Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530iA vs 530dA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by teropa View Post
    Nojoo, taas näitä "tonnilla asennettuna". Minä kaivoin tänä talvena 10-kunta paikkaa Eberi kaukolla asennettuna, ja alle 2000e en löytänyt mistään. Jos joku naapurin Veijjo semmosen tekee, niin hyvä juttu mutta mulla ei ole semmosta naapuria. Toisekseen, kenelle tahansa uunolle en antais 50 tonnin autoa punottavaksi.

    Ei niissä orggis webastoissa ole mitään vikaa. Essonbaari juttuja.

    Tero
    Syksyllä kysyin niin laitteen sai n.600e ebaystä ja asennus ammattitaitoisessa liikkeessä n.400e. Ei kai se kaukosäädin tonnia maksa?

    Tosiaan noita nakuja on tarjolla paremmin kuin bensoja ja paremmin varusteltuina.

    Comment

    • K70
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 503
      • Vantaa

      Originally posted by teropa View Post
      Ei niissä orggis webastoissa ole mitään vikaa. Essonbaari juttuja.

      Tero
      Itsellä on orggis webasto, enkä kyllä löydä siitä muuta hyvää, kuin että on lämmin auto sisältä, kun talvella sinne menee.
      Startatessa kuitenkin sydäntä kylmää, koska kone on kylmä.
      Jos tuollaisesta paskasta olisin uuteen autoon maksanut, niin olo olisi tullut kusetetuksi.
      Toki jos haluaa maksaa sisätilanlämmittimestä tähtitieteellisiä hintoja.
      S212, E350CDI, -11

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by K70 View Post
        Itsellä on orggis webasto, enkä kyllä löydä siitä muuta hyvää, kuin että on lämmin auto sisältä, kun talvella sinne menee.
        Startatessa kuitenkin sydäntä kylmää, koska kone on kylmä.
        Jos tuollaisesta paskasta olisin uuteen autoon maksanut, niin olo olisi tullut kusetetuksi.
        Toki jos haluaa maksaa sisätilanlämmittimestä tähtitieteellisiä hintoja.
        Ei ehkä kannata ihan vielä polkea suohon sitä laitetta. Et ole sitten tietoinen siitä, että yksinkertaisella muutoksella siitä saa aivan yhtä ehdan moottorialämmittävän (ja kabiinia, eli molempia) version, mitä "Suomi-Webastokin" on: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154453

        Näin ne urbaanit legendat syntyy.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • K70
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 503
          • Vantaa

          Originally posted by teropa View Post
          Ei ehkä kannata ihan vielä polkea suohon sitä laitetta. Et ole sitten tietoinen siitä, että yksinkertaisella muutoksella siitä saa aivan yhtä ehdan moottorialämmittävän (ja kabiinia, eli molempia) version, mitä "Suomi-Webastokin" on: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154453

          Näin ne urbaanit legendat syntyy.

          Tero
          Juu, olen lukenut nuo ja jo meinannut tehdäkin muutoksen.
          Oma auto majailee yöt tallissa, niin ei ole ollut kauheata hoppua asian suhteen.
          Joka tapauksessa tuo on viritys, jota ei ole suunniteltu tehtäväksi, eikä siitä varmastikaan valtaosa Webaston omaavista tiedä...jos nyt tietävät, ettei kone edes lämpiä.

          Niin ja selvyydeksi, ettei yleistetä kaikkiin Webastoihin, vaan topicin korimallien alkuperäis-weboihin.
          S212, E350CDI, -11

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by teropa View Post
            Ei ehkä kannata ihan vielä polkea suohon sitä laitetta. Et ole sitten tietoinen siitä, että yksinkertaisella muutoksella siitä saa aivan yhtä ehdan moottorialämmittävän (ja kabiinia, eli molempia) version, mitä "Suomi-Webastokin" on: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154453

            Näin ne urbaanit legendat syntyy.

            Tero
            Paskahan se on jos täytyy jälkeenpäin modata. Jotkut orggis webat ei edes suostu käynnistymään jos paljon pakkasta.

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Paskahan se on jos täytyy jälkeenpäin modata. Jotkut orggis webat ei edes suostu käynnistymään jos paljon pakkasta.
              Ei ainakaan BMW weboissa ole mitään pakkasrajoja, urbaania legendaa osa2.

              Paska ja paska. Jos nyt yhden vastuksen lisäämällä siitä saa täysin asiaansa palvelevan vehkeen, niin ei sitä nyt ehkä voi sanoa turhaksi vehkeeksi. 2000e vs. joku vitosen vastus niin haloo!

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by teropa View Post
                Ei ainakaan BMW weboissa ole mitään pakkasrajoja, urbaania legendaa osa2.

                Paska ja paska. Jos nyt yhden vastuksen lisäämällä siitä saa täysin asiaansa palvelevan vehkeen, niin ei sitä nyt ehkä voi sanoa turhaksi vehkeeksi. 2000e vs. joku vitosen vastus niin haloo!

                Tero
                Ai niinkö:

                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=92468&page=5 :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by teropa View Post
                  Ei pidäkään olla. Eihän kukaan ole semmosta pyytänytkään. Mutta et voi kieltää sitä, että onko BMW:n 3-sarjan hintaluokan autolta aika jäätävää, että sisämeteli on monta kertaluokkaa huonompi kuin esim 1996 valmistetussa E39:ssä. Ei tunnu jotenkin järkeenkäypältä se.

                  Enkä usko, että 3-sarjan parempi äänieristys olisi niin paljon painoa lisäävä asia, etteikö sitä voisi suosiolla siihen toteuttaa.

                  Tero
                  Onhan se metelöinti kovaa hintaan nähden, mutta jos nimenomaan haluaisin kolmosen, en tiedä olisinko valmis tinkimään muista asioista (=ajettavuudesta) saadakseni hiljaisemman auton. Usko tai älä, mutta sarjatuotantona tehtävissä autoissa se paino ihan oikeasti kasvaa jos sitä äänieristystä tuntuvasti lisätään, ja paljon keveyttä on jo uhrattu turvallisuuden alttarille. Ei se asia ole muuttunut juurikaan ajan saatossa, että matalia ääniä ei saa kunnolla tapettua kuin massalla ja usein ulkomittojakin on pakko kasvattaa kun materiaalia lisätään. Vaikka harrastaja voi lätkiä muutaman kilon mattoa iltapuhteena, ei se tarkoita sitä että sama onnistuisi kun autolle pitäisi antaa takuut ja saada se järkevällä rahalla tuotantolinjalta läpi.

                  En pidä mitenkään ihmeellisenä sitä että 3-sarja häviää E39:lle, kyseessä kuitenkin oli erittäin hiljainen 5-sarjalainen joka ei sekään kovin kevyeltä tuntuva auto ole. Miksi uuden kolmosen edes pitäisi olla hiljaisempi vaikka se tällä hetkellä onkin kalliimpi, onhan nuo autot nyt suunnattu ihan eri käyttöön. On siis tehty erilainen kompromissipaketti suunnittelussa, ei jätetty jotain pois, ei ole ilmaisia lounaita.

                  Muutenkin jatkuva painon lisääminen ja mittojen kasvattaminen on kyseenalaista, joutuu luomaan mallisarjan alapäähän uusia kun jotkut ihan oikeasti haluaa pienempiä ja kevyempiä autoja. 10kg sinne ja toinen tänne, sitten onkin yhtäkkiä käsissä "E60 coupe", mutta kansa on tyytyväinen kun siellä perseessä on se kolmosen lätkä? Bravo, tähti on syntynyt, uusi ja parempi kolmossarja.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Kyllä, juuri niin, rajaa ei ole eikä ole koskaan ollutkaan:



                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Macinaggio
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 119
                      • Espoo

                      [... Ei se asia ole muuttunut juurikaan ajan saatossa, että matalia ääniä ei saa kunnolla tapettua kuin massalla ja usein ulkomittojakin on pakko kasvattaa kun materiaalia lisätään... [/QUOTE]

                      Yhä kauemmaksi otsikon aiheesta, mutta onkohan autojen sisämelua koskaan kokeiltu hävittää "vastamelulla". Tuli nimittäin testatuksi vähän pidemmällä lentomatkalla Sennheiserin PXC250 vastamelukuulokkeita ja ne ainkin tappavat lentokoneen sisäkohinan tehokkaasti. Maisemakonttorin taustametelikin vaimenee aika mukavasti.

                      Comment

                      • Jaz
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 48
                        • Järvenpää


                        Yhä kauemmaksi otsikon aiheesta, mutta onkohan autojen sisämelua koskaan kokeiltu hävittää "vastamelulla". Tuli nimittäin testatuksi vähän pidemmällä lentomatkalla Sennheiserin PXC250 vastamelukuulokkeita ja ne ainkin tappavat lentokoneen sisäkohinan tehokkaasti. Maisemakonttorin taustametelikin vaimenee aika mukavasti.
                        Ainakin viimeisimmässä Honda Legendissä on melua pidetty vastamelulla kurissa. Matalia ääniä kaiuttimista ja sen sunntaista.
                        Nyt: Audi A4 Quattro B9 -17

                        Ennen: E91/330dAT -06

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1964
                          • Seinäjoki

                          E60 ainakin otteen mukaan painaa vähemmän kuin e39. e60 on 530d ja e39 oli 525tds. Että ei siinä eristyksen lomassa ainakaan paino ole noussut. E60 on minusta kokoisekseen (ulkomitoiltaan siis) varsin kevyt auto.
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7418
                            • Oulu

                            Originally posted by Cell View Post
                            Muutenkin jatkuva painon lisääminen ja mittojen kasvattaminen on kyseenalaista, joutuu luomaan mallisarjan alapäähän uusia kun jotkut ihan oikeasti haluaa pienempiä ja kevyempiä autoja.
                            Samaa mieltä, siksihän tässä on kohta pakko 3-sarjaa harkita kun muuten paino ja koko vaan nousee.

                            Originally posted by joko View Post
                            E60 on minusta kokoisekseen (ulkomitoiltaan siis) varsin kevyt auto.
                            Niinhän se pitäisi ollakin, ei E9x ole paljoakaan kevyempi mun muistaakseni. Oma E39 on 1550kg ja tuohon painoon pitäisi E60 myös pienellä bensakoneella mennä, vai olenko ihan väärässä? Joskus täällä oli noita painoja jossain threadissa vertailtukin. Toisesta ääripästä 5-sarjassa taas uusimman TM:n ajama F10 550i xDrive jonka omamassa oli 1975 kg.

                            EDIT: Tämmöisen löysin:
                            Originally posted by b mutteri kasa View Post
                            Ja E90 330i 1555kg vs. E60 530i 1605 kg
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 30-03-2011, 15:27.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • sirkus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 2195
                              • kaustinen

                              Tuo mun 530ia painaa 1580kg eli varmaan manuaalina on jopa kevyempi kuin e39 523i
                              Chrysler 300c crd touring 2010
                              Daily driver
                              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                              Man cave on wheels
                              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                              Built not bought
                              V8, only juice&milk come in 2 litres

                              Kawasaki zzr1100 fighter


                              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                Originally posted by teropa View Post
                                Jep.

                                Pitää silti aina ajatella hiukan tuota hankintapuoltakin. Saksan päässä näyttäis olevan uskomaton uupelo 530i LCI:stä hyvillä varusteilla. Niitä ei ole.

                                530d ja 535d puolella tarjontaa on jonkin verran.

                                Lisäksi, nuo dieselit tulee huomattavan paljon halvemmaksi hankkia kuin bensat. Vm 2007-2008 alle sata ajettuun tulee noin 1000e tai enemmän autoveroa vähemmän 530d:hen vs. 530i. Hankintahinnat ovat lisäksi 530d:llä kohtuu alhaiset, myös sen noin 1-2k€ alhaisemmat kuin bensalla. Varsinkin kun niitä vastaavia bensoja ei ole... Näyttäs, että hankintavaiheessa on saatavissa jo muutaman tonnin säästö. Monet asiat vaikuttaa tähän. Yksi must-kriteeri autossa on, että siinä on tehdasasenteinen Webasto kaukosäädöllä. Useissa paremminvarustelluissa dieseleissä se löytyy, ja bensoissa sitä ei järkiään ole. Se on sitten 2 tuusaa taas lisää hintaeroa kun auto on käyttökunnossa. Itse ajan 25t vuodessa, joten mulle on kulutusten ja verojen puolesta aivan yks hailee, mikä käyttövoima sielä on. Eikä mua tommoset asiat edes kiinnosta. Yritän katsoa ostovaiheessa mitä ostan, se vie sitten sen mitä vie ja käyttö maksaa mitä maksaa.

                                535d on ollut kanssa mielessä. Sen ainut "ongelma" on, että hyvät LCI:t maksaa sen 6-8k€ enemmän Saksassa ja veroja menee aika tarkkaan 2k€ enemmän Suomessa vs. 530d. Eli auto on sen 8-10k€ kalliimpi mitä 530d (~ja 530i).

                                Tero

                                tossa ajelin just saksasta 2007 mallisen 530i:n manuaalilaatikolla, niin kyllähän nuo pöllö-öljy rouskuttimet on ihan hirveitä vehkeitä siihen verrattuna. vetoja on todella nätisti alhaalta ylös asti, kulutus kohtuullinen ja äänet nätit. tasaisella matka-ajolla 80-90km/h nopeudella 6-7L/100km 100-110km/h n.8L/100km ja 130-140km/h n.9L/100km

                                pistää vakavasti miettimään kannattaako paljon ajettua dieseliä ostaa edes pienen säästön takia, kun niissä on vielä enemmän ongelmiakin.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎