Hyvät ohjeet kun täältä foorumilta sai niin jpas olikin helppo puhaltimen vaihto operaatio, Harmittaa vain kun olen ollut siinä uskossa viimeiset 3v.että koko saakelin kojelaudan joutuu purkaan ja menee päivä jos toinen..näin ne ainakin merkkiliikkeesä peloittelivat ja hintaa työllekin 500e.
Talvet on kitinää saanut kuunnella ja viimepäiviä piti potkaisemalla saada puhallin käyntiin.mut,mut,,,
2h homma, kunhan vain meisseli pysyy kourassa ja peukalo ei aivan keskellä kämmentä.
bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...
-kojelaudan koristelista pois
-lämppärin säätimet irti, ylhäältä 2 ruuvia ja alhaalta kampeamalla.
-radio/ccc pois, 4ruuvia.
-pdc, dsc, ym. nappulalaatikko pois
-keskikonsolia 2cm taaksepäin, takapäästä ritilät irti alimmainen puolisko ensin ja sitten konsolin 2 ruuvia irti takapäästä, 2 ruuvia irti etupäästä sivuilta karvalistojen alta.
-radion/ccc:n kehys pois.
-taakse menevien lämpötorvien liitoskappale pois, 2 dingeliä auki ja vekslausta.
-kuskin puolen alamuovi jalkatilasta pois.
-kuskin puolen jalkatilaan menevä torvi pois.
-puhallinkotelon kansi auki, 4ruuvia.
-puhallin irti, 3 ruuvia.
Tuossa pääpiirteittäin, aikaa menee ekakertalaiselta 3-4 tuntia.
itsellä otti 3,5h kalja ja kessutaukojen kanssa...ihmetystä herättää vaan se kun kahdesta eri pajasta kysyin moottorin vaihtoa niin molemmat arvioivat työksi 6h ja toinen merkkihuolto..
outoa kuinka noviisi vaihtaa pikkukaljoissa puolet lyhyemmässä ajassa ko osan??
Joko olen normaalia persaukisempi tai kritisointikynnys on alempana, mutta kylläpä olisi vituttanu jos olisin liikkeeseen auton vieny ja tuosta lystistä 500€ pulittanu...toki olisin ollu autuaan tietämätön työn "helppoudesta"
Hyvät oli ohjeet, aikaisempaa tekstimuotoista ja linkkien kuvia yhdistelemällä homma meni kahteen ja puoleen tuntiin. Onneksi viallinenen oli puhallin, kun vastusta ei ollut varattuna.
Mulla kans ongelmaa tuulettimen kanssa. Aluksi alkoi rajoittamaan, tätä kesti n 2 vuotta. Tänä syksynä alkoi mykkäkausi. Tuntuu että lähtee käyntiin töyssyistä, ei toki aina.
No äsken kokeilin että mitä jos sinne antaa käskyn nyrkillä. Kopautin suht hiljaa repsikan jalkatilassa olevaa konsolin sivumuovia. No tämähän auttoi. Joka kerta kun kopautan lähtee tuuletin pelittämään.
Lieneekö edes hiiliharjallinen moottori. No, joka tapauksessa ensin epäilyyn päätevastus (final stage unit) erityisesti jos on hitaammat nopeudet pudonneet ensin pois pelistä. Sitten moottori vaihtoon, en kyllä itse edes yrittäisi korjailla vanhaa. DIY-ohjeita katselleena purkaminen ja kasaaminen vie sen verran aikaa että haluaisin ainakin itse saada homman kuosiin kerrasta ts. uusi flekti ja kovaa ajoa.
Latailin akkua nelisen tuntia ja nyt läks tuuletin pelittämään.
Tyhjäkäynnillä on havaittavissa aikamoista tehon soutamista. Ajaessa työntää suht tasasesti. Mulla on tehoskaalana 0-4. Nopeudella 0-2 ei tapahdu juuri mitään .
Akun tyhjeneminen omia aikojaan --> siili voi käsittääkseni aiheuttaa ylimääräistä lepovirtaa, tarkista myös muut mahdolliset kuten MULF tai penkkien satelliitit. Soutaminen eli puhaltimen nopeuden aaltoilu --> siili vaihtoon, etuvastukset kärventyneet tai siilin juotokset pettäneet. Hitaat nopeudet ei käytössä --> siili vaihtoon.
Ei kannata teettää flektin vaihtoa liikkeessä kun DIY-ohjeita on saatavilla. Aikaa vaan vie. Kun tässä ei kuitenkaan olla moottoria räjäyttämässä eikä turvalaitteiden kanssa tekemisissä niin vaan viitseliäisyyttä kysyy. Pelican Partsin kuvitettu artikkeli auttaa: KLIK.
Tärkein työkalu on muovinen verhoilun irroitussarja eli vaikka Bilteman 19514: KLIK.
Comment