Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 i-drive näyttö sammuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Burre
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 40
    • Salo

    e61 i-drive näyttö sammuilee

    Elikkäs näyttö sammuilee.auto on lämpimässä tallissa ja kun lähden kaupungille ja starttaan auton kauppareissun jälkeen näyttö, radio ja parkkitutka ei toimi.näyttö meinaa lähteä päälle mutta ei kuitenkaan lähde.kun ajan kotiin talliin auton ja aamulla lähden vika on poissa. Voisiko vika olla jossain liittimessä? Aiheuttaako pakkanen ja suuri lämpötilan vaihtelu? Kondensio?
  • Pretoriaani
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 3842
    • Hyvinkää, Finland

    #2
    E6x-korimalleissa lienee osa sähköbokseista ja sulakkeista ja muista härpäkkeistä siellä jossain vararengaskotelossa. Alottaisin vianetsinnän sieltä.
    I don't lose sleep over the opinion of sheep.

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      #3
      Tarkista akun varaustila ekana suoraan navoista. Vertaa sitä arvoa konehuoneen pluspisteestä mitattuun.
      Yksiköitä, mm hituvirtaboksi on tosiaan varapyöräkotelossa.
      Ilmeisesti myös päävirtakaapelissa on ollut ongelmia, lähinnä läpiviennin kohdalta syöpyy olemattomiin. Myös IBS saattaa vaikuttaa akun varaustilaan, eli akku ei välttämättä ole huono. Itsellä oli näin.
      Et kertonut auton vuosimallia tai valmistuskuukautta niin hankala rajata mitään suoralta ainakaan pois.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • Burre
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 40
        • Salo

        #4
        22.12.2004 rekisteröintipäivä.tämä ongelma siin vaan pakkasella.

        Comment

        • K2Ri
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1829
          • London, UK & Germany

          #5
          Mulla teki pari päivää sitten muutaman kerran että näyttö sammuili, radio meni myöskin hetkeksi mykäksi, kello/päivämäärä ja kaikki ajotietokoneen tiedot nollaantuivat ja sadetunnistin lopetti toimintansa. Samalla tuli vikailmoitus että "Erhöhte Batterieentladung". Ihan kaikilla starttauskerroilla vikailmoituksia ei tullut, välillä taas tuli sama teksti näyttöön. Samana iltana auto ei kuitenkaan enää startannutkaan kaupan pihasta, mutta tunnin odottamisen jälkeen se lähtikin käyntiin ja vieläpä ilman vikakoodeja. Ajoin auton samantien vastapäätä olleeseen BMW:lle.
          Vaihtoivat huollossa akun, IBS-johdon, nollasivat sadetunnistimen ja ajoivat jotkut uudet ohjelmat sisään. Myöskin kontissa oli ollut kosteutta kun kaikki verhoilut poisti ja se kuivattiin. Ihanan kallista: 780eur!

          Eli jos sulla on lämmin talli käytössä, niin kannattaa varmaan ekana jättää auto talliin kaikki ovet auki ja avata myöskin kontista kaikki peitepaneelit jne, että varmasti kosteus poistuu.

          Onko sulla muuten autossasi panoraamakattoa? Sen vedenpoistoreikien tukkeutuminenhan on tyyppivika ja aiheuttaa vesien kulkeutumisen konttiin.

          Voisiko joku muuten kertoa että mikä tuo 115eur maksanut IBS/IBS-johto oikein on ja mikä sen tarkoitus on?
          Last edited by K2Ri; 24-12-2010, 12:55.
          sigpic
          BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            #6
            Originally posted by Burre View Post
            22.12.2004 rekisteröintipäivä.tämä ongelma siin vaan pakkasella.
            IBS on yks aika hyvä arvaus tolle ikäluokalle, jos sitä ei oo ikinä vaihdettu. Toki vika voi olla ihan muuallakin.
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              #7
              Originally posted by K2Ri View Post
              Voisiko joku muuten kertoa että mikä tuo 115eur maksanut IBS/IBS-johto oikein on ja mikä sen tarkoitus on?
              Aika selkeä IBS vika. Samaa teki itsellä. Toki toi kosteus on voinut olla hyvä lisä, mutta tarviisi sitten jo ihan kunnolla vettä.
              Akun vikaan en usko jos autossa ei ole webastoa tai muutoin kohdeltu kaltoin, vaihtoivat varmaan vaan varuiksi.
              Uutta IBS:ää ei tarvi koodata, mutta varmaan softasivat auton joka tapauksessa uusimpaan versioon.

              Se IBS on älykäs latausjärjestelmä, joka varsinkin alkupään autoissa oli toteutettu luvattoman laaduttomilla komponenteilla. Käytännössä se voi estää täysin laturia lataamasta akkua. Pitää sisällään miinusnavan, siinä kiinni olevan mokkulan ja muutaman sentin johtoa. Lisäks pari hituvirtajohtoa siinä on kanssa.
              Kai tolla jotain olematonta polttoainesäästöä haetaan ja estetään akun vaurioituminen tilanteissa jossa sitä ei ole hyvä ladata. Tuohan vissiin haistelee mm lämpötilaa, ja ongelmaiset oli ainakin sen osalta näyttänyt mitä sattuu.

              Selkeä oire tuon viasta on se että latausongelmat on softapohjaisia. Akku voi olla täysin tikissä mutta auto luulee sen olevan tyhjä, tai sitten ei vaan lataa ja toimii akun varauksella sen aikaa kun toimii.
              Tuo tunnin odottelu olis korvautunut noin 10-15min odottelulla jonka aikana auto menee horrokseen, joka yleensä poistaa ongelman toistaiseksi.
              Viime talvi tuon kanssa tuli taisteltua ja nyt vaihdoin sen tuossa alkutalvesta kun oireet kesän jälkeen alkoivat.

              Oma akku on leimojen mukaan -04, ja oli viime talvena mittausten mukaan aivan tikissä, eli ei syypää. Ja nyt esim äsken oli -32 niin auto toimi ihan nätisti. Merkkiliikkeellä vaan taitaa olla tapana vaihtaa kaikki mikä vähänkin voi liipata, siitähän se paras katekin tulee =)
              Viime talvena toki kokeilin myös uudella akulla, toimii komeasti niin kauan kun akussa piisaa virta, ja sitten alkaa vilkuttelut.
              Last edited by viktor; 23-12-2010, 22:36.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • Burre
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 40
                • Salo

                #8
                missä tälläinen ibs johto sijaitsee? k2ri autossa ei ole panoraamakattoa.bemari ollu mulla kuukauden. nyt kierrokset ei nouse kun karvan yli 3000.ohittaminen lähes mahdotonta.siirtopumppu tai ilmamassamittariko?

                Comment

                • Burre
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2010
                  • 40
                  • Salo

                  #9
                  niin ja näyttö ei ole kokonaan pimeä vaan se melkeen lähtee päälle.välillä lähteekin päälle vähän matkaa ajettua.

                  Comment

                  • viktor
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1272
                    • ...

                    #10
                    Originally posted by Burre View Post
                    missä tälläinen ibs johto sijaitsee? k2ri autossa ei ole panoraamakattoa.bemari ollu mulla kuukauden. nyt kierrokset ei nouse kun karvan yli 3000.ohittaminen lähes mahdotonta.siirtopumppu tai ilmamassamittariko?
                    IBS on käytännössä siis akun miinusnapa ja siitä runkoon menevä johto. Lisäks siitä lähtee pari ohkasempaa johtoa johtosarjalle. Et voi missata sitä kun kaivat akun esiin.

                    Tuo näytön osittainen käynnistyminen viittais virtapuoleen, mutta voi siinä muutakin olla jos käynti on noin hukassa.
                    Ootko ehtinyt katsomaan kosteustilanteen? Mitannut akun varausta?
                    Periaatteessa sen auton pitäs sammua lopulta kun menee akku tyhjäksi. IBS ei ainakaan itsellä tehnyt tollasta osittaista häipymistä. Miten pitkää matkaa oot sillä ajanut, että ehtiikö purkautua kokonaan jos on vaan lyhkästä etappia ja akku hengissä muutoin. Lämpimästä lähdettäessä voikin sitten taas ladata, kun IBS toimii.
                    Onko kulku huonoa koko ajan vai vaan kun starttaat pakkasesta?

                    En muista oliko kulku sen huonompaa ennen kun virta loppui kokonaan, vai menikö laakista. Tosin noi tietkin tossa oli sellasia ettei ehkä tarvinnutkaan kierrättää yli 3000 kierrosta.
                    ///M5
                    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                    Comment

                    • K2Ri
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1829
                      • London, UK & Germany

                      #11
                      Originally posted by viktor View Post
                      ...
                      Okei, nyt alkaa selkeämään.

                      Juu, ei siellä kaiketi vettä ihan tulvana ollut, vaan enemmänkin kosteutta ja kondenssivettä. Itsekin suuresti epäilen sen akun toimivuutta, vaikka kyllä se vähän hitaasti lähti käymään pari viikkoa sitten kun oli enemmän pakkasta ja tuli heti akun kunto mieleen. Mutta IBS taisi olla se syy sittenkin.. Tosin olihan sillä alkuperäisakulla jo ikääkin kohta päivälleen 5 vuotta ja alkuperäinen webasto löytyy myöskin autosta, joten onpahan nyt sitten sekin uusittu.
                      sigpic
                      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                      Comment

                      • Burre
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 40
                        • Salo

                        #12
                        monella ollut ongelmia micro-power moduulissa, kosteudelle herkkä.

                        Comment

                        • viktor
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1272
                          • ...

                          #13
                          Originally posted by K2Ri View Post
                          Okei, nyt alkaa selkeämään.

                          Juu, ei siellä kaiketi vettä ihan tulvana ollut, vaan enemmänkin kosteutta ja kondenssivettä. Itsekin suuresti epäilen sen akun toimivuutta, vaikka kyllä se vähän hitaasti lähti käymään pari viikkoa sitten kun oli enemmän pakkasta ja tuli heti akun kunto mieleen. Mutta IBS taisi olla se syy sittenkin.. Tosin olihan sillä alkuperäisakulla jo ikääkin kohta päivälleen 5 vuotta ja alkuperäinen webasto löytyy myöskin autosta, joten onpahan nyt sitten sekin uusittu.
                          Jos on kilsoja yli 150tkm niin vaihdata/tarkista vielä jännitteensäätimen kunto.
                          Samaa voi suositella jokaiseen valeon laturilliseen E6X autoon..

                          Tarkoituksena olisi tutkia tuosta vanhasta jännitteensäätimestä millainen siihen on vaihtaa hiilet. Jos onnistuu niin 100€ osan uusiminen muuttuu muutaman euron hommaksi.
                          ///M5
                          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                          Comment

                          • Burre
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 40
                            • Salo

                            #14
                            onko viktorilla jotain kuvia hiilien vaihdosta?

                            Meinasin aloittaa vian etsinnän pikapuoliin.

                            ensiksi kokeilen perus venäjä korjaus akun navat irti yöksi ja toivotaan parasta.

                            sitten vikakoodin lukuun ja jännitteiden mittauksiin.
                            voisihan tietenkin vaihtaa ibs:sän ja jännittensäätimen joka tapauksessa kun niissä tuntuu olevan paljon vikoja niin tällä palstalla kuin kavereillakin.

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              #15
                              Originally posted by Burre View Post
                              onko viktorilla jotain kuvia hiilien vaihdosta?

                              Meinasin aloittaa vian etsinnän pikapuoliin.

                              ensiksi kokeilen perus venäjä korjaus akun navat irti yöksi ja toivotaan parasta.

                              sitten vikakoodin lukuun ja jännitteiden mittauksiin.
                              voisihan tietenkin vaihtaa ibs:sän ja jännittensäätimen joka tapauksessa kun niissä tuntuu olevan paljon vikoja niin tällä palstalla kuin kavereillakin.
                              Siis tarkoitus on tutkia kunhan ehtii. Se säätimen vaihto hiilineen on varsin simppeli toimenpide, ja siitä kirjoittelin jonkinmoisen DIY ohjeen johonkin näistä kymmenestä topikista.
                              Tuo säädin kun on mekaaninen niin varmasti menee kaikista ja about 200tkm taitaa olla sellanen raja. Toki auto joka viettää elon maantiellä vs kaupunki, voi saada isojakin eroja. Koneen käyttötunnit kertoisi enemmän.

                              Omasta tähystin nyt nosturilla kunnolla virtakaapelin läpiviennin, ja oli hyvässä kunnossa.
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎