Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 i-drive näyttö sammuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    Voihan sieltä koittaa fluksin kanssa lämmitellä noita prosessoreita / muisteja takaisin emolevyyn kiinni. Ihmettelen kyllä tuota etteivät pysty testaamaan. Kyllähän tuossa jos kestävän lopputuloksen haluaa niin täytyy pallottaa komponentit uusiksi.

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      Originally posted by buksin-1 View Post
      Harvinaista jos kysessä LCI laite.
      Valitettavasti nekin voi hajota. Itsellä yksi LCI business navi, joka vaihdettiin asiakkaan autosta. Olen yrittänyt korjata sitä, mutta ei onnistanut.
      Vika tuossa on se, että kylmänä boottailee muutaman kerran. Sen jälkeen, kun hieman lämmennyt, toimii virheettömästi.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • Hakkapeliitta
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 552
        • P-Sawo

        Originally posted by buksin-1 View Post
        Harvinaista jos kysessä LCI laite.
        Kyllä, LCI-laite.

        Elehuolto nosti kädet pystyyn ja palauttaa rahat, asiallista toimintaa.

        Testasivat virtojen kanssa mutta autoa heillä ei ollut testausta varten.
        Vasta kun kytkin autooni virrat, tuli savu pihalle.

        annetaan BMW-osaa

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          se CCC ei ala käynnistymään ennen kuin saa CAS:lta viestin...

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            Originally posted by Hakkapeliitta View Post
            Kyllä, LCI-laite.

            Elehuolto nosti kädet pystyyn ja palauttaa rahat, asiallista toimintaa.

            Testasivat virtojen kanssa mutta autoa heillä ei ollut testausta varten.
            Vasta kun kytkin autooni virrat, tuli savu pihalle.
            Mikset laittanut tietoa mulle, LCI laitteet on saatu onnistuneesti kuntoon
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              Originally posted by buksin-1 View Post
              Mikset laittanut tietoa mulle, LCI laitteet on saatu onnistuneesti kuntoon
              No ei tullu edes mieleen!

              Ja nyt se on varmaan jo myöhästä?

              CIC laitteita alan katteleen tilalle.

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                On se mahdollisesti myöhäistä jos laite päästi savut ulos. Olisiko bga-piirejä vähän kokeiltu fluksilla ja puhaltimella uudelleenjuottaa ja mennyt jotkin nastat oikosulkuun tjsp.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • jokes911
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 875
                  • Espoo

                  Meni omasta kans CCC sököks. Ymmärtääkseni suositus on LCI CCC tai CIC. Mitä tuohon CIC retrofittiin tulis minimissään vaihtaa ja mihin hintaan?

                  Onko Buksinilla boxeja? Laita vaikka privaa.
                  2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                  2022 X3 Charged Edition Msport
                  1999 Honda CBR 900 SC33
                  2009 Husqvarna SMR 510
                  2017 KTM EXCF 350

                  Comment

                  • Hakkapeliitta
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 552
                    • P-Sawo

                    Retrofittiin vaihtuu itse yksikkö ccc->cic, uus näyttö ja kasa piuhoja, ne siis minimissään.

                    Pakettien hinnat pyörii ~900-1300€ riippuen sisällöstä ja myyjästä. siihen päälle tulee sitten kuluja päälle jos haluaa comboxin, cic ohjaimen, eikä osaa itse asentaa ja koodata.

                    annetaan BMW-osaa

                    Comment

                    • ptikkala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1571

                      kyllä mielestäni tuo uudempi ohjainkin on must ja sehän vaatii sitten koristelistaan sille soppelin holen .

                      Comment

                      • Enzoo
                        Newbiemmer
                        • Apr 2005
                        • 11
                        • Joensuu

                        Kyllä minusta tuon CIC boxin varteenotettava vaihtoehto on tuo Dynavin.
                        Onko täällä kenelläkään kokemusta sen asennuksesta/käytöstä?
                        Ebaysta näyttäisi saavan halvimmillaan 699+postikulut.
                        Ja plug and play... (ehkä)

                        Epäilen vaan edelleen laitteen toimivuutta ilman taustalla toimivaa alkuperäistä CCC boxia. Dynavin kuitenkin käytää auton alkuperäistä radiota ja levysoittimia.
                        E36M3EVOAVO & E60530D
                        Mieluummin ajaisin kyllä ooppelia...

                        Comment

                        • Enzoo
                          Newbiemmer
                          • Apr 2005
                          • 11
                          • Joensuu

                          Originally posted by Enzoo View Post
                          Kyllä minusta tuon CIC boxin varteenotettava vaihtoehto on tuo Dynavin.
                          Onko täällä kenelläkään kokemusta sen asennuksesta/käytöstä?
                          Ebaysta näyttäisi saavan halvimmillaan 699+postikulut.
                          Ja plug and play... (ehkä)

                          Epäilen vaan edelleen laitteen toimivuutta ilman taustalla toimivaa alkuperäistä CCC boxia. Dynavin kuitenkin käytää auton alkuperäistä radiota ja levysoittimia.
                          E36M3EVOAVO & E60530D
                          Mieluummin ajaisin kyllä ooppelia...

                          Comment

                          • Hakkapeliitta
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 552
                            • P-Sawo

                            Race.fi mulle juuri sanoi että noiden hinnat nousee 799->899 kun euron kurssi sukeltaa. Kysyin myös että tukeeko Dynavin Check Control-viestejä tai ilmastoinnin säätöjä. Lupasi palata asiaan mutta ei tosin sanonut että milloin. Siitä on nyt aikaa n 1kk. Toimitusaikakin oli 6-8 vkoa tilauksesta.

                            Harkitsin tuota Dynavinia vakavasti mutta CIC-paketti emulaattoreineen, uusine ohjaimineen Comboxin kanssa voitti. Hinta tosin n tuplat Dynaviniin.
                            Last edited by Hakkapeliitta; 17-09-2015, 19:00.

                            annetaan BMW-osaa

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Originally posted by böntti View Post
                              On se mahdollisesti myöhäistä jos laite päästi savut ulos. Olisiko bga-piirejä vähän kokeiltu fluksilla ja puhaltimella uudelleenjuottaa ja mennyt jotkin nastat oikosulkuun tjsp.
                              Jep tarkkaa hommaa lämpöjen kanssa. Piiri pitäisi saada "kelluvaan" tilaan jossa se periaatteessa kelluu sulien tinapallojen varassa. Piiri ei saa tässä tilassa liikahtaa millin murto-osia enempää mihinkään suuntaan (kuumailmajuottimen puhallus saattaa liikauttaa sitä liikaa). Piiriä ei saa missään tapauksessa painaa alaspäin yhtään millään vaan sen tulee levätä tinapallojen päällä vain omalla painollaan. Alalämpölevy on lähes välttämätön että saadaan keskellä olevat pallot samalla tavalla sulamaan, samoin fluksi tulee olla todella juoksevaa mallia, kuin vettä. Jos on liian varovainen lämpöjen kanssa kaikki pallot eivät sula eikä korjaus ole luotettava. Jos lämmittää liikaa riskit tinan siltautumiseen kasvavat merkittävästi koska fluksi alkaa haihua ja "palaa" pois väleistä.

                              Kyllä tuo mahdollista on, testailen silloin tällöin muutamia "tuhoon tuomittuja" mulf ja ccc yksiköitä, jotta sopiva lämpöprofiili korjaukselle löytyy.
                              Uudelleenpallotus on sitten niin paljon vaativampaa ettei siihen ole mahdollisuuksia (taloudellisesti kannattavasti) , mutta siitä haaveilijoille kerrottakoon että hommaan tarvittava laitteisto maksaa noin 20t€, käytettyjä voi löytää joskus sopivasti. Silti Suomen korjausmäärillä investointi ei tienaa itseään.

                              Toki täytyy muistaa että ensisijaisesti vika ei aina varsinkaan facelift malleissa ole välttämättä pga piirien kiinnityksissä...
                              Last edited by WSE1; 19-09-2015, 12:07.

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                Juu softavikaa noissa on...
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎