Originally posted by petnen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??
Collapse
X
-
KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
-
-
Arvasin että tää keskustelu menee diesel vs. bensa-väittelyksi.Missähän muuten Juhis menee,kun ei ole vielä pensamiehenä tähän osallistunu
Itellä kans rakkineena E60 diesel ja kohtuu vähäisillä korjauksilla menty tähänasti 74tkm>102tkm/reilu vuosi. Bensa-E60 kyllä vähän himottais,mut tarjonta saksassa kuitenki aika vähäistä varsinki 545i:ssä. Olisi kyllä mukava kuulla lisää noitten bensa-vehkeittenki vikoja jos semmosen joskus vaihtais.
Dieselissähän on menty pieleen noitten "pelastakaa maailma"-vitkuttimien kanssa..egr+läpät ja dpf. Sit siihen päälle turbo,paskat termarit/lämmönvaihdin,hehkujen boxi...noi kaikki kun jää siinä bensa-vehkeessä pois niin on ainaki vähä vähemmän niitä mahdollisia vikakohteita.Toki bensoissa on varmaan kans omansa....
OT: Yks tuttu hommas syksyllä F10 525dA:n. Nyt menty "jo" 10tkm eikä vielä yhtään mitään vikaa...olisiko siis F10 se tulevaisuuden kovasanaMercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostOT: Yks tuttu hommas syksyllä F10 525dA:n. Nyt menty "jo" 10tkm eikä vielä yhtään mitään vikaa...olisiko siis F10 se tulevaisuuden kovasanaF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostSaattahan se olla että meidänkin ja teidänkin E60\E61:llä on eka kymppi dona mennyt ilman mitään ongelmia..Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostMissähän muuten Juhis menee,kun ei ole vielä pensamiehenä tähän osallistunuAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Tästä saa vahvasti sellainen mielikuva kuva että akuvuosien e6x'lla on paljon lastentautia. Ja niitähän tietysti on raahattu enemmäkseen suomeenkin.
Onko muille muistikava että e39 olis ollut samat "traumat" nuoruudessa? Toisaalta jos kuulema x3 on luotettava uutena korimallinakin, niin miksi ei osattu e6x asiat alusta asti?Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostTästä saa vahvasti sellainen mielikuva kuva että akuvuosien e6x'lla on paljon lastentautia. Ja niitähän tietysti on raahattu enemmäkseen suomeenkin.
Onko muille muistikava että e39 olis ollut samat "traumat" nuoruudessa? Toisaalta jos kuulema x3 on luotettava uutena korimallinakin, niin miksi ei osattu e6x asiat alusta asti?
-08 525 DA E61 LCI ainoa asia jonka takia on tehty ylimääräisiä hommia on lämmöt. Termareita on vaihdettu ja nyt niiden pitäisi olla kunnossa (letkuja lutattu ja asia todettu), mutta > -5 C pakkasella ei tahdo lämmetä 80-90 km/h tasaisella nopeudella kuin 77 C. Kun ajaa 120 km/h lämmöt nousee sinne 80-85 C. + keleillä lämmöt on 88-93 C. Talvella kun ei usein täällä sisä Suomessa ajeta yli 100, niin lämmötkin ovat alhaalla. Kovalla pakkasella laitan alaeturitilöiden eteen hieman mustaa teippiä (ei kokonaan tukkoon), niin auto lämpenee nopeammin ja pysyy lämpimänä.
Jos jollakin on jotain vinkkiä mistä voi olla kysymys, niin voi laittaa arvailuja tai tietoa kehään.
Nyt reilussa vuodessa olen ajanut 60 tkm eikä muuta vaivaa ole ollut.F11 530 xD LCI
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostToisaalta jos kuulema x3 on luotettava uutena korimallinakin, niin miksi ei osattu e6x asiat alusta asti?
Kun taas E65 aloitti uuden aikakauden ja E6x sen vasta todella otti käyttöön. Ei vanhemmissa ollut läheskään noin laajoja väylä/valokuitu verkostoja. Vanha sanonta, mitä enemmän sähköä, sitä enemmän vikaa.
Ja sama homma oli edellisen malli sukupolven aikana, E39:ssä kyllä oli aluksi vikaa mutta E46 taas huomattavasti vähä vikaisempi. Sama kaava nyt: E60 vikaa ja E90 ehkä hiukan vähemmän vikaa. Kyllä se BMW oppii, eihän uusissa ole enää imusarjan läppiäkään. Mutta pakko kuluttajien niitä on testata, ei tehtaalla yksinkertasesti voida testata 5 vuotta autoa. Puhumattakaan että niitä testattais suomen olosuhteissa.Last edited by Lallevihtinen; 09-12-2010, 11:09.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostKulutus mitattuna tankatun pa mukaan on pyörinyt aina 8 paikkeilla, kesällä hieman alle, talvella yli. Maantiellä pääsee kuuteen mutta kaupunkipyöritysnostaa keskikulutuksen kahdeksaan. Ja nyt sitten niitä bensa-autoja jotka tarjoaa saman käytännön suorituskyvyn samoilla ylläpitokuluilla (sisältäen polttoaineen)???E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Shappire View PostMulle tuli sama asia mieleen.
-08 525 DA E61 LCI ainoa asia jonka takia on tehty ylimääräisiä hommia on lämmöt. Termareita on vaihdettu ja nyt niiden pitäisi olla kunnossa (letkuja lutattu ja asia todettu), mutta > -5 C pakkasella ei tahdo lämmetä 80-90 km/h tasaisella nopeudella kuin 77 C. Kun ajaa 120 km/h lämmöt nousee sinne 80-85 C. + keleillä lämmöt on 88-93 C. Talvella kun ei usein täällä sisä Suomessa ajeta yli 100, niin lämmötkin ovat alhaalla. Kovalla pakkasella laitan alaeturitilöiden eteen hieman mustaa teippiä (ei kokonaan tukkoon), niin auto lämpenee nopeammin ja pysyy lämpimänä.
Jos jollakin on jotain vinkkiä mistä voi olla kysymys, niin voi laittaa arvailuja tai tietoa kehään.
Nyt reilussa vuodessa olen ajanut 60 tkm eikä muuta vaivaa ole ollut.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTuota "käytännön suorituskykyä" silti ihmettelen, eikös esim. LCI 530iA (200kW) pitäis olla hyvinkin 530dA tasolla ja ylikin suorituskyvyssä ja silti hyvin pieniruokainen?
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Postläppäviritys sinne munuaisiin. huomaa itelläkin kun munuaiset on puoliks lumenpeitossa, niin moottori nostaa lämmöt melkein, kun kesäkelissä. ens viikolla sitte läpät asennukseen ja omat kokemukset kerron sitten jossain välissä.
Onko sulla LCI?F11 530 xD LCI
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostOT:tä pukkaa, mutta onko tuosta 200kW-versiosta käytännön kokemuksia, onko todella niin pieni kulutus kuin ilmoitetaan, muistin mukaan yhdistetty 7,7l sataselle? Alkais olla todellinen vaihtoehto diselille... :thinkE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by huupi View PostOT:tä pukkaa, mutta onko tuosta 200kW-versiosta käytännön kokemuksia, onko todella niin pieni kulutus kuin ilmoitetaan, muistin mukaan yhdistetty 7,7l sataselle? Alkais olla todellinen vaihtoehto diselille... :thinksigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
Comment