Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 sähkötoiminen vetokoukku ei pelitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronssimies
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 20
    • Ääslinna

    #31
    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	69.5 KB
ID:	4829763

    Tässä vaiheessa se ois..
    Eihän tuohon mee ku viis minuuttia...

    530 xda 08 individual
    Dpf off+chipped 290/650

    Comment

    • niku50
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 10
      • Keminmaa, Finland

      #32
      Näin se onnistuu

      Originally posted by ronssimies View Post
      [ATTACH]121238[/ATTACH]

      Tässä vaiheessa se ois..
      Irroita nuo liitekuvassa näkyvät keltareunuksiset ruuvit molemmilta puolilta ja sen jälkeen väännä koukku ulos asentoon niin pääset pyörittämään vaihteistopaketin irti vetoruuvista. Kannattaa mitata ruuvin ulkonema tarkasti niin menee oikeaan asentoon kasattaessa. Voitko ilmoittaa mitan minulle sillä mulla se unohtui mittaamatta, koukku on vieläkin hajallaan ja metsästän muovihammasratasta jos sen jostakin sais.
      Attached Files

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        #33
        Originally posted by niku50 View Post
        Irroita nuo liitekuvassa näkyvät keltareunuksiset ruuvit molemmilta puolilta ja sen jälkeen väännä koukku ulos asentoon niin pääset pyörittämään vaihteistopaketin irti vetoruuvista. Kannattaa mitata ruuvin ulkonema tarkasti niin menee oikeaan asentoon kasattaessa. Voitko ilmoittaa mitan minulle sillä mulla se unohtui mittaamatta, koukku on vieläkin hajallaan ja metsästän muovihammasratasta jos sen jostakin sais.
        Kysäse Niku tästä DMK-group firmasta ovatko halukkaita tekemään tuohon vetokoukkuun uutta ratasta http://stores.ebay.de/dmk-group?_trksid=p2047675.l2563
        Näyttää olevan paljon tyyppivika osia moneen eri merkkiin tarjolla.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • ronssimies
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 20
          • Ääslinna

          #34
          Akselin mitta.

          Niku.

          Kiitos vastauksesta. Kuvassa on koukku auki ja mitta sähkömoottorin kylestä akselin päähän 108 mm.

          Muttamutta mie en saa vittu millään tuota kääntymään tai aukeemaan mihinkään. Se on tuossa yhdessä asennossa vaik yrittää kierre akselia pyörittää ni se ei liiku mihinkää. Tuntuis et se ois lukossa siis?en tajuu ku oon hölmö . Oon purkanut kaikki aukeevat osat eli jäljellä on koukku akseli ja se kierre akseli joka ei liiku tai aukee millään.. Helppivä.
          Attached Files
          Eihän tuohon mee ku viis minuuttia...

          530 xda 08 individual
          Dpf off+chipped 290/650

          Comment

          • ronssimies
            Newbiemmer
            • Aug 2012
            • 20
            • Ääslinna

            #35
            Jepujee.

            Ratas oli mennyt rikki. Sama mikä sulla Niku. Ulommasta noin viisi hammasta poissa. Jos tuo ois ollu kokonaan hajalla ni en ois saanut sitä auki. Sain sen verran sitä heiluteltua että se otti vähän pitoja. Nyt pitää käydä metsästämään sitä ratasta.
            Eihän tuohon mee ku viis minuuttia...

            530 xda 08 individual
            Dpf off+chipped 290/650

            Comment

            • diablo
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 41
              • Kirkkonummi

              #36
              Originally posted by niku50 View Post
              Irroita nuo liitekuvassa näkyvät keltareunuksiset ruuvit molemmilta puolilta ja sen jälkeen väännä koukku ulos asentoon niin pääset pyörittämään vaihteistopaketin irti vetoruuvista. Kannattaa mitata ruuvin ulkonema tarkasti niin menee oikeaan asentoon kasattaessa. Voitko ilmoittaa mitan minulle sillä mulla se unohtui mittaamatta, koukku on vieläkin hajallaan ja metsästän muovihammasratasta jos sen jostakin sais.
              Tuli avattua koukkumekanismi ja löysin ehjät hammasrattaat. Tulin tulokseen että ne joilla hammasratas on rikki ovat rikkoneet sen tuolla Nikun menetelmällä. Liikuttamisessa ei voi käyttää voimaa koska metallihammaspyörä, joka on vasten tuota pientä muovista ratasta, joutuu pyörimään avattaessa ja rikkoo muovirattaan joka ei pääse pyörimään. Oikea tapa on ottaa sähkömoottori pois (2 torx ruuvia) ja pyörittää näkyviin tulevasta akselin päästä akkuporakoneella. Akkukoneella pyöritettäessä tarvitaan useita satoja kierroksia jotta mekanismin saa liikkumaan päästä päähän. Kun irrottaa kuvan vihreässä poskilevyssä näkyvät 3 torx ruuvia molemmilta puolilta (olen kuvassa irrottanut jo ylimmän) saa mekanismia avattua niin että kaksi kuusiokoloruuvia tulee näkyviin ja alennusvaihteen saa pyöritettyä ulos.



              Ongelma ei minulla ole siis hammaspyörä. Vika ilmenee niin että kun nappia painaa, moottori surisee noin sekunnin pulsseissa kolme kertaa ja sytyttää punaisen ledin vilkkumaan. Kun nappia pitää pohjassa n. 3 sek saa koukkua taas liikumaan vähän, mutta ledi vain vilkkuu punaisella. Kun toisen kerran pitää nappia pohjassa muuttuu ledi vihreäksi.
              Tästä en päässyt eteenpäin, mutta koukkua voi käyttää ulkoasennossa. Ei ole näytössä vikailmoituksia. Eikä myöskään Inpa tai DIS anna vikailmoituksia.
              Eli näyttäis että vika on sähkömoottorissa, vaihtoehtoisesti ohjausmoduulissa tai johdotuksissa (nämä antais varmaan kyllä vikakoodia).
              Last edited by diablo; 19-07-2014, 11:37.
              F10 530dxA -16
              ex E60 530dA -08 LCI
              ex E39 523iA -96
              Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)

              Comment

              • diablo
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 41
                • Kirkkonummi

                #37
                sähkötoiminen koukku myynnissä?

                olisikohan kukaan halukas myymään ratasviallista koukkua, joka olisi muuten ehjä
                F10 530dxA -16
                ex E60 530dA -08 LCI
                ex E39 523iA -96
                Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)

                Comment

                • ronssimies
                  Newbiemmer
                  • Aug 2012
                  • 20
                  • Ääslinna

                  #38
                  Moro. Mulla ois toi ratas viallinen koukku. En taida saada sitä kuntoon. Voisin luopuu siitä jos saisin sen kuokun lukitus herja jollain POIS!
                  Eihän tuohon mee ku viis minuuttia...

                  530 xda 08 individual
                  Dpf off+chipped 290/650

                  Comment

                  • diablo
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 41
                    • Kirkkonummi

                    #39
                    Originally posted by ronssimies View Post
                    Moro. Mulla ois toi ratas viallinen koukku. En taida saada sitä kuntoon. Voisin luopuu siitä jos saisin sen kuokun lukitus herja jollain POIS!
                    Kokeile seuraavaa. Lukitusherjan poistuu kun valo muuttuu vihreäksi (lukittu positio). Jos valo vilkkuu punaisena 2 kertaa sekunnissa (ei lukittu positio) pidä nappia pohjassa n. 4-5 sek. (manuaalikäyttö), valo vilkkuu punaisena 4 kertaa sekunnissa (merkitsee manuaalikäyttöä tai sitä että virta ei ole riittävä min 12 Amp). Kun vapautat napin, valo muuttuu vihreäksi ja herjat häviää. Sähkömoottorin pitää olla kytkettynä.
                    Jos et onnistu tässä, epäilen sähkömoottorin tai moduulin vikaa. Eo. stepit ei vaadi että koukkumekanismi on sähkömoottorin perässä. Päättelisin tästä, että mekaaninen vika on harvinainen systeemissä.
                    DIS ei löydä tätä moduulia, joten ei pääse muuttamaan statuksia tms.
                    Last edited by diablo; 26-07-2014, 08:30.
                    F10 530dxA -16
                    ex E60 530dA -08 LCI
                    ex E39 523iA -96
                    Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #40
                      Koukkuherjat saa kokonaan pois koodamalla auton koukuttomaksi.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • penax
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2014
                        • 48
                        • Pohjanmaa

                        #41
                        Originally posted by böntti View Post
                        Koukkuherjat saa kokonaan pois koodamalla auton koukuttomaksi.
                        Joo, niin saa, mutta silloin ei ole pistokkeessa sähköjä.
                        - penax -
                        ______________________________
                        BMW 525dA Touring (E61 LCI) -08
                        Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

                        Comment

                        • penax
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2014
                          • 48
                          • Pohjanmaa

                          #42
                          Originally posted by diablo View Post
                          olisikohan kukaan halukas myymään ratasviallista koukkua, joka olisi muuten ehjä
                          Joko olet löytänyt etsimäsi? Minulta tuo viallinen joutais nurkista pyörimästä. Heitä vaikka yv:tä
                          - penax -
                          ______________________________
                          BMW 525dA Touring (E61 LCI) -08
                          Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

                          Comment

                          • penax
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 48
                            • Pohjanmaa

                            #43
                            Originally posted by diablo View Post
                            Kokeile seuraavaa. Lukitusherjan poistuu kun valo muuttuu vihreäksi (lukittu positio). Jos valo vilkkuu punaisena 2 kertaa sekunnissa (ei lukittu positio) pidä nappia pohjassa n. 4-5 sek. (manuaalikäyttö), valo vilkkuu punaisena 4 kertaa sekunnissa (merkitsee manuaalikäyttöä tai sitä että virta ei ole riittävä min 12 Amp). Kun vapautat napin, valo muuttuu vihreäksi ja herjat häviää. Sähkömoottorin pitää olla kytkettynä.
                            Jos et onnistu tässä, epäilen sähkömoottorin tai moduulin vikaa. Eo. stepit ei vaadi että koukkumekanismi on sähkömoottorin perässä. Päättelisin tästä, että mekaaninen vika on harvinainen systeemissä.
                            DIS ei löydä tätä moduulia, joten ei pääse muuttamaan statuksia tms.
                            Minä ratkaisin koukkuongelman vaihtamalla koukun normaaliin irrotettavaan koukkuun. Ebaysta joku HAK tjsp 160 € kotiin toimitettuna. Tehdasasenteisen koukun runko toimii myös puskurin palkkina, mutta tarvikekoukun runko ei, joten sellainen piti lisäksi hankkia, maksoi 100 €. Koukun virhehälytys poistui seuraavasti. Koukun asento (sisällä/ulkona) tunnistetaan moottorin jumitilasta. Moottori irti ja jumiin, napista painaen kunnes valo muuttuu vihreäksi (n. 2 sek). Sitten pitää vielä tarkistaa, kumpaan asentoon auton softa kuvittelee koukun menneen. Eli jos auto luulee, että koukku on sisällä, niin pistokkeeseen ei tule sähköä. Tällöin toistetaan koukun moottorin jumitila, jolloin softa kuvittelee koukun asennon oikein. Pistokkeiden huolellinen teippaus ja puskuri kiinni. Siinä Se.
                            Koska koukun kääntö tapahtuu järeän trapetsiruuvin avulla, niin todellisuudessa ei olisi ollut vaaraa koukun nuljahtamisesta sisään esim. vaununvedon yhteydessä. Jos olisin tiennyt koukun ohjauksen rakenteen etukäteen, niin en olisi hankkinut uutta koukkua. Olisin vaan huijannut auton softaa kuten tein nyt.
                            - penax -
                            ______________________________
                            BMW 525dA Touring (E61 LCI) -08
                            Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              #44
                              Niin tietenkin, ronssimies oli valmis luopumaan koukusta.

                              Originally posted by penax View Post
                              Joo, niin saa, mutta silloin ei ole pistokkeessa sähköjä.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                #45
                                Originally posted by böntti View Post
                                Niin tietenkin, ronssimies oli valmis luopumaan koukusta.
                                Saiskohan sähköt pelittämään jos koodais normaalin irroitettavan koukun S235 S3AC:n tilalle?
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎