Elikkäs näyttö sammuilee.auto on lämpimässä tallissa ja kun lähden kaupungille ja starttaan auton kauppareissun jälkeen näyttö, radio ja parkkitutka ei toimi.näyttö meinaa lähteä päälle mutta ei kuitenkaan lähde.kun ajan kotiin talliin auton ja aamulla lähden vika on poissa. Voisiko vika olla jossain liittimessä? Aiheuttaako pakkanen ja suuri lämpötilan vaihtelu? Kondensio?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 i-drive näyttö sammuilee
Collapse
X
-
Tarkista akun varaustila ekana suoraan navoista. Vertaa sitä arvoa konehuoneen pluspisteestä mitattuun.
Yksiköitä, mm hituvirtaboksi on tosiaan varapyöräkotelossa.
Ilmeisesti myös päävirtakaapelissa on ollut ongelmia, lähinnä läpiviennin kohdalta syöpyy olemattomiin. Myös IBS saattaa vaikuttaa akun varaustilaan, eli akku ei välttämättä ole huono. Itsellä oli näin.
Et kertonut auton vuosimallia tai valmistuskuukautta niin hankala rajata mitään suoralta ainakaan pois.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Mulla teki pari päivää sitten muutaman kerran että näyttö sammuili, radio meni myöskin hetkeksi mykäksi, kello/päivämäärä ja kaikki ajotietokoneen tiedot nollaantuivat ja sadetunnistin lopetti toimintansa. Samalla tuli vikailmoitus että "Erhöhte Batterieentladung". Ihan kaikilla starttauskerroilla vikailmoituksia ei tullut, välillä taas tuli sama teksti näyttöön. Samana iltana auto ei kuitenkaan enää startannutkaan kaupan pihasta, mutta tunnin odottamisen jälkeen se lähtikin käyntiin ja vieläpä ilman vikakoodeja. Ajoin auton samantien vastapäätä olleeseen BMW:lle.
Vaihtoivat huollossa akun, IBS-johdon, nollasivat sadetunnistimen ja ajoivat jotkut uudet ohjelmat sisään. Myöskin kontissa oli ollut kosteutta kun kaikki verhoilut poisti ja se kuivattiin. Ihanan kallista: 780eur!
Eli jos sulla on lämmin talli käytössä, niin kannattaa varmaan ekana jättää auto talliin kaikki ovet auki ja avata myöskin kontista kaikki peitepaneelit jne, että varmasti kosteus poistuu.
Onko sulla muuten autossasi panoraamakattoa? Sen vedenpoistoreikien tukkeutuminenhan on tyyppivika ja aiheuttaa vesien kulkeutumisen konttiin.
Voisiko joku muuten kertoa että mikä tuo 115eur maksanut IBS/IBS-johto oikein on ja mikä sen tarkoitus on?Last edited by K2Ri; 24-12-2010, 12:55.
Comment
-
-
Originally posted by Burre View Post22.12.2004 rekisteröintipäivä.tämä ongelma siin vaan pakkasella.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostVoisiko joku muuten kertoa että mikä tuo 115eur maksanut IBS/IBS-johto oikein on ja mikä sen tarkoitus on?
Akun vikaan en usko jos autossa ei ole webastoa tai muutoin kohdeltu kaltoin, vaihtoivat varmaan vaan varuiksi.
Uutta IBS:ää ei tarvi koodata, mutta varmaan softasivat auton joka tapauksessa uusimpaan versioon.
Se IBS on älykäs latausjärjestelmä, joka varsinkin alkupään autoissa oli toteutettu luvattoman laaduttomilla komponenteilla. Käytännössä se voi estää täysin laturia lataamasta akkua. Pitää sisällään miinusnavan, siinä kiinni olevan mokkulan ja muutaman sentin johtoa. Lisäks pari hituvirtajohtoa siinä on kanssa.
Kai tolla jotain olematonta polttoainesäästöä haetaan ja estetään akun vaurioituminen tilanteissa jossa sitä ei ole hyvä ladata. Tuohan vissiin haistelee mm lämpötilaa, ja ongelmaiset oli ainakin sen osalta näyttänyt mitä sattuu.
Selkeä oire tuon viasta on se että latausongelmat on softapohjaisia. Akku voi olla täysin tikissä mutta auto luulee sen olevan tyhjä, tai sitten ei vaan lataa ja toimii akun varauksella sen aikaa kun toimii.
Tuo tunnin odottelu olis korvautunut noin 10-15min odottelulla jonka aikana auto menee horrokseen, joka yleensä poistaa ongelman toistaiseksi.
Viime talvi tuon kanssa tuli taisteltua ja nyt vaihdoin sen tuossa alkutalvesta kun oireet kesän jälkeen alkoivat.
Oma akku on leimojen mukaan -04, ja oli viime talvena mittausten mukaan aivan tikissä, eli ei syypää. Ja nyt esim äsken oli -32 niin auto toimi ihan nätisti. Merkkiliikkeellä vaan taitaa olla tapana vaihtaa kaikki mikä vähänkin voi liipata, siitähän se paras katekin tulee =)
Viime talvena toki kokeilin myös uudella akulla, toimii komeasti niin kauan kun akussa piisaa virta, ja sitten alkaa vilkuttelut.Last edited by viktor; 23-12-2010, 22:36.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by Burre View Postmissä tälläinen ibs johto sijaitsee? k2ri autossa ei ole panoraamakattoa.bemari ollu mulla kuukauden. nyt kierrokset ei nouse kun karvan yli 3000.ohittaminen lähes mahdotonta.siirtopumppu tai ilmamassamittariko?
Tuo näytön osittainen käynnistyminen viittais virtapuoleen, mutta voi siinä muutakin olla jos käynti on noin hukassa.
Ootko ehtinyt katsomaan kosteustilanteen? Mitannut akun varausta?
Periaatteessa sen auton pitäs sammua lopulta kun menee akku tyhjäksi. IBS ei ainakaan itsellä tehnyt tollasta osittaista häipymistä. Miten pitkää matkaa oot sillä ajanut, että ehtiikö purkautua kokonaan jos on vaan lyhkästä etappia ja akku hengissä muutoin. Lämpimästä lähdettäessä voikin sitten taas ladata, kun IBS toimii.
Onko kulku huonoa koko ajan vai vaan kun starttaat pakkasesta?
En muista oliko kulku sen huonompaa ennen kun virta loppui kokonaan, vai menikö laakista. Tosin noi tietkin tossa oli sellasia ettei ehkä tarvinnutkaan kierrättää yli 3000 kierrosta.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by viktor View Post...
Juu, ei siellä kaiketi vettä ihan tulvana ollut, vaan enemmänkin kosteutta ja kondenssivettä. Itsekin suuresti epäilen sen akun toimivuutta, vaikka kyllä se vähän hitaasti lähti käymään pari viikkoa sitten kun oli enemmän pakkasta ja tuli heti akun kunto mieleen. Mutta IBS taisi olla se syy sittenkin.. Tosin olihan sillä alkuperäisakulla jo ikääkin kohta päivälleen 5 vuotta ja alkuperäinen webasto löytyy myöskin autosta, joten onpahan nyt sitten sekin uusittu.
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostOkei, nyt alkaa selkeämään.
Juu, ei siellä kaiketi vettä ihan tulvana ollut, vaan enemmänkin kosteutta ja kondenssivettä. Itsekin suuresti epäilen sen akun toimivuutta, vaikka kyllä se vähän hitaasti lähti käymään pari viikkoa sitten kun oli enemmän pakkasta ja tuli heti akun kunto mieleen. Mutta IBS taisi olla se syy sittenkin.. Tosin olihan sillä alkuperäisakulla jo ikääkin kohta päivälleen 5 vuotta ja alkuperäinen webasto löytyy myöskin autosta, joten onpahan nyt sitten sekin uusittu.
Samaa voi suositella jokaiseen valeon laturilliseen E6X autoon..
Tarkoituksena olisi tutkia tuosta vanhasta jännitteensäätimestä millainen siihen on vaihtaa hiilet. Jos onnistuu niin 100€ osan uusiminen muuttuu muutaman euron hommaksi.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
onko viktorilla jotain kuvia hiilien vaihdosta?
Meinasin aloittaa vian etsinnän pikapuoliin.
ensiksi kokeilen perus venäjä korjaus akun navat irti yöksi ja toivotaan parasta.
sitten vikakoodin lukuun ja jännitteiden mittauksiin.
voisihan tietenkin vaihtaa ibs:sän ja jännittensäätimen joka tapauksessa kun niissä tuntuu olevan paljon vikoja niin tällä palstalla kuin kavereillakin.
Comment
-
-
Originally posted by Burre View Postonko viktorilla jotain kuvia hiilien vaihdosta?
Meinasin aloittaa vian etsinnän pikapuoliin.
ensiksi kokeilen perus venäjä korjaus akun navat irti yöksi ja toivotaan parasta.
sitten vikakoodin lukuun ja jännitteiden mittauksiin.
voisihan tietenkin vaihtaa ibs:sän ja jännittensäätimen joka tapauksessa kun niissä tuntuu olevan paljon vikoja niin tällä palstalla kuin kavereillakin.
Tuo säädin kun on mekaaninen niin varmasti menee kaikista ja about 200tkm taitaa olla sellanen raja. Toki auto joka viettää elon maantiellä vs kaupunki, voi saada isojakin eroja. Koneen käyttötunnit kertoisi enemmän.
Omasta tähystin nyt nosturilla kunnolla virtakaapelin läpiviennin, ja oli hyvässä kunnossa.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
Comment