Tohtoroin tänään autoa noiden pitkään jatkuneiden sähkövikojen vuoksi, eli kovemmilla pakkasilla katoaa ajoavut ja muita satunnaisia laitteita menee vikatilaan, ei jaksa nyt luetella kaikkia. Pluskaapelin liitostakin tuli ihmeteltyä kontin puolella, eli tuota läpimenoliitosta auton alapuolelle, ei ainakaan kontin puolella ollu mitään hapettumaan viittaavaa. Auton alle menoon ei ollut tarvittavia välineitä joten sen kunto jää arvoitukseksi. Laitoin liitosrasvaa, kun kiristin pultin uudestaan. Inpalla tutkin noita ibs-piuhan alta löytyviä lukemia/mittaustuloksia, lähinnä kiinnitin huomiota tuohon lämpötila lukemaan, näin asiaan enempää perehtyneenä, tuo näyttää lukemia joita ei pitäs lämpimästä tallista löytyä. Aikaisemmin päivällä(ennenkuin otin screenshotin) katoin noita ibs-lukemia, lämpötilakohta näytti -48.00. Tietenki se pittää tohkeissaan kaikkia nappeja painella, resettiä luonnollisesti (sillähän nämä sähköviat on ennenkin korjattu), niin ja akkukin on sitten vaihettu kahteen kertaan. Kertokaapa asiantuntijat mitä näistä kahdesta kuvasta voi päätellä. Auto oli käynnissä kun nämä kuvat otin talteen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
IBS -kaapeli E60 E61
Collapse
X
-
IBS -kaapeli E60 E61
ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120AhTags: None
-
-
Originally posted by Janne S View PostTohtoroin tänään autoa noiden pitkään jatkuneiden sähkövikojen vuoksi, eli kovemmilla pakkasilla katoaa ajoavut ja muita satunnaisia laitteita menee vikatilaan, ei jaksa nyt luetella kaikkia. Pluskaapelin liitostakin tuli ihmeteltyä kontin puolella, eli tuota läpimenoliitosta auton alapuolelle, ei ainakaan kontin puolella ollu mitään hapettumaan viittaavaa. Auton alle menoon ei ollut tarvittavia välineitä joten sen kunto jää arvoitukseksi. Laitoin liitosrasvaa, kun kiristin pultin uudestaan. Inpalla tutkin noita ibs-piuhan alta löytyviä lukemia/mittaustuloksia, lähinnä kiinnitin huomiota tuohon lämpötila lukemaan, näin asiaan enempää perehtyneenä, tuo näyttää lukemia joita ei pitäs lämpimästä tallista löytyä. Aikaisemmin päivällä(ennenkuin otin screenshotin) katoin noita ibs-lukemia, lämpötilakohta näytti -48.00. Tietenki se pittää tohkeissaan kaikkia nappeja painella, resettiä luonnollisesti (sillähän nämä sähköviat on ennenkin korjattu), niin ja akkukin on sitten vaihettu kahteen kertaan. Kertokaapa asiantuntijat mitä näistä kahdesta kuvasta voi päätellä. Auto oli käynnissä kun nämä kuvat otin talteen.
Mistä kohtaa se auton alle menee, tuo pluskaapeli? Hemi siitä aina huutelee, muttei tarkemmin ole kertonut missä tämä usein ongelmallinen liitos sijaitsee.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
-
-
Sedanissa ainaki se menee tuon varapyöräkotelon etupuolelta, joutuu sen "styroksin" irrottaan eestä pois.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Tietäisikö joku miten nuo IBS-yksiköt on vaihtokelpoisia keskenään?
Eli realoem antaa kaksi eri osanumeroa, kun katsoin tuolta genuine parts gmbh:sta niin se taas antoi vain toisesta vaihtokelpoisen osanumeron jota ei realoem tunne laisinkaan.. Toisella numerolla ei löytynyt mitään. Taitaa kuitenkin olla passeli, jos nuo sitä suosittavat?
Lisäksi tuntee 11/2004 asti miinuskaapelin ilman IBS:ää.. Tuskin kuitenkaan käy paikkaan jos on ibs jo paikallaan?
123€ oli tuolla puljussa kyseinen kaapeli, laakkosella piirun vajaa 300€..
Pluskaapeli tuolla taas kustansi riippuen kumpi on, joko noin 100€ tai 160€..
Mutta tuon nyt korjannee ilman alkuperäisosaakin ja varmasti senverran laadukkaasti ettei hapetu. Oli päivittynyt pluskaapelinkin osanumero, eli jotain vikaa siinäkin lienee huomattu. Myös paksuus oli aika reilusti isompi uudessa mallissa.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostTietäisikö joku miten nuo IBS-yksiköt on vaihtokelpoisia keskenään?
Eli realoem antaa kaksi eri osanumeroa, kun katsoin tuolta genuine parts gmbh:sta niin se taas antoi vain toisesta vaihtokelpoisen osanumeron jota ei realoem tunne laisinkaan.. Toisella numerolla ei löytynyt mitään. Taitaa kuitenkin olla passeli, jos nuo sitä suosittavat?
Lisäksi tuntee 11/2004 asti miinuskaapelin ilman IBS:ää.. Tuskin kuitenkaan käy paikkaan jos on ibs jo paikallaan?
123€ oli tuolla puljussa kyseinen kaapeli, laakkosella piirun vajaa 300€..
Pluskaapeli tuolla taas kustansi riippuen kumpi on, joko noin 100€ tai 160€..
Mutta tuon nyt korjannee ilman alkuperäisosaakin ja varmasti senverran laadukkaasti ettei hapetu. Oli päivittynyt pluskaapelinkin osanumero, eli jotain vikaa siinäkin lienee huomattu. Myös paksuus oli aika reilusti isompi uudessa mallissa.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Moi.
IBS:ät ovat sen verran moneen kertaan muuttaneet varaosa numeroaan, ettei siinä asiassa kannata luottaa edes "viralliseen" ETK:hon saatikka sitten mihinkään piraatti webbi pohjaiseen realoemiin tai bmwfans.infoon.
Parempi tarkistaa asia virallisesta / uusimmasta ETK ohjelmasta ja antaa sitten BMW dealerin varmistaa asia vielä erilisestä varasto ohjelmasta (powerweb) näin nähdään oikea numero kyseiselle osalle.
Kyllähän noissa on vikoja ollut, ja ne kieltämättä aiheuttaa kaikkea "kummallista" sähköhäiriötä, joten ei muuta kuin tilaamaan BMW dealerilta uusia OIKEA osa ja sen jälkeen koko auton päivitys uusimmalla päivitys tasolla.
Unohda suosiolla ne ebay kaapelit, sieltä saat takuulla jonkin vanhan version kyseisestä osasta, ja edellen painit saman asian kanssa xxx€ köyhempänä
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostUnohda suosiolla ne ebay kaapelit, sieltä saat takuulla jonkin vanhan version kyseisestä osasta, ja edellen painit saman asian kanssa xxx€ köyhempänä
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostKuule ihan OEM osaa tuolta yllämainitusta kaupasta saa. Tosin halvemmalla kuin Suomesta
http://eshop.original-teile.de/
Lähinnä "varoitukseni" tarkoitus olikin tarkistaa, että saa varmastikkin oikean osan, eikä mitään vanhaa versiota kyseistä palikastaLast edited by Spetke; 05-04-2010, 09:32.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostKyllä kuulenhan minä ja ymmärrän täysin
Lähinnä "varoitukseni" tarkoitus olikin tarkistaa, että saa varmastikkin oikean osan, eikä mitään vanhaa versiota kyseistä palikasta
Mahtaako enää uskaltaa jos ei huolto kerran ota vastuuta että rikkoo samalla kasan moduuleita. Kaks kertaa kuitenkin jo kokeiltu onnea..///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Joopase joo, tänään tuli taas pimpelipompelia startin jälkeen, lukasin vikakoodit ja sieltä löyty bsd interface problem. Tuossa eka postissa olevien kuviin ku vertaa näitä, niin ainaki IBS fehler BSD parity- kohtaan on tullu yks lisää. Laskeeko tuo nyt sitten montako kertaa on ollu yhteysongelmaa? Pitäsköhän tuo investoida uuteen IBS piuhaan ihan suosiolla, ois ainaki se vika sit poissuljettu. Lämpötilakohtakin näyttää puuta heinää.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostJoopase joo, tänään tuli taas pimpelipompelia startin jälkeen, lukasin vikakoodit ja sieltä löyty bsd interface problem. Tuossa eka postissa olevien kuviin ku vertaa näitä, niin ainaki IBS fehler BSD parity- kohtaan on tullu yks lisää. Laskeeko tuo nyt sitten montako kertaa on ollu yhteysongelmaa? Pitäsköhän tuo investoida uuteen IBS piuhaan ihan suosiolla, ois ainaki se vika sit poissuljettu. Lämpötilakohtakin näyttää puuta heinää.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Kyllähän siinä lämpötila-anturi on. http://forums.5series.net/index.php?...q=si&img=10935ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostKyllähän siinä lämpötila-anturi on. http://forums.5series.net/index.php?...q=si&img=10935
Ja kiitokset tuosta PDF-filusta, sehän valottaa tarkoin tuon paskan sielunelämää. Ei se auta kun tuo vaihtaa, toivottavasti ei tarvi koodata tai pitää lotota samalla josko menee vielä tuurilla läpi ilman moduulirikkoja.
Tosin ekaks voisi yrittää "ehjätä" tuota josko olis vaan jotain tsekkiläistä liitostekniikkaa, eli laadukkaasti kylmäjuoteltu nippuun..Last edited by viktor; 07-04-2010, 23:15.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by viktor View Posttoivottavasti ei tarvi koodata.
Ja jos siinä nyt joku ohjain laite "pimenee" niin toki ei se välttämättä peli ole pelattu sen osalta, ohjain laitteen voi toki yrittää ohjelmoida ns pakko syötöllä tai mikäli ei mene niinkään läpi niin, sitten otetaan homma vielä kertaalleen alusta ja hieman pintaa syvemmältä elikäs syötetään autoon uusia FA lista.
Jos silläkään ei toimi niin kolmas vaihtoehto on uusia ohjainlaite.
Comment
-
-
Öhö öhö.. Ihmettelin tuossa torstai-iltana kun pistin auton käyntiin, istuin ovi auki ja yritin päästä salavalikkoon, niin sisätilan valot himmenivät selvästi, voimistuivat ja taas himmenivät. Hain tänään nimim. Morkailta INPA-kaapelin, siinä kattottiin, että jännite oli hiukan alhainen (oliskos ollut n.13V).
Kysymys kuuluukin; mistä haen vikaa, IBS, laturi vai jännitteensäädin? Laturi vatun kallis..
edit. Morkai:lle isot kädet *tapu*tapu*--Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
------------BMW 530da touring E61-----------
Comment
-
Comment