Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #31
    Originally posted by 530daa View Post
    Onko toi koneteho, varmaan? Mulla pitäisi olla pyöräteho 285/662 535d suuttilmilla, aj tech ainakin sanoi niin.

    Joo konetehoa..vaatis turbon modauksen ja ilmeisesti katti pois jotta yli 400 menis..
    Mutta menköön noin kun on menossa kohtapuoliin vaihtoon..vaikea vaan löytää seuraajaa jotta hinta ei karkaa ja tehotkaan ei saisi pudota:think
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • 530daa
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 231
      • ks

      #32
      Sehän se, kun ei viittis tehottomampaa ostaa...

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #33
        Originally posted by veku View Post
        Joo konetehoa..vaatis turbon modauksen ja ilmeisesti katti pois jotta yli 400 menis..
        Mutta menköön noin kun on menossa kohtapuoliin vaihtoon..vaikea vaan löytää seuraajaa jotta hinta ei karkaa ja tehotkaan ei saisi pudota:think
        Erittäin paha ongelma:think Ainakin noin niinku pitkällä tähtäimellä...
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #34
          Originally posted by exautisti View Post
          Erittäin paha ongelma:think Ainakin noin niinku pitkällä tähtäimellä...
          Niin..eli vakiona vois olla joku +300 hp joten jos ois vastaava viripotentiaali kuin näissä x35 pannuissa niin ois jees.

          Ehkä F11 530\535d se vois olla ..

          No lototaan ja katotaan..onneksi tuo nykyinen on niin hyvä ettei kuumetta pahemmin ole..eikä rahaa
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Hepokatti
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 87
            • Helsinki

            #35
            Pitääkö muuten 530da LCI:hin hommata 535da LCI:in suuttimet. jos ne haluaa vaihtaa?
            E61

            Comment

            • A56
              Newbiemmer
              • Dec 2011
              • 17
              • Häme

              #36
              Originally posted by Hepokatti View Post
              Pitääkö muuten 530da LCI:hin hommata 535da LCI:in suuttimet. jos ne haluaa vaihtaa?
              Jos haluaa vaihtaa niin pakkohan ne ensin on hommata. Varsinaista kilpailuetua ei niistä saa, elleivät vanhat ole rikki. Ovat nimittäin samat suuttimet..
              E61 530D Imola Rot

              Comment

              • Saarikoski
                R.I.P.
                • Feb 2005
                • 726
                • KOKKOLA

                #37
                Originally posted by A56 View Post


                Itsellä heitti heti alkuun kulutusmittari todellisesta n. 4 desiä. Pienen justeeraamisen jälkeen heitto 0-1 desiä..

                Nyt kevyen softaamisen jälkeenkään ajotietokoneen näyttämä ei ole "muuttunut" ts. yhtä tarkka kuin aiemminkin.

                'Veikkailisin, että mikäli ohjelmoinnin yhteydessä muutetaan vain suuttimien ruiskutusaikaa suoraan suutinmapista esim. +20% tulee lopputuloksena olemaan todella rajusti heittävä ajotietokoneen luku vs. todellinen. Auto kun edelleen kuvittelee, että syöttö samalla tasolla mg / tahti. Kulutus siis "pienenee", ainakin auton mielestä. Onneksi toki myös kulku paranee



                Hirveen heikolla pohjalla puhun, mutta itse taas veikkailisin että ennemminki puhutaan ajotusten muuttamisesta ku määrien lisäämisestä..
                Ainakaan oman ymmärryksen mukaan oikeen tehtynä ohjelmoinnissa ei polttoaineen kokonaismäärät kasva vaan ennemmin päinvastoin varsinkaan normiajossa, ilmeisesti tässä nyt ei ajeta koko ajan kaasupohjassa ja oletan että kukaan ei mitta kulutuksia täyskaasukiihytyksessä/100km, ainakin maalaisjärjellä ajateltuna puhutaan hyötysuhteen parantamisesta..saatan olla väärässäki..

                Comment

                • Hepokatti
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 87
                  • Helsinki

                  #38
                  Originally posted by A56 View Post
                  Jos haluaa vaihtaa niin pakkohan ne ensin on hommata. Varsinaista kilpailuetua ei niistä saa, elleivät vanhat ole rikki. Ovat nimittäin samat suuttimet..
                  Tämän siitä saa kun kirjoittelee viestejä 39 asteen kuumessa...

                  Lähinnä kysymys lastuttamiseen liittyvää, kun ei-LCI malliin nuo piti hommata, että sai enemmän tehoa ulos.

                  Mutta se on hyvä että LCI malliin ei tarvitse turhaan niitä ostaa!

                  Minkälaisia lukemia olette ottaneet LCI mallin 530da ulos? Meneekö yli 300hv pelkällä softalla?
                  E61

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #39
                    Originally posted by Hepokatti View Post
                    Meneekö yli 300hv pelkällä softalla?
                    Riippuu penkistä ja sen käyttäjästä.
                    ---

                    Comment

                    • tuikku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1353

                      #40
                      .
                      Suuttimien puolesta menee, vanhemmillakin kuuskymppisillä.
                      Kolmen sadan hv,n vaatima ruiskutusmäärä luokkaa 75mg/4000rpm, kuusipyttyisessä siis ja vakioahtimella, joka ahdistaa.
                      Vanhemmissakin on suutinkartassa vakiona 85mg ruiskutusmäärien kalibroinnit.
                      Uudemmissa 100mg, niinkuin x35,ssa "koko ajan".
                      Ahtimissa on eroja, en osaa sanoa, että missä aina muuttuu, mutta periaatteessa uudemmat antaa enemmän ilmaa, joka taas antaa mahdollisuuden lisätehoon.
                      75mg,n polttaminen suht savuttomasti vaatii sen 1200mg ilmaa, kattokaa testereillänne.

                      Suunnilleen sadalla mg,llä pitäisi kaiken järjen mukaan päästä sinne neljään sataan - ja pääseekin bemarissa on niin suuret suuttimet, että ruiskutusaika jää vielä tosi lyhyeksi.
                      "Ongelmana" on siis oikeastan vaan sopivan ahtimen löytäminen ja paikoilleen vääntäminen.
                      Itselläni on hyviä kokemuksia holseteista, useammastakin konstruktiosta nyt.
                      lhan hukkaportillinen kolmeviitonen esim herää juuri sopivasti kolmelitraisessa suorasuihkussa, ei tarvi alavääntöä rajoittaa, mutta jarrua vasten antaa kuitenkin 800nm/2000rpm...
                      Ilman määrä riittää yli neljään sataan.
                      Sadan mg,n polttaminen savutta vaatii väh. 1600mg ilmaa.
                      Hukkaportillisessa on tällaiselle vanhalle kurttukaulalle sellainen etu, että pienillä vaihteilla ahdot nousee verkkaan, kun vastus on pieni ja auto käyttäytyy mukavan rauhallisesti.
                      Vaste huomattavasti terävöityy maantiellä suuremmilla vaihteilla, kun vastusta ja välitystä on lisää.
                      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                      Comment

                      • TDIfreak
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 54

                        #41
                        Bemarissa testerin saa helposti näyttämään mitä vaan ruiskutusmääriä. Todellisuus on sitten mitä on.

                        Dynossa näkee aika hyvin että nouseeko ruiskutusmäärä oikeasti. Omat kokemukset on että pienemmillä E60 3-litraisen suuttimilla alkaa tulla savua suunnilleen 270hv jälkeen ja isommilla suuttimilla se 300 hv tulee noin suunnilleen savutta. Vakioahtimella ja -coolerilla.
                        Last edited by TDIfreak; 02-11-2012, 03:06.

                        Comment

                        • Aceishigh
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 284

                          #42
                          Moro,

                          Vähän vanha ketju, mutta en löytänyt uudempaakaan. Asiaan - tehon lisäys/moottorin ohjelmointi kiinnostaisi sigun autoon. Kysymys kuuluu, miten välttää ns. voimasavun muodostuminen eli millä spekseillä auto ei vielä savuttaisi kiihdytyksissä ja kannattaako dpf jättää paikalleen tämän estämiseksi? Sitä ei ole vielä poistettu.

                          Tavoitteena voisi olla maltilliset 275hp/600nm.

                          Olisiko tällainen yhtälö mahdollinen? Jakakaa kokemuksia savuttamisesta, jos olette käyneet lisäämässä tehoja.

                          Thanks.
                          Old golfers never die, they only lose their balls.

                          BMW 740d xDrive (06/2014).

                          Comment

                          • joni88
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 308

                            #43
                            ei nyt ehkä ihan lastutukseen liity, mutta onko x3 218hp tämälleen sama kone kuin 530d 218hp?

                            kattelin vain kun esim ebaysta saa noita tehoboxeja jo alta 50e x3 218hp malliin, niin käykö sama myös 530d
                            G11 740e

                            Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              #44
                              Originally posted by joni88 View Post
                              ei nyt ehkä ihan lastutukseen liity, mutta onko x3 218hp tämälleen sama kone kuin 530d 218hp?

                              kattelin vain kun esim ebaysta saa noita tehoboxeja jo alta 50e x3 218hp malliin, niin käykö sama myös 530d
                              No älä nyt helvetissä mitään 50e tehoboksia mene ostamaan... Jos on varaa ajaa X3:lla niin luulisi olevan varaa laittaa muutama satanen kunnon ohjelmointiin.

                              EDIT: Luetun ymmärtäminen, mutta sama pätee tuohon E60

                              Comment

                              • joni88
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 308

                                #45
                                mulla oli aiemmassa 118d:ssä tehoboxi, olin tosi tyytyväinen, eihän tehoboxia voi verrata mihinkään lastuun, missään muodossa. mutta kymmenesosa hinnasta ja varmasti yli 10% nouseva teho/vääntö ei oo pahasta. Sanotaan että halpoja heppoja mulla siis oli tehoboxi noin 30tkm ajan ykkösessä eikä mitää ongelmaa tullut.

                                E: alkup kysymykseeni, onko samat koneet?
                                G11 740e

                                Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎