E61 523iA 2006 kylmäkö??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ptikkala
    replied
    perkele on ja näköjään olen kirjottanu väärään threadiin... my mistake

    Leave a comment:


  • code_xi
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    -20 pakkasta ja lämmöt 70-77 astetta 30km matkalla. Pakkasesta huolimatta lämpöjen pitäisi nousta sinne 88-93 asteeseen? Munuaisia tosin en ole vielä tukkinut...
    Eikö sulla ollut nokivasara...

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Väärä threadi prkl...
    Last edited by ptikkala; 31-01-2012, 06:15.

    Leave a comment:


  • code_xi
    replied
    Ilman mutta kertoilen, tosin en ehdi nyt arkipäivinä ainakaan perehtyä aiheeseen. Emannuus lisätköön villahousuja...

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Originally posted by code_xi View Post
    Arvon kohtalotoveri, kun kerran olet saanut termarilta piuhat irti, niin saisitko mitattua minkälaista ohjausjännitettä siihen tulee vai tuleeko ollenkaan...?
    Kovat on meillä kohtalot Joo!!
    Ei olla vielä mittailtu, kun olin AIVAN varma että piuhan iroituksella saadaa lämmöt koneeseen.

    Minulla onneksi vielä autoliikkeen 6kk takuuta jäljellä, joten auto lähtee varmasti taas ihmeteltäväksi korjaamolle. NYT kyllä BMW merkkihuoltoon luultavasti Hämeenlinnaan.

    Laitan varmasti tänne infoa kun/jos vaivaan löytyy korjaus!!
    Jos itse löydät apuja, niin pistä tietoa jakeluun...

    Leave a comment:


  • code_xi
    replied
    Arvon kohtalotoveri, kun kerran olet saanut termarilta piuhat irti, niin saisitko mitattua minkälaista ohjausjännitettä siihen tulee vai tuleeko ollenkaan...?

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Tänään keli -15 ja ajettu päätermostaatin ohjauspiuha irrallaan. Ei muutosta !!??
    Moottorin lämpeneminen yhtä surkeata kuin ennenkin. Kokeiltu myös samanaikaisesti ajaa vaihteiston letku tukossa eikä sekään vaikuttanut asiaan. Lämmöt roikkuu +76-80C alueella.

    Mihin kummaan lämpö hukkuu ja miksi!!

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Viimeisin testi: Lähtö ajoon (ulkolämpötila -16) vaihdelaatikon jäähdyttimen vesiletku tukittuna. Lähtiessä moottorin lämpö +27. Eikä lämmöt millään yli +80C???? Mikäs tässä mättää......??
    Näyttäisi ettei nyt lämpö hukkuisikaan laatikonjäähdyttimeen vaan päätermari hukkaa lämmöt!?

    Nyt näyttäisi olevan samaa ominaisuttaa kuin code xi kirjoituksessa 530i manuaalin kanssa;


    Kyssäreitä: Päätermostaatin ohjaus. Onko sille oma sulake?
    Näkeekö huolto-ohjelmalla termarille menevän ohjauksen??


    Seuraavaksi otan päätermarista piuhan irti ja testaan näin.

    Onko muita ideoita??
    Last edited by E39touring; 28-01-2012, 22:26.

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Jospa se termari heräsi toimimaan kun sai kunnolla lämpöä pihtien ollessa paikallaan...Joskushan ne jumittelee.

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Kyllä on sitkeessä tämäkin vika!! Uusi osa (automaatin lämmönvaihtimen termostaatti) asennettuna ja kuinkas kävikään. Hakiessani autoa oli vaiva entisellää??
    35km testilenkillä lämmöt edelleen+78-83C Ulkona pakkasta n.-7C

    No takaisin liikeen pihalle ihmettelemään?? Auto kävi tyhjäkäynnillä n.15min ja lämmöt tippuivat pikkuhiljaa lukemasta 83......... 75C. Sain liikkeestä lukkiutuvat pihdit joilla suljin vesikierron laatikon lämmönvaihtimeen. Heti alkoi tapahtua n.1C/min nousi moottorin lämpötila ylöspäin.
    Tein uuden PALJON LYHYEMMÄN koelenkin ja lämmöt nousivat tasaisesti ja nopeasti ylös 97-99C ja jäivät siihen (luonnollisesti sisätilatkin lämpesivät hienosti!!)

    Sovin liikkeen kanssa että otan auton ajoon ja pihdit "lainaan" kotimatkaksi. Päätin kuitenkin kilometrin ajon jälkeen ottaa pihdit pois kuristamasta veden virtausta vaihtimeen.
    Koska kotimatkaa n.150km ja hirvitti mahdollinen laatikon ylilämpö. (Lieneekö edes mahdollista talvella??)
    Mutta sitten taasen ihmetys??!! Auton moottorin lämpötila koko matkan normaalissa välillä 94--99C ILMAN PIHTITULPPAUSTA. Jopa ruokatauon jälkeen jolloin koneen lämpö oli pudonnut lukemaan n.70C alkoi lämmönnousu rivakasti ja pysyen taasen välillä 94-99C. Kotikulmilla pakkastakin enemmän n.-14 ja kaikki lämmöt kohdillaan!!

    Joten heitän kyssärin : Uusi termostaatti paskaa laatua/viallinen??
    Vai vieläkö jotakin muuta vaivaa??

    Alkaa "kohta" V.......an (=/

    Tosin palstaa tutkiessani huomasin etten ole yksin tämän vaivan kanssa!!

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Kyllä se lämpö sieltä löytyy

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Sulkemalla vesikierron vaihdelaatikon jäähdyttimessa alkoi moottorikin lämpenemään normaaliin!! Nyt uusi termostaatti tilauksessa ja loppuviikosta päästään testaamaan uudelleen.

    Sulkutempulla moottorin lämmöt olivat luokkaa +97C, jolloin päätermostaatti avautui.

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Jos ja kun moottorin termostaatti on nyt vaihdettu, vika on erittäin suurella todennäköisyydellä automaatin termostaatissa. Kyseisen osan löydät tästä, osa nro. 13:



    Ei mikään sikakallis ja vaihto pitäisi olla aika pala kakkua. Ei siis tarvitse vaihtaa koko lämmönvaihdinta kuten dieseleissä. Vikakoodejahan nämä termariviat ei anna, ellei päätermarin sähkövastus ole sökö ja silloinkaan ongelmana ei ole liian matala käyntilämpö.
    KIITOS vinkistä!! Auto edelleen autoliikkeen toimesta korjattavana ja välitän vinkkiä heille!!
    Tämä vaiva oli itselläkin mielessä, mutta jostain syystä kuvittelin ettei bensamalleissa ole kyseistä termostattia.

    Palaan asiaan kun päästään tässä jutussa eteenpäin!!
    Last edited by E39touring; 24-01-2012, 06:32.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Eli mitä ongelmaa tuosta sitten seuraa :think
    Ecu ei pysty laskemaan halutessaan moottorin lämpötilaa, eli hieman teho heikkenee reippaassa ajossa. Ja merkittävämpänä, katsastuksesta pomppaa

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Vikakoodejahan nämä termariviat ei anna, ellei päätermarin sähkövastus ole sökö ja silloinkaan ongelmana ei ole liian matala käyntilämpö.
    Eli mitä ongelmaa tuosta sitten seuraa :think

    Leave a comment:

Working...
X