Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d vedot loppui! Turboko? -> Ei ilmeisesti -> Ratkaistu... toivottavasti!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mattih
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 39
    • espoo

    #61
    Oma 530da e60 kans hukkas tehot viikonloppuna, otti kyllä kierroksia, muttei jaksanut kulkea, ongelma poistui kun vaihdoin sen ilmamäärämittarin(vai mikä se oli) uuteen.

    Comment

    • A62
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 117
      • Oulu

      #62
      Saman tapaista vikaa täälläkin. Alunperin kesällä tehot karkasi ensimmäisen kerran. Huomasin jo tulloin, että jos ajelee välillä reippaammin ja pienemmillä vaihteilla DPF:n poltto aktivoituu ja hetken päästä tehotkin palautui.

      Pakkasten myötä tehonpuute taas palautui. Nyt on termarit vaihdettu ja DPF:n tilalla on suora putki, mutta tehot yhä poissa. Vika on on/off -tyyppinen, eli tehoja joko on normaalisti tai sitten auto on vikatilassa jolloin veto loppuu n.2000 kiekan pinnassa. Jos auton ajelee reilusti lämpimäksi, sammuttaa ja käynnistää uudestaan, tehot yleensä palautuvat. lähes poikkeuksetta kylmän koneen kun käynnistää tehot ovat kuitenkin kateissa.

      Ahtopaineistahan on aikaisemmin jäänyt vikailmoituksia, mitään vinkunaa turbon suunnalta en kuitenkaan ole kuulut. Piuhan päähän kone tietty pitäisi taas saada, mutta olisko ajatusta mistä vikaa seuraavaksi kannattaisi metsästellä? MAF?

      edit: auto on E61 530d vm-05

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4927
        • Kotka

        #63
        Originally posted by A62 View Post
        Saman tapaista vikaa täälläkin. Alunperin kesällä tehot karkasi ensimmäisen kerran. Huomasin jo tulloin, että jos ajelee välillä reippaammin ja pienemmillä vaihteilla DPF:n poltto aktivoituu ja hetken päästä tehotkin palautui.

        Pakkasten myötä tehonpuute taas palautui. Nyt on termarit vaihdettu ja DPF:n tilalla on suora putki, mutta tehot yhä poissa. Vika on on/off -tyyppinen, eli tehoja joko on normaalisti tai sitten auto on vikatilassa jolloin veto loppuu n.2000 kiekan pinnassa. Jos auton ajelee reilusti lämpimäksi, sammuttaa ja käynnistää uudestaan, tehot yleensä palautuvat. lähes poikkeuksetta kylmän koneen kun käynnistää tehot ovat kuitenkin kateissa.

        Ahtopaineistahan on aikaisemmin jäänyt vikailmoituksia, mitään vinkunaa turbon suunnalta en kuitenkaan ole kuulut. Piuhan päähän kone tietty pitäisi taas saada, mutta olisko ajatusta mistä vikaa seuraavaksi kannattaisi metsästellä? MAF?

        edit: auto on E61 530d vm-05
        Käyppäs Clavun pajalla
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17543
          • Turku

          #64
          Originally posted by Dunky View Post
          Käyppäs Clavun pajalla
          Ja Clavu on siis nick Clavurion, jos et tiedä .
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Hamann84
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 24

            #65
            Originally posted by Burre View Post
            joo ihan sama homma mulla, auto on vikatilassa eikä ota kierroksia kuin 3200 ja meno on kuin hiacella peräkärry perässä.nollattiin korjaamolla ajoin 46 kilsaa kun autosta tuli taas hiace. elikkäs edessä olisi tuo dpf:n pesu.tosin mulla on varmaan myös termostaatissa vikaa ja kun lämmöt ei nouse ei auto polta tuota itsestään puhtaaksi.
            Sain viime keskiviikkona vikakoodit nollattua ja auto pelasi taas, tosin joku koodi tuli samantien takaisin koskien DPFää. Tänään sitten vikatila taas päällä eikä kierrä.
            Noh, huomenna bmw-klinikalle ja katsotaan mitä saavat selville. Lämpö ei nouse yli 75 asteen joten termarit taidetaan ainakin vaihtaa...

            Comment

            • Burre
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 40
              • Salo

              #66
              Mä pesin juuri dpf:n ja oli se todella kova homma. paskaa tuli ihan saatanasti.höyrypesuri ja liuotinpesuainetta ja vettä ja tämä monta kertaa läpi. yöksi vielä liuottimet sisälle vaikuttamaan ja sitten vettä lävitse jopuksi vähän kompuralla ilmaa ja loppukuivaus kosaanilla. todella puhdasta tuli aluksi ei edes vesi mennyt lävitse.

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                #67
                Originally posted by Burre View Post
                Mä pesin juuri dpf:n ja oli se todella kova homma. paskaa tuli ihan saatanasti.höyrypesuri ja liuotinpesuainetta ja vettä ja tämä monta kertaa läpi. yöksi vielä liuottimet sisälle vaikuttamaan ja sitten vettä lävitse jopuksi vähän kompuralla ilmaa ja loppukuivaus kosaanilla. todella puhdasta tuli aluksi ei edes vesi mennyt lävitse.
                Oli ilmeisesti vanhemman mallin DPF ettei tarvinnut leikkiä rälläkän kanssa?
                Eikös uudemmissa ole katti samassa pöntössä?
                Tarvitsisi varmaan omankin yksilön pönttö pestä, on sillä jo satkun päälle ajettu.
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • pouri
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 370
                  • 06 area

                  #68
                  Mites noissa uudemmissa joissa on katti samassa pöntössä, kuinka niiden pesu onnistuu? Autosta irrottaminen ilmeisesti ainakin on hankalampaa?
                  Diesel, fuel of satin man

                  Comment

                  • Burre
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 40
                    • Salo

                    #69
                    joo dpf oli erikseen luojan kiitos. varmaan yhteispöntöösä vaan rälläkällä perkaus.

                    Comment

                    • Burre
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 40
                      • Salo

                      #70
                      kannattaa irroittaa putkisto kokonaan ja laikata maassa dpf:n mutterit suosiolla poikki ja uudet tilalle.

                      Comment

                      • sepi77
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 46
                        • Kotona

                        #71
                        Ei vedä...

                        Vastaavanlaisia vikoja ilmaantunut myös. e61 / 530d / 2004. N.3200r/min loppuu vedot aivan täysin, siihen asti menee hienosti. dpf ei voi olla syynä kun sisuskalut on pöntöstä poissa. Samalla kun pönttö tyhjättiin autoon vaihdettiin uusi pakosarja ja softa. Tämä siis tehty n. viikko sitten ja muutoksen jälkeen kiihdytyksessä meno loppuu 3200r/min kohdalla kuin seinään. Auto menossa huomenna töpseliin...
                        .

                        Comment

                        • Burre
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 40
                          • Salo

                          #72
                          vikatilassa taitaa autosi olla.

                          Comment

                          • sepi77
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 46
                            • Kotona

                            #73
                            Yksi vikakoodi oli, 4447 unknown fault sanoi testeri. Mikähän mahtaisi olla? Nyt vedot loppuu jo n. 2600r/min paikkeilla. Meno loppuu kuin seinään, jos polkaisee kaasun syvemmälle laatikko vaihtaa pienempää pykälää ja kierrokset nousee, mutta vauhti ei kasva. Korjaamon kaveri meinasi että turbo paskana, itse en osaa ottaa kantaa. Voiko tästä etsiä jotain tiettyä vikaa vai mitähän tässä kannattaisi tehdä? Auto on nyt menossa ensi viikolla pajalle... ei vain viitsisi antaa valohoitoa kovin monella sadalla eurolla.
                            .

                            Comment

                            • sepi77
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 46
                              • Kotona

                              #74
                              Lisätään vielä sellainen tieto, että ilman kuormaa eli paikallaan ollessa auto kiertää n. 4300r/min, mutta sitten kun vääntöä tarvitaan ei kierrokset nouse. Olisiko kellään mitään vinkkiä?
                              .

                              Comment

                              • caltsu
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 81
                                • orimattila

                                #75
                                Originally posted by sepi77 View Post
                                Lisätään vielä sellainen tieto, että ilman kuormaa eli paikallaan ollessa auto kiertää n. 4300r/min, mutta sitten kun vääntöä tarvitaan ei kierrokset nouse. Olisiko kellään mitään vinkkiä?
                                Onhan noista joskus turboja mennyt foorumi lukemisen perusteella kun DPF:iä on tyhjätty. Liekkö se siihen vastapaineeseen liittyy?
                                Ja se uusi softa on joku hyväksi havaittu joka myös muuttaa raja-arvot kun filtteri poistettu?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎