Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Lämmityslaite heitti pelaamasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemarikari5
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 167

    #16
    Toimii niin kauan kuin toimii. Sitten kohta ihmetellään, kun on niin paskoja autoja.

    Mätänetin sivuilta kopioitu:
    E60/E61 bensa/diesel 100Ah/800A SznajderSilver Huom! Akun vaihto on ilmoitettava auton ohjainlaitteeseen diagnoositesterillä. [2003-2010]
    -04 e60 530da
    ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

    Comment

    • kyveri
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 65

      #17
      Mulla kans samaa ongelmaa puhaltimen kans!
      Tekee ainoastaan kovilla pakkasilla, että ei puhalla kakkosta isommalla teholla.. Mutta tähän on auttanut ulkopuolisen laturin käyttö muutaman tunnin/yön ajan!

      Uusin 100Ah silver-silver akun 2vuotta sitten syksyllä ja vika oli ensimmäisen talven pois, kunnes nyt alkoi taas oireilla.. Akun koodauksen tein wetterillä!

      Latausjännite vajaa 15V eli pitäisi olla riittävä, ihme vika kyllä!

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Originally posted by kyveri View Post
        Latausjännite vajaa 15V eli pitäisi olla riittävä, ihme vika kyllä!
        Ei kovin, akku ei lataannu noilla pakkasilla, siksi se ulkoisen laturin käyttö auttaa.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • bmwnoob
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 45
          • lahti

          #19
          Originally posted by peeämvee View Post
          -kojelaudan koristelista pois
          -lämppärin säätimet irti, ylhäältä 2 ruuvia ja alhaalta kampeamalla.
          -radio/ccc pois, 4ruuvia.
          -pdc, dsc, ym. nappulalaatikko pois
          -keskikonsolia 2cm taaksepäin, takapäästä ritilät irti alimmainen puolisko ensin ja sitten konsolin 2 ruuvia irti takapäästä, 2 ruuvia irti etupäästä sivuilta karvalistojen alta.
          -radion/ccc:n kehys pois.
          -taakse menevien lämpötorvien liitoskappale pois, 2 dingeliä auki ja vekslausta.
          -kuskin puolen alamuovi jalkatilasta pois.
          -kuskin puolen jalkatilaan menevä torvi pois.
          -puhallinkotelon kansi auki, 4ruuvia.
          -puhallin irti, 3 ruuvia.


          Tuossa pääpiirteittäin, aikaa menee ekakertalaiselta 3-4 tuntia.
          Kiitos tästä ohjeesta.. Mitenkäs pelkän siilin vaihto ? Pääseekö sen vaihtamaan suoraan keskikonsolin takaa vai pitääkö päästä irroittamaan tuo puhaltimen moottori ?

          Comment

          • bmwnoob
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 45
            • lahti

            #20
            Originally posted by bmwnoob View Post
            Kiitos tästä ohjeesta.. Mitenkäs pelkän siilin vaihto ? Pääseekö sen vaihtamaan suoraan keskikonsolin takaa vai pitääkö päästä irroittamaan tuo puhaltimen moottori ?
            Vastaanpas itse tähän.. Siiliä ei todellakaan saa vaihdettua jos ei koko moottoria ota pois.

            Comment

            • Grapes
              BTCF Member
              • Jul 2008
              • 606
              • Hämeenlinna

              #21
              Pari päivää sitten auto ilmoitteli akun alhaisesta jännitteestä ja tänä aamuna ei sitten toiminut lämppärin puhallin, etupenkkien lämmitykset, sivupeilien eikä takalasin lämmitys.

              Sulakkeita en oo vielä kattonut mut vilkasen ne kohtapuoliin vaikkakin aika epätodennäköseltä vaikuttais et noiden kaikkien sulakkeet ois kerralla mennyt.

              Uutta akkua vissiin vaan kehiin, mitään service faultteja ei ilmottele enkä ole luetuttanut vikakoodejakaan vielä, ne kyl vois tsekata ennen akkukaupaan astelua. Auto kyl starttaa ja lähtee todella hyvin käymään mutta mitä palstaa selaillut niin aika kummia juttuja akun alhainen varaustila on saanut aikaan.
              F11 M550d -13

              ex:
              E60 535d -08 405/800
              E39 M5 -99
              E60 530dA -03 302/660
              E39 523iA -98
              Lada 1600 -91
              Ford Escort Sport -72

              Comment

              • Kosta87
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 178
                • Finland

                #22
                Itsellä samanlaisia ongelmia puhaltimen kanssa. Pakkasilla ei puhalla puoliväliä enempää ja vähän aikaa kun ajaa niin saattaa alkaa puhaltamaan täysiä..Akku herjaa jos sammuttaa auton ja antaa olla radion ja puhaltimen päällä niin ei mene kuin hetki ja alkaa akun varauksesta herjaamaan.

                Akku siis vaihtoon. Mistä salavalikosta näkee latausjännitteen?

                Comment

                • Grapes
                  BTCF Member
                  • Jul 2008
                  • 606
                  • Hämeenlinna

                  #23
                  Tämän mukaan salavalikko Nro 9

                  F11 M550d -13

                  ex:
                  E60 535d -08 405/800
                  E39 M5 -99
                  E60 530dA -03 302/660
                  E39 523iA -98
                  Lada 1600 -91
                  Ford Escort Sport -72

                  Comment

                  • Nettipepe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1341
                    • Kajaani

                    #24
                    Ihan normaali käytäntö, että IBS tiputtaa edellämainitut sähkösyöpöt pois kun akku alkaa olla finaalissa... näin pyritään varmistamaan, että auto lähtee käyntiin.
                    F30 320xia
                    Ex E90 325da
                    Ex E90 320da
                    Ex E46 330D

                    Comment

                    • Kosta87
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 178
                      • Finland

                      #25
                      Latausjännite oli 14,9-15.2. Eli vissiin se kunnossa. Akku vaihtoon --->

                      Comment

                      • yrd3
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 163
                        • Ylistaro

                        #26
                        itellä puhallin teki seuraavaa, lähti silloin tällöin päälle normaalisti, mutta joskus jäi jumiin ja lähti vasta jonkinmoisen tärähdyksen saaneena matkaan.
                        otin molemmat uudet, eli moottorin ja etuvastuksen. ja totesin purkamisen päätteeksi tilanteen että moottorista oli kitkapinta muuttunut jo sinertäväksi eli lämmennyt jo rajusti. hiilipölyä jokapuolella ja muutenkin kärsineen näköinen, juuri kuten 300k ajetussa kuvitella saattaa.
                        homma ei ollut kuten "lisää vain vesi" vaan hieman sai venkslata mutta ohje:

                        Originally Posted by peeämvee
                        -kojelaudan koristelista pois
                        -lämppärin säätimet irti, ylhäältä 2 ruuvia ja alhaalta kampeamalla.
                        -radio/ccc pois, 4ruuvia.
                        -pdc, dsc, ym. nappulalaatikko pois
                        -keskikonsolia 2cm taaksepäin, takapäästä ritilät irti alimmainen puolisko ensin ja sitten konsolin 2 ruuvia irti takapäästä, 2 ruuvia irti etupäästä sivuilta karvalistojen alta.
                        -radion/ccc:n kehys pois.
                        -taakse menevien lämpötorvien liitoskappale pois, 2 dingeliä auki ja vekslausta.
                        -kuskin puolen alamuovi jalkatilasta pois.
                        -kuskin puolen jalkatilaan menevä torvi pois.
                        -puhallinkotelon kansi auki, 4ruuvia.
                        -puhallin irti, 3 ruuvia.

                        oli erittäin hyödyllinen, kiitos siitä. pari tuntia meni mutta nyt toimii kuin ajatus.

                        Comment

                        • Mikiis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 906
                          • Oulu

                          #27
                          Jahas, onko teillä puhallin oireillut sillai, että nopeus humpaa? Tämmöistä alkanut mulla tekemään pari viikkoa sitten...

                          Ei ole oireetonta viikkoa ollut tämän auton kans
                          F11 530d -11
                          E91 -06 320d
                          x2 Tuikut
                          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                          Comment

                          • yrd3
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 163
                            • Ylistaro

                            #28
                            itsellä silloin tällöin puhallin humpppasi tasaisen epätasaisesti pääasiassa mutkiin tultaessa, mutta joskus myös suoralla jarruttaessa.

                            Comment

                            • enins
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2009
                              • 521
                              • Rauma

                              #29
                              Originally posted by Mikiis View Post
                              Jahas, onko teillä puhallin oireillut sillai, että nopeus humpaa? Tämmöistä alkanut mulla tekemään pari viikkoa sitten...

                              Ei ole oireetonta viikkoa ollut tämän auton kans
                              Juu, on ollut ja muutaman viikon päästä se kuolee kokonaan. Eli heti kun reagoi, niin saa itse määrätä korjausajankohdan, muuten siitä päättää auto.

                              Eli puhaltimen pääteaste vaihtoon ja suosittelen kernaasti vaihtamaan samaan hengenvetoon myös puhaltimen.
                              Täällä näyttää olevan aikamoisia seppiä, kun pariin-kolmeen tuntiin tuota sanojensa mukaan tekevät, minä sain uhrattua täyden työpäivän.
                              Autokalusto: 320d f30

                              Comment

                              • Mikiis
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 906
                                • Oulu

                                #30
                                Mistäs ootta hommanut uudet osat, ja mitä suunnalleen kustantaa? Eikai marmorilta tarvi lähteä kerjäämään, ku luulis jonkun alihankkijan osia olevan?

                                Pitää nyt seurata tilannetta, ja vaihtaa laturin hiili/säädin paketti + ibs johto eka.

                                Ihan varalta, niinkuin vanhan piian tissit
                                F11 530d -11
                                E91 -06 320d
                                x2 Tuikut
                                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎