Announcement

Collapse
No announcement yet.

IBS -kaapeli E60 E61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 437
    • Keminmaa

    IBS -kaapeli E60 E61

    Tohtoroin tänään autoa noiden pitkään jatkuneiden sähkövikojen vuoksi, eli kovemmilla pakkasilla katoaa ajoavut ja muita satunnaisia laitteita menee vikatilaan, ei jaksa nyt luetella kaikkia. Pluskaapelin liitostakin tuli ihmeteltyä kontin puolella, eli tuota läpimenoliitosta auton alapuolelle, ei ainakaan kontin puolella ollu mitään hapettumaan viittaavaa. Auton alle menoon ei ollut tarvittavia välineitä joten sen kunto jää arvoitukseksi. Laitoin liitosrasvaa, kun kiristin pultin uudestaan. Inpalla tutkin noita ibs-piuhan alta löytyviä lukemia/mittaustuloksia, lähinnä kiinnitin huomiota tuohon lämpötila lukemaan, näin asiaan enempää perehtyneenä, tuo näyttää lukemia joita ei pitäs lämpimästä tallista löytyä. Aikaisemmin päivällä(ennenkuin otin screenshotin) katoin noita ibs-lukemia, lämpötilakohta näytti -48.00. Tietenki se pittää tohkeissaan kaikkia nappeja painella, resettiä luonnollisesti (sillähän nämä sähköviat on ennenkin korjattu), niin ja akkukin on sitten vaihettu kahteen kertaan. Kertokaapa asiantuntijat mitä näistä kahdesta kuvasta voi päätellä. Auto oli käynnissä kun nämä kuvat otin talteen.
    Attached Files
    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    #2
    Originally posted by Janne S View Post
    Tohtoroin tänään autoa noiden pitkään jatkuneiden sähkövikojen vuoksi, eli kovemmilla pakkasilla katoaa ajoavut ja muita satunnaisia laitteita menee vikatilaan, ei jaksa nyt luetella kaikkia. Pluskaapelin liitostakin tuli ihmeteltyä kontin puolella, eli tuota läpimenoliitosta auton alapuolelle, ei ainakaan kontin puolella ollu mitään hapettumaan viittaavaa. Auton alle menoon ei ollut tarvittavia välineitä joten sen kunto jää arvoitukseksi. Laitoin liitosrasvaa, kun kiristin pultin uudestaan. Inpalla tutkin noita ibs-piuhan alta löytyviä lukemia/mittaustuloksia, lähinnä kiinnitin huomiota tuohon lämpötila lukemaan, näin asiaan enempää perehtyneenä, tuo näyttää lukemia joita ei pitäs lämpimästä tallista löytyä. Aikaisemmin päivällä(ennenkuin otin screenshotin) katoin noita ibs-lukemia, lämpötilakohta näytti -48.00. Tietenki se pittää tohkeissaan kaikkia nappeja painella, resettiä luonnollisesti (sillähän nämä sähköviat on ennenkin korjattu), niin ja akkukin on sitten vaihettu kahteen kertaan. Kertokaapa asiantuntijat mitä näistä kahdesta kuvasta voi päätellä. Auto oli käynnissä kun nämä kuvat otin talteen.

    Mistä kohtaa se auton alle menee, tuo pluskaapeli? Hemi siitä aina huutelee, muttei tarkemmin ole kertonut missä tämä usein ongelmallinen liitos sijaitsee.
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • Janne S
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 437
      • Keminmaa

      #3
      Sedanissa ainaki se menee tuon varapyöräkotelon etupuolelta, joutuu sen "styroksin" irrottaan eestä pois.
      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        #4
        Tietäisikö joku miten nuo IBS-yksiköt on vaihtokelpoisia keskenään?

        Eli realoem antaa kaksi eri osanumeroa, kun katsoin tuolta genuine parts gmbh:sta niin se taas antoi vain toisesta vaihtokelpoisen osanumeron jota ei realoem tunne laisinkaan.. Toisella numerolla ei löytynyt mitään. Taitaa kuitenkin olla passeli, jos nuo sitä suosittavat?

        Lisäksi tuntee 11/2004 asti miinuskaapelin ilman IBS:ää.. Tuskin kuitenkaan käy paikkaan jos on ibs jo paikallaan?

        123€ oli tuolla puljussa kyseinen kaapeli, laakkosella piirun vajaa 300€..

        Pluskaapeli tuolla taas kustansi riippuen kumpi on, joko noin 100€ tai 160€..
        Mutta tuon nyt korjannee ilman alkuperäisosaakin ja varmasti senverran laadukkaasti ettei hapetu. Oli päivittynyt pluskaapelinkin osanumero, eli jotain vikaa siinäkin lienee huomattu. Myös paksuus oli aika reilusti isompi uudessa mallissa.
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3102

          #5
          Originally posted by viktor View Post
          Tietäisikö joku miten nuo IBS-yksiköt on vaihtokelpoisia keskenään?

          Eli realoem antaa kaksi eri osanumeroa, kun katsoin tuolta genuine parts gmbh:sta niin se taas antoi vain toisesta vaihtokelpoisen osanumeron jota ei realoem tunne laisinkaan.. Toisella numerolla ei löytynyt mitään. Taitaa kuitenkin olla passeli, jos nuo sitä suosittavat?

          Lisäksi tuntee 11/2004 asti miinuskaapelin ilman IBS:ää.. Tuskin kuitenkaan käy paikkaan jos on ibs jo paikallaan?

          123€ oli tuolla puljussa kyseinen kaapeli, laakkosella piirun vajaa 300€..

          Pluskaapeli tuolla taas kustansi riippuen kumpi on, joko noin 100€ tai 160€..
          Mutta tuon nyt korjannee ilman alkuperäisosaakin ja varmasti senverran laadukkaasti ettei hapetu. Oli päivittynyt pluskaapelinkin osanumero, eli jotain vikaa siinäkin lienee huomattu. Myös paksuus oli aika reilusti isompi uudessa mallissa.
          Muistaakseni tuo pluskaapelin paksuuspäivitys johtuu siitä, että on siirrytty kuparista alumiiniin. Jotta alukaapeli kestäisi samat amppeerit kuin kupari täytyy sen olla paksumpi.
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3451
            • Janakkala

            #6
            Moi.
            IBS:ät ovat sen verran moneen kertaan muuttaneet varaosa numeroaan, ettei siinä asiassa kannata luottaa edes "viralliseen" ETK:hon saatikka sitten mihinkään piraatti webbi pohjaiseen realoemiin tai bmwfans.infoon.
            Parempi tarkistaa asia virallisesta / uusimmasta ETK ohjelmasta ja antaa sitten BMW dealerin varmistaa asia vielä erilisestä varasto ohjelmasta (powerweb) näin nähdään oikea numero kyseiselle osalle.
            Kyllähän noissa on vikoja ollut, ja ne kieltämättä aiheuttaa kaikkea "kummallista" sähköhäiriötä, joten ei muuta kuin tilaamaan BMW dealerilta uusia OIKEA osa ja sen jälkeen koko auton päivitys uusimmalla päivitys tasolla.
            Unohda suosiolla ne ebay kaapelit, sieltä saat takuulla jonkin vanhan version kyseisestä osasta, ja edellen painit saman asian kanssa xxx€ köyhempänä
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Originally posted by Spetke View Post
              Unohda suosiolla ne ebay kaapelit, sieltä saat takuulla jonkin vanhan version kyseisestä osasta, ja edellen painit saman asian kanssa xxx€ köyhempänä
              Kuule ihan OEM osaa tuolta yllämainitusta kaupasta saa. Tosin halvemmalla kuin Suomesta
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3451
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Kuule ihan OEM osaa tuolta yllämainitusta kaupasta saa. Tosin halvemmalla kuin Suomesta
                http://eshop.original-teile.de/
                Kyllä kuulenhan minä ja ymmärrän täysin
                Lähinnä "varoitukseni" tarkoitus olikin tarkistaa, että saa varmastikkin oikean osan, eikä mitään vanhaa versiota kyseistä palikasta
                Last edited by Spetke; 05-04-2010, 09:32.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Kyllä kuulenhan minä ja ymmärrän täysin
                  Lähinnä "varoitukseni" tarkoitus olikin tarkistaa, että saa varmastikkin oikean osan, eikä mitään vanhaa versiota kyseistä palikasta
                  Että vaatisi koodauksen ja päivityksen?

                  Mahtaako enää uskaltaa jos ei huolto kerran ota vastuuta että rikkoo samalla kasan moduuleita. Kaks kertaa kuitenkin jo kokeiltu onnea..
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • Janne S
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 437
                    • Keminmaa

                    #10
                    Joopase joo, tänään tuli taas pimpelipompelia startin jälkeen, lukasin vikakoodit ja sieltä löyty bsd interface problem. Tuossa eka postissa olevien kuviin ku vertaa näitä, niin ainaki IBS fehler BSD parity- kohtaan on tullu yks lisää. Laskeeko tuo nyt sitten montako kertaa on ollu yhteysongelmaa? Pitäsköhän tuo investoida uuteen IBS piuhaan ihan suosiolla, ois ainaki se vika sit poissuljettu. Lämpötilakohtakin näyttää puuta heinää.
                    Attached Files
                    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      #11
                      Originally posted by Janne S View Post
                      Joopase joo, tänään tuli taas pimpelipompelia startin jälkeen, lukasin vikakoodit ja sieltä löyty bsd interface problem. Tuossa eka postissa olevien kuviin ku vertaa näitä, niin ainaki IBS fehler BSD parity- kohtaan on tullu yks lisää. Laskeeko tuo nyt sitten montako kertaa on ollu yhteysongelmaa? Pitäsköhän tuo investoida uuteen IBS piuhaan ihan suosiolla, ois ainaki se vika sit poissuljettu. Lämpötilakohtakin näyttää puuta heinää.
                      Onko siinä IBS-narussa tosiaan oma lämpöanturikin?
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • Janne S
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 437
                        • Keminmaa

                        #12
                        Kyllähän siinä lämpötila-anturi on. http://forums.5series.net/index.php?...q=si&img=10935
                        ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                        Comment

                        • viktor
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1272
                          • ...

                          #13
                          Originally posted by Janne S View Post
                          Kyllähän siinä lämpötila-anturi on. http://forums.5series.net/index.php?...q=si&img=10935
                          Kyllä se tuohon sitten selkeästi viittaa. Nyt pitänee vaan udella uusimmat varaosanumerot marmorilta ja tilailla kilkkeet tuolta germaaniasta..

                          Ja kiitokset tuosta PDF-filusta, sehän valottaa tarkoin tuon paskan sielunelämää. Ei se auta kun tuo vaihtaa, toivottavasti ei tarvi koodata tai pitää lotota samalla josko menee vielä tuurilla läpi ilman moduulirikkoja.

                          Tosin ekaks voisi yrittää "ehjätä" tuota josko olis vaan jotain tsekkiläistä liitostekniikkaa, eli laadukkaasti kylmäjuoteltu nippuun..
                          Last edited by viktor; 07-04-2010, 23:15.
                          ///M5
                          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3451
                            • Janakkala

                            #14
                            Originally posted by viktor View Post
                            toivottavasti ei tarvi koodata.
                            Kyllä se pitää, ja turha noita ohjelmointeja on pelätä, rohkeasti vain uusi IBS kiini ja istan perään ajamaan uusimmat softat sisään niin saa homman eteen päin.
                            Ja jos siinä nyt joku ohjain laite "pimenee" niin toki ei se välttämättä peli ole pelattu sen osalta, ohjain laitteen voi toki yrittää ohjelmoida ns pakko syötöllä tai mikäli ei mene niinkään läpi niin, sitten otetaan homma vielä kertaalleen alusta ja hieman pintaa syvemmältä elikäs syötetään autoon uusia FA lista.
                            Jos silläkään ei toimi niin kolmas vaihtoehto on uusia ohjainlaite.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • MrHenkka
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 113
                              • finlanders

                              #15
                              Öhö öhö.. Ihmettelin tuossa torstai-iltana kun pistin auton käyntiin, istuin ovi auki ja yritin päästä salavalikkoon, niin sisätilan valot himmenivät selvästi, voimistuivat ja taas himmenivät. Hain tänään nimim. Morkailta INPA-kaapelin, siinä kattottiin, että jännite oli hiukan alhainen (oliskos ollut n.13V).

                              Kysymys kuuluukin; mistä haen vikaa, IBS, laturi vai jännitteensäädin? Laturi vatun kallis..


                              edit. Morkai:lle isot kädet *tapu*tapu*
                              --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                              ------------BMW 530da touring E61-----------

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎