6HP** kastide viga väga tihti peitub katkiläinud adapteris hüdraulikaploki ja õlipumba vahel. Vanemal (pre LCI) 6HP26-l kuluvad ära puksid ja siis tekib 4.-5. käigu läbilibisemine. Kasti häirete korral tuleb need hüpotseesid kõigepealt lahendada, mitte osta uusi solenoide, filtrid ja õlisid. Kui need temad kontrollitud ja jama käib edasi, vahetada mehhatrooniku moodul tervenisti. https://sayyarti.files.wordpress.com/2015/01/seal.jpg
Tässä olisi Rheingoldilla otettuja adaptaatio arvoja ZF6HP19 laatikosta ennen ja jälkeen öljynvaihdon. Öljynvaihdon yhteydessä nollattu adaptaatiot ja ajettu noin 2000km sen jälkeen. Osaako joku sanoa mitä arvot kertovat ja millaiset arvot ovat hyviä ja mitkä huonoja?
Tässä olisi Rheingoldilla otettuja adaptaatio arvoja ZF6HP19 laatikosta ennen ja jälkeen öljynvaihdon. Öljynvaihdon yhteydessä nollattu adaptaatiot ja ajettu noin 2000km sen jälkeen. Osaako joku sanoa mitä arvot kertovat ja millaiset arvot ovat hyviä ja mitkä huonoja?
Lähtöarvo on 0 josta kytkimien paineiden kohalla tietokoneen säätöarvot kaikille kytkimille on noin -400mbar - +300mbar eli uudessa laatikossa kaikki varmaan lähemmäs 0.
Maksimiarvo adaptaatiolle oli juuri 300 eli esim. E pakka toimii nollauksen jälkeen ilman "säätöä" mikä on hyvä asia.
Periaatteessa mitä lähempänä 0 kaikki sitä parempi.
Itse en adaptaatioita öljynvaihdon jälkeen vaihtanut voisi muuten lukasta miltä ne näyttää.
Lähtöarvo on 0 josta kytkimien paineiden kohalla tietokoneen säätöarvot kaikille kytkimille on noin -400mbar - +300mbar eli uudessa laatikossa kaikki varmaan lähemmäs 0.
Maksimiarvo adaptaatiolle oli juuri 300 eli esim. E pakka toimii nollauksen jälkeen ilman "säätöä" mikä on hyvä asia.
Periaatteessa mitä lähempänä 0 kaikki sitä parempi.
Kiitos näistä tiedoista. Liittyykö eri kytkimet johonkin tiettyyn vaihteeseen vai onko vaihtotapahtumassa aina kaikki kytkimet käytössä vaihteesta riippumatta?
Kiitos näistä tiedoista. Liittyykö eri kytkimet johonkin tiettyyn vaihteeseen vai onko vaihtotapahtumassa aina kaikki kytkimet käytössä vaihteesta riippumatta?
Mitähän tuo rapid fill times tarkoittaa?
Liittyy jotenkin kytkimen "klappiin" niilläkin lähtöarvo 0. Itsekin opiskelen juuri mitä kaikki tarkottaa .
Vaihteiden voimankulusta ja kaikesta mitä kerroin voit tutkailla lisää täältä.
Meinasin tuomosen Sonnax zip kitin kera uusien solenoidien laittaa tuohon nelikkoon. Mistähän sais selville/onko jollain varmaa tietoa, kumpi tuosta venttililohkon tiivisteestä on oikea? Tyly purkaa auto muttereiksi ja alkaa sitten tilaileen sopivia osia. Eli tästä on kyse GEN2 laatikko 6hp28 http://www.vaihteistokauppa.fi/produ...1921262832-jne
ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Sonnaxin zip kitti auttaa vain vähän, jos se lukon venttiili on jo väljä.
Viime kesänä vaihdoin ja tilanne parani huomattavasti, mutta ei ihan kokonaan. Jos nyt avaisin lootan, ostaisin kokonaisen korjatun venttiilipöydän, mielellään Sonnaxilta jossa tuo vahvistuskitti asennettuna.
Tuo vaihteistotiiviste tulee muutamassa päivässä, suosittelen tarkistamaan sen numeron ennen ostoa. Muista uusia samalla ne 5 välitiivistettä + mahdollisesti liitinholkin tiiviste.
Sonnaxin zip kitti auttaa vain vähän, jos se lukon venttiili on jo väljä.
Viime kesänä vaihdoin ja tilanne parani huomattavasti, mutta ei ihan kokonaan. Jos nyt avaisin lootan, ostaisin kokonaisen korjatun venttiilipöydän, mielellään Sonnaxilta jossa tuo vahvistuskitti asennettuna.
Tuo vaihteistotiiviste tulee muutamassa päivässä, suosittelen tarkistamaan sen numeron ennen ostoa. Muista uusia samalla ne 5 välitiivistettä + mahdollisesti liitinholkin tiiviste.
Juu, tiivisteet on tiedossa. Ilmeisesti et vaihtanut solenoideja? Kovin tuntuu nihkeää olevan tarjouskyselyihin vastaaminen, JN Tradingiltä ei ole vastattu mitään, One stop gear shop vastasi ja pyysi lisätietoja, ei sen jälkeen vastausta. Saksasta Hetzelin duudsoni jopa soitti ja kyseli osanumeroihin tarkennusta. Vinkkejä hyvistä liikkeistä saa ilmoitella vaikka koko venttillipöydän entraamiseen.
ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
En vaihtanut solenoideja, en keksinyt mitä hyötyä siitä olisi ollut.
Öljyn ja Zip-kitin tilasin ebayn kautta, tiivisterenkaat ja öljypohjan Schmiedmannilta ja välitiivisteen vaihteistokaupasta.
No en ole kysynyt koko paketille hintaa. Tulee sitten ohjelmoinnit ja vanhojen osien lähettelyt vielä päälle. Onhan noita solenoideja vaiheltu maailmalla ihan hyvälläkin menestyksellä, kuluvia osia yhtä lailla. Kinnerillä rullattu 270tkm niin luulis jotakin kulumaa noissakin jo olevan, eikä mitään tietoa onko öljyjä koskaan vaihettu.
ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
No en ole kysynyt koko paketille hintaa. Tulee sitten ohjelmoinnit ja vanhojen osien lähettelyt vielä päälle. Onhan noita solenoideja vaiheltu maailmalla ihan hyvälläkin menestyksellä, kuluvia osia yhtä lailla. Kinnerillä rullattu 270tkm niin luulis jotakin kulumaa noissakin jo olevan, eikä mitään tietoa onko öljyjä koskaan vaihettu.
Omassa oli perus kierrosten aaltoilua kun ostin ja heti vaihdettiin öljyt huuhtelemalla (aj. 265 tkm). Ei auttanut... nyt 6 kk (30 tkm)ajettu ja vika vaan pahenee.. Öljyn vaihto ei tuota perusvikaa korjaa vaan vaatii mekatroniikan uusimisen tai peruskorjauksen koko vaihteistoon.. Pelkkä solenoidien vaihto ei vikaa korjaa! Tällaisen mielikuvan olen itse saanut.
Olen ymmärtänyt että vika on turbiinin lukitus venttiilissä joka on venttiilipöydässä eli mekatroniikassa ja solenoidi ohjaa tuon venttiilin toimintaa.. Jos tuon venttiilin kara on kulunut väljäksi ei solenoidin uusiminen korjaa ongelmaa?
Peruskorjattu mekatroniikka Sonnexilta Suomeen yli 1000€ ja öljyt päälle ... Siekkisellä pelkkä solenoidien vaihto öljyineen 1500 € Oma lähtee keväällä Recrolle täys remppaan (2200 €) sisältää kaiken mm. uuden turbiinin! Vielä halvemmalla selviää jos lähettää pelkän laatikon sinne (1850€)+ 200€ rahtiin.. Tuolla rahdin hinnalla ajaa jo paikan päälle... Tai antaa Buksin-1:n hoitaa koko homma....
Kannattaa oikeasti laskea miten kannattaa tehdä... Rahan tuhlausta jos osien vaihdoilla etsitään vikaa ja sitten kuitenkin lopuksi joudutaan remppaamaan koko laatikko.. Oma mielipide...:think Ite en ota sitä riskiä että moneen kertaan aletaan aukomaan laatikkoa ja joka kerta uudet öljyt...
Omassa oli perus kierrosten aaltoilua kun ostin ja heti vaihdettiin öljyt huuhtelemalla (aj. 265 tkm). Ei auttanut... nyt 6 kk (30 tkm)ajettu ja vika vaan pahenee.. Öljyn vaihto ei tuota perusvikaa korjaa vaan vaatii mekatroniikan uusimisen tai peruskorjauksen koko vaihteistoon.. Pelkkä solenoidien vaihto ei vikaa korjaa!
Peruskorjattu mekatroniikka Sonnexilta Suomeen yli 1000€ ja öljyt päälle ... Siekkisellä pelkkä solenoidien vaihto öljyineen 1500 € Oma lähtee keväällä Recrolle täys remppaan (2200 €) sisältää kaiken mm. uuden turbiinin! Vielä halvemmalla selviää jos lähettää pelkän laatikon sinne (1850€)+ 200€ rahtiin.. Tuolla rahdin hinnalla ajaa jo paikan päälle... Tai antaa Buksin-1:n hoitaa koko homma....
Kannattaa oikeasti laskea miten kannattaa tehdä... Rahan tuhlausta jos osien vaihdoilla etsitään vikaa ja sitten kuitenkin lopuksi joudutaan remppaamaan koko laatikko.. Oma mielipide...:think Ite en ota sitä riskiä että moneen kertaan aletaan aukomaan laatikkoa ja joka kerta uudet öljyt...
Selvennetään hieman tuota minun ongelmaa. Laatikkohan on 6hp28 gen2 ja kierrokset ei humpaa eikä turbiini luista eikä jyristä missään tilanteessa. Laatikon käytös on pääsääntöisesti jouhevaa, paitsi kakkoselta kolmoselle vaihto jysäyttää kevyellä kaasulla, reippaammin kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa. Koko laatikkoa en ole remontoimassa, niin isosta vaivasta ei ole kyse.
ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Selvennetään hieman tuota minun ongelmaa. Laatikkohan on 6hp28 gen2 ja kierrokset ei humpaa eikä turbiini luista eikä jyristä missään tilanteessa. Laatikon käytös on pääsääntöisesti jouhevaa, paitsi kakkoselta kolmoselle vaihto jysäyttää kevyellä kaasulla, reippaammin kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa. Koko laatikkoa en ole remontoimassa, niin isosta vaivasta ei ole kyse.
Sinulla on luultavasti solenoidi vika? Mutta pelkkien solenoidien vaihdolla muut viat odottaa oven takana...
Minulla tuo vika on edennyt jo niin pitkälle että humppaa kierroksia vaihteesta riippumatta puolikaasulla kiihdytettäessä, ja tasakaasulla 1200 -1800 rpm:n välillä ei voi ajaa matkaa ilman DS:ää ollenkaan...1 - 2 vaihteen vaihto on sellaista arpomista milloin vaihtaa... Sitten kun polkaisee siten että vaihtaa pienemmälle niin laatikko pelaa niinkuin pitääkin eli vaatii reilummin kierroksia että pelaa...
Comment