Announcement

Collapse
No announcement yet.

sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KoPe
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 251
    • Helsinki

    #91
    Originally posted by petnen View Post
    E60/61 laatu on todella huono esitys Bmw:ltä toivottavasti nyt tämä uudempi malli olisi taas parempi laadultaan. Ja jos autoa tarvitsee joka päivä niin en suosittele e60 tai e61:stä laitettavaksi.
    Kyllä näistä on ei-merkkikorjaamoissa valiteltu. Esim. ohjaustehostimet vuotaa ym. melkein joka toisesta pirsistä jo alta 100 tkm. Ymmärrän kyllä, että kulutusosia on enemmän mutta joku roti pitää perusosien laadussa varsinkin premium-autossa, jossa kokonaismielikuvalle merkityksellistä on myös käyttölaatu. Mielestäni myös e9x-laatu ainakin sarjan alkupäässä jättää toivomisen varaa.
    KoPe
    --------
    Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

    Comment

    • tuomkiti81
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1162
      • Seinäjoki

      #92
      Arvasin että tää keskustelu menee diesel vs. bensa-väittelyksi.Missähän muuten Juhis menee,kun ei ole vielä pensamiehenä tähän osallistunu

      Itellä kans rakkineena E60 diesel ja kohtuu vähäisillä korjauksilla menty tähänasti 74tkm>102tkm/reilu vuosi. Bensa-E60 kyllä vähän himottais,mut tarjonta saksassa kuitenki aika vähäistä varsinki 545i:ssä. Olisi kyllä mukava kuulla lisää noitten bensa-vehkeittenki vikoja jos semmosen joskus vaihtais.

      Dieselissähän on menty pieleen noitten "pelastakaa maailma"-vitkuttimien kanssa..egr+läpät ja dpf. Sit siihen päälle turbo,paskat termarit/lämmönvaihdin,hehkujen boxi...noi kaikki kun jää siinä bensa-vehkeessä pois niin on ainaki vähä vähemmän niitä mahdollisia vikakohteita.Toki bensoissa on varmaan kans omansa....

      OT: Yks tuttu hommas syksyllä F10 525dA:n. Nyt menty "jo" 10tkm eikä vielä yhtään mitään vikaa...olisiko siis F10 se tulevaisuuden kovasana
      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
      Opel Insignia 2.0 Cdti
      Scania R560 8x4

      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
      Ex. E60 530dA -05
      Ex. E39 530dA -01
      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #93
        Originally posted by tuomkiti81 View Post
        OT: Yks tuttu hommas syksyllä F10 525dA:n. Nyt menty "jo" 10tkm eikä vielä yhtään mitään vikaa...olisiko siis F10 se tulevaisuuden kovasana
        Saattahan se olla että meidänkin ja teidänkin E60\E61:llä on eka kymppi dona mennyt ilman mitään ongelmia..
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • tuomkiti81
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 1162
          • Seinäjoki

          #94
          Originally posted by veku View Post
          Saattahan se olla että meidänkin ja teidänkin E60\E61:llä on eka kymppi dona mennyt ilman mitään ongelmia..
          Joo toki voihan se olla niinkin...mutta F10 kuitenki uusi malli ja eikös niissä aina ole jotain lastentauteja aluksi..tai näin isot pojat on essolla puhuneet..enhän mä niistä mitään tiedä ku en koskaa oo hommannu yhtäkään autoa uutena
          Mercedes Benz Cls 350cdi W218
          Opel Insignia 2.0 Cdti
          Scania R560 8x4

          Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
          Ex. E60 530dA -05
          Ex. E39 530dA -01
          Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
          Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
          Ex. Opel Vectra 1.6i -99

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            #95
            Originally posted by tuomkiti81 View Post
            Missähän muuten Juhis menee,kun ei ole vielä pensamiehenä tähän osallistunu
            Ajattelin antaa dieselmiehille joulurauhan hyvissä ajoin tänä vuonna.
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              #96
              Tästä saa vahvasti sellainen mielikuva kuva että akuvuosien e6x'lla on paljon lastentautia. Ja niitähän tietysti on raahattu enemmäkseen suomeenkin.

              Onko muille muistikava että e39 olis ollut samat "traumat" nuoruudessa? Toisaalta jos kuulema x3 on luotettava uutena korimallinakin, niin miksi ei osattu e6x asiat alusta asti?
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • Shappire
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 124
                • Sisä-Suomi

                #97
                Originally posted by EPDM View Post
                Tästä saa vahvasti sellainen mielikuva kuva että akuvuosien e6x'lla on paljon lastentautia. Ja niitähän tietysti on raahattu enemmäkseen suomeenkin.

                Onko muille muistikava että e39 olis ollut samat "traumat" nuoruudessa? Toisaalta jos kuulema x3 on luotettava uutena korimallinakin, niin miksi ei osattu e6x asiat alusta asti?
                Mulle tuli sama asia mieleen.
                -08 525 DA E61 LCI ainoa asia jonka takia on tehty ylimääräisiä hommia on lämmöt. Termareita on vaihdettu ja nyt niiden pitäisi olla kunnossa (letkuja lutattu ja asia todettu), mutta > -5 C pakkasella ei tahdo lämmetä 80-90 km/h tasaisella nopeudella kuin 77 C. Kun ajaa 120 km/h lämmöt nousee sinne 80-85 C. + keleillä lämmöt on 88-93 C. Talvella kun ei usein täällä sisä Suomessa ajeta yli 100, niin lämmötkin ovat alhaalla. Kovalla pakkasella laitan alaeturitilöiden eteen hieman mustaa teippiä (ei kokonaan tukkoon), niin auto lämpenee nopeammin ja pysyy lämpimänä.
                Jos jollakin on jotain vinkkiä mistä voi olla kysymys, niin voi laittaa arvailuja tai tietoa kehään.


                Nyt reilussa vuodessa olen ajanut 60 tkm eikä muuta vaivaa ole ollut.
                F11 530 xD LCI

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  #98
                  Originally posted by EPDM View Post
                  Toisaalta jos kuulema x3 on luotettava uutena korimallinakin, niin miksi ei osattu e6x asiat alusta asti?
                  X3:han perustuu E46:seen joka sekin oli vähä vikainen auto. X3 myynti määrä on taas ihan jotain muuta kuin 5-sarjan. Tässä mielestäni syyt siihen X3 vikatilasto sijoitukseen.
                  Kun taas E65 aloitti uuden aikakauden ja E6x sen vasta todella otti käyttöön. Ei vanhemmissa ollut läheskään noin laajoja väylä/valokuitu verkostoja. Vanha sanonta, mitä enemmän sähköä, sitä enemmän vikaa.

                  Ja sama homma oli edellisen malli sukupolven aikana, E39:ssä kyllä oli aluksi vikaa mutta E46 taas huomattavasti vähä vikaisempi. Sama kaava nyt: E60 vikaa ja E90 ehkä hiukan vähemmän vikaa. Kyllä se BMW oppii, eihän uusissa ole enää imusarjan läppiäkään. Mutta pakko kuluttajien niitä on testata, ei tehtaalla yksinkertasesti voida testata 5 vuotta autoa. Puhumattakaan että niitä testattais suomen olosuhteissa.
                  Last edited by Lallevihtinen; 09-12-2010, 11:09.
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7431
                    • Oulu

                    #99
                    Originally posted by joko View Post
                    Kulutus mitattuna tankatun pa mukaan on pyörinyt aina 8 paikkeilla, kesällä hieman alle, talvella yli. Maantiellä pääsee kuuteen mutta kaupunkipyöritysnostaa keskikulutuksen kahdeksaan. Ja nyt sitten niitä bensa-autoja jotka tarjoaa saman käytännön suorituskyvyn samoilla ylläpitokuluilla (sisältäen polttoaineen)???
                    Eihän niitä välttämättä ole, onhan se nyt selvää että toisille sopii diesel ja toisille taas bensa. Tuota "käytännön suorituskykyä" silti ihmettelen, eikös esim. LCI 530iA (200kW) pitäis olla hyvinkin 530dA tasolla ja ylikin suorituskyvyssä ja silti hyvin pieniruokainen? Jos automaatilla ajaa niin mitä väliä sillä onko paras vääntö hiukan ylempänä vai alempana kierrosskaalalla?
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • k0rppi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 784
                      • Varkaus

                      Originally posted by Shappire View Post
                      Mulle tuli sama asia mieleen.
                      -08 525 DA E61 LCI ainoa asia jonka takia on tehty ylimääräisiä hommia on lämmöt. Termareita on vaihdettu ja nyt niiden pitäisi olla kunnossa (letkuja lutattu ja asia todettu), mutta > -5 C pakkasella ei tahdo lämmetä 80-90 km/h tasaisella nopeudella kuin 77 C. Kun ajaa 120 km/h lämmöt nousee sinne 80-85 C. + keleillä lämmöt on 88-93 C. Talvella kun ei usein täällä sisä Suomessa ajeta yli 100, niin lämmötkin ovat alhaalla. Kovalla pakkasella laitan alaeturitilöiden eteen hieman mustaa teippiä (ei kokonaan tukkoon), niin auto lämpenee nopeammin ja pysyy lämpimänä.
                      Jos jollakin on jotain vinkkiä mistä voi olla kysymys, niin voi laittaa arvailuja tai tietoa kehään.


                      Nyt reilussa vuodessa olen ajanut 60 tkm eikä muuta vaivaa ole ollut.
                      läppäviritys sinne munuaisiin. huomaa itelläkin kun munuaiset on puoliks lumenpeitossa, niin moottori nostaa lämmöt melkein, kun kesäkelissä. ens viikolla sitte läpät asennukseen ja omat kokemukset kerron sitten jossain välissä.

                      Comment

                      • huupi
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 1199
                        • Tyrnävä

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Tuota "käytännön suorituskykyä" silti ihmettelen, eikös esim. LCI 530iA (200kW) pitäis olla hyvinkin 530dA tasolla ja ylikin suorituskyvyssä ja silti hyvin pieniruokainen?
                        OT:tä pukkaa, mutta onko tuosta 200kW-versiosta käytännön kokemuksia, onko todella niin pieni kulutus kuin ilmoitetaan, muistin mukaan yhdistetty 7,7l sataselle? Alkais olla todellinen vaihtoehto diselille... :think
                        I01 i3s 94

                        Comment

                        • Shappire
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 124
                          • Sisä-Suomi

                          Originally posted by k0rppi View Post
                          läppäviritys sinne munuaisiin. huomaa itelläkin kun munuaiset on puoliks lumenpeitossa, niin moottori nostaa lämmöt melkein, kun kesäkelissä. ens viikolla sitte läpät asennukseen ja omat kokemukset kerron sitten jossain välissä.
                          Mulla on kyllä orkkis läpät.
                          Onko sulla LCI?
                          F11 530 xD LCI

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7431
                            • Oulu

                            Originally posted by huupi View Post
                            OT:tä pukkaa, mutta onko tuosta 200kW-versiosta käytännön kokemuksia, onko todella niin pieni kulutus kuin ilmoitetaan, muistin mukaan yhdistetty 7,7l sataselle? Alkais olla todellinen vaihtoehto diselille... :think
                            Nimimerkki zanta:lla tollanen ainakin on manuaalina ja pihiksi sitä kehui, mutta lukemia ei mulla ole.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • k0rppi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 784
                              • Varkaus

                              Originally posted by Shappire View Post
                              Mulla on kyllä orkkis läpät.
                              Onko sulla LCI?
                              pre lci

                              Comment

                              • Lallevihtinen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 690
                                • Tampere

                                Originally posted by huupi View Post
                                OT:tä pukkaa, mutta onko tuosta 200kW-versiosta käytännön kokemuksia, onko todella niin pieni kulutus kuin ilmoitetaan, muistin mukaan yhdistetty 7,7l sataselle? Alkais olla todellinen vaihtoehto diselille... :think
                                225kw 335ixA vie mulla 12-14L satasella. Pienin maantiekulutus mihin oon reippaassa ajossa päässyt on 8.8L. Epäilen noita 7.7L yhdistelmä lukemia. Tai no jos sitä jarrua vaan painaa...
                                sigpic
                                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎