memebuy23buy

Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    #76
    Originally posted by okkraj View Post
    Toisella puolella voi olla vakionopeusäätimen tutka...
    Tai vasemmalla Nigh Visionin kamera.

    Samaan kohtaan olen itsekin noita laitellut,
    jos autoon laittaa letkulämmittimen niin tulee se kuskin puooleiselle kyljelle konetta joten logista laittaa se kuskin puoleiseen.

    Ainut huono puoli on että kun tuo pinta on epätasainen ristikkokuvion takia, pitäisi siistiin asennukseen näprätä "syvennys" niihin "ripoihin"...

    Se että pala lähtee helposti irti, on vain hyvä asia.
    Jos pistoke jää seinään, pala lähtee irti ja ympärille jää sen verran tilaa että puskuriin ei jääne jälkiä vaikka veto tulisikin jostain muusta suunnasta kuin suoraan edestäpäin...

    Ja tuollanen muoviliru maksaa joku 30€...

    Maadoitusjohdon olen vetänyt sen syylärin päällä olevan pellin kiinnityspultin alle.

    Piuhan konehuoneeseen tuolta pääsee vetämään ainakin 53x:ssä syylärin päästä, siellä on sopiva rako.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #77
      Originally posted by okkraj View Post
      Toisella puolella voi olla vakionopeusäätimen tutka...

      Onko toi liitin sulla tossa "tasojalalla" kiinni puskurissa vai onko tuohon palaseen vain porattu reikä ja liitin pelkästään tuossa palasessa kiinni (jotenkin tuntuu ettei tuo palanen kestä vetoa joka liittimeen kohdistuu sitä käytettäessä)? Vastaavaan kohtaan ajattelin itsekin laittaa, mutta tuli huonohko keli, joten vielä ehtii vähän spekuloimaan parasta asennustapaa.
      Tuo palanen ei kyllä kestä sitä, että johdosta ottaa vaan kiinni ja vetäisee. Mutta äkkiä oppii kyllä sellaisen johdon irroitus otteen, että ei asia ei haittaa
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #78
        Originally posted by casino View Post
        Tuo palanen ei kyllä kestä sitä, että johdosta ottaa vaan kiinni ja vetäisee.
        Entä jos sinne takapuolelle liimaa vaikka palan 6 mm filmivaneria vahvikkeeksi? Vai mitenkäs tuo pala olikaan kiinni puskurissa?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • nupaha
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 278
          • Pohojanmaa

          #79
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Tai vasemmalla Nigh Visionin kamera.

          Samaan kohtaan olen itsekin noita laitellut,
          jos autoon laittaa letkulämmittimen niin tulee se kuskin puooleiselle kyljelle konetta joten logista laittaa se kuskin puoleiseen.

          ...
          Itte laitatin letkulämppärinpistokkeen keskelle kilven alle. Tahtovat säästellä vähän liikaa noiden johtojen pituuksien kanssa, että jos sattuu tolppa toiselle reunaa, kun on pistoke, niin jää jo melkein naftiksi.
          Tosin mulla ei oo M-sport puskuria, mutta toinpahan tonkin pointin esille ennen asennuksia.
          työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
          kauppakassina Audi A3 sedan
          kesäkissana Jaguar XKR
          tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

          Comment

          • A-Lo
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 19
            • Rovaniemi

            #80
            Meikäläinen asensi kans tuohon samaan muovilärpäkkeeseen ku zanta. Aivan hyvähän siitä tuli. Se oli kyllä aika lerppu, joten laitoin sinne pikkurälläkän laikan silikoonila tueksi
            Nyt kestää repiä roikan johosta pois...

            Comment

            • zanta
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2908
              • Oulu

              #81
              Originally posted by okkraj View Post
              Toisella puolella voi olla vakionopeusäätimen tutka...
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Tai vasemmalla Nigh Visionin kamera.
              Ja jos on näin paska mäihä että on molemmat(ei siinä, kivoja varusteita toki), niin sitten luultavasti paras paikka on asentaa se jomman kumman sumarin peitelevyyn, niitäkin on näkynyt porukka laittavan vaikka tuonne jo mainittuihin paikkoihinkin olisi saanut.
              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

              eksälista:
              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

              Comment

              • zanta
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 2908
                • Oulu

                #82
                Originally posted by casino View Post
                Tuo palanen ei kyllä kestä sitä, että johdosta ottaa vaan kiinni ja vetäisee. Mutta äkkiä oppii kyllä sellaisen johdon irroitus otteen, että ei asia ei haittaa
                Kyllä se mulla 2 talvea kesti, joskus tosin oli jähmettynyt kelin mukaan, niin painoin levyä toisella kädellä irroittaessa johtoa. E39 M5:ssa aikanaan lähti muovi mukana, kun kerran riuhtasin, ilman että tunnustelin meinaako irrota vai ei...
                Vaurioita ei tullut, sai ehjänä painettua takasin.
                LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                eksälista:
                E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                Comment

                • E61 mopodiesel
                  Newbiemmer
                  • Oct 2011
                  • 18
                  • Mustasaari

                  #83
                  Letkulämppäri kiertovesipumpulla

                  Tarvittis viisaampien mielipidettä onko ihan huono idea..

                  Tällasta oon kattellu tuolta Saksan ebaysta ja miettinyt, josko modais tuohon esim defan panssaripiuhan ja laittas autoon kiinni.

                  Vielä jos lähtis enemmän hifistelemään, niin millanen operaatio ois 520d -06:seen saada toimimaan auton sisätilojen lämmitys omista tuulettimista webaston tavoin? Silloin, jos tuo on mitenkään mahdollista, niin akun ylläpitolaturi olisi myös paikallaan.

                  Kyseisellä lämppärillä vesi luulis lämpenevän suht' tehokkaasti pienessä ajassa, kun kerran kuitenkin tuon 2kW teho. Kuitenkin jos tuohon vielä sisätilan lämppärin erikseen asentaa kylkeen, saa sulakkeet olla luokaa 16A, mistä sähköä otetaan...

                  Comment

                  • jad
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 279
                    • Helsinki

                    #84
                    Audi forumilla käsitelty tätä:http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=116289
                    www.carbonracingteam.fi

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      #85
                      Originally posted by E61 mopodiesel View Post
                      Tarvittis viisaampien mielipidettä onko ihan huono idea..

                      Tällasta oon kattellu tuolta Saksan ebaysta ja miettinyt, josko modais tuohon esim defan panssaripiuhan ja laittas autoon kiinni.
                      Kirjoittelin jo tästä johonkin.
                      Kyseinen laite ei liene hyväksytty autokäyttöön ainakana tuon johdon perusteella.
                      Jos auto palaa ja palo lähtee ko. vermeestä, vakuutusyhtiö evää korvauksen
                      osittain tai kokonaan jos autoon on kiinteästi asennettu laitteita
                      jotka eivät ole autokäytötön hyväksyttyjä.

                      Panssarikaapelin asennus nyt on ainakin pakollinen,
                      mutta ei sen vaihtaminen tuosta autokäyttöön hyväksyttyä tee,
                      pelkkä CE-hyväksyntä ei siis riitä.

                      Vermeenä tuo on varmasti varsin oiva ja toimiva. Jos virtaa läpi kun ei ole käytössä. Jos ei virtaa, asennus on haastavampi.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Miky
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 53
                        • Masku

                        #86
                        Eilen varasin kaminan asennuksen.

                        Eberi 5kW
                        Easystart Call (androidilla ohjaan)
                        Defa-akkulaturi

                        Asennettuna: 2500€

                        Asentaja sanoi, että kyseiseen Bemariin asennus kestää 4h kauemmin kuin muihin.
                        BMW E61 525xd -08 - 260hp/550Nm

                        Comment

                        • janne320d
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1342
                          • jns

                          #87
                          nyt loppuu auton sitominen tolpaan vaikka tuo caliksin letkulämppäri onkin ollut noin satakertaa parempi kuin defan säteilijä

                          Eberi 5Kw R+ kaukosäätimellä asennettuna menee paikalleen maanantaina, asentaja sanoi eberin ohjeasennusajaksi 9h mutta jos kunnolla tekee menee 10-14h ja tulee bmw oem tankkiottimella jotta ei tarvitse ylimääräisiä reikiä tehdä

                          kone+asennus tulee tuolta....www.mtt-trading.fi
                          Last edited by janne320d; 10-11-2012, 11:16.
                          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                          Comment

                          • casino
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 663
                            • Keski-Suomi

                            #88
                            Originally posted by janne320d View Post
                            nyt loppuu auton sitominen tolpaan vaikka tuo caliksin letkulämppäri onkin ollut noin satakertaa parempi kuin defan säteilijä

                            Eberi 5Kw R+ kaukosäätimellä asennettuna menee paikalleen maanantaina, asentaja sanoi eberin ohjeasennusajaksi 9h mutta jos kunnolla tekee menee 10-14h ja tulee bmw oem tankkiottimella jotta ei tarvitse ylimääräisiä reikiä tehdä

                            kone+asennus tulee tuolta....www.mtt-trading.fi

                            Ei kannatta hylätä vielä kokonaan tolppaa.... Jos tulee lyhyttä ajoa ja pakkanen -25 ja yli niin tolppa + calix ylläpitolaturi on ihan varteen otettava vaihtoehto
                            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                            e39 -530d touring 11/1999
                            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                            Comment

                            • *PexU*
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1989
                              • Vantaa

                              #89
                              Noniin, arvon isännät ja emännät

                              Täällä on keskusteltu sekä calixin letkulämppäreistä sekä defan säteilijästä, jokos on käyttökokemuksia molemmista vempeleistä, puolesta ja vastaan?

                              Defan osat näyttää olevan 50-80€:a kalliimmat ja säteilijä 350w, calixin lämppäri 550w, onkos eroja huomattu kenties?

                              Jos nuo luvatut -20c pakkaset iskee ensvkolla etelään, niin kyllä se on vastusta pellin alle laitettava

                              Kiitos
                              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                              E61 530xd M-Sport Touring -07
                              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                              Duunissa: F11 520d x-drive -17

                              Comment

                              • Fabsu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1754

                                #90
                                Itsellä menee ensi viikolla asennukseen Defan säteilylämppäri. Luvannut aika rapsakoita kelejä. Pitää kirjoitella kokemuksia, kun saa tuon lämmittimen asennettua.
                                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                                e30 318i -88

                                Comment

                                Working...
                                X