Originally posted by karppa29
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530iA vs 530dA
Collapse
X
-
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
-
-
Originally posted by timant View PostLiitteessä 8 kohta 25 Ajovalaisimet (myös polttimot)
Vaatimustenmukaisuuden osoittamistapa X/I
X:sääntöä soveltavan valtion hyväksyntäviranomaisen myöntämällä E-tyyppihyväksyntätodistuksella tai näiden todistusten mukaista hyväksyntää osoittavalla hyväksymismerkinnällä
I:yksittäishyväksynnässä ja rekisteröintikatsastuksessa hyväksytään valmistajan tai toimivaltaisen viranomaisen selvitys siitä, että ajoneuvo täyttää kyseisen maan mallivuotta koskevat vaatimukset tai tätä ilmaiseva hyväksymismerkintä.
Tuota kohtaa tarkoitin ja kuvitellut että liittyy myös DOT-merkinnän valoihin.. voin hyvinkin olla täysin väärässä varmaan joku joka näiden kanssa tapellut osaa valaista?-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostNo ei ainakaan 258hv riitä, jossei tie nyt ihan peilijäässä ole
Nykyinen MB C270CDI 220hv/500nm on kyllä helppo saada sutimaan yli satasenkin vauhdissa..._____________________________________
-e61 530xda LCI -08 black
Comment
-
-
Originally posted by karppa29 View PostEikös 530i/xi LCI-malleissa ole 272hv?
Nykyinen MB C270CDI 220hv/500nm on kyllä helppo saada sutimaan yli satasenkin vauhdissa...
Esim. tuollainen 535d dpf poistettuna ja lastutettuna n. 380 hp suttaa
vain märällä 3-vaihteella. Kuivalla puhtalla asfaltilla ei mitään toivoa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by karppa29 View PostNykyinen MB C270CDI 220hv/500nm on kyllä helppo saada sutimaan yli satasenkin vauhdissa...
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostToi temppu olisi kiva nähdä kesällä ja kesärenkailla.Ei toivoakaan noilla spekseillä.Näitä talvella suditteluja on turhaa mitenkään hehkutella yleensä millään autolla.Ne ei ole millään tavalla vertailtavissa niin monen muuttujan takia.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostToi temppu olisi kiva nähdä kesällä ja kesärenkailla.Ei toivoakaan noilla spekseillä.Näitä talvella suditteluja on turhaa mitenkään hehkutella yleensä millään autolla.Ne ei ole millään tavalla vertailtavissa niin monen muuttujan takia.
Niin kyse ei ollu hehkutuksesta vaan vitutuksesta ettei voi oikein käyttää tehoja kunnolla talvella. Okei, voi olla mahdollista että nuo mun taka-nastarenkaiden nastat ovat kuluneet niin ettei pito ole paras mahdollinen._____________________________________
-e61 530xda LCI -08 black
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMersuissa onkin niin huono alusta.
Esim. tuollainen 535d dpf poistettuna ja lastutettuna n. 380 hp suttaa
vain märällä 3-vaihteella. Kuivalla puhtalla asfaltilla ei mitään toivoa..._____________________________________
-e61 530xda LCI -08 black
Comment
-
-
Originally posted by karppa29 View PostNiin kyse ei ollu hehkutuksesta vaan vitutuksesta ettei voi oikein käyttää tehoja kunnolla talvella. Okei, voi olla mahdollista että nuo mun taka-nastarenkaiden nastat ovat kuluneet niin ettei pito ole paras mahdollinen.
Comment
-
-
Originally posted by karppa29 View PostMutta mites nuo nelivedot? Saako niitä maantiella sutimaan täyskaasukiihdytyksessä? Pitäs varmaan käydä koeajamassa noita joskus, bensoja tosin ei montaa Suomessa ole myynnissä. Auton osto ei ehkä vielä ole ajankohtainen mutta olen ajatellut huolella valmiiksi asiaan. Vähän niinkuin Teropa tekee. Auto semmosilla ominaisuuksilla ja varusteilla kun tasan tarkkaan itse haluaa.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostMulla meni aika tarkkaan vuosi että löytyi just sopiva verme vaimolle Saksasta, ei tosin ollut mikään kiirus. En ole yrittänyt mutta ei 272hv nelikossa 1800kg omamassalla kuivalla asfaltilla kovin helposti sutaise.
Suomesta löytyy myynnistä kaksi ja LCI:tä yksi 530xi , joka onkin semmosilla varusteilla että ostaisin jos olisi nyt mahdollista tehdä autokauppoja mutta vielä ei ole sen aika.
Nykyään kilometrit pyöriny 27-29tkm/vuosi, sisältäen työajot. Keväällä luultavasti saan käyttööni työauton joka vähentää omia kilometrejäni jonkun verran, luulisin että jonnekin 15-20tkm/v tasolle. Oikeastaan haluaisin nähdä ensin kuinka paljon ne tippuu ennenkuin rupean henkilöautoani vaihtamaan.
Talvella suurin osa mun kilometreistä tulee kaupungissa/taajamassa joka vähentää oikeastaan bensan ja dieselin kulutuseroa kun bensa lämpiää niin paljon nopeammin, toisinaan ajot on nimittäin aika lyhyviä, Eberiä käytän nykyisessä autossa ja aika reilusti.
530xi va 530xd maantiekulutus ero taitaa olla 5,6l vs 6,0l jos en väärin muista, ei paha. Kaupunkiajossa oliko sitten 9,6l vs 11,6l ?
Vieläpä kerkeen näitä asioita miettimään monelta kantilta ennen ostoa, pitäs varmaan joskus käydä koeajollakin. Työkiireet ei nyt vaan oikeen salli lähteä toiselle paikkakunnalle koeajolle._____________________________________
-e61 530xda LCI -08 black
Comment
-
-
Originally posted by karppa29 View PostTalvella suurin osa mun kilometreistä tulee kaupungissa/taajamassa joka vähentää oikeastaan bensan ja dieselin kulutuseroa kun bensa lämpiää niin paljon nopeammin, toisinaan ajot on nimittäin aika lyhyviä, Eberiä käytän nykyisessä autossa ja aika reilusti.
Kylmäkulutuksen vaikutus taitaa olla loppupelissä häviävän pieni, varsinkin kun kaiki valistuneet kuitenkin käyttää moottorin esilämmitintä.
Tosin jos joku ajelee päivittäin pelkästään kilometrin pari pitämällä useamman taukotunnin välissä, on ajaminen lähes jatkuvaa kylmänä ajamista mikä ei muutenkaan ole moottorille mikään optimi olosuhde.Last edited by Havis; 02-03-2015, 07:17."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostTaitaa olla päinvastoin. Dieselillä kulutusvaihtelut pysyy pienempänä ajotavoista riippumatta, kun taas kolme litrainen bensa hörpää taajama-ajossa varsinkin automaatilla ihan isommalla kädellä.
Kylmäkulutuksen vaikutus taitaa olla loppupelissä häviävän pieni, varsinkin kun kaiki valistuneet kuitenkin käyttää moottorin esilämmitintä.
Tosin jos joku ajelee päivittäin pelkästään kilometrin pari pitämällä useamman taukotunnin välissä, on ajaminen lähes jatkuvaa kylmänä ajamista mikä ei muutenkaan ole moottorille mikään optimi olosuhde.
F10/11 ostaisin sillä 8-lovisella tomaatilla. E60/61 6-lovinen makuasia. Saksasta piti vaimon E61 hakea, tehtaan vanha demoauto.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by karppa29 View PostVähän niinkuin Teropa tekee. Auto semmosilla ominaisuuksilla ja varusteilla kun tasan tarkkaan itse haluaa.
Teropakin joskus mokaa noissa hankinnoissa. Pääsääntöisesti kuiteski onnistuu.
Ja periaate tosiaan tuo: ottaa sen mitä haluaa eikä sinnepäin
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
.
Heh. Kävin koeajamassa 530xia -05 farkkua. Ihan hauska peli. Kyllähän sen huomaa että vääntöä puuttuu alakierroksilta mutta yläkierroksilla liikkuu nätisti ja äänet on makiat.
3,5kk ollu työauto käytössä ja oman henkilöauton kilometrit tippunu niin paljon että isomman bensa-auton kulutuksenkin kestäis. Mutta kestäis myös diesel-veronkin maksaa jos fiilikset sitä kaipaa
Pitänee vielä joku koeajo tehdä ja katella taas ens keväänä mitä tekis asian suhteen. Samahan tuo olis varmaa käydä koeajaa myös 540i/545i_____________________________________
-e61 530xda LCI -08 black
Comment
-
Comment