Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530iA vs 530dA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #61
    Onko 535d ja 530d:n välillä mimmosta kulutuseroa? CO2 pitäs olla noille LCI 535d:ille bout 178g/km, joten kulutus lie aika samoissa?

    Onko 535d:ssä jotain semmosta (muuta kuin toinen turbo ja isommat jarrut), joka tekee siitä ylläpidollisesti jotenkin epätoivottavan vaihtoehdon noin yleensä?

    Ja LCI eli 3/2007 malleista puhun ainoastaan.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7524
      • Jyväshyvä

      #62
      Originally posted by teropa View Post
      Onko 535d ja 530d:n välillä mimmosta kulutuseroa? CO2 pitäs olla noille LCI 535d:ille bout 178g/km, joten kulutus lie aika samoissa?

      Onko 535d:ssä jotain semmosta (muuta kuin toinen turbo ja isommat jarrut), joka tekee siitä ylläpidollisesti jotenkin epätoivottavan vaihtoehdon noin yleensä?

      Ja LCI eli 3/2007 malleista puhun ainoastaan.

      Tero

      No jarrut on isommat -> vähän kalliiimmat ylläpitää. Kulutuksessa nyt tuskin merkittävää eroa on. Turboja on tietysti kaksi mutta harvemmalta ne on vaihtoon menneet...

      Alipaineletkut joutuu uusimaan ainakin kertaalleen n. 3 vuotiaaseen. kustannus on tosin kymppejä jos ite tekee...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #63
        Oukkidoukki, eli pitkälti jos dieseliä harkitsee niin 535d kannattais pitää ykkösenä. Eipä tuossa tule oikeestaan kuin veroissa pari tonnia nokkiin tavalliseen 530d:hen.

        Mites vm 2008 (3/2007->) ja 2009 (9/2008->) ero, onko muuta kuin i-Driven uusi malli, jossa pikanäppylät rullan ympärillä? Noista on vähän vaikea löytää netistä tietoa.

        edit: 3-vuotiaaseen "ainakin kertaalleen"? pitääkö noita letkuja olla joka toinen vuosi uusimassa, vai mitä tarkoitat tuolla?

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • Hirviger
          Newbiemmer
          • Jan 2009
          • 24
          • Finland

          #64
          Originally posted by teropa View Post
          Onko 535d ja 530d:n välillä mimmosta kulutuseroa? CO2 pitäs olla noille LCI 535d:ille bout 178g/km, joten kulutus lie aika samoissa?

          Onko 535d:ssä jotain semmosta (muuta kuin toinen turbo ja isommat jarrut), joka tekee siitä ylläpidollisesti jotenkin epätoivottavan vaihtoehdon noin yleensä?

          Ja LCI eli 3/2007 malleista puhun ainoastaan.

          Tero
          Ahtopaineputken tiivisteet antautuu jossain vaiheessa. Lisää infoa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=186372
          E61 535dA M-Sport 2007 LCI Individual

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7524
            • Jyväshyvä

            #65
            Originally posted by Hirviger View Post
            Ahtopaineputken tiivisteet antautuu jossain vaiheessa. Lisää infoa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=186372
            Tuo koskee vain 7/2007 asti valmistettuja autoja, eli ihan ensimmäisiä.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • superpete
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 56
              • Äänekoski

              #66
              edit: 3-vuotiaaseen "ainakin kertaalleen"? pitääkö noita letkuja olla joka toinen vuosi uusimassa, vai mitä tarkoitat tuolla?

              Tero[/QUOTE]


              varmaan tarkoitti, että jos auto on jo kolme vuotta vanha olis syytä uusia noi alipaineletkut.
              kerran kun ne uusii niin, toki vaihtaa laadukkaammat letkut tilalle ja voi päästellä huoletta sen asian suhteen seuraavat kymmenen vuotta..

              nuo orkkis letkut on semmosta kangas koppuraa, että murtuvat jossain vaiheessa ihan varmasti..
              http://www.500whp.net/ Member.

              BMW e39 528i
              Toyota mr2 sw11
              toyota supra mk4 twinturbo LHD

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #67
                Originally posted by superpete View Post
                varmaan tarkoitti, että jos auto on jo kolme vuotta vanha olis syytä uusia noi alipaineletkut.
                kerran kun ne uusii niin, toki vaihtaa laadukkaammat letkut tilalle ja voi päästellä huoletta sen asian suhteen seuraavat kymmenen vuotta..

                nuo orkkis letkut on semmosta kangas koppuraa, että murtuvat jossain vaiheessa ihan varmasti..
                Ok. Onkohan jostain kk/vm alkaen nuokin jo kerralla parempaa laatua?

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  #68
                  Originally posted by teropa View Post
                  Ok. Onkohan jostain kk/vm alkaen nuokin jo kerralla parempaa laatua?

                  Tero
                  Nyt ei Tero sitten herneitä nenään, mutta meneekö tuo sun auton hankkiminen nyt pikkasen liian vaikeaksi? Ethän sä nyt millään voi löytää autoa jossa on kaikki varusteet, oikea väri sisustassa&ulokuoressa, ja valmistuspäivä on juuri siitä välistä että ahtoputken tiiviste ei vuoda, mutta alipaineletkut on jo niitä parempia uusia jne.. :think

                  MUN mielestä, vähän pitää väljentää kriteerejä, muuten jää auto ostamatta, tai sitten pitää mennä autoliikkeeseen ja ostaa uusi. Tuollaiset alipaineletkujen vaihdot tai ahtoputkien tiivisteiden uusimiset on tunnin ja alle 20e hommia
                  Ymmärrän senkin että kun rahaa on laittamassa rankimman jälkeen peltilehmään että se pitää olla sitten mieluinen pitkäksi aikaa! Minä lähes kolmenkertaistin autoni arvon siirtyessäni tähän e60 pari vuotta sitten, mutta ehkä juuri siksi se tuntuu vieläkin mieluiselta vaikka silloin hirvitti niin perkeleesti Ja niistäkin vähistä varusteista joita olin miettinyt jouduin tinkimään, että sain edes siistin m-sportin pro-navilla jotka olivat ne must jutut
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    #69
                    Originally posted by teropa View Post
                    Ok. Onkohan jostain kk/vm alkaen nuokin jo kerralla parempaa laatua?

                    Tero

                    Ei tietoa. Ongelmahan on että ne letkut menee turbojen päältä -> kuuma paikka. 2 kpl 535d:ssä on jo letku ollu ostettaessa poikki.
                    Ja muissakin 2 yksilössä on ollut huonossa kunnossa.

                    Ei tuosta kummiskaan kannata välittää kun kustannus on aika pieni,
                    imusarjan läpät kun kannattaa kuitenkin ottaa pois ja siinä samalla kun nuo vaihdattaa niin kustannus on 2-numeroinen.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #70
                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Nyt ei Tero sitten herneitä nenään, mutta meneekö tuo sun auton hankkiminen nyt pikkasen liian vaikeaksi? Ethän sä nyt millään voi löytää autoa jossa on kaikki varusteet, oikea väri sisustassa&ulokuoressa, ja valmistuspäivä on juuri siitä välistä että ahtoputken tiiviste ei vuoda, mutta alipaineletkut on jo niitä parempia uusia jne.. :think

                      MUN mielestä, vähän pitää väljentää kriteerejä, muuten jää auto ostamatta, tai sitten pitää mennä autoliikkeeseen ja ostaa uusi. Tuollaiset alipaineletkujen vaihdot tai ahtoputkien tiivisteiden uusimiset on tunnin ja alle 20e hommia
                      Ymmärrän senkin että kun rahaa on laittamassa rankimman jälkeen peltilehmään että se pitää olla sitten mieluinen pitkäksi aikaa! Minä lähes kolmenkertaistin autoni arvon siirtyessäni tähän e60 pari vuotta sitten, mutta ehkä juuri siksi se tuntuu vieläkin mieluiselta vaikka silloin hirvitti niin perkeleesti Ja niistäkin vähistä varusteista joita olin miettinyt jouduin tinkimään, että sain edes siistin m-sportin pro-navilla jotka olivat ne must jutut
                      Sovitaanko kuitenkin niin, että minä hoidan sen auton etsinnän ja oston? Sillä, että kysyn mistä kk/vm alkaen jokin on korjattu niin ei ole mitään tekemistä sen kanssa, jätänkö jotain ostamatta tai en. Mulla on tapana selvittää asiat etukäteen.

                      En koe tarvitsevani ostokriteereiden selvittämisessä mitään apua. En vetassu palkoa nokkaan, mutta ihmettelen kyllä tätä sun kommenttia. Muut ostakoon mitä huvittaa, niin teen minäkin. Mulla ei ole tähän mennessä ollut mitään vaikeuksia löytää hyvinvarusteltuja ja mahtavia yksilöitä. Ja tulen varmasti tekemään niin jatkossakin, täysin vaikeuksitta.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #71
                        Originally posted by Matson^ View Post
                        Nyt ei Tero sitten herneitä nenään, mutta meneekö tuo sun auton hankkiminen nyt pikkasen liian vaikeaksi? Ethän sä nyt millään voi löytää autoa jossa on kaikki varusteet, oikea väri sisustassa&ulokuoressa, ja valmistuspäivä on juuri siitä välistä että ahtoputken tiiviste ei vuoda, mutta alipaineletkut on jo niitä parempia uusia jne.. :think
                        Etsivä löytää... Mutta kannattaahan noita juttuja kysyä ettei osta juuri sellaista yksilöä josta vain kuukautta uudemmissa olisi korjattu joku tyyppivika tai lisätty joku ominaisuus/varuste vakiokokoonpanoon.

                        Mutta vaikeaa varmaan on löytää se täydellinen auto edes jotenkin järkevällä hinnalla. Sitten jos laittaa (veroineen) 50t, niin alkaa löytymään. Mutta koko homman järkevyys on taas toinen asia, siinä lähestytään jo F10:n hintoja.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          #72
                          Originally posted by teropa View Post
                          Sovitaanko kuitenkin niin, että minä hoidan sen auton etsinnän ja oston? Sillä, että kysyn mistä kk/vm alkaen jokin on korjattu niin ei ole mitään tekemistä sen kanssa, jätänkö jotain ostamatta tai en. Mulla on tapana selvittää asiat etukäteen.

                          En koe tarvitsevani ostokriteereiden selvittämisessä mitään apua. En vetassu palkoa nokkaan, mutta ihmettelen kyllä tätä sun kommenttia. Muut ostakoon mitä huvittaa, niin teen minäkin. Mulla ei ole tähän mennessä ollut mitään vaikeuksia löytää hyvinvarusteltuja ja mahtavia yksilöitä. Ja tulen varmasti tekemään niin jatkossakin, täysin vaikeuksitta.

                          Tero
                          No näinhän se onkin järkevintä selvittää, pienellä työllä voi säästää suuria summia jos tietää välttää jotain tiettyä mallia, tarkoitin vain ettei kriteerit lipsahtaisi turhankin tarkoiksi.. LCI kun nyt kokonaisuutena on kuitenkin aika perusvarma peli.
                          Ja toki joo, ne autot mitä olen BTCF:llä nähnyt sinun esitelleen ovat olleet kyllä oikeita yksilöitä että siten en epäile semmoisen löytymistä nytkin, "uudemissa" vain on aina enemmän varustekikkailua yms niin se voi hankaloittaa nyt enemmän kuin vaikka kolmeysien kohdalla Muutta se nyt on omanlaisensa harrastus ja ilo koittaa etsiä "se" täydellinen, ja jos löytyy niin takuulla palkitsee.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #73
                            Originally posted by Matson^ View Post
                            No näinhän se onkin järkevintä selvittää, pienellä työllä voi säästää suuria summia jos tietää välttää jotain tiettyä mallia, tarkoitin vain ettei kriteerit lipsahtaisi turhankin tarkoiksi.. LCI kun nyt kokonaisuutena on kuitenkin aika perusvarma peli.
                            Ja toki joo, ne autot mitä olen BTCF:llä nähnyt sinun esitelleen ovat olleet kyllä oikeita yksilöitä että siten en epäile semmoisen löytymistä nytkin, "uudemissa" vain on aina enemmän varustekikkailua yms niin se voi hankaloittaa nyt enemmän kuin vaikka kolmeysien kohdalla Muutta se nyt on omanlaisensa harrastus ja ilo koittaa etsiä "se" täydellinen, ja jos löytyy niin takuulla palkitsee.
                            Kriteerit on todella tarkat. Eikä ne ole semmosiksi millään muotoa "lipsahtanut", ne on sitä tarkoituksella.

                            Olen huomannut, että tällä foorumilla aika moni ostaa noita kalliita autoja vähän sinnepäin ja sitten showroomissa monesti tuumaillaan, että "voi että ku ois ollu vielä sitä tai tätä, mutta eipä nyt ollut". Se on juuri kuten TJJ totesi, etsivä löytää.

                            Mulle tämä kaikki on harrastusta ja mukavaa. Käytän mieluusti aikaa ja vaivaa siihen, että löydän yksilön, joka miellyttää kaikilta osin. Tuntuu itestä mahdottomalta, että ostaisin semmosen auton, josta heti kärkeen puuttuis jotain, joka tekee siitä autosta ylipäänsä ostamisen arvoisen. On aivan eri asia hankkia peli, jossa on herkkuja. LCI on varmasti hyvä itsessään, ja se on tietysti hyvä lähtökohta. Mutta varusteet tekevät auton, ja Bemarin osalta se todellakin on niin. Varusteita ei tarvi enää verotuksessa millään tavalla huomioida, joten on sulaa typeryyttä ostaa (jos suunnalleen samaan rahaan saa ostohinnaltaan) ulkomailta mitään muita kuin *voll* varusteltuja autoja.

                            Eikä pelkkä varustetaso ole mikään ainut kriteeri, jota itse tuijotan. Se pitää olla riittävän vähän ajettu, sillä pitää olla mahd. vähän omistajia, se pitää olla kolaroimaton, sillä pitää olla moitteeton huoltohistoria, se pitää olla tarjolla hyvässä kaupassa ja mieluiten merkkiliikkeessä, sille mielellään pitää saada europlus-takuu, sen pitää olla siisti ja kaiken pitää olla just niinkuin ehjässä autossa kuuluu.

                            Jep, olen tarkka, mutta itse en koe sitä mitenkään ongelmallisena. Se palkitsee, sen voin sanoa.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5416
                              • S:t Karins

                              #74
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Sitten jos laittaa (veroineen) 50t, niin alkaa löytymään. Mutta koko homman järkevyys on taas toinen asia, siinä lähestytään jo F10:n hintoja.
                              Jos 535D:stä puhutaan niin tiskiin saa jo karvalakista iskeä tuon 75 k€, pikkuveli lähetee kympin halvemmalla.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                #75
                                Originally posted by teropa View Post
                                Mites vm 2008 (3/2007->) ja 2009 (9/2008->) ero, onko muuta kuin i-Driven uusi malli, jossa pikanäppylät rullan ympärillä? Noista on vähän vaikea löytää netistä tietoa.


                                Tero
                                Ihan viimeisimpiin tuli se kovalevyllinen navi, joka on F10:ssäkin. Nappulat i-Driven ympärille tuli jo siis aikaisemmin. Se on varmaan merkittävin ero, kun se on niiiin paljon parempi kuin vanha. Käyttöliittymältään, ulkonäöltään ja puheohjauslogiikaltaan. Usko pois. Edellisessä e61:ssä se oli ja nyt e65:ssa on se vanhemmanmallinen, eikä siihen totu millään kuinka aneeminen se on...
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎