Originally posted by JJtalo
View Post
Webasto vai lohkolämmitin E61?
Collapse
X
-
Niitä aikaisemmin defa markkinoi mm. e53 x5 3.0d malliin ja sellainen ollaan hommissa myös asennettukin kyseiseen autoon. Tutulle tuli kanssa hommattua e60 530d:hen vastaavat osat säteilijän rinnalle.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
-
Mielestäni ana välillä hyvä kerrata hyvät vrs huonot puolet eri vaihtoehdoissa:
lohkolämppäri (säteilijä)
+ lämmittää öljyjä = kaikkein tärkein auton kannalta
+ helppo asentaa ja varmasti ei sotke mitään auton omia järjestelmiä
- koska ei lämittä vettä, sisätilat lämpenevät hieman hitaammin
letkulämppäri:
+ lämmittää paremmin ja nopemmin, ei kuitenkaan öljyjä
- voi sotkea vedenkiertoa ja antureita
- riski vesivuodoille ja ilmakuplille
Webasto:
+ tehokas
+ ei vaadi töpseliä
- kallis ellei väsää jotakin yleismallista kiinni
- syö akun! tähän sanoisin, että, jos ei aja lähes koko ajan pitkää siivua, kannattaa unohtaa koko Weba
Se, mikä monilta unohtuu on se, että E6X:ssä on sähköinen sisäilman (vai oliko veden?) lämmitin vakiona. Itsellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kovemmallakaan pakkasilla nopean lämpiämisen kanssa, vaikka on vain ollut tuo, monesti haukuttu, säteilylämmitin kera sisätilapuhaltimen. Itse arvostan öljyjen lämmitystä enemmän kuin veden. Ok, jos on Italiantuonti, jossa ei ole penkinlämmittimiä (jotka nekin ovat aivan älyttömän tehokkaat), voi alkumatka toki aika viluinen olla
Samalla myös, kun asentaa lämmittimen, kannattaa aina asentaa myös se Defan ylläpitolaturi, ellei aja koko ajan pitkää pätkää. Muuten talvella saa varautua koko ajan erilaisiin sähköherjoihin. Tai sitten tullaan tänne palstalle itkemään, "tuli taas herjoja, ei muuta kuin uutta akkua peliin ja taas mennään
", vaikka sama uusiutuu taas kohta uudestaan.
Lisäksi viime aikoina on tullut lueskeltua muutamaa E60:tä ja kaikissa on on ollut myös IBS rikki. Sehän aiheuttaa myös em häröjä.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Originally posted by e46touring View PostKauko säätimenä todellakin VOI käyttää sitä BMW:n omia HALKOA jos taskuissa fyysinen koko riittääOriginally posted by Hjördis View PostOnhan se hieman kookas housutaskussa kuljettavaksi. Lisähinta pienemmästä koosta, pidemmästä kantamasta ja T100 muista toimminoista on vaan niin järkyttävä. Vaihtoehtoja ei kuitenkan ole jos ei omia kytkentöjä alkaa tekemään.
Onko tuo nyt sellainen halko? Tommonen tuli tehtaalla asennetun webaston kaukosäätimenä. Samaa kokoluokkaa avaimen kanssa.
Mulle on tulossa sigun E61:een Weban lisäksi Defan säteilylämppäri+laturi, luulisin että tällä yhdistelmällä ei omaan käyttötarpeeseen ole voittajaaOriginally posted by jaki View PostMielestäni ana välillä hyvä kerrata hyvät vrs huonot puolet eri vaihtoehdoissa:
lohkolämppäri (säteilijä)
+ lämmittää öljyjä = kaikkein tärkein auton kannalta
+ helppo asentaa ja varmasti ei sotke mitään auton omia järjestelmiä
- koska ei lämittä vettä, sisätilat lämpenevät hieman hitaammin
letkulämppäri:
+ lämmittää paremmin ja nopemmin, ei kuitenkaan öljyjä
- voi sotkea vedenkiertoa ja antureita
- riski vesivuodoille ja ilmakuplille
Webasto:
+ tehokas
+ ei vaadi töpseliä
- kallis ellei väsää jotakin yleismallista kiinni
- syö akun! tähän sanoisin, että, jos ei aja lähes koko ajan pitkää siivua, kannattaa unohtaa koko Weba
Se, mikä monilta unohtuu on se, että E6X:ssä on sähköinen sisäilman (vai oliko veden?) lämmitin vakiona. Itsellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kovemmallakaan pakkasilla nopean lämpiämisen kanssa, vaikka on vain ollut tuo, monesti haukuttu, säteilylämmitin kera sisätilapuhaltimen. Itse arvostan öljyjen lämmitystä enemmän kuin veden. Ok, jos on Italiantuonti, jossa ei ole penkinlämmittimiä (jotka nekin ovat aivan älyttömän tehokkaat), voi alkumatka toki aika viluinen olla
Samalla myös, kun asentaa lämmittimen, kannattaa aina asentaa myös se Defan ylläpitolaturi, ellei aja koko ajan pitkää pätkää. Muuten talvella saa varautua koko ajan erilaisiin sähköherjoihin. Tai sitten tullaan tänne palstalle itkemään, "tuli taas herjoja, ei muuta kuin uutta akkua peliin ja taas mennään
", vaikka sama uusiutuu taas kohta uudestaan.
Lisäksi viime aikoina on tullut lueskeltua muutamaa E60:tä ja kaikissa on on ollut myös IBS rikki. Sehän aiheuttaa myös em häröjä.
LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment
-
Ei ole. Tuo lienee T91:n (tai T90) ja se halko on ainakin tuplasti isompi...Originally posted by zanta View Post
Onko tuo nyt sellainen halko?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Väittäisin että mikäli koneessa on oikeat öljyt eli 0w-x niin ne eivät ole moksiskaan suomen pakkasista. Lisäksi, lämmittäähän se letkulämmitinkin öljyjä kun koko kone lämpiää veden mukana. Kuitenkin letkulämppäriä käytettäessä lumet lähtee konepelliltä niin luulisi sen nyt enemmän vaikuttavan koneeseen ja käyntiinlähtöön kuin moottorin kyljen lämmittäminen kämmenen kokosella läpyskällä, jolla ei ole käytännössä mitään merkitystä. Lämpö ei pääse leviämään säteilijällä lainkaan verrattuna letkulämppäriin..Originally posted by jaki View PostMielestäni ana välillä hyvä kerrata hyvät vrs huonot puolet eri vaihtoehdoissa:
lohkolämppäri (säteilijä)
+ lämmittää öljyjä = kaikkein tärkein auton kannalta
+ helppo asentaa ja varmasti ei sotke mitään auton omia järjestelmiä
- koska ei lämittä vettä, sisätilat lämpenevät hieman hitaammin
letkulämppäri:
+ lämmittää paremmin ja nopemmin, ei kuitenkaan öljyjä
- voi sotkea vedenkiertoa ja antureita
- riski vesivuodoille ja ilmakuplille
Webasto:
+ tehokas
+ ei vaadi töpseliä
- kallis ellei väsää jotakin yleismallista kiinni
- syö akun! tähän sanoisin, että, jos ei aja lähes koko ajan pitkää siivua, kannattaa unohtaa koko Weba
Se, mikä monilta unohtuu on se, että E6X:ssä on sähköinen sisäilman (vai oliko veden?) lämmitin vakiona. Itsellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kovemmallakaan pakkasilla nopean lämpiämisen kanssa, vaikka on vain ollut tuo, monesti haukuttu, säteilylämmitin kera sisätilapuhaltimen. Itse arvostan öljyjen lämmitystä enemmän kuin veden.Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
Lämmitin ei ole kyljessä vaan öljypohjassa. Lämpö nousee, kuten tunnettua, aina ylöspäin. Vaikka olisi mitkä öljyt, niiden lämmittäminen kannattaa aina. Tokihan se siirtää lämmön suht pienellä pinta-alalla lohkoon ja öljypohjaa.Originally posted by LasseE View Postmoottorin kyljen lämmittäminen kämmenen kokosella läpyskällä, jolla ei ole käytännössä mitään merkitystä. Lämpö ei pääse leviämään säteilijällä lainkaan verrattuna letkulämppäriin..
Mutta, jokainen saa ihan vapaasti lisätä vedenkiertojärjestelmään osia, joita ei sinne ole tehtaalla suunniteltu. Itse en laita, piste.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Taitaa tulla tästä samanlainen kuin nastarengas/kitkarengas keskustelusta
Itse en myöskään ymmärrä, mikä vihanpito se on säteilylämppäreitä vastaan.
Omasta kokemuksesta ainakin e90:sessä ja e46essa toimii... en tiedä onko e60:essä
sitten sijoitus huonompi...
Oman tutkimuksen mukaan säteilijä -30 asteen pakkasella 2 tuntia päällä ja koneen lämmöt
ennen käynnistystä salavalikosta katsottuna muutama plus aste ja kun auto käyntiin niin muutamassa sekunnissa mittariin 10 tai 20 astetta. kai tuo nyt parempi on kuin ei mitään.
Myönnetään varmaankin vähän tehottomampi kuin letkulämmitin tai weba mutta ei
tuota myöskään outoja oireita autoon.
Valitsee kukin sitten omaan käyttöönsä tai rahapussiin sopivan vaihtoehdon.Tesla M3 performance
ExF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
Hvä ideaOriginally posted by Mlatvala View Postkohta pidetään sellai turpaanvetokilpailu, voittajan lämmitysmuoto on paras
Loput linkuttaa verissä naamoin kotia nyyhkyttään..
Teemäni +- lista pitää kuitenkin paikkansa. Se unohtui, että webasto (tai eberi) lisää polttoaineenkulutusta, mutta se nyt on suhteellista, koska lämmin konehan vastaavasti kuluttaa vähemmän. Että taitaa mennä melkein plus miinus se kulutus. Mutta akkua se kyllä syö.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Jeps... ei taida näkyä paljon keskikulutuksessa jos uusien webojen(eberien) kulutus on 0.2 litraa tunti. Akkua kyllä menee ja jos tiivis talli niin voi häkää olla vähän pirtissä joten kaikille ei edes sovi polttoainelämmittimet jokapäiväiseen käyttöön.Originally posted by jaki View PostHvä idea
Teemäni +- lista pitää kuitenkin paikkansa. Se unohtui, että webasto (tai eberi) lisää polttoaineenkulutusta, mutta se nyt on suhteellista, koska lämmin konehan vastaavasti kuluttaa vähemmän. Että taitaa mennä melkein plus miinus se kulutus. Mutta akkua se kyllä syö.Tesla M3 performance
ExF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
Vanhemmissa kulutus oli n. 0.5 litraa tunti.Originally posted by Nettipepe View PostJeps... ei taida näkyä paljon keskikulutuksessa jos uusien webojen(eberien) kulutus on 0.2 litraa tunti. Akkua kyllä menee ja jos tiivis talli niin voi häkää olla vähän pirtissä joten kaikille ei edes sovi polttoainelämmittimet jokapäiväiseen käyttöön.
Jos ajetaan 10 km työmatkaa ja lämmitetään ½ tuntia molemmissa päissä,
kyllähän keskikulutus nousee 0.5 litran kulutuksella 5 litraa / 100 km,
jos auton kulutuksen "säästöä" ei huomioida...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
No joo tuollaisella käytöllä...Originally posted by MajorDrake View PostVanhemmissa kulutus oli n. 0.5 litraa tunti.
Jos ajetaan 10 km työmatkaa ja lämmitetään ½ tuntia molemmissa päissä,
kyllähän keskikulutus nousee 0.5 litran kulutuksella 5 litraa / 100 km,
jos auton kulutuksen "säästöä" ei huomioida...
Tosin aikalailla tuollaisella käytöllä mittasin oman auton työmatkakulutukseksi
kovilla pakkasilla 13 litraa sataselle eli noin 7 litraa enemmän kuin normaalisti ja
auto oli lohkolämmittimessä molemmissa päissä...
tuossa ex autossa ei siis ollut webaa...
vaikea mielestäni laskea sitten todellista eroa...
vai oisiko webaa käyttäen ollut sitten kulutus 18 litraa sadalle
Tesla M3 performance
ExF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
Tietäskö kukaan hyvää ja kohtuu edullista lämmittimen asennusliikettä Oulun seudulla?!? Ajattelin laittaa ihan perussetin Defa 411873-tyyppinen säteilijä. Hommaan kilkkeet ite ja sitten vaan paikalle... Pariin takaisinkutsuun tai suoraansanoen itseotinasiassayhteyttä -tyyppiseen olen menossa ens viikon alussa joten viitsiskö tuota Wetteriltä kysyä... Samassahan ne sen tekis, mutta maksaa varmaan maltaita
* Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019
Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
* Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta
Comment
-
Onko kellään kahta tai kolmea säteilylämppäriä autossaan? e46:ses ainakin oli kolme eri asennus kohtaa,lohkos 2 ja öljypohjas yks. vois nimittäin olla jo mukavan tehokas kolmella säteilijällä
E70 X5 3.0D M-sport
Ex
E21 320i Coupe
E30 325i Coupe
E34 520 Tic (Mosselman)
E36 320i Coupe
E46 330D Touring
E60 535D M-Sport Facelift (Matt Black)
E60 530D M-Sport
E46 320D M-Sport Facelift
E38 730D Facelift
E46 320D touring Facelift
E60 530D
Comment
Comment