E61 523iA 2006 kylmäkö??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WarHead
    replied
    Originally posted by Noesoe View Post
    ...mallia cold country, mutta silti vaan tulee muljua. Muuten auto kyllä lämpiää nätisti. Ja mottina m54b30
    Outoa. Paljo nesteen lämpötila?
    Mullei oo koskaan ollu näin lämmintä autoa. Keulassa kaihtimet ja nesteen lämpötilä kahtapuolta 90astetta kesät talvet. Pakkastaki tälle talvelle ollu kolmosella alkavia lukemia. Huohottimen versiolla ei vaikutusta lämpiämiseen.
    Älä hyvä ihminen mitään sinne keulaan laita...

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Originally posted by Noesoe View Post
    Okei kiitos tiedosta. Tarvii kokeilla myös itse. Jotain telttapatjaa sinne laitoit?
    Sattuu tulemaan työnpuolesta tuollaista (linkki alla) aina ylimääräisenä, niin siitä leikkasin sopivasti istuvan palasen. Jäähdyttimen päällä olevat pellit täytyy irroittaa, jos haluaa maskin taakse siististi. n.15min työ.

    Leave a comment:


  • Noesoe
    replied
    Originally posted by E39touring View Post
    Omassa M-sport keulassa on yhtenäinen peitto, niin että munuaisten reunoista vapaana n.3-5cm ja alaosa ummessa kokonaan. Lämpömittarin anturi suojan ulkopuolella, kun asensin omatekemäni suojan yläkäutta maskin taakse.
    Okei kiitos tiedosta. Tarvii kokeilla myös itse. Jotain telttapatjaa sinne laitoit?

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Originally posted by Noesoe View Post
    Minkäverran tuota keulaa uskaltaa tukkia? Itsellä on autossa kaihtimet munuaisten takana ja huohotinkin on mallia cold country, mutta silti vaan tulee muljua. Muuten auto kyllä lämpiää nätisti. Ja mottina m54b30
    Omassa M-sport keulassa on yhtenäinen peitto, niin että munuaisten reunoista vapaana n.3-5cm ja alaosa ummessa kokonaan. Lämpömittarin anturi suojan ulkopuolella, kun asensin omatekemäni suojan yläkäutta maskin taakse.
    Last edited by E39touring; 28-01-2014, 20:40.

    Leave a comment:


  • overboost
    replied
    Originally posted by Juggie View Post
    Kiitos tiedoista!
    Muistelisin, että minulla tuossa on jo nyt musta termostaatti, olisiko siis joskus vaihdettu (?)
    RealOEM:n esimerkkikuvassa termari on muovinen ja nettikuvien perusteella niin on Wahlerkin.
    Pitääpä käydä kyselemässä tuota tarviketorilta. Se taitaa olla varmin veikkaus toimivasta termarista.
    Alkuperäinen on musta muovinen ja Wahler on sama osa. Siis n53:ssa.

    Leave a comment:


  • Noesoe
    replied
    Minkäverran tuota keulaa uskaltaa tukkia? Itsellä on autossa kaihtimet munuaisten takana ja huohotinkin on mallia cold country, mutta silti vaan tulee muljua. Muuten auto kyllä lämpiää nätisti. Ja mottina m54b30

    Leave a comment:


  • Juggie
    replied
    Originally posted by E39touring View Post
    Jokos alumiininen termari paikoillaan?? Oma Wahler (muovisella rungolla) pelannut vuodenpäivät kuten kuuluu!! Eilen illalla kaupunkipyörimistä ja lämmöt 96-98C välillä, Toki olen jo toista talvea ajannut nokkapeitoilla, mutta palella ei tarvitse ja sehän tärkeintä.

    http://tuneko.com/suomi/Viimasuoja-M...okkapeitto.php
    Kävin hakemassa sen, mutta en ole ehtinyt vielä asentamaan paikoilleen.
    Viikonloppu menee mamman kanssa hotellissa makoillessa.
    Ensi viikolla pitäisi saada asennettua.

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Originally posted by Juggie View Post
    Kyllähän ne auttaa.
    Toisessa linkissä oleva 4689.97 on heillä hyllyssä
    Wahlerin katalogista löysin vain tuon toisen ehdokkaan, eli 410086.97D0 joka on muovinen

    Käynpä töiden jälkeen noutamassa, kiitos

    Jokos alumiininen termari paikoillaan?? Oma Wahler (muovisella rungolla) pelannut vuodenpäivät kuten kuuluu!! Eilen illalla kaupunkipyörimistä ja lämmöt 96-98C välillä, Toki olen jo toista talvea ajannut nokkapeitoilla, mutta palella ei tarvitse ja sehän tärkeintä.

    Last edited by E39touring; 25-01-2014, 14:47.

    Leave a comment:


  • Juggie
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    auttaisiko nämä 2 linkkiä ostopäätökseen.


    ja vertailu numerolla tarvikevalmistajiin.
    http://www.findpart.org/part/wah-468997
    Kyllähän ne auttaa.
    Toisessa linkissä oleva 4689.97 on heillä hyllyssä
    Wahlerin katalogista löysin vain tuon toisen ehdokkaan, eli 410086.97D0 joka on muovinen

    Käynpä töiden jälkeen noutamassa, kiitos

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Juggie View Post
    Tarviketorilla olisi alumiinikuorista Wahleria hyllyssä, mutta sen osanumeroa en löydä Wahlerin katalogista, että uskaltaakohan tuota ostaa. :think
    Myyjä kyllä sanoo, että tuo olisi sopiva BMW varaosanumeron perusteella
    auttaisiko nämä 2 linkkiä ostopäätökseen.


    ja vertailu numerolla tarvikevalmistajiin.
    http://www.findpart.org/part/wah-468997

    Leave a comment:


  • Juggie
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Termareista muisti / mutuilu muisti kuva jotta alkuperäinen BMW alumiini kuorinen ja tarvike yms. valmistajilla muovi kuorinen musta.
    Löytyykö Tarviketori / Oulu ?
    vaihto alakautta ja ajoramppien päältä onnistuu.
    ilmaus proseduuri =autosta virrat päälle ja kaasupoljin pohjaan 30sec. sisällä vesipumppu lähtee käyntiin ja käy jaksoittain. Ja joissain versioissa ollut ominaisuutena jotta sähköinen pumppu käy ainoastaan kun kaasupoljin pohjassa. testaa tarvittaessa.
    Tarviketorilla olisi alumiinikuorista Wahleria hyllyssä, mutta sen osanumeroa en löydä Wahlerin katalogista, että uskaltaakohan tuota ostaa. :think
    Myyjä kyllä sanoo, että tuo olisi sopiva BMW varaosanumeron perusteella

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Näinhän se on taas. Just tilasin kummatkin termarit ja nyt on toiminu 2 päivää putkeen, 96 astetta kokoajan.

    Leave a comment:


  • Juggie
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Termareista muisti / mutuilu muisti kuva jotta alkuperäinen BMW alumiini kuorinen ja tarvike yms. valmistajilla muovi kuorinen musta.
    Löytyykö Tarviketori / Oulu ?
    vaihto alakautta ja ajoramppien päältä onnistuu.
    ilmaus proseduuri =autosta virrat päälle ja kaasupoljin pohjaan 30sec. sisällä vesipumppu lähtee käyntiin ja käy jaksoittain. Ja joissain versioissa ollut ominaisuutena jotta sähköinen pumppu käy ainoastaan kun kaasupoljin pohjassa. testaa tarvittaessa.
    Kiitos tiedoista!
    Muistelisin, että minulla tuossa on jo nyt musta termostaatti, olisiko siis joskus vaihdettu (?)
    RealOEM:n esimerkkikuvassa termari on muovinen ja nettikuvien perusteella niin on Wahlerkin.
    Pitääpä käydä kyselemässä tuota tarviketorilta. Se taitaa olla varmin veikkaus toimivasta termarista.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Juggie View Post
    Palataampas taas tähänkin asiaan...
    Viime talvena lämpöjen nousemattomuusongelmaa ilmeni ja tähänkin ketjuun kirjoittelin, mutta vika meni ohitse vähän kuin itsestään.

    Marraskuussa, kun ajelin Kuusamossa -31C pakkasissa, niin tarkastin valikosta, että lämmöt pysyi reippaassa 90C:ssa ja olin hyvilläni.
    Nyt ongelma on kuitenkin tullut takaisin, eli ajossa lämmöt jämähtää ~85C:seen, vaikka tänäkään aamuna ei ollut kuin -12C pakkasta.
    Hytissä tarkenee kyllä, mutta kun sammuttaa ilmastoinnin, niin moottorin lämmöt alkaa välittömästi nousemaan.

    Ongelmia aloin epäillä, kun ropasin pari viikkoa takaperin takaluukun johtosarjoja ja oli sen takia akun kenkä irti, tuon jälkeen kulutus nousi reippaalla litralla.
    Ajot tapahtuu samalla reitillä ja samalla ajotyylillä.
    Katsoin illalla vikakoodit, eikä mitään löytynyt ja en muutenkaan jaksa uskoa, että nämä liittyisivät toisiinsa..

    Mistä porukka on hommannut noita Wahlerin termostaatteja, kun eikös se ollut toimiva?
    Viime talvena katselin termarin sijaintia konetilassa ja aika väljää taitaa olla ympärillä?
    Osaisiko joku sanoa onnistuuko tuo vaihtaa ilman nosturia, tai monttua? Parikymmentä senttiä nostavat ajorampit kyllä löytyy.
    Oliko N53:sen ilmaukseen jotain omaa prosessia?
    Termareista muisti / mutuilu muisti kuva jotta alkuperäinen BMW alumiini kuorinen ja tarvike yms. valmistajilla muovi kuorinen musta.
    Löytyykö Tarviketori / Oulu ?
    vaihto alakautta ja ajoramppien päältä onnistuu.
    ilmaus proseduuri =autosta virrat päälle ja kaasupoljin pohjaan 30sec. sisällä vesipumppu lähtee käyntiin ja käy jaksoittain. Ja joissain versioissa ollut ominaisuutena jotta sähköinen pumppu käy ainoastaan kun kaasupoljin pohjassa. testaa tarvittaessa.

    Leave a comment:


  • Juggie
    replied
    Palataampas taas tähänkin asiaan...
    Viime talvena lämpöjen nousemattomuusongelmaa ilmeni ja tähänkin ketjuun kirjoittelin, mutta vika meni ohitse vähän kuin itsestään.

    Marraskuussa, kun ajelin Kuusamossa -31C pakkasissa, niin tarkastin valikosta, että lämmöt pysyi reippaassa 90C:ssa ja olin hyvilläni.
    Nyt ongelma on kuitenkin tullut takaisin, eli ajossa lämmöt jämähtää ~85C:seen, vaikka tänäkään aamuna ei ollut kuin -12C pakkasta.
    Hytissä tarkenee kyllä, mutta kun sammuttaa ilmastoinnin, niin moottorin lämmöt alkaa välittömästi nousemaan.

    Ongelmia aloin epäillä, kun ropasin pari viikkoa takaperin takaluukun johtosarjoja ja oli sen takia akun kenkä irti, tuon jälkeen kulutus nousi reippaalla litralla.
    Ajot tapahtuu samalla reitillä ja samalla ajotyylillä.
    Katsoin illalla vikakoodit, eikä mitään löytynyt ja en muutenkaan jaksa uskoa, että nämä liittyisivät toisiinsa..

    Mistä porukka on hommannut noita Wahlerin termostaatteja, kun eikös se ollut toimiva?
    Viime talvena katselin termarin sijaintia konetilassa ja aika väljää taitaa olla ympärillä?
    Osaisiko joku sanoa onnistuuko tuo vaihtaa ilman nosturia, tai monttua? Parikymmentä senttiä nostavat ajorampit kyllä löytyy.
    Oliko N53:sen ilmaukseen jotain omaa prosessia?

    Leave a comment:

Working...
X