Oma 530da e60 kans hukkas tehot viikonloppuna, otti kyllä kierroksia, muttei jaksanut kulkea, ongelma poistui kun vaihdoin sen ilmamäärämittarin(vai mikä se oli) uuteen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530d vedot loppui! Turboko? -> Ei ilmeisesti -> Ratkaistu... toivottavasti!
Collapse
X
-
Saman tapaista vikaa täälläkin. Alunperin kesällä tehot karkasi ensimmäisen kerran. Huomasin jo tulloin, että jos ajelee välillä reippaammin ja pienemmillä vaihteilla DPF:n poltto aktivoituu ja hetken päästä tehotkin palautui.
Pakkasten myötä tehonpuute taas palautui. Nyt on termarit vaihdettu ja DPF:n tilalla on suora putki, mutta tehot yhä poissa. Vika on on/off -tyyppinen, eli tehoja joko on normaalisti tai sitten auto on vikatilassa jolloin veto loppuu n.2000 kiekan pinnassa. Jos auton ajelee reilusti lämpimäksi, sammuttaa ja käynnistää uudestaan, tehot yleensä palautuvat. lähes poikkeuksetta kylmän koneen kun käynnistää tehot ovat kuitenkin kateissa.
Ahtopaineistahan on aikaisemmin jäänyt vikailmoituksia, mitään vinkunaa turbon suunnalta en kuitenkaan ole kuulut. Piuhan päähän kone tietty pitäisi taas saada, mutta olisko ajatusta mistä vikaa seuraavaksi kannattaisi metsästellä? MAF?
edit: auto on E61 530d vm-05
Comment
-
-
Originally posted by A62 View PostSaman tapaista vikaa täälläkin. Alunperin kesällä tehot karkasi ensimmäisen kerran. Huomasin jo tulloin, että jos ajelee välillä reippaammin ja pienemmillä vaihteilla DPF:n poltto aktivoituu ja hetken päästä tehotkin palautui.
Pakkasten myötä tehonpuute taas palautui. Nyt on termarit vaihdettu ja DPF:n tilalla on suora putki, mutta tehot yhä poissa. Vika on on/off -tyyppinen, eli tehoja joko on normaalisti tai sitten auto on vikatilassa jolloin veto loppuu n.2000 kiekan pinnassa. Jos auton ajelee reilusti lämpimäksi, sammuttaa ja käynnistää uudestaan, tehot yleensä palautuvat. lähes poikkeuksetta kylmän koneen kun käynnistää tehot ovat kuitenkin kateissa.
Ahtopaineistahan on aikaisemmin jäänyt vikailmoituksia, mitään vinkunaa turbon suunnalta en kuitenkaan ole kuulut. Piuhan päähän kone tietty pitäisi taas saada, mutta olisko ajatusta mistä vikaa seuraavaksi kannattaisi metsästellä? MAF?
edit: auto on E61 530d vm-05Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostKäyppäs Clavun pajalla.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Burre View Postjoo ihan sama homma mulla, auto on vikatilassa eikä ota kierroksia kuin 3200 ja meno on kuin hiacella peräkärry perässä.nollattiin korjaamolla ajoin 46 kilsaa kun autosta tuli taas hiace. elikkäs edessä olisi tuo dpf:n pesu.tosin mulla on varmaan myös termostaatissa vikaa ja kun lämmöt ei nouse ei auto polta tuota itsestään puhtaaksi.
Noh, huomenna bmw-klinikalle ja katsotaan mitä saavat selville. Lämpö ei nouse yli 75 asteen joten termarit taidetaan ainakin vaihtaa...
Comment
-
-
Mä pesin juuri dpf:n ja oli se todella kova homma. paskaa tuli ihan saatanasti.höyrypesuri ja liuotinpesuainetta ja vettä ja tämä monta kertaa läpi. yöksi vielä liuottimet sisälle vaikuttamaan ja sitten vettä lävitse jopuksi vähän kompuralla ilmaa ja loppukuivaus kosaanilla. todella puhdasta tuli aluksi ei edes vesi mennyt lävitse.
Comment
-
-
Originally posted by Burre View PostMä pesin juuri dpf:n ja oli se todella kova homma. paskaa tuli ihan saatanasti.höyrypesuri ja liuotinpesuainetta ja vettä ja tämä monta kertaa läpi. yöksi vielä liuottimet sisälle vaikuttamaan ja sitten vettä lävitse jopuksi vähän kompuralla ilmaa ja loppukuivaus kosaanilla. todella puhdasta tuli aluksi ei edes vesi mennyt lävitse.
Eikös uudemmissa ole katti samassa pöntössä?
Tarvitsisi varmaan omankin yksilön pönttö pestä, on sillä jo satkun päälle ajettu.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Ei vedä...
Vastaavanlaisia vikoja ilmaantunut myös. e61 / 530d / 2004. N.3200r/min loppuu vedot aivan täysin, siihen asti menee hienosti. dpf ei voi olla syynä kun sisuskalut on pöntöstä poissa. Samalla kun pönttö tyhjättiin autoon vaihdettiin uusi pakosarja ja softa. Tämä siis tehty n. viikko sitten ja muutoksen jälkeen kiihdytyksessä meno loppuu 3200r/min kohdalla kuin seinään. Auto menossa huomenna töpseliin....
Comment
-
-
Yksi vikakoodi oli, 4447 unknown fault sanoi testeri. Mikähän mahtaisi olla? Nyt vedot loppuu jo n. 2600r/min paikkeilla. Meno loppuu kuin seinään, jos polkaisee kaasun syvemmälle laatikko vaihtaa pienempää pykälää ja kierrokset nousee, mutta vauhti ei kasva. Korjaamon kaveri meinasi että turbo paskana, itse en osaa ottaa kantaa. Voiko tästä etsiä jotain tiettyä vikaa vai mitähän tässä kannattaisi tehdä? Auto on nyt menossa ensi viikolla pajalle... ei vain viitsisi antaa valohoitoa kovin monella sadalla eurolla..
Comment
-
-
Originally posted by sepi77 View PostLisätään vielä sellainen tieto, että ilman kuormaa eli paikallaan ollessa auto kiertää n. 4300r/min, mutta sitten kun vääntöä tarvitaan ei kierrokset nouse. Olisiko kellään mitään vinkkiä?
Ja se uusi softa on joku hyväksi havaittu joka myös muuttaa raja-arvot kun filtteri poistettu?
Comment
-
Comment