resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3362012]Onhan ne puhelin vehkeitä mutta juurikin katkoo mostia ja siitä ei ccc tykkää yhtään. Tällä on parikin värkkiä testissä x5 vm08 ja 2005 535 missä toisessa minun vanha toimiva tcu ja toisessa most looppi ja tcu koodattu pois. Reipas kuukausi mennyt eikä katkomista kummassakaan ole tullut, vielä 😊.
Äänen vai kuvan vai molempien katkomista?
Call
Send SMS
Add to Skype
You'll need Skype CreditFree via Skype
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Viallinen MULF/TCU oireilee yleensä siten että idrive kyllä käynnistyy normaalisti mutta äänet pätkii ja tuo idrive rulla pyörii tyhjää(mulf sekoittaa most väylän)
Tuossa emännän E61:ssä tekee juurikin tätä, automaattisesti oletin että CCC vetelee viimesiään.
Pystyykö sen jotenkin kotikonstein testaan kumpi reistaa?
Erittäin paljon kiitoksia . Nykäsin sen musta/vihreä piuhan irti ja yllättäen 15km testilenkin aikana radio ei pätki, vika lienee siis paikallistettu..
Vaikuttaako toi muuhun kuin bluetootin toimintaan?
Edit: Ei kuulemma ole havaittuja vaikutuksia muihin toimintoihin
Täällä kanssa pätkii ääni radiossa. Oli pari päivää sitten auto sateessa (530d e60) ja auton sisälle pääs vuotaan vissiin tuulilasin yläpinnan halkeamasta vettä suoraan tuohon keskikonsoliin ja i-drive näytölle. Tuo näyttö ei lähtenyt auton käynnistyksen yhteydessä päälle ollenkaan eikä valittanut turvavöistäkään. Hetken ajettuani välillä meinas lähteä ja välillä jopa käynnisty. Auto oli eilen tallissa kuivamassa päivän ja tämän jälkeen näyttö on toiminut, paitsi välillä pätkäsee äänet, yleensä liikkeelle lähtiessä ja tällöin ei toimi i-drive nuppikaan. Autossa siis normaali karvalakki soitin ei mitään naveja ynm.. mpm boksin katsoin auton ollessa tallissa ja oli kuiva myös sisältä. Mikähän tuolla on voinut ottaa kosteudesta itseensä ja voiko autoon tulla ylipäätänsä vettä tuulilasin halkeamasta (alkaa kiveniskusta sadetunnistimesta ja päättyy tuulilasin yläreunaan) vai mistä voi johtua että vettä tippuu sisällä olevasta sadetunnistimen boksista alas vettä?
Täällä kanssa pätkii ääni radiossa. Oli pari päivää sitten auto sateessa (530d e60) ja auton sisälle pääs vuotaan vissiin tuulilasin yläpinnan halkeamasta vettä suoraan tuohon keskikonsoliin ja i-drive näytölle. Tuo näyttö ei lähtenyt auton käynnistyksen yhteydessä päälle ollenkaan eikä valittanut turvavöistäkään. Hetken ajettuani välillä meinas lähteä ja välillä jopa käynnisty. Auto oli eilen tallissa kuivamassa päivän ja tämän jälkeen näyttö on toiminut, paitsi välillä pätkäsee äänet, yleensä liikkeelle lähtiessä ja tällöin ei toimi i-drive nuppikaan. Autossa siis normaali karvalakki soitin ei mitään naveja ynm.. mpm boksin katsoin auton ollessa tallissa ja oli kuiva myös sisältä. Mikähän tuolla on voinut ottaa kosteudesta itseensä ja voiko autoon tulla ylipäätänsä vettä tuulilasin halkeamasta (alkaa kiveniskusta sadetunnistimesta ja päättyy tuulilasin yläreunaan) vai mistä voi johtua että vettä tippuu sisällä olevasta sadetunnistimen boksista alas vettä?
Ehkä jo vastasit kysymyksiisi. Eli harvinaiselta tapaukseltahan tuollainen kuulostaa, että vettä valuisi suoraan radioon, mutta mahdollistahan tuo on.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Voi olla et on mennyt suoraan radioon, mut kun ääni katoaa radiosta niin myöskään se idrive nuppi ei toimi eikä turvavyön hälytys kuulu. Tuleeko nuo nyt sit tämän radioyksikön kautta kaikki? Onko paha homma ottaa tuo radio irti ja tutkia mikroskoopilla juotokset ja puhdistaa ynm..?
Onkos joku saanut tuota ccc:tä korjattua ja jos on niin missä ollut vikaa?
Täällä yksi onnistunut! Eli purat koko keskusyksikön palasiksi ja otat piirilevyt kauniiseen käteen ja alat kolvailla kaikki tinaukset uudelleen, jotka nyt kohtuudella saa pienehköllä kolvilla tinailtua. Luulen että oma tuli kuntoon virtapuolen tinaukset uudelleenjuottamalla ja sen tunnistaa helposti isoista tinauksista ja vastapuolella konkkia yms. Microsiruja en lähteny räpeltämään, mutta suihkauttelin vielä lopuksi piirilevyihin elektroniikkaöljyä suojaksi hapettumiselle. Ainakin vielä toistaiseksi on pelannu moitteettomasti kops kops koputetaan puuta
Tosin sun tapauksessa voi sieltä olla jotain kyrvähtänytkin, jos kerran sinne on kosteutta päässyt menemään.
Töissä pääsee kyllä mikroskoopin alle juottamaan juotokset uusiks.
Kävi läpi sitä buuttisykliä eikä lähtenyt päälle. Kannattaa ainaki kokeilla kolvailla noita juotoksia kun se ei maksa kuin vaivan. Lähinnä ihan vitsillä lähdin omaanikin kolvailemaan jos vaikka sattuis tuleen kuntoon ja tulihan se
Comment