Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 sähkötoiminen vetokoukku ei pelitä
Collapse
X
-
Näin se onnistuu
Originally posted by ronssimies View Post[ATTACH]121238[/ATTACH]
Tässä vaiheessa se ois..
Comment
-
-
Originally posted by niku50 View PostIrroita nuo liitekuvassa näkyvät keltareunuksiset ruuvit molemmilta puolilta ja sen jälkeen väännä koukku ulos asentoon niin pääset pyörittämään vaihteistopaketin irti vetoruuvista. Kannattaa mitata ruuvin ulkonema tarkasti niin menee oikeaan asentoon kasattaessa. Voitko ilmoittaa mitan minulle sillä mulla se unohtui mittaamatta, koukku on vieläkin hajallaan ja metsästän muovihammasratasta jos sen jostakin sais.
Näyttää olevan paljon tyyppivika osia moneen eri merkkiin tarjolla.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Akselin mitta.
Niku.
Kiitos vastauksesta. Kuvassa on koukku auki ja mitta sähkömoottorin kylestä akselin päähän 108 mm.
Muttamutta mie en saa vittu millään tuota kääntymään tai aukeemaan mihinkään. Se on tuossa yhdessä asennossa vaik yrittää kierre akselia pyörittää ni se ei liiku mihinkää. Tuntuis et se ois lukossa siis?en tajuu ku oon hölmö. Oon purkanut kaikki aukeevat osat eli jäljellä on koukku akseli ja se kierre akseli joka ei liiku tai aukee millään.. Helppivä.
Eihän tuohon mee ku viis minuuttia...
530 xda 08 individual
Dpf off+chipped 290/650
Comment
-
-
Jepujee.
Ratas oli mennyt rikki. Sama mikä sulla Niku. Ulommasta noin viisi hammasta poissa. Jos tuo ois ollu kokonaan hajalla ni en ois saanut sitä auki. Sain sen verran sitä heiluteltua että se otti vähän pitoja. Nyt pitää käydä metsästämään sitä ratasta.Eihän tuohon mee ku viis minuuttia...
530 xda 08 individual
Dpf off+chipped 290/650
Comment
-
-
Originally posted by niku50 View PostIrroita nuo liitekuvassa näkyvät keltareunuksiset ruuvit molemmilta puolilta ja sen jälkeen väännä koukku ulos asentoon niin pääset pyörittämään vaihteistopaketin irti vetoruuvista. Kannattaa mitata ruuvin ulkonema tarkasti niin menee oikeaan asentoon kasattaessa. Voitko ilmoittaa mitan minulle sillä mulla se unohtui mittaamatta, koukku on vieläkin hajallaan ja metsästän muovihammasratasta jos sen jostakin sais.
Ongelma ei minulla ole siis hammaspyörä. Vika ilmenee niin että kun nappia painaa, moottori surisee noin sekunnin pulsseissa kolme kertaa ja sytyttää punaisen ledin vilkkumaan. Kun nappia pitää pohjassa n. 3 sek saa koukkua taas liikumaan vähän, mutta ledi vain vilkkuu punaisella. Kun toisen kerran pitää nappia pohjassa muuttuu ledi vihreäksi.
Tästä en päässyt eteenpäin, mutta koukkua voi käyttää ulkoasennossa. Ei ole näytössä vikailmoituksia. Eikä myöskään Inpa tai DIS anna vikailmoituksia.
Eli näyttäis että vika on sähkömoottorissa, vaihtoehtoisesti ohjausmoduulissa tai johdotuksissa (nämä antais varmaan kyllä vikakoodia).Last edited by diablo; 19-07-2014, 11:37.F10 530dxA -16
ex E60 530dA -08 LCI
ex E39 523iA -96
Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)
Comment
-
-
Originally posted by ronssimies View PostMoro. Mulla ois toi ratas viallinen koukku. En taida saada sitä kuntoon. Voisin luopuu siitä jos saisin sen kuokun lukitus herja jollain POIS!
Jos et onnistu tässä, epäilen sähkömoottorin tai moduulin vikaa. Eo. stepit ei vaadi että koukkumekanismi on sähkömoottorin perässä. Päättelisin tästä, että mekaaninen vika on harvinainen systeemissä.
DIS ei löydä tätä moduulia, joten ei pääse muuttamaan statuksia tms.Last edited by diablo; 26-07-2014, 08:30.F10 530dxA -16
ex E60 530dA -08 LCI
ex E39 523iA -96
Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)
Comment
-
-
Koukkuherjat saa kokonaan pois koodamalla auton koukuttomaksi.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by diablo View Postolisikohan kukaan halukas myymään ratasviallista koukkua, joka olisi muuten ehjä- penax -
-
-
Originally posted by diablo View PostKokeile seuraavaa. Lukitusherjan poistuu kun valo muuttuu vihreäksi (lukittu positio). Jos valo vilkkuu punaisena 2 kertaa sekunnissa (ei lukittu positio) pidä nappia pohjassa n. 4-5 sek. (manuaalikäyttö), valo vilkkuu punaisena 4 kertaa sekunnissa (merkitsee manuaalikäyttöä tai sitä että virta ei ole riittävä min 12 Amp). Kun vapautat napin, valo muuttuu vihreäksi ja herjat häviää. Sähkömoottorin pitää olla kytkettynä.
Jos et onnistu tässä, epäilen sähkömoottorin tai moduulin vikaa. Eo. stepit ei vaadi että koukkumekanismi on sähkömoottorin perässä. Päättelisin tästä, että mekaaninen vika on harvinainen systeemissä.
DIS ei löydä tätä moduulia, joten ei pääse muuttamaan statuksia tms.
Koska koukun kääntö tapahtuu järeän trapetsiruuvin avulla, niin todellisuudessa ei olisi ollut vaaraa koukun nuljahtamisesta sisään esim. vaununvedon yhteydessä. Jos olisin tiennyt koukun ohjauksen rakenteen etukäteen, niin en olisi hankkinut uutta koukkua. Olisin vaan huijannut auton softaa kuten tein nyt.- penax -
-
-
Niin tietenkin, ronssimies oli valmis luopumaan koukusta.
Originally posted by penax View PostJoo, niin saa, mutta silloin ei ole pistokkeessa sähköjä.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostNiin tietenkin, ronssimies oli valmis luopumaan koukusta.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment