Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 437
    • Keminmaa

    Nonni, muutamasta paikasta saatu hintoja osille, kovin tuntuu osalla kauppiaista olevan jaakeata vastata hintakyselyihin, osanumerotkin on jo valmiina kyselyssä, niin ei luulis olevan vaikeaa. No kauppoja luonnollisesti hierottu niiden kanssa, kuka vastaa huutoon. Näyttäs että tarvikkeet jää alle tonnin kotiin kannettuna, eli zip kitti, solenoidisetti, öljypohja, uudet pultit, öljyt ja kaikki tarvittavat tiivisteet.
    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

    Comment

    • Doni666
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 168
      • Kotka

      Vertauksen vuoksi minun osien hinnat kesältä 2016:
      Sonnax zip kit 120€ (ebay)
      20L 6HP fluid 135€ (Ravenol shop)
      suodatin + pultit 149,90€ (Motonet)
      liittimen tiiviste 13,44€ (Schmiedmann)
      muut tiivisteet 50,75€ (Schmiedmann)
      1995 E38 740iAL
      1994 E38 740iA
      2004 E61 530d touring
      1989 Nissan 200SX S13
      1981 Datsun Sunny B310

      Comment

      • _Sylin_teri_
        BTCF Member
        • May 2013
        • 366
        • Suomi finland

        Originally posted by Janne S View Post
        Selvennetään hieman tuota minun ongelmaa. Laatikkohan on 6hp28 gen2 ja kierrokset ei humpaa eikä turbiini luista eikä jyristä missään tilanteessa. Laatikon käytös on pääsääntöisesti jouhevaa, paitsi kakkoselta kolmoselle vaihto jysäyttää kevyellä kaasulla, reippaammin kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa. Koko laatikkoa en ole remontoimassa, niin isosta vaivasta ei ole kyse.
        Eihän nyt ole vaan öljyn vähyyttä? Puolikin litraa vajetta tekee just noin:think Kahen auton kokemuksella öljyn lisäys autto juuri tuohon oireeseen, tosin mulla tais 1-2 vaihtokin vähän kolauttaa. Muistaa vaan käydä vaihteet läpi ennen tarkastusta. Vaikuttaa yllätävän paljon.

        Adaptaatiot pitää vain nollata lisäyksen jälkeen ennenku rauhottuu vaihdot.

        Comment

        • Janne S
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 437
          • Keminmaa

          Nonni, auton alla tutkittu tuota mekatroniikan irrotusta, ainut vaan että nelivedon jakolaatikossa on kiinni pakoputken kannatinrauta jota ei pääse millään irroittaan ja se estää sähköliittimen ja tiivistehylsän irrotuksen. Eli onko joku vaihtanu nelivetoon tuota läpiviennin tìvistettä? Putoaako laatikon takapää tarpeeksi alas jotta kannatinraudan saa irti, jos löysää kannatinpalkin irti ja tunkilla laskee. Miten kardaaniakseli, tarviiko irroittaa?
          ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

          Comment

          • Janne S
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 437
            • Keminmaa


            Tekasin oman topikin.
            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

            Comment

            • Jarkko S
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 595
              • Käärmelahti/Maaninka

              Originally posted by levis69 View Post
              Siekkisellä pelkkä solenoidien vaihto öljyineen 1500 €
              Ei pidä paikkaansa. Tuo hinta on mekatroniikan korjaukselle asennuksineen kaikkineen. Ilman solenoideja, niitä uusitaan tarvittaessa, ne kun mitataan ja testataan.
              E60 530d M-Sport
              E53 X5 3.0d Sport
              E53 X5 3.0d Sport Paku
              E93 330d
              E61 535d M-Sport
              E61 520d
              E46 320i

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                Originally posted by Doni666 View Post
                Vertauksen vuoksi minun osien hinnat kesältä 2016:
                Sonnax zip kit 120€ (ebay)
                20L 6HP fluid 135€ (Ravenol shop)
                suodatin + pultit 149,90€ (Motonet)
                liittimen tiiviste 13,44€ (Schmiedmann)
                muut tiivisteet 50,75€ (Schmiedmann)
                Älkää ottako tarvike suodatinta motonetista, niissä on ollut ongelmia tiiviyden kanssa, kun alkuperäisen zf saa esim joidenkin fixus liikkeiden kautta tai jn tradingista halvemmalla, noin luokkaa 130ekee. Lisäksi kategoria muut tiivisteet (tiedän kyllä mitä sinne menee) on halvempi joko jn trading tai merkkiliike, liittimen hokki taas kalliimpi.

                Comment

                • asdteme
                  BTCF Member
                  • Mar 2015
                  • 757
                  • P-Savo

                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Älkää ottako tarvike suodatinta motonetista, niissä on ollut ongelmia tiiviyden kanssa, kun alkuperäisen zf saa esim joidenkin fixus liikkeiden kautta tai jn tradingista halvemmalla, noin luokkaa 130ekee. Lisäksi kategoria muut tiivisteet (tiedän kyllä mitä sinne menee) on halvempi joko jn trading tai merkkiliike, liittimen hokki taas kalliimpi.
                  Bemariosat.fi kautta sai alta 120e tuon orggis suodattimen.
                  better late than never

                  E90 325i
                  E30 M3
                  E92 M3 Competition

                  Comment

                  • Janne S
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 437
                    • Keminmaa

                    Onestopgearboxshop briteissä orkkis öljypohja 59 puntaa ja sähköläpiviennin hylsy 10.Toki postit päälle 15 puntaa.
                    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                    Comment

                    • TemeM
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2014
                      • 61
                      • Jyväskylä

                      Löytyykö jostain ohjeet sopeutusajoon adaption resetoinnin jälkeen, laatikkona 6hp26, auto e91 330d..

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6759
                        • PK-seutu

                        Lainataan topikkia. Olisiko jollain PK-seudulla ylimääräistä öljyä 6HP laatikkoon (Ravenol)? Tarkoitus tarkistaa öljyn määrä ja olisi kätevää olla valmiina vähän öljyä jos pitää lisätä.
                        Last edited by pyroz; 27-03-2017, 12:18.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • asdteme
                          BTCF Member
                          • Mar 2015
                          • 757
                          • P-Savo

                          Originally posted by TemeM View Post
                          Löytyykö jostain ohjeet sopeutusajoon adaption resetoinnin jälkeen, laatikkona 6hp26, auto e91 330d..
                          http://www.natef.org/NATEF/media/NAT...sion-6-8HP.pdf sivulta 39 eteenpäin
                          better late than never

                          E90 325i
                          E30 M3
                          E92 M3 Competition

                          Comment

                          • _Sylin_teri_
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 366
                            • Suomi finland

                            Melkonen ohje tuo virallinen adaptaatioajo Ei riitä edes pieni lentokenttä tuota tekemään Saa aika syrjäsen tien yöllä etsiä että tuon toteuttaa

                            Ei ilmeisesti uudelle laatikolle tarvii tehä tuota. Muutenhan joutusivat joka autoon uutena ajaa tuon

                            Comment

                            • TemeM
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2014
                              • 61
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                              Melkonen ohje tuo virallinen adaptaatioajo Ei riitä edes pieni lentokenttä tuota tekemään Saa aika syrjäsen tien yöllä etsiä että tuon toteuttaa

                              Ei ilmeisesti uudelle laatikolle tarvii tehä tuota. Muutenhan joutusivat joka autoon uutena ajaa tuon
                              Joo-o, mahtaako tohon mitään yksinkertaisempaa olla vai yrittääkö tota yöllä suorittaa jossain..

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5025
                                • Paimio

                                Originally posted by TemeM View Post
                                Joo-o, mahtaako tohon mitään yksinkertaisempaa olla vai yrittääkö tota yöllä suorittaa jossain..
                                Niin ja onko siitä loppujen lopuksi yhtään mitään hyötyä? En ole itse ainakaan mihinkään tuommoisia koskaan tehnyt....:think
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎