E61 523iA 2006 kylmäkö??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pyrsto
    replied
    Itsellä ollaan myös uudestaan vaihtamassa termostaattia. Katsotaan, jos sillä lämmöt pysyvät kohdallaan..

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Ei muutosta auton lämpeämiseen, mutta myyjäliike päätös on vaihdattaa molemmat termostaatit vielä kertaalleen. Tehdään merkkiliikkeen huollossa.
    Käsittääkseni ohje tullut suomen bmw.n suunnalta. Kuulemma huonolaatuista tavaraa (termostaatteja) olemassa!!!!

    Päivitän, kun homma tehty!

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Originally posted by code_xi View Post
    E39Touring: Eihän sulla ole ollut yhtäaikaa akkumurheita?

    Mulla pukkii välillä "Increased battery discharge" iDrivessa/Check Controllissa. Tiedä sitten että voisiko liittyä aiheeseen, kun näköjään se aiheuttaa kaikkia muita lieveilmiöitä kuitenkin.
    Ei ole akun kanssa ongelmia. Mulla kyllä C-tekin laturi säännöllisesti kiinni konehuoneen puolella.

    Leave a comment:


  • code_xi
    replied
    E39Touring: Eihän sulla ole ollut yhtäaikaa akkumurheita?

    Mulla pukkii välillä "Increased battery discharge" iDrivessa/Check Controllissa. Tiedä sitten että voisiko liittyä aiheeseen, kun näköjään se aiheuttaa kaikkia muita lieveilmiöitä kuitenkin.

    Leave a comment:


  • juhani75
    replied
    Ehkä tuo lämpötila tuli laitettua hieman alakanttiin. Yli 75 lämpötiloissa alkaa kabiini lämpenemään mutta tietenkin aika hitaasti versus 90. Puhaltimen pystyy kuitenkin laittamaan autolle niin ettei se huuda täysillä kokoajan, vaatii tietenkin aikaa että näillä pakkasilla kierrokset laskevat puhaltimesta.
    Jakkaralämmitys on onneksi sähköinen

    Leave a comment:


  • code_xi
    replied
    Kyllä mulla pitää olla lämmöt likellä 90C että kabiinissa tarkenee kunnolla, en muuten olisi hogannut edes alkaa tarkkaileen lämpöjä.

    Leave a comment:


  • juhani75
    replied
    Tuo voisi olla yksi teoria mutta mulla ainakin käyttäytyy niin että lämmintä kyllä piisaa kabiiniin kunhan lämmöt ovat yli 75.
    Jos tuo osa no.7 päästää vedet paluukiertoon niin sen tuskin pitäisi vaikuttaa moottorin lämpötiloihin alentavasti, kabiinin lämpötiloihin kylläkin.

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Uutta ajatusta tähän ongelmaan kun kelitkin kohdillaan aamulla -27 täälä hämessä ja aamulla kauppareissulla vaimo oikein "kehui" bmw.n kylmyyttä!!

    Eli minulla autossani webasto mallia tehdasasennus. Seuraavanlainen teoria ongelmaan pätkähti "päiväunien" jälkeen mieleen. Tuossa ensin tuo osaluettelo: http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...ves_ihka_high/

    Voisiko välillä lämpää välillä ei ongelmaan pädetä seuraavanlainen teoria?

    Kuvassa osa no.7 (Changeover valve) jumittaisi välillä tai olisi jumissa ja laskisi moottorilta tulevan lämpimän veden takaisin paluuputkeen osa no.3 (hose F radiator and engine return)
    Jolloin osa lämpimästä vedestä karkaisi takaisin ja ei antaisi lisälämpöä kennolle.

    Ei tietenkään päde autoissa joissa ei webastoa ole asennettuna!!

    Mitäs olette mieltä??

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Originally posted by juhani75 View Post
    Täällä näköjään keskustellaan samasta aiheesta josta kirjoitin tuonne 530i N53 ketjuun.
    Näyttäis nyt vähän siltä että termostaattien vaihdostakaan ei välttämättä ole hyötyä joten enpä vielä laitakaan niitä tilaukseen jos asiaan olisikin jokin muu ratkaisu.
    Sehän tässä sapettaa että välillä pelaa ja kohta taas ei:think



    Mulla vaihdettu molemmat, mutta juuri tuollainen kuvaamasi vaiva kiusaa. Alan kohta epäillä että ominaisuus!!!
    Tänään Mp-messuilta tulessa taasen hienosti motarilla lämmöt +99 vaikka pakastakin lähes parikymmentä astetta. Menessä meinas hyttiin paleltua, mutta kävin välikahvilla Roosassa ja lähteissä taasen alkoi lämpöä pukkaamaan. Jumittasiko vesiventtiili??
    Ei ymmärrä ei......???

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by Pyrsto View Post
    Terve,
    Sellaisen olen huomannut, että kun ottaa automaatti-ilmastoinnin kokonaan pois päältä (kääntää puhallusvoimakkuuskytkimen vastapäivään, ja sitten vielä lisää vastapäivään niin, että kaikki valot sammuvat ilmastoinnista)
    hmm, eikö ilmastointi lähtenyt lci mallissa napista? Täytyykin kokeilla puhallusvoimakkuden säädintä miten vaikuttaa. Omassa kyllä lämpöjä riittää ja jo 6km työmatkalla lämmöt nousee noin 60 C ilman lohkolämmitintä. Motarilla noin 100 C.

    Leave a comment:


  • juhani75
    replied
    Mulla käyttäytyy myös niin että kun ottaa puhaltimen pois päältä alkaa lämpötilat nousemaan

    Leave a comment:


  • Pyrsto
    replied
    Samanlaista vikaa

    Terve,

    Itsellä on samankaltaista ongelmaa oman 523ia:n kanssa. Autoliikkeen takuuta on vielä jäljellä ja olen jo vaihtanut päätermarin. Siitä ei tullut mitään muutosta. Lämmöt tässä pakkasessa jäävät tuonne 60 tuntumaan salavalikosta katsottuna ja ohjaamo ei lämpene.

    Sellaisen olen huomannut, että kun ottaa automaatti-ilmastoinnin kokonaan pois päältä (kääntää puhallusvoimakkuuskytkimen vastapäivään, ja sitten vielä lisää vastapäivään niin, että kaikki valot sammuvat ilmastoinnista), rupeaa auton moottorilämpö nousemaan. Se nousee 85-90 asteen haminoille, eli normaaliksi. Jos automaatti-ilmastoinnin laittaa sitten päälle, puhaltaa hetken lämmintä, mutta moottorilämmöt rupeavat laskemaan. Lopulta lämmöt ovat taas siinä 60 hujakoilla.

    Auto menee taas korjaukseen tiistaina ja vaihtavat vesiventtiilin, mutta en tiedä korjaako se asiaa millään tavalla. Onko tässä autossa sähköistä lämmitysvastusta puhaltimelle? Voiko sen toimimattomuus aiheuttaa ko. oireet? Ja voiko tuo vesiventtiili aiheuttaa noin suuret pudotukset moottorinlämmöissä? (Vesiventtiili ohjaa ilmastointia, jumii huollon mukaan välillä)

    Tarkistakaa muutkin, nouseeko lämmöt laittamalla puhallukset pois päältä..

    Leave a comment:


  • juhani75
    replied
    Täällä näköjään keskustellaan samasta aiheesta josta kirjoitin tuonne 530i N53 ketjuun.
    Näyttäis nyt vähän siltä että termostaattien vaihdostakaan ei välttämättä ole hyötyä joten enpä vielä laitakaan niitä tilaukseen jos asiaan olisikin jokin muu ratkaisu.
    Sehän tässä sapettaa että välillä pelaa ja kohta taas ei:think

    Leave a comment:


  • mkor
    replied
    Itellä samanlaisia ongelmia ja autona 525xi vm.06 manuaali askilla.

    Semmosen asia oon ite ainakin huomannu, ku noita lämpöjä seurannu, et jos ajelee alle 90 kmh nii lämmöt on siin 80 asteen korvil. Mut aina kun ajelee yli 100 kmh niin nousee lämmöt sinne 97-100c.

    Mullakin vaihdettu termari, muttei ollut mitään vaikutusta asiaan.
    Olis kyl kiva tietää mistä tämmönen johtuu:think

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Kumma juttu eilen illalla kun ulkona -23C ja auto lämpesi n.25 km matkalla täysin normaaliin +95-98C välillä. Jopa moottoritiellä ei mitään muutosta vaikka keulalla ei suojia!!

    Mikäs tätä oikein riivaa?? Olisiko kertaalleen uusittu moottorin termostaatti paskaalaatua??
    Välillä toimii ja välillä ei. Varaosanumerohan on RAOLEm.in listalla vaihtunut pariin otteeseen
    joten olisiko syynä ollut laatuheitot vai mikä??


    02 Thermostat 1 08/2006 11537536655 ENDED
    02 Thermostat 1 04/2007 11537544788 ENDED
    02 Thermostat 1 11537549476 $118.16

    Leave a comment:

Working...
X