memebuy23buy

Automaattilaatikon öjlynvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    #31
    Originally posted by MrBubbles View Post
    Se kestäis vaikka mitä kun pääsis laatikon softaan käsiksi että sais linjapainetta ylös. Turbiini hajoo ennen laatikkoa ja niitäkin saa jenkkilästä vahvempia.
    Toi turbiini on tosiaan se heikkolenkki, mutten oo kyllä nähny missään vahvempia. Mistähän linkistä pääsis vakoileen?
    Meinaat siis, että linjapainetta sais softaa hypistelemällä nostettua ja tämä vieläpä antais nostaa painetta (rajat?), sekä kestäis ja toimis korkeemmalla paineella?
    kysyy nimimerkki: laatikoista tuttuja on ainoastaan joulupöydässä tarjoiltavat...
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #32
      entäs kun automatique laatikon ölppäpohjia saa oem ja tarvikkeena, niin onko niissä eroja?

      hinnat oli jotain 180 € alkuperäinen ja joku 120 € tarvike.
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • enins
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 521
        • Rauma

        #33
        Originally posted by Mlatvala View Post
        entäs kun automatique laatikon ölppäpohjia saa oem ja tarvikkeena, niin onko niissä eroja?

        hinnat oli jotain 180 € alkuperäinen ja joku 120 € tarvike.
        Toisessa topikissa tästä reilu vuosi sitten kirjoittelinkin, mutta alkuperäinen öljypohja maksaa GP:llä tällä hetkellä 69,69 € + toim.kulut. Tässä on siis kyse ZF:n varaosanumerolla 1068 298 033 tilatusta osasta (ja koska kyseessä on ZF:n laatikko, on osa juurikin alkuperäinen). Bemarin pahvilaatikossa sama osa bemarin numerolla on jo aivan eri hintainen. Sitten kolmantena tulee vielä tarvikeosat.

        Ravenol öljyillä (20 L) ja ZF:n öljypohjalla tuli itse askarrellen vajaa pari sataa huuhteluöljynvaihdolle hintaa
        Autokalusto: 320d f30

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #34
          Originally posted by enins View Post
          Toisessa topikissa tästä reilu vuosi sitten kirjoittelinkin, mutta alkuperäinen öljypohja maksaa GP:llä tällä hetkellä 69,69 € + toim.kulut. Tässä on siis kyse ZF:n varaosanumerolla 1068 298 033 tilatusta osasta (ja koska kyseessä on ZF:n laatikko, on osa juurikin alkuperäinen). Bemarin pahvilaatikossa sama osa bemarin numerolla on jo aivan eri hintainen. Sitten kolmantena tulee vielä tarvikeosat.

          Ravenol öljyillä (20 L) ja ZF:n öljypohjalla tuli itse askarrellen vajaa pari sataa huuhteluöljynvaihdolle hintaa
          Onko sulla olemassa jotain linkkiä tuohon öljypohjaan?
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #35
            http://eshop.original-teile.de/index...ram=1068298033
            Originally posted by Mlatvala View Post
            Onko sulla olemassa jotain linkkiä tuohon öljypohjaan?
            Mutta huomaa: "50,00 € Mindermengenzuschlag unter 250,00 € Bestellwert!", eli tilaa noita useampi tai sitten jotain muutakin. Jos se täällä maksaa merkkarilla 180€ niin myy vaikka 120€/kpl niin tekee aika hyvän tilin

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #36
              Originally posted by Bmw Master View Post
              http://eshop.original-teile.de/index...ram=1068298033

              Mutta huomaa: "50,00 € Mindermengenzuschlag unter 250,00 € Bestellwert!", eli tilaa noita useampi tai sitten jotain muutakin. Jos se täällä maksaa merkkarilla 180€ niin myy vaikka 120€/kpl niin tekee aika hyvän tilin
              Moro,

              omasta tuli tuommoinen osanumero 24 11 7 571 227 (öljypohjalle)

              Ja mulle linkattiin tuo OELWANNE
              ArtNr.: 1068298033

              Niin onko kuitenkin eri öljypohjat vai ei? Tilaatteko öljyt tuosta samasta firmasta vai?
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #37
                Originally posted by Mlatvala View Post
                Moro,

                omasta tuli tuommoinen osanumero 24 11 7 571 227 (öljypohjalle)

                Ja mulle linkattiin tuo OELWANNE
                ArtNr.: 1068298033

                Niin onko kuitenkin eri öljypohjat vai ei? Tilaatteko öljyt tuosta samasta firmasta vai?
                Toinen on Bemarin osanumero ja toinen ZF:n.

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #38
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Toinen on Bemarin osanumero ja toinen ZF:n.
                  Noita näköjään pitäisi ostaa 4kpl että saisi nuo postit pienimmäksi. Silti jää 80 €uroa per öljypohja.

                  Onko muita innokkaita tilaajia?

                  Eli kaikissa zf laatikoissa on sama öljypohja huolimatta koneesta?

                  Mikä tuossa öljypohjassa muuten tekee sen, ettei sitä voi puhdistaa, vaan on aina vaihdettava? Onko ne magneetit tuossa pohjassa samaiset mitkä näkyy esmes schiedmanin sivuilta?



                  Pari magneetti rinkulaa tuossa toisessa päässä, miks noita ei voi puhdistella/ uusia ainoastaan noita?

                  Se vielä mietityttää sisältääkö tuo zfn uusi öljypohja uutta tiivistettä, vai ei?
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • enins
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2009
                    • 521
                    • Rauma

                    #39
                    Alkuperäinen Shellin öljy on aika arvokasta (20 -28 €/l), kun vastaavia nimenomaan ZF HP6:lle luokitettuja öljyjä saa murto-osaan tuosta. Tuolta pari vaihtoehtoa: http://www.motor-oel-guenstig.de/Get...8_195_330.html

                    Vaihteiston öljypohjaan integroitua suodatinta ei saa erikseen. Magneetit toki voi puhdistaa, mutta itse suodatin jää juuri siihen kuntoon mitä avatessa oli. Linkitin joskus toiseen topikkiin ZF:n varaosamanuaalin, josta voi kaivella omaan kärryyn sopivat tiedot. Kyseessä on kuitenkin "filter kit" ja mukana tulee öljypohja, reunatiiviste, tyhjennysproppu + tiiviste, sekä öljypumpun imulinjan tiiviste.


                    Attached Files
                    Autokalusto: 320d f30

                    Comment

                    • Whitebe
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 59
                      • Joensuu

                      #40
                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Noita näköjään pitäisi ostaa 4kpl että saisi nuo postit pienimmäksi. Silti jää 80 €uroa per öljypohja.

                      Onko muita innokkaita tilaajia?

                      Eli kaikissa zf laatikoissa on sama öljypohja huolimatta koneesta?

                      Mikä tuossa öljypohjassa muuten tekee sen, ettei sitä voi puhdistaa, vaan on aina vaihdettava? Onko ne magneetit tuossa pohjassa samaiset mitkä näkyy esmes schiedmanin sivuilta?



                      Pari magneetti rinkulaa tuossa toisessa päässä, miks noita ei voi puhdistella/ uusia ainoastaan noita?

                      Se vielä mietityttää sisältääkö tuo zfn uusi öljypohja uutta tiivistettä, vai ei?
                      HEP!!! Mulle yks...Mikäli se käy tohon mun toosaan.
                      F07 535d GT Xdrive

                      Comment

                      • Tofu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 515
                        • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                        #41
                        Kun laatikoon vaihdetaan öljyt, niin mitä kaikkea sinne pitää vaihtaa?

                        1. Öljyt 2. Öljypohja 3. ???


                        Itelläkin varmaan on edessä tuo laatikon öljyjen vaihto...

                        Mikä on tuo öljyn vaihtoväli? Vai vaihdetaanko sitten vasta kun vaihteen vaihto rupeaa olemaan "epätasainen" ?

                        -Tietämätön-
                        F01 730d -13

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #42
                          Eipä siinä muuta tarvita, öljypohjasetin mukana tulee tarvittavat tiivisteet.

                          Öljyillä ei ole vaihtoväliä, niitä ei kuulu vaihtaa!

                          Comment

                          • mr81
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 300
                            • PK-seutu

                            #43
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Eipä siinä muuta tarvita, öljypohjasetin mukana tulee tarvittavat tiivisteet.

                            Öljyillä ei ole vaihtoväliä, niitä ei kuulu vaihtaa!
                            Kyllä ainakin laatikon valmistajan ohjeen mukaan kuuluu vaihtaa
                            E65 730d '08 Monaco blue
                            Ex: E60 523iA '08

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #44
                              Originally posted by mr81 View Post
                              Kyllä ainakin laatikon valmistajan ohjeen mukaan kuuluu vaihtaa
                              Sittenhän se varmaan löytyy myös Bmw huolto ohjelmasta?

                              Comment

                              • enins
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2009
                                • 521
                                • Rauma

                                #45
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Öljyillä ei ole vaihtoväliä, niitä ei kuulu vaihtaa!
                                Jättäisin ainakin huutomerkin lauseestasi pois.
                                Tämä syystä, että BMW ei näille anna huoltoväliä, mutta laatikon valmistaja ZF sen kuitenkin tekee: 10 vuotta tai 160 tkm.

                                Edit: Jaahas, tätä olikin saunassakäynnin aikana jo ehdittty kommentoida...
                                Last edited by enins; 03-04-2012, 19:54.
                                Autokalusto: 320d f30

                                Comment

                                Working...
                                X