memebuy23buy

E61 Lämmityslaite heitti pelaamasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yrd3
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 163
    • Ylistaro

    #31
    omat originelli osat hain marmorilta, en pitänyt järin pahana 215€ koko setti, moottori ja etuvastus. jos nyt sen toisen 300k kestää niin hyvä...

    Comment

    • enins
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2009
      • 521
      • Rauma

      #32
      Originally posted by yrd3 View Post
      omat originelli osat hain marmorilta, en pitänyt järin pahana 215€ koko setti, moottori ja etuvastus. jos nyt sen toisen 300k kestää niin hyvä...
      Ja omat originellit kantoi posti kotiin Pielmeieriltä, noin 170 euroon.
      Autokalusto: 320d f30

      Comment

      • rami
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 707
        • Raahe

        #33
        Hyvät ohjeet kun täältä foorumilta sai niin jpas olikin helppo puhaltimen vaihto operaatio, Harmittaa vain kun olen ollut siinä uskossa viimeiset 3v.että koko saakelin kojelaudan joutuu purkaan ja menee päivä jos toinen..näin ne ainakin merkkiliikkeesä peloittelivat ja hintaa työllekin 500e.
        Talvet on kitinää saanut kuunnella ja viimepäiviä piti potkaisemalla saada puhallin käyntiin.mut,mut,,,
        2h homma, kunhan vain meisseli pysyy kourassa ja peukalo ei aivan keskellä kämmentä.
        bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

        Comment

        • Saarikoski
          R.I.P.
          • Feb 2005
          • 726
          • KOKKOLA

          #34
          Originally posted by peeämvee View Post
          -kojelaudan koristelista pois
          -lämppärin säätimet irti, ylhäältä 2 ruuvia ja alhaalta kampeamalla.
          -radio/ccc pois, 4ruuvia.
          -pdc, dsc, ym. nappulalaatikko pois
          -keskikonsolia 2cm taaksepäin, takapäästä ritilät irti alimmainen puolisko ensin ja sitten konsolin 2 ruuvia irti takapäästä, 2 ruuvia irti etupäästä sivuilta karvalistojen alta.
          -radion/ccc:n kehys pois.
          -taakse menevien lämpötorvien liitoskappale pois, 2 dingeliä auki ja vekslausta.
          -kuskin puolen alamuovi jalkatilasta pois.
          -kuskin puolen jalkatilaan menevä torvi pois.
          -puhallinkotelon kansi auki, 4ruuvia.
          -puhallin irti, 3 ruuvia.


          Tuossa pääpiirteittäin, aikaa menee ekakertalaiselta 3-4 tuntia.
          itsellä otti 3,5h kalja ja kessutaukojen kanssa...ihmetystä herättää vaan se kun kahdesta eri pajasta kysyin moottorin vaihtoa niin molemmat arvioivat työksi 6h ja toinen merkkihuolto..
          outoa kuinka noviisi vaihtaa pikkukaljoissa puolet lyhyemmässä ajassa ko osan??

          Joko olen normaalia persaukisempi tai kritisointikynnys on alempana, mutta kylläpä olisi vituttanu jos olisin liikkeeseen auton vieny ja tuosta lystistä 500€ pulittanu...toki olisin ollu autuaan tietämätön työn "helppoudesta"
          Last edited by Saarikoski; 25-06-2014, 10:48.

          Comment

          • Ripoff
            Newbiemmer
            • Oct 2006
            • 25
            • Lappi Finland

            #35
            Hienot kuvat

            Terve kaikille lämppärin puhaltimen remppaajille.

            Vaikka täällä on jo annettu hienot ohjeet hommaan, sattui löytymään hieno kuvasarja vaihe vaiheelta. Linkit alla olkaa hyvä....



            Comment

            • Ripoff
              Newbiemmer
              • Oct 2006
              • 25
              • Lappi Finland

              #36
              Hyvät oli ohjeet, aikaisempaa tekstimuotoista ja linkkien kuvia yhdistelemällä homma meni kahteen ja puoleen tuntiin. Onneksi viallinenen oli puhallin, kun vastusta ei ollut varattuna.

              Comment

              • Koala
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 85
                • Kouvola

                #37
                Mulla kans ongelmaa tuulettimen kanssa. Aluksi alkoi rajoittamaan, tätä kesti n 2 vuotta. Tänä syksynä alkoi mykkäkausi. Tuntuu että lähtee käyntiin töyssyistä, ei toki aina.

                No äsken kokeilin että mitä jos sinne antaa käskyn nyrkillä. Kopautin suht hiljaa repsikan jalkatilassa olevaa konsolin sivumuovia. No tämähän auttoi. Joka kerta kun kopautan lähtee tuuletin pelittämään.

                Eli oliskos hiilet lopussa?
                W204 220cdi -11
                Ex E61 530d -04

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3144
                  • Tampere

                  #38
                  Lieneekö edes hiiliharjallinen moottori. No, joka tapauksessa ensin epäilyyn päätevastus (final stage unit) erityisesti jos on hitaammat nopeudet pudonneet ensin pois pelistä. Sitten moottori vaihtoon, en kyllä itse edes yrittäisi korjailla vanhaa. DIY-ohjeita katselleena purkaminen ja kasaaminen vie sen verran aikaa että haluaisin ainakin itse saada homman kuosiin kerrasta ts. uusi flekti ja kovaa ajoa.

                  Comment

                  • Koala
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 85
                    • Kouvola

                    #39
                    Latailin akkua nelisen tuntia ja nyt läks tuuletin pelittämään.
                    Tyhjäkäynnillä on havaittavissa aikamoista tehon soutamista. Ajaessa työntää suht tasasesti. Mulla on tehoskaalana 0-4. Nopeudella 0-2 ei tapahdu juuri mitään .
                    W204 220cdi -11
                    Ex E61 530d -04

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3144
                      • Tampere

                      #40
                      Akun tyhjeneminen omia aikojaan --> siili voi käsittääkseni aiheuttaa ylimääräistä lepovirtaa, tarkista myös muut mahdolliset kuten MULF tai penkkien satelliitit. Soutaminen eli puhaltimen nopeuden aaltoilu --> siili vaihtoon, etuvastukset kärventyneet tai siilin juotokset pettäneet. Hitaat nopeudet ei käytössä --> siili vaihtoon.

                      Comment

                      • Koala
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 85
                        • Kouvola

                        #41
                        Akun tyhjenemisen sain kuriin muutama vuosi sitten kun otin bluetoothin irti MULF:sta.

                        Hyvin tuo puhaltelee kun kierroksia on, toki se 0-2 alue on miltei mykkänä. Tätä jatkunut se 2 vuotta niin toivotaan etttä menis vielä toiset.

                        Taidan odottaa siihen asti että on kokonaan mykkä, sen verran aikaa vievä homma tuo.
                        W204 220cdi -11
                        Ex E61 530d -04

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1578

                          #42
                          edit. tuollahan olikin useampaan kertaan tuo proseduuri selvitetty

                          Comment

                          • Koala
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2013
                            • 85
                            • Kouvola

                            #43
                            Kysyin Autosalvasta hintoja:

                            Moottori 143,40
                            Vastus 107,50
                            Vaihtotyö 390

                            Mun mielestä aikamoista ryöstöä.
                            W204 220cdi -11
                            Ex E61 530d -04

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1578

                              #44
                              kl varaosilla oli jokseenkin 100e huiteilla hinta per osa.

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3144
                                • Tampere

                                #45
                                Ei kannata teettää flektin vaihtoa liikkeessä kun DIY-ohjeita on saatavilla. Aikaa vaan vie. Kun tässä ei kuitenkaan olla moottoria räjäyttämässä eikä turvalaitteiden kanssa tekemisissä niin vaan viitseliäisyyttä kysyy. Pelican Partsin kuvitettu artikkeli auttaa: KLIK.

                                Tärkein työkalu on muovinen verhoilun irroitussarja eli vaikka Bilteman 19514: KLIK.

                                Comment

                                Working...
                                X