päällä anturi. Samallahan muuttuu imusarjan läppien rakenne. Mutta ilmeisesti nyt sit 04 autoissa on vielä kumpaakin ratkasua käytössä.
                          sigpic
                          BMW E93 335i & BMW M550Dx
                          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                          Comment

                          • Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3747
                            • Kajaani

                            #28
                            PÄIVITYSTÄ.

                            Edelleen apuja kaivataan. Vaihdoin tuon ahtoilman lämpöanturin ja nollasin viat INPAlla (kiitos Ari ja Jari ). Aivan kuten Hartikaiselta lähtiessä viime maanantaina, auto toimi taas ensimmäiset 8 kilometriä. Ajelin takasin tallille ja luin koodit. Näyttää tosiaan siltä että DPF on tukossa.

                            Seuraavassa vikakoodit, raati voisi niitä tulkita. Putkiston vastapaineet lienevät liian suuret tukkeumasta johtuen, mutta miltä näyttää muut lukemat?

                            Tuo viimeisin vika eli "air charge control" aiheutunee tukkeutuneesta suodattimesta niin ikään...? Eli ei anna ahtaa...?

                            Seuraava kysymys sitten olisikin, mitä teen DPF:lle?
                            1) Nakkaan mäkeen? --> aiheuttanee lisäongelmia
                            2) Pesen itse?
                            3) Pesetän jollakulla?
                            4) Yritän pakkopolttoa? --> Miten saa päälle INPAlla / vast???

                            Nämä siis olettaen että vika on DPF:stä johtuva, niin kuin tuosta nyt voisi olettaa. Niin ja tosiaan vastaavat koodit oli muistissa ennen tämänpäiväistä nollausta. Ne ilmestyivät siis noin 5km Hartikaisella käynnin jälkeen viime maanantaina.

                            No, tässä ne koodit:

                            E R R O R M E M O R Y

                            ---------------------------------------

                            Date: 21.02.2010 20:07:44 ECU: D50M57E0 JobStatus: OKAY Variant: D50M57E0
                            480A 480A particle filter system Error counter: 1
                            Logistic counter: 40
                            Mileage 114496 km
                            Engine speed 1268.79 1/min
                            coolant temperature 77.23 °C
                            ash mass in particle filter 61.94 g
                            Injection quantity 4.73 mg/Hub
                            Air mass per cylinder 548.24 mg/Hub
                            soot mass in particle filter 60.94 g
                            exhaust volume flow in particle filter 117.03 m^3/h
                            Difference pressure over particle filter 187.08 mbar
                            Abgasgegendruck vor Particle filter 1161.84 mbar
                            Environment pressure 984.61 mbar

                            Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck ueber CRT-Schwelle)
                            Test conditions not yet fulfilled
                            Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
                            Error would not cause a warning lamp to light up
                            Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
                            Error code: 48 0A 51 02 00 00 01 28 37 E8 2E 7F 3E 0C 57 3D 0E 13 76 64

                            -------------------------------------------------------------
                            481A 481A particle filter system
                            Error counter: 1
                            Logistic counter: 40
                            Mileage 114496 km
                            Engine speed 1406.70 1/min
                            coolant temperature 82.25 °C
                            ash mass in particle filter 61.94 g
                            Injection quantity 33.08 mg/Hub
                            Air mass per cylinder 693.18 mg/Hub
                            soot mass in particle filter 60.94 g
                            exhaust volume flow in particle filter 217.34 m^3/h
                            Difference pressure over particle filter 305.23 mbar
                            Abgasgegendruck vor Particle filter 1289.84 mbar
                            Environment pressure 984.61 mbar
                            Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck ueber Maximum)
                            Test conditions not yet fulfilled
                            Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
                            Error would not cause a warning lamp to light up
                            Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
                            Error code: 48 1A 51 02 00 00 01 28 37 E8 33 84 3E 54 6E 3D 1A 1F 83 64

                            -------------------------------------------------------------

                            4530 4530 (1297) air charge control, Standard deviation
                            Error counter: 1
                            Logistic counter: 40
                            Mileage 114496 km
                            Engine speed 1682.53 1/min c
                            coolant temperature 82.25 °C
                            Rail pressure Actual 464.75
                            bar Injection quantity 22.45 mg/Hub
                            Air mass per cylinder 781.40 mg/Hub
                            Charge pressure
                            Actualwert 1476.92 mbar
                            Linearised APP1 96.85 %
                            duty cycle exhaust refeeding actuator 4.73 %
                            duty cycle manifold pressure actuator 94.53 %
                            Environment pressure 984.61 mbar
                            Ladedruck zu niedrig/positive Regelabweichung
                            Test conditions not yet fulfilled
                            Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
                            Error would not cause a warning lamp to light up
                            Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
                            Fehler in Entprellphase
                            Error code: 45 30 51 02 00 00 01 28 37 E8 3D 84 3B 39 7C 96 7B 06 78 64

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3747
                              • Kajaani

                              #29
                              WDS kertoo partikkelisuodattimen kohdalla mm. seuraavaa:

                              For the actual function of the diesel particulate filter, the following changes have been added:

                              * Exhaust system with catalytic coated soot particle filter
                              * Throttle valve for exhaust gas temperature increase within the engine
                              * Two exhaust gas temperature sensors per row for initiating the filter
                              regeneration (Note: ) On the M47TÜ2 engine, there is only one exhaust gas temperature sensor - before the particulate filter)
                              * An exhaust backpressure sensor to estimate the filter load while the vehicle is being driven
                              * Extended software of the engine management system

                              Voisiko tuo anturi vain näyttää väärin???:think

                              EDIT: Tuossa paineanturin (osa nro 5) yhteydessä on tuo letku (osa nro 7). Pitänee tarkistaa olisiko siinä vikaa???
                              Last edited by Anzafin; 21-02-2010, 22:52.

                              Comment

                              • Anzafin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 3747
                                • Kajaani

                                #30
                                Originally posted by Anzafin View Post
                                EDIT: Tuossa paineanturin (osa nro 5) yhteydessä on tuo letku (osa nro 7). Pitänee tarkistaa olisiko siinä vikaa???
                                Paineanturin letku ainakin on ehjä...
                                Voihan se anturi silti näyttää väärin... kai.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎