Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

Originally posted by jhelen View Post
    itsellä nykäisi myös, xHp stage 2 ja ei ole nykäissyt kertaakaan sen jälkeen.
    Kiitos, vaikuttaa mielenkiintoiselta. Kai tässä kohtaa voisi vielä edetä niin, että teettää öljynvaihdon ja sitten tuo ohjelmointi.

Lieneekö halvin tapa teettää tuo ohjelmointi, lisenssi, kun näyttää maksavan kuitenkin jonkin verran.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

Comment

• ViljoNieminen
      Bimmer Rookie
      • May 2018
      • 58
      • Jyväskylä

Mulla nykäisi kanssa 2-3 vaihto kun kiihdytti varovasti. Reilummassa kiihdytyksessä nykäystä ei juurikaan tuntunut.

Vaihteiston pesu ja ölkkien vaihto sekä uusi suodatin auttoivat hieman. Liike teki kuitenkin takuuna uuden pesun ja öljyjen vaihdon. Tämän jälkeen loota on toiminut ihan kelvollisesti. Lootaan laitettiin muistaakseni myös joku lisäaine.

Elikkä mulla ainakin oli öljyjen vaihdosta apua. Ei ainakaan vielä tarvinnut avata lootaa, remonttia varten.

Comment

• jhelen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2015
        • 248
        • Ulvila

Itsellä myös vaihdettiin laatikon öljyt huuhtelemalla, paransi hieman, mutta se xHp korjasi loput. Laatikossa kaikki alkuperäistä ja 220 tkm mittarissa ja yli 20 tkm nyt xHpllä ajettuna.

Comment

• PacoCrunz
          Bimmer Rookie
          • Sep 2016
          • 82
          • Vantaa

Mulla on liikkeessä laitettu XHP sigun vehkeessä ja myös koneen ”lastu”. Aluksi laitettiin Stage 2 sisään, mutta ilmeni seuraavaa.

Kaikissa osakaasukiihdytyksissä vaihtaa vaihteita hyvin ylöspäin. Mutta kun isken kaasun täysin pohjaan, vaikka paikaltaan lähdettäessä, niin vetää ykkösvaihteella melkeen 7000 kierrokseen asti ja vaihtaa kakkoselle, kakkosella vetää niin pitkälle kuin kone kiertää, eikä vaihda enää isompaa silmään, ellen höllää kaasua. Tekee saman D:llä ja S:llä ja tapahtuu siis kaasu pohjassa.

Tästä johtuen flashattiin Stage 3 sisään ja sama juttu edelleen. Otan taas liikkeeseen yhteyttä ja asia hoitunee. Mutta onko teillä fakiireilla ideaa tähän ongelmaan? Ennen XHP:ta vaihtoi normaalisti täyskiihdytyksessä.

Ps. Toi stage 3 on kyllä muuten mielekkäämpi itselle kuin stage 2.

Auto siis:
          BMW 523i e60 vm 2006
          N52 2.5l 177hp
          Ja tietenkin zf automaatti
          Last edited by PacoCrunz; 26-12-2018, 21:31.
          E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
          Ex: E39 520i Sedan -99'

Comment

• fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4627
            • Tampere

Originally posted by PacoCrunz View Post
            Otan taas liikkeeseen yhteyttä ja asia hoitunee. Mutta onko teillä fakiireilla ideaa tähän ongelmaan? Ennen XHP:ta vaihtoi normaalisti täyskiihdytyksessä.
            Yhteyttä xhp:n kehittäjiin jotta fiksaavat softan?
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

• makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

Originally posted by fraatti View Post
              En kyllä usko että xhp:ssa vika on, itsellä tekee vähän samanlaisia asioita ja väittäisin vian löytyvän megasta tms.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

Comment

• markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

Originally posted by fraatti View Post
                Jotenkin sivusta seurattuna tulee sellainen käsitys, että bensa mallien softaa ei ole kehitetty niin pitkälle kuin diesel mallien. Ihan jo siitä, että katsottaessa xhp:n sivuilta mitä muutoksia softa sisältää, niin bensa mallien osalta muutokset ovat aika vähäisiä. Tämän takia olen itse vielä malttanut olla tuota hankkimatta vaikka hieman kiinnostaisi.
                BMW 530iA Touring -05

Comment

• somppsa
                  Newbiemmer
                  • Mar 2018
                  • 8
                  • Oulu

Mulla teki samaa n52b25 bensavapari stage3 että se kiertää pidemmälle kuin kone kestää,eikä vaihda kaasupohjassa isommalle. Olikohan siellä oletuksena xhp vaihtokohta joku 7500? rpm 😀 lääke tähän on ohjelmoida kaikki d , s ja manuaali tilat vaihtamaan esim. 6300 rpm niin ei säry motti. Kiss vesala teki mulle tuon ja hyvin on toiminut 👍

Comment

• jhelen
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2015
                    • 248
                    • Ulvila

xHp stage 3ssa taitaa olla true manual mode

True manual mode (no forced upshift at limiter)

Itse en tuota tarvitse siksi mulla se stage 2

Comment

• somppsa
                      Newbiemmer
                      • Mar 2018
                      • 8
                      • Oulu

On joo juurikin näin,mutta sillä ei tee vapari koneella mitään kun kone (valvetronic) antautuu 6500rpm kohdalla kun ei siellä oo enää ketään kotona,toisin kuin turbo koneissa. Softalla pystyy joka vaihteen vaihtokohdat muuttaa mieleisekseen. Itse laitoin sen 6300 rpm kaikkiin. Eipähän tuu vahinkoa mutta on muut stage3 hyödyt.

Comment

• markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

Originally posted by jhelen View Post
                        xHp stage 3ssa taitaa olla true manual mode

True manual mode (no forced upshift at limiter)

Itse en tuota tarvitse siksi mulla se stage 2
                        Eikai tuo ole kuitenkaan käytössä kuin manuaali asennossa? Pitäisihän sen isompaa vaihtaa D:llä ja S:llä. Käsitin aiemmista viesteistä, ettei vaihda isompaa edes D:llä tai S:llä.
                        BMW 530iA Touring -05

Comment

• somppsa
                          Newbiemmer
                          • Mar 2018
                          • 8
                          • Oulu

Tarkennus vielä eli manuaalipuolella ei vaihda koskaan isompaa silmään ellet itse vaihda. Muttei vaihda d eikä s puolellakaan koska vaihtokohdat on oletuksena niin korkeat rpm ettei kone kierrä sinne ennenkuin tukehtuu. Siksi manuaalisesti muutettava xhp softalla sinne 6300rpm tienoolle että toimii.

Comment

• fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4627
                            • Tampere

Originally posted by somppsa View Post
                            Tarkennus vielä eli manuaalipuolella ei vaihda koskaan isompaa silmään ellet itse vaihda. Muttei vaihda d eikä s puolellakaan koska vaihtokohdat on oletuksena niin korkeat rpm ettei kone kierrä sinne ennenkuin tukehtuu. Siksi manuaalisesti muutettava xhp softalla sinne 6300rpm tienoolle että toimii.
                            Tuon takia voisikin olla hyvä vinkata kehittäjille että muuttavat suoraan softista moiset älyttömyydet pois.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

• huitoja2
                              BTCF Member
                              • Dec 2007
                              • 231
                              • Porvoo

Originally posted by PacoCrunz View Post
                              Mulla on liikkeessä laitettu XHP sigun vehkeessä ja myös koneen ”lastu”. Aluksi laitettiin Stage 2 sisään, mutta ilmeni seuraavaa.

Kaikissa osakaasukiihdytyksissä vaihtaa vaihteita hyvin ylöspäin. Mutta kun isken kaasun täysin pohjaan, vaikka paikaltaan lähdettäessä, niin vetää ykkösvaihteella melkeen 7000 kierrokseen asti ja vaihtaa kakkoselle, kakkosella vetää niin pitkälle kuin kone kiertää, eikä vaihda enää isompaa silmään, ellen höllää kaasua. Tekee saman D:llä ja S:llä ja tapahtuu siis kaasu pohjassa.

Tästä johtuen flashattiin Stage 3 sisään ja sama juttu edelleen. Otan taas liikkeeseen yhteyttä ja asia hoitunee. Mutta onko teillä fakiireilla ideaa tähän ongelmaan? Ennen XHP:ta vaihtoi normaalisti täyskiihdytyksessä.

Ps. Toi stage 3 on kyllä muuten mielekkäämpi itselle kuin stage 2.

Auto siis:
                              BMW 523i e60 vm 2006
                              N52 2.5l 177hp
                              Ja tietenkin zf automaatti
                              Itsellä oli sama homma e61 523i N53 koneella ja XHP stage3 ohjelmalla, eli d ja s ei vaihtanut isommalle täyskaasu kiihdytyksessä.
                              Laitoin tekijöille postia ja korjasivat vaihtokohdat oikein, samaa softaa käytetään 525i mallissa jossa rajoitin korkeammalla kuin 523i mallissa.
                              Ongelma johtuu siis moottorin kierrosrajoittimen ja XHP:n softan vaihtokohtien määrittelystä kuten tässä on muutenkin tullut ilmi.

Outoa vaan etteivät ole laittaneet tuota päivitystä suoraan jakoon, V1.2 näyttää edelleen olevan vain tarjolla ja minulle lähettivät korjatun softan sähköpostilla:think
                              Last edited by huitoja2; 29-12-2018, 02:56.
                              G30 530e, E61 523ia
                              ex e60 525da
                              ex e90 320Si
                              ex e91 320d
                              ex e46 330 Ci
                              ex e46 330D touring
                              ex e46 323 sedan
                              ex e36 320 Coupe
                              Yms lajiin kuulumattomia...

Comment

• Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10031
                                • KVLA

Nyt on lätinät muuttuneet öljynvaihdosta softaan. Eikö sille löydy omaa topiikkia?

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎