Originally posted by TheRipper
View Post
E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!
Collapse
X
-
OK, kiitos nopeasta vastauksesta. Tulee kohta 400tkm täyteen ja viimeksi öljyt vaihdettiin huuhtelemalla n.220tkm kohdalla. Laatikko pelaa ja vaihtaa vielä mielestäni ihan hyvin kilometreihin nähden, mitä nyt hieman kylmänä nykäsee alavaihteilla. Ajattelin vielä kerran vaihdattaa öljyt kun ei muuta varsinaista vaivaa ole. Ajo on kyllä 95% työmatkaa pikatiellä. Mikähän näillä askelilla mahtaa elinkaari kilometreissä olla? Välillä tuntuu, kun näitä tarinoita täältä lueskelee, että vähintään 200tuhanessa on kaikki laitettava uusiksi
-
Riippuu tietenkin pitkälti minkälaisessa käytössä on ollut. Öljynvaihdot vaikuttaa paljon, Siekkinen suosittelee öljynvaihtoa jopa 60tkm välein jolloin ylimääräistä partikkelia ei kerkeä kiertoon syntyä ja täten ehkäisee ylimääräistä mekaanista kulumista.Originally posted by KOMBI7 View PostMikähän näillä askelilla mahtaa elinkaari kilometreissä olla? Välillä tuntuu, kun näitä tarinoita täältä lueskelee, että vähintään 200tuhanessa on kaikki laitettava uusiksi
Itseltäni löytyy saman laatikon vahvempi variantti 6HP26 joka kesti matka-ajoa 520tkm kunnes turbiinista antautui. Öljyt oli vaihdettu vaihtelevasti 100-150tkm välein.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
Skoda Superb 2.0TDI DSG '11
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Comment
-
Minä teetin venttiilirempan mekaan nyt 280tkm ajettuna. Ei oireillut mitenkään kummallisesti vaan oli se Rouva Siekkisen mukaan jo totaaliväljä. 9 uutta venttiiliä ja huuhteluöljyt niin kylläpä muuttui topakammaksi kiihdyttäessä kuivalla.
Öljyjä toki olin vaihdatellut sadantuhannen omistusaikana jo pari kolme kertaa tätä ennen.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Originally posted by Mlatvala View PostMinä teetin venttiilirempan mekaan nyt 280tkm ajettuna. Ei oireillut mitenkään kummallisesti vaan oli se Rouva Siekkisen mukaan jo totaaliväljä. 9 uutta venttiiliä ja huuhteluöljyt niin kylläpä muuttui topakammaksi kiihdyttäessä kuivalla.
Öljyjä toki olin vaihdatellut sadantuhannen omistusaikana jo pari kolme kertaa tätä ennen.
Ai se Rouvakin tekee nyt noita megan remppoja
No jää itse mestarillle aikaa enemmän muuhun. 
Parin viikon päästä sitten Siekkiselle oman laatikko "ohjelmointiin"
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Eikait se Jarkko paljon jouva muutaku puhelimessa höpöttää ja kylmäsavulohta puputtaa.
Niinahan siellä ne työt tekkee.
Ei tämä harrastus nyt niin kallis ole, on nuita kalliimpiakin
seon heku kun ite tekee ni ravenolli kohtuu halapaa litkua.
E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Onko tuosta öljystä muilla kokemusta?
f11 530xd m-sport -12
- ex e61 530xd m-sport, -06
- ex e39 530d, -00
- ex e30 320 touring
Comment
-
Eipä tuolla ainakaan ZF:n tai bemarin sopivuutta ole speksien mukaan. Nuo ZF 11A/11B mitä tuolta löytyy on kelpaa osalle 4HP ja 5HP laatikoista. Ravenol maksaa about saman saksasta tilattuna, on todettu toimivaksi ja on ainakin oikea 6HP Fluid eikä "all in one".Originally posted by Bablo81 View PostOnko tuosta öljystä muilla kokemusta?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/59032...automaattioljy
530d E61 Saphirschwarz
Comment
-
Sitäpä samaa itsekin katsoin. Tuota litkua puolivuotta sitten laatikkoon korjaamolla laittoivat ja nyt alkoi humpaaminen...:thinkOriginally posted by samppa.re View PostEipä tuolla ainakaan ZF:n tai bemarin sopivuutta ole speksien mukaan. Nuo ZF 11A/11B mitä tuolta löytyy on kelpaa osalle 4HP ja 5HP laatikoista. Ravenol maksaa about saman saksasta tilattuna, on todettu toimivaksi ja on ainakin oikea 6HP Fluid eikä "all in one".
f11 530xd m-sport -12
- ex e61 530xd m-sport, -06
- ex e39 530d, -00
- ex e30 320 touring
Comment
-
Olisi tällaista öljyä, jos joku tarvitsee, tarkemmin privana:
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Meinaatko, että linkittämäsi ölppä olisi alkuperäistä?Originally posted by jhelen View Post
Ei ole, eli siinäkin on sitä säästöä haettu. Alkuperäinen Shellin öljy on/oli 28 €/l, joten kyllä 20 litraa ostaessa 400 € säästää.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
Ei kait siinä alkuperäisyydestä mitään puhuttu vaan varmasta sopivuudesta.Originally posted by enins View PostMeinaatko, että linkittämäsi ölppä olisi alkuperäistä?
Ei ole, eli siinäkin on sitä säästöä haettu. Alkuperäinen Shellin öljy on/oli 28 €/l, joten kyllä 20 litraa ostaessa 400 € säästää.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Käsitin tämän kommentin viittaavan alkuperäisen öljyn käyttöön ja siitä juonsi oma kommenttini. Jos tuolla kommentilla ei viitata alkuperäiseen ölppään, niin on hiukan ristiriidassa öljylaadun miettimisen kanssa (silloin ei tarvitse miettiä sopivuutta, kun ostaa alkuperäistä).Originally posted by jhelen View Post...(miksi pitää öljyn kanssa miettiä mikä sopii ja mikä ei kun ei siinä pahemmin säästä )Autokalusto: 320d f30
Comment
Comment