memebuy23buy

E61 Lämmityslaite heitti pelaamasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koala
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 85
    • Kouvola

    #46
    Eihän tuo kummoselta hommalta näytä. Ei vaan oo aikaa eikä kiinnostusta tällä hetkellä.

    Taidan eka kokeilla akun uusimista. Ei se mua haittaa jos puhallin soutaa tyhjäkäynnillä, kun puhallus pysyy suht tasasena kierroksia ollessa.
    W204 220cdi -11
    Ex E61 530d -04

    Comment

    • Koala
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 85
      • Kouvola

      #47
      Tulihan se vaihdettua itse kun tuuletin meni kokonaan mykäksi.

      Vieläkin on 0-2 alue aika toimimaton. Vaihdoin siis, vastuksen, tuulettimen, akun ja otin IBS:n pois käytöstä. (akun vaihto ilmoitettu autolle)
      W204 220cdi -11
      Ex E61 530d -04

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3144
        • Tampere

        #48
        Jopas ahdistaa. Puhaltimen ja etuvastuksen kytkentä on niin yksinkertainen että niiden ohella taitaa jäljelle jäädä enää ilmastoinnin ohjaus (IHKA basic tai high).

        Onhan siellä vielä kondensaatioanturikin mutta se vissiin jättää puhaltimen päälle: KLIK.

        Vikakoodit tarttis lukea, ei kyllä kuullosta väylävialta.

        Comment

        • vene67
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 29
          • Seinäjoki

          #49
          Myykö tuo pielmeier.. vielä varaosia ?
          Koitin haeskella, mutta varaosia en löytänyt, muuta sälää näytti olevan kaupan. Ehkä huono saksan kieleni ei tuottanut tulosta.

          Originally posted by enins View Post
          Ja omat originellit kantoi posti kotiin Pielmeieriltä, noin 170 euroon.
          BMW 525dA E60 M57/TU -05
          BMW 525i E39 M54 Touring -01

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3144
            • Tampere

            #50
            Originally posted by vene67 View Post
            Myykö tuo pielmeier.. vielä varaosia ?
            Koitin haeskella, mutta varaosia en löytänyt, muuta sälää näytti olevan kaupan. Ehkä huono saksan kieleni ei tuottanut tulosta.
            Myy toki varaosia, täytyy vaan bonniksi tai lontooksi pistää tarjouspyyntö sähköpostitse, varaosatiimin postiosoitteet: KLIK.

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1228
              • LAHTI

              #51
              Onko eroa LCI mallissa ja portaaton säätöpuhaltimessa

              Tuossa ei tullut ilmi onko E60 LCI mallissa erilainen purkaminen ja kun autossa on automaattiilmastointi ja portaaton puhalluksen säätö, tulee erovaisuuksia
              tai muuta huomioitavaa onko eri osat tuossa LCI:ssä.


              Originally posted by MNi View Post
              Myy toki varaosia, täytyy vaan bonniksi tai lontooksi pistää tarjouspyyntö sähköpostitse, varaosatiimin postiosoitteet: KLIK.

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1228
                • LAHTI

                #52
                Onko eroa LCI mallissa ja portaaton säätöpuhaltimessa

                Tuossa ei tullut ilmi onko E60 LCI vm-2008 mallissa erilainen purkaminen ja kun autossa on automaattiilmastointi ja portaaton puhalluksen säätö, tulee erovaisuuksia
                tai muuta huomioitavaa onko eri osat tuossa LCI:ssä.


                Originally posted by MNi View Post
                Myy toki varaosia, täytyy vaan bonniksi tai lontooksi pistää tarjouspyyntö sähköpostitse, varaosatiimin postiosoitteet: KLIK.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3144
                  • Tampere

                  #53
                  Osanumerot tietty tarkistat BMWFans/RealOEM/WebETK:sta pirssin runkonumeron perusteella.

                  Ei oikein jaksa uskoa että LCI:n kohdalla olis kojelaudassa merkittäviä eroja. Flektin vaihdon kannalta myöskään IHKR/IHKA välillä tuskin lienee merkitystä.

                  Postauksessa #35 on ainakin Pelican Partsin linkit IHKA:lliseen versioon.

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    #54
                    Tulipa tänään vaihdettua puhaltimen moottori sekä säädin uuteen. Vielä toimi, mutta talvella rallatteli pienillä nopeuksilla ja sellainenhan nyt ei käy alkuunkaan.

                    Katselin ensin tätä ohjetta:


                    Ko. DIY-ohjeen laatija tekee hirveän työn tuossa, kun ensin purkaa koko keskikonsolin pois (samaa neuvoo myös Pelican Parts). Konsolia saa tosiaan sen verran siirrettyä taaksepäin, että keskikonsoliin menevän ilmatorven liitoskappaleet mahtuvat tulemaan pois. Samoin tarpeetonta oli purkaa repsikan jalkatilan verhoiluja/sinne menevää ilmatorvea. Kuskin puolen ilmatorvenkin saa käytännössä kojetaulun aukosta pois ja paikoilleen, eikä jalkatilan verhoilua ei tarvinnut ottaa kokonaan pois.

                    Kiitokset nick peeämwee:lle tästä tämän threadin ytimekkäästä ohjeesta, helpotti hommaa tuntuvasti. Hommaan meni ehkä tehokasta työaikaa kolmisen tuntia, josta siitäkin leijonanosa tiukassa istuneiden klipsien availuun.

                    Comment

                    • Miroshima
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2017
                      • 48
                      • Palokka

                      #55
                      Tämäkin projekti olis edessäpäin, eilen hajin uuden puhaltimen ja "vastuksen" Laakkoselta hintaan 215€. Ei viiti jättää tuota vanhaa "vastusta" kun hajoaa kuintekin 2kk sisään mun tuurilla.

                      Katotana meneekö vaihto niinkuin strömssöössä konsanaan.

                      Comment

                      • Miroshima
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2017
                        • 48
                        • Palokka

                        #56
                        Originally posted by peeämvee View Post
                        -kojelaudan koristelista pois
                        -lämppärin säätimet irti, ylhäältä 2 ruuvia ja alhaalta kampeamalla.
                        -radio/ccc pois, 4ruuvia.
                        -pdc, dsc, ym. nappulalaatikko pois
                        -keskikonsolia 2cm taaksepäin, takapäästä ritilät irti alimmainen puolisko ensin ja sitten konsolin 2 ruuvia irti takapäästä, 2 ruuvia irti etupäästä sivuilta karvalistojen alta.
                        -radion/ccc:n kehys pois.
                        -taakse menevien lämpötorvien liitoskappale pois, 2 dingeliä auki ja vekslausta.
                        -kuskin puolen alamuovi jalkatilasta pois.
                        -kuskin puolen jalkatilaan menevä torvi pois.
                        -puhallinkotelon kansi auki, 4ruuvia.
                        -puhallin irti, 3 ruuvia.


                        Tuossa pääpiirteittäin, aikaa menee ekakertalaiselta 3-4 tuntia.


                        Homma suoritettu, aika iisibiisi oli näillä ohjeilla. Aikaa meni 2.5h

                        Comment

                        • Kruiseri
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 55
                          • Helsinki

                          #57
                          Täällä toimii muuten täysin ok, mutta ajoittaista sirinää. Ottaahan se sirinä sipuliin. Mistä puhallin edullisesti?
                          E60 530d M-Sport
                          Cbr 1100 Xx Blackbird

                          Comment

                          • Miroshima
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2017
                            • 48
                            • Palokka

                            #58
                            Originally posted by Kruiseri View Post
                            Täällä toimii muuten täysin ok, mutta ajoittaista sirinää. Ottaahan se sirinä sipuliin. Mistä puhallin edullisesti?
                            tais originaali olla 110€ en pitä järin pahana hintana.

                            Comment

                            • Niemikko
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2013
                              • 32
                              • vilppula

                              #59
                              Puhaltimen kanssa ongelmaa lähtee käynnistettäessä päälle toimii joku aikaa 5sek-1min sit sammuu kokonaan on pimee joku 10-30sek ja taas lähtee pyörimään normaalisti ei tunnu olevan eroa onko puhallin täysillä tai pienemmällä teholla. muutaman kerran lähtiessä tuon tekee sitten jää (viä) toimimaan.

                              Vaihdoin uuden puhaltimen ja etuvastuksen mutta edelleen sammuili.

                              Kun on ollut joskus virtavajausta on puhallin tippunut 2teholle mikä on ok.

                              Mutta mikä tän sammuilun voisi selittää?

                              edit: olihan siä koodejakin.
                              DTC
                              00,01,E7,14 No found
                              9c78 Wiper-console heater - Onkohan tämmöstäkään?

                              A3b1 signal or value below threshold
                              A3b3 Active roll stabilazation (ARS) communication fault - lieneekö autossa ollenkaan?
                              00,01,A5,57 No found
                              A3BD Central gateway module (ZGM) , communication fault - lienee paneli missä säätimet? http://kuvat.autopurkaamot.com/osat/853430_1_orig.jpg 6411 69568?5-01

                              E5C4 CID60: K-CAN line fault

                              281D BSD generator: signal
                              299B Battery sensor
                              281C Bit-serial data interface (BSD): signal

                              oli siä muitakin mutta nämä ei poistuneet pyyhittäessä joo ibs piuha on irti ja autoa lataillaan ylläpitolaturilla ja oli yön latauksessa eikä auttanut.

                              Niin auto on 2004 530ia perusilmastoinnilla pikkunäytöllä ja normi yhdenlevyn cd:llä

                              Edit2:
                              Panelin vaihdolla hävis kaikki vikakoodit ja nyt lämppäri toimii moitteetta pieni sähkökäry ottaa nenään liekö uudesta puhaltimesta johtuen.
                              Last edited by Niemikko; 28-12-2017, 11:52.

                              Comment

                              • LongJohn
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2017
                                • 269
                                • Kuopio

                                #60
                                -05 Pre-LCI herkesi puhaltamasta yhtään mitään. Kädelle tuntuu ihan mieto ilmavirta kun ilmastointi on päällä - off asennossa ei sitäkään. Läpät kuulostaisi liikkuvan mutta puhallin ei tee mitään.



                                Pers'grillit pelaa eli ilmeisesti saman sulakkeen (?) kautta vika ei ole siellä päässä?



                                Automaattiasennossa se kuulosti jotenkin "humpailevan" kierrosten osalta tuossa tovi sitten vielä toimiessaan. Lieneekö vedellyt tuossa kohtaa viimeisiään? No onhan tuo 13 vuoteen ja 322tkm jonkun kierroksen pyörinyt.

                                Comment

                                Working...
                                X